Skocz do zawartości

Czujnik spalania stukowego.


MarcinN5643

Rekomendowane odpowiedzi

To ja Ci powiem jak zrobiłem. 

- Nowa przepływka ORG - Hitachi 
- Czyszczenie przepustnicy 
- wlałem Millersa do czyszczenia wtrysków (MILLERS PETROL POWER ECOMAX CZYŚCI WTRYSKI 250ml) 2x Pełne baki
- Reset ECU 

I zapomniałem o tym problemie :) i nie mam zamulania 2500-3000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam przy zaślepionym silniku, to będą już łagodne warunki pracy, po prostu przepompowywanie powietrza z komory silnika przez pompę i zawory znów do komory.

Zawory mają się w miarę płynnie i dobrze zamykać (nie muszą być już 100% szczelne), aby czujnik w dużym zaworze zauważył wzrost ciśnienia i wyłączył pompę a nie zwrócił błędu.

 

Co do zamulania to zawsze zaczynasz od:

- czyszczenie/mycie przepływomierza - lub wymiana jak swoje przejechał i nie pomaga czarowanie ;-)

- czyszczenie przepustnicy

- reset ECU = skasowanie zamulających korekt...

 

i wtedy testy - z reguły zanim nałapie korekt jest dobrze przez jakiś czas

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MarcinN5643 napisał:

A zapomniałem dodać że wywala mi też błąd od 2 sondy, ale podobno ona nie ma wpływu na pracę silnika. Tak też gdzieś wyczytałem i że najlepiej wkręcić ją przez emulator tak? 

 

Jeśli pomoże...

To będzie to najtańsze rozwiązanie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, artaa napisał:

Tam przy zaślepionym silniku, to będą już łagodne warunki pracy, po prostu przepompowywanie powietrza z komory silnika przez pompę i zawory znów do komory.

Zawory mają się w miarę płynnie i dobrze zamykać (nie muszą być już 100% szczelne), aby czujnik w dużym zaworze zauważył wzrost ciśnienia i wyłączył pompę a nie zwrócił błędu.

 

Co do zamulania to zawsze zaczynasz od:

- czyszczenie/mycie przepływomierza - lub wymiana jak swoje przejechał i nie pomaga czarowanie ;-)

- czyszczenie przepływomierza

- reset ECU = skasowanie zamulających korekt...

 

i wtedy testy - z reguły zanim nałapie korekt jest dobrze przez jakiś czas

Czy reset ECU polega na odpięciu aku? Mam 3 szt przepływek każda wyczyszczona preparatem do przepływomierzy. Na każdej silnik pracuje inaczej ale nadal te same objawy. No chyba że 3 szt mam walnięte. 

Przed chwilą byłem zerknąć na przewody od stukowego, i wygląda to tak (zdjecie). Czy tak powinno być to zrobione że biały przewód od wtyczki jest wciśnięty do białego który idzie gdzieś tam dalej w silnik? I przy czujniku też coś było robione bo widzę że między czujnikiem i blokiem jest taka sama taśma dwustronna jak od góry!!!

IMG_20220729_100315.jpg

IMG_20220729_100402.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można programowo z komputerka diagnostycznego, ale odpięcie na ponad 5 minut aku, wystarcza aby korekty poszyły w niebyt. ;-)

 

Widać że ktoś tłumił czujnik i coś rzeźbił...

 

ale nie powiem ci co, może budował filtr RC

I dlatego po odpięciu czujnika ECU nie widzi jego braku.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, artaa napisał:

Można programowo z komputerka diagnostycznego, ale odpięcie na ponad 5 minut aku, wystarcza aby korekty poszyły w niebyt. ;-)

 

Widać że ktoś tłumił czujnik i coś rzeźbił...

 

ale nie powiem ci co, może budował filtr RC

I dlatego po odpięciu czujnika ECU nie widzi jego braku.

Czyli co najlepiej go wykręcić i wywalić te taśmy? A co z przewodem białym? tak jest oryginalnie?

 

Edytowane przez MarcinN5643
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, artaa napisał:

Tak wygląda normalny czujnik stukowy.

https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-subaru-legacy-2-0r-04-0-9765376959

 

Zdemontuj i zobacz co ty tak naprawdę tam masz zrobione.

 

Właśnie go wyjąłem, i odkleiłem te taśmy dwustronne. i mój wygląda tak samo jak ten ze zdjęcia. Da się go sprawdzić multimetrem ? Nie ogarniam elektroniki ale jak ktoś nakieruje to może mi się uda sprawdzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup jakiś zamiennik za 40zł ale nowy i zobacz czy będzie inaczej (ja zrobiłem z aliexpress zamiennik kupiłem za 43zł i działa)

A co do przepławki to średnio wytrzymuje do 180.000KM (gdzieś czytałem o tym), też psikałem w 2 różne tymi preparatami i żadnej zmiany. 
Wkurzyłem się i kupiłem Hitachi po numerach OEM za chyba 790zł - to samo szło na pierwszy wkład bynajmniej do EJ20F Forester, a bawiłem się też w używki za 100zł ale mogłem jeszcze zwrócić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, morosek napisał:

Kup jakiś zamiennik za 40zł ale nowy i zobacz czy będzie inaczej (ja zrobiłem z aliexpress zamiennik kupiłem za 43zł i działa)

A co do przepławki to średnio wytrzymuje do 180.000KM (gdzieś czytałem o tym), też psikałem w 2 różne tymi preparatami i żadnej zmiany. 
Wkurzyłem się i kupiłem Hitachi po numerach OEM za chyba 790zł - to samo szło na pierwszy wkład bynajmniej do EJ20F Forester, a bawiłem się też w używki za 100zł ale mogłem jeszcze zwrócić. 

Ja mam EJ204. Legacy IV 2.0 165. Kurde 790zł to za dużo, ostatnio dość mocno pod kreska jestem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja oryginalna Hitachi posypała się przy 210 - 220kkm, ale na pewno niedomagała już wcześniej - wszystko się zużywa.

 

Kupiłem NTY działało ok 1 miesiąc, kupiłem używkę z rozbitka, trafiłem że działa...

 

Nie wiem czy samo sprawdzenie multimetrem = rezystancja czujnika stukowego coś da, no chyba że jest przerwa to wiadomo kosz

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, artaa napisał:

Moja oryginalna posypała się przy 210 - 220, ale na pewno niedomagała już wcześniej - wszystko się zużywa.

 

Nie wiem czy samo sprawdzenie multimetrem = rezystancja czujnika stukowego coś da, no chyba że jest przerwa to wiadomo kosz

Sprawdzałem przed chwilą multimetrem na piszczałke i nie było przejscia. Czy to może oznaczać że złom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też go "ogłuszyć" przykręcając nowy do miejsca nad czujnikiem (między skrzynią - a blokiem silnika) 



I potem wlej do pełnego baku ten specyfik millers'a i zrób reset ECU - możesz ogarnąć kabel VAG KKL na chipset FTDI i program FreeSSM. Clean Memory i będzie sobie analizował wg nowych danych. 
Będzie inaczej zbierał dźwięki, przeczyści Ci wtryski i nie będzie takich lagów.

Męczyłem się z tym i od 8k KM mam już spokój. )

Edytowane przez morosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, morosek napisał:

Możesz też go "ogłuszyć" przykręcając nowy do miejsca nad czujnikiem (między skrzynią - a blokiem silnika). 

I potem wlej do pełnego baku ten specyfik millers'a i zrób reset ECU - możesz ogarnąć kabel VAG KKL na chipset FTDI i program FreeSSM. Clean Memory i będzie sobie analizował wg nowych danych. 
Będzie inaczej zbierał dźwięki, przeczyści Ci wtryski i nie będzie takich lagów.

Męczyłem się z tym i od 8k KM mam już spokój. 

Mam taki kabel ale z wtyczką RS232, mam też przejsciówkę na usb. Kiedyś juz probowałem ale za cholere nie chiało się połaczyć, brak komunikacji. Więc wziąłem taki bezprzewodowy i jakiś darmowy programik na telefon car scanner. I w taki sposób zczytuję błędy i jakieś podstawowe parametry silnika. Tu mam kilka parametrów odnośnie sondy. W razie czego mogę jeszcze zrobić i pokazać wszytskie parametry które mi pokazuję ten scanner i pokoazac aby ktos mógł zerknać fahcowym okiem co i jak.

Screenshot_20220727-185132.png

Edytowane przez MarcinN5643
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ewemarkam napisał:

Odpali bez problemów, ale powinien walić błędem. Rezystancja jego powinna być większa niż 400kOhm. Może masz coś na kablach już porobione, zawilgocone, przetarte. 

 

Masz zmierzyć rezystancję, i napisać ile pokazuje multimetr.

 

Ale jeśli masz coś pokombinowane na instalacji... to ECU  może wcale "nie widzieć czujnika" i dlatego brak błędów

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, artaa napisał:

 

Masz zmierzyć rezystancję, i napisać ile pokazuje multimetr.

 

Ale jeśli masz coś pokombinowane na instalacji... to ECU  może wcale "nie widzieć czujnika" i dlatego brak błędów

No właśnie chyba jest coś kombinowane w instalacji bo jak wypne czujnik to żadnych błędów nie pokazuje. Możesz podpowiedzieć jak zmierzyć rezystancję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...