Skocz do zawartości

Czujnik spalania stukowego.


MarcinN5643

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i panie przy usuwaniu pompy powietrza wtórnego odpialem wtyczkę od czujnika spalania stukowego. Później zapomniałem go podpiąć i trochę się zdziwiłem bo silnik bez problemu odpalił, zero błędów, silnik działa tak samo jak czujnik jest wpięty!!! Czy tak to ma być ? Błąd chociaż powinno wywalić chyba? Jaka oporność powinien mieć ten czujnik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, MarcinN5643 napisał:

Panowie i panie przy usuwaniu pompy powietrza wtórnego odpialem wtyczkę od czujnika spalania stukowego. Później zapomniałem go podpiąć i trochę się zdziwiłem bo silnik bez problemu odpalił, zero błędów, silnik działa tak samo jak czujnik jest wpięty!!! Czy tak to ma być ? Błąd chociaż powinno wywalić chyba? Jaka oporność powinien mieć ten czujnik? 

 

Usuwałeś pompę programowo? Może masz wyłączoną całą tablicę błędów? Tunerzy niskich lotów robią takie rzeczy, wywalają wszystkie DTC i stąd potem takie kwiatki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ir3n3usz napisał:

 

Usuwałeś pompę programowo? Może masz wyłączoną całą tablicę błędów? Tunerzy niskich lotów robią takie rzeczy, wywalają wszystkie DTC i stąd potem takie kwiatki. 

Wywaliłem sama pompę aby sprawdzić różnice w przedziale obrotów 2,5 - 3tys, programowo nie ruszane jeszcze było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, ura_bus napisał:

O ile wiem to pompa działa tylko po odpaleniu na zimnym przez oko 1,0 min i jako taka nie ma nic do obrotów - w żadnym zakresie.

Pozdrawiam,

 

Ok. To czemu ludziska piszą że zamulanie z tym zakresie obrotów to wina pompy ??? Zdemontowalem pompę na próbę, jeżeli się nie poprawi to będę to zakładał na swoje miejsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie wiedza jak co działa...

Sama pompa to jedno, gorzej jak zawory powietrza wtórnego są nieszczelne (głownie ten większy z czujnikiem), dlatego kupuje się za 40 zł zaślepki i ma gdzieś ich nieszczelności.

U mnie pompa sobie pompuje tylko po to aby błędu nie było, nie jest połączona rurkami z kolektorem.

Edytowane przez artaa
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, artaa napisał:

Bo nie wiedza jak co działa...

Sama pompa to jedno, gorzej jak zawory powietrza wtórnego są nieszczelne (głownie ten większy z czujnikiem), dlatego kupuje się za 40 zł zaślepki i ma gdzieś ich nieszczelności.

U mnie pompa sobie pompuje tylko po to aby błędu nie było, nie jest połączona rurkami z kolektorem.

Czyli pompuje sobie do komory silnika? pokażesz foto jak masz to zrobione? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:upside-down-face_1f643-small:

TO nie tą stronę się zaślepia...

Kolektor-Blok jest zaślepiony.

Czym i gdzie jest pokazane w tej aukcji z której kupiłem.

 

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-uszczelka-pompa-powietrza-wtornego-subaru-11366769036

Edytowane przez artaa
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, artaa napisał:

Bo nie wiedza jak co działa...

Sama pompa to jedno, gorzej jak zawory powietrza wtórnego są nieszczelne (głownie ten większy z czujnikiem), dlatego kupuje się za 40 zł zaślepki i ma gdzieś ich nieszczelności.

U mnie pompa sobie pompuje tylko po to aby błędu nie było, nie jest połączona rurkami z kolektorem.

Może inaczej, nie samą pompę wyjąłem, wyjąłem razem z zaworami i zaślepiłem glowicę. Dzisiaj sprawdzę kabelki przy czujniku spalania stukowego. Sprawdzę też zawory pompy bo mam je już na stole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, ura_bus napisał:

Ludzie piszą różne rzeczy :).

O muleniu i jego przyczynach masz cały watek tutaj:

 

Wydaje się, że najsensowniejsze rozwiązanie proponuje kolega @Sasha_A80

Pozdrawiam,

 

Ok, przeczytam wątek jeszcze raz. Juz kiedyś chyba czytałem ale kiepski jestem z elektroniki i chyba odpuściłem temat. Podniosę jeszcze raz rękawicę do tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ir3n3usz napisał:

Usuwałeś pompę programowo? Może masz wyłączoną całą tablicę błędów? Tunerzy niskich lotów robią takie rzeczy, wywalają wszystkie DTC i stąd potem takie kwiatki. 

 

Raczej odpowiedz na to pytanie...

Chyba że nie wiesz co robił poprzedni właściciel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, artaa napisał:

Jeśli ECU nie świeci błędami:

zaworów-pompy SA

czujnika stukowego

 

to chyba coś grubo było robione...

Błędy od pompy i zaworów się pojawiają, najczęściej w deszczowe, wilgotne dni. Pompę już kiedyś rozkładałem i czyściłem. Zawory sprawdzałem tylko na krótko i cos tam się zamykało i otwierało. Niestety nie wiem czy się domykają. Sprawdzę i dam znać. Natomiast brak jakichkolwiek oznak odłączonego czujnika spalania stukowego, zero błędu, brak reakcji w pracy silnika.

Edytowane przez MarcinN5643
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz silnik pod obciążeniem, jedz stałą prędkością np na 4 biegu i miej 2k RPM i daj gaz w opór - zobacz czy np zawory nie grają Ci marsza bo może wtedy występować spalanie stukowe - a jak nie masz czujnika to on nie będzie tego wychwytywał i nie będzie cofał kątów wyprzedzania zapłonu.

Wtedy tez może Ci błędy wywali 

Ja tak miałem z starym org czujnikiem - błędów nie wywalał ale taki objaw miałem, kupiłem nowy czujnik spalania stukowego i jest już dobrze.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie masz wyprogramowanego systemu SA.

 

Czyścisz i smarujesz zawory i pompę, aby jakoś chodziło i nie dawało błędu i montujesz = masz tak jak ja.

 

Co do czujnika stukowego to sprawdzaj dalej, coś dziwne że bez czujnika nie ma żadnego błędu, chyba że taki dziwny ECU (nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, morosek napisał:

Zobacz silnik pod obciążeniem, jedz stałą prędkością np na 4 biegu i miej 2k RPM i daj gaz w opór - zobacz czy np zawory nie grają Ci marsza bo może wtedy występować spalanie stukowe - a jak nie masz czujnika to on nie będzie tego wychwytywał i nie będzie cofał kątów wyprzedzania zapłonu.

Wtedy tez może Ci błędy wywali 

Ja tak miałem z starym org czujnikiem - błędów nie wywalał ale taki objaw miałem, kupiłem nowy czujnik spalania stukowego i jest już dobrze.   

Już tak robiłem. Efekt jest taki że jak mu wcisnę pedał do oporu to muli, poszarpuje do obrotów rzędu 3tys. Po przekroczeniu tych obrotów silnik dostaje strzała i idzie super aż do odcinki. Generalnie jest tak zawsze że powyżej 3tys pracuje, ciągnie super. Jak jeżdżę po mieście w korkach to jest tragedia, wyjazd na trasę powyżej 3tys jest super. Jedna rzecz mnie zastanawia jeszcze. Za każdym razem kiedy już dość mocno mi gdzieś tam szarpie/muli itd to pomaga na kilka dni odłączenie akumulatora na kilka minut i jest ok. Po kilku dniach jazdy w mieście (korkach) temat wraca. Wymieniałem już sondę bo kilka razy mi wywaliło błąd, czyszcona przepływka, nowy filtr powietrza, czyszczona przepustnica, i teraz zabrałem się za pompę i zawory. Wyjąłem ją dwa dni temu, szarpania i mulenia brak ale zostały jeszcze falujące obroty przy wrzuceniu na luz podczas dojeżdżania do świateł czy skrzyżowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, artaa napisał:

Czyli nie masz wyprogramowanego systemu SA.

 

Czyścisz i smarujesz zawory i pompę, aby jakoś chodziło i nie dawało błędu i montujesz = masz tak jak ja.

 

Co do czujnika stukowego to sprawdzaj dalej, coś dziwne że bez czujnika nie ma żadnego błędu, chyba że taki dziwny ECU (nie wiem)

Nie smarowałem zaworów bo jeszcze ich nie rozbierałem. Czy je posmarować, jakiś smar miedziany? Wyprogramowanych zaworów nie mam, teraz świeci mi się bład od nich cały czas, ale to wiedziałem że tak będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...