Skocz do zawartości

OBK BT D4S – wątek eksploatacyjno-użytkowy


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.12.2022 o 15:48, Borowik napisał(a):

Idealnie 10000 na początku. Czyli od 14800 do niedoszłych 30000 nie wymieniałeś? Jaki masz stan? I kolor na bagnecie? Może wrzuć fotkę. 

To może ja wrzucę. Olej z bagnetu, lewa strona po przebiegu 4000km, prawa po przejechaniu 100km. Bagnet wyciągany na zimnym silniku, olej Eneos 0W20.

ppp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Czarownik napisał(a):

To może ja wrzucę. Olej z bagnetu, lewa strona po przebiegu 4000km, prawa po przejechaniu 100km. Bagnet wyciągany na zimnym silniku, olej Eneos 0W20.

ppp.jpg

He he

Test ręcznikowy:biglol:

 

Eneos Sustina 5w30 po 100km

20221021_135913.thumb.jpg.e49219d2bb8a0819a2985e64adc4163f.jpg

 

Eneos Sustina 5w30. 7500km

20221209_110954.thumb.jpg.0a21e7ad2ee167673957c261cf5889cf.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester E-Boxer Special Edition Black Bandit Eneos Sustina 5W30 przebieg oleju 11615 km - zimny silnik stan dzisiaj rano :)

 

IMG_20230106_111633.thumb.jpg.7f50a8ccfe24198a1d7f10e366e8a0dd.jpg

Edytowane przez kriskristoffers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2023 o 19:49, Borowik napisał(a):

A jednak 0W20 :-). Ja podziwiam taki kolor bo do tej pory patrzyłem na czarny olej po 1tys km w dieslu. Ps parkujesz na/w zimnym czy w ciepłym garażu? I dlaczego 0w20, czy Twój serwis ma taki olej czy wozisz swój?

Parkuje w zimnym garażu, wymianę robiłem w ITS w Radomiu, leją Eneos jaki się chce, ja chciałem taki.

Edytowane przez Czarownik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienię temat ;)

@dirkdiggler Czy masz w swoim Outbacku elektryczną regulację podparcia lędźwiowego w dwóch płaszczyznach (góra-dół i przód-tył)? Jeśli tak, to czy słyszysz jakieś odgłosy dochodzące z oparcia w czasie jazdy? U siebie zauważam jakieś trzaskanie, nawet nie skrzypienia. Na zdrowy rozum jest w oparciu ruchomy stelaż i mechanizm, więc jakoś to musi pracować pod obciążeniem pleców. U mnie albo wcześniej nie zauważyłem albo nie występowało i w miarę eksploatacji zaczęło wydawać dźwięki w czasie jazdy, w zależności od nacisku na oparcie. Może TTTM - konstrukcja fotela. W poprzednich autach albo nie miałem tego wcale albo tylko regulacja jednopłaszczyznowa, więc dźwięków nie zarejestrowałem…

Przejrzałem wątek i widzę, że @Borowikma taką regulację jak ja. Jak to u Ciebie @Borowik wygląda? Mam o co zacząć kruszyć kopie w serwisie? Może za ciężki jestem, ale akurat w US fotele powinny być dopasowane do średniej masy użytkownika większej niż gdzie indziej :D Szybciej bym się spodziewał odgłosów z siedziska niż oparcia…

Edytowane przez Kowalesik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kowalesik napisał(a):

Zmienię temat ;)

@dirkdiggler Czy masz w swoim Outbacku elektryczną regulację podparcia lędźwiowego w dwóch płaszczyznach (góra-dół i przód-tył)? Jeśli tak, to czy słyszysz jakieś odgłosy dochodzące z oparcia w czasie jazdy? U siebie zauważam jakieś trzaskanie, nawet nie skrzypienia. Na zdrowy rozum jest w oparciu ruchomy stelaż i mechanizm, więc jakoś to musi pracować pod obciążeniem pleców. U mnie albo wcześniej nie zauważyłem albo nie występowało i w miarę eksploatacji zaczęło wydawać dźwięki w czasie jazdy, w zależności od nacisku na oparcie. Może TTTM - konstrukcja fotela. W poprzednich autach albo nie miałem tego wcale albo tylko regulacja jednopłaszczyznowa, więc dźwięków nie zarejestrowałem…

Przejrzałem wątek i widzę, że @Borowikma taką regulację jak ja. Jak to u Ciebie @Borowik wygląda? Mam o co zacząć kruszyć kopie w serwisie? Może za ciężki jestem, ale akurat w US fotele powinny być dopasowane do średniej masy użytkownika większej niż gdzie indziej :D Szybciej bym się spodziewał odgłosów z siedziska niż oparcia…

Ja mam regulację 1 płaszczyznową przód - tył. Odgłosów brak. W US wszystko jest produkcji niejapońskiej więc tu bym podobieństw nie szukał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Borowik napisał(a):

W US wszystko jest produkcji niejapońskiej więc tu bym podobieństw nie szukał. 

I tu się nie zgodzę - silnik i skrzynia na pewno są produkcji japońskiej. Zgodnie z tzw. window sticker 30% części w aucie pochodzi z Japonii.

Tak czy siak pozostaje mi obadać inne egzemplarze z tutejszego rynku - wychodzi, że w EU nie ma dwupłaszczyznowej regulacji lędźwi. 

BB72300A-22AA-4D29-A46B-E4FA02608D7A.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 09:07, MarcinW napisał(a):

Tak wyglądają na brudnym aucie czyste felgi ze sklepu subaru. Zastępcze TPMS'y, które też u nich kupiłem po przejechaniu 2-3 kilometrów zaczęły działać, nie trzeba było klonować.

20221119_085851.jpg

Muszę się pożalić bo nikt nic…

też mam te fele, poszły pod opony letnie bo na zimówkach wyjechałem z salonu. Kupowane w sklepie subaru online ale dopiero teraz wrzuciłem na nie opony i tpmsy klonowane. 
1. felgi made in Italy (to niebo lepiej niż china) a nie japan

2 śruby z kół subaru nie pasują, felgi mają swoje śruby !

3. dekielek z ori felg nie pasuje. W zestawie jest jakiś tandetny z napisem drukowanymi SUBARU. 

Lekko zawiedziony jestem. No ale za to ładne są. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak o kółkach to mi natomiast chodzą po głowie Evo Corse Sanremo. Jako letnie.

Te oemy mi nie leżą wogóle.

 

Zdjęcie dla zobrazowania podkradłem Koledze @Herostrates  gdzie podglądam te felgi na Jego Foresterze i myślę, że niewiele jest, o ile wogóle są, lepszych felg do czarnego Subaru:)

 

A458D857-468D-41FD-A407-B4EEB01442A2.jpeg.e13a660a7a0950d32e7f3bad96e38d02.jpeg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam z olejem. Na liczniku 9000 ostatnia wymiana przy 3000 czyli olej ma 6000. Z uwagi że najazdy mam, garaż ciepły mam, naczynka i inne gadżety mam więc wymiana zrobiona samodzielnie (przyjemność wielka). Filtr i podkładka OEM

No zapachem zlanego nie byłem oczarowany taki coś benzynowy... ale ja tylko w trasy jeżdżę więc rozrzedzanie wykluczone no i trzyma mi stan więc chyba tak ma być. Chociaż może spalać i jednocześnie dolewać benzynę. Ale tak jak mówię, nie znam się i nie wypowiadam.

Kolor - myślałem że będzie jaśniejszy.

Magnes na korku spustowym czysty

Filtr oleju muszę rozciąć dla ciekawości

Weszło 4,4 litra a nie 4,2 jak w serwisówce ???. )Przed wymianą MAX i po wymianie MAX.)

Wspaniałej budowy subaru jest - w osłonie pod silnikiem mamy otwór i tylko odkręcamy korek, z góry piękny filtr z kołnierzem, duży wlew oleju. Porównując to do wymiany oleju w nowym Renault Master to tam porażka (zdejmowanie osłony 15 min, wlewanie oleju przez wąziutki wlew - 2o minut, składanie do kupy kolejne minuty.)

 

Wnioski: idealna wymiana po 7500km pomiędzy interwałami 15000km

olej Shell Helix Ultra 5W30 ECT C3- 210 zł (4+1 litr)

filtr i uszczelka OEM-  52 zł

 

Poniżej fotki z oleju, powinno być 6tys przy Eneosie. Chciałem porównać do 0W20 Eneosa co dają do nowego auta ale ładnie zaplombowana buteleczka jest  folią i szkoda było odrywać ;-)

 

Co sądzicie ?

 

 

IMG_1046.jpeg

Edytowane przez Borowik
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sustina po 6 000km podobnie wygląda jak moja przy 11 615km. 0W20 pewnie bardziej wodnista, ale na żywo nie widziałem, bo na aktualną wymianę znowu kupiłem 5L Sustina 5W30. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki youtube R2D Laboratorium dla kierowcow. Gość robi testy lepkości kinematycznej olejów po różnych przebiegach i porównuje z nowym olejem.

Można mu podesłać próbki i może tak nawet zrobię przy następnej wymianie na początku lutego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej 

Przeoczyłem temat, szacunek za szczegółowość opisów doświadczeń z autem.

Ten model bardzo mi się podoba. Oglądałem i przymierzyłem się do takiego w swoim serwisie ale wersji z USA XT i muszę przyznać, że wow. Idealne rodzinne daily. 

Mam kilka pytań. Po pierwsze jak sprawuje Ci się ta folia po tych kilku tysiącach km? Po drugie jak kwestia wysokości i wielkości foteli? Zastanawiam się czy udałoby się je przeszczepić do mojego Legacy? Widzę kilka ofert takich właśnie używanych z XT. Po trzecie jak sprawuje się zawieszenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Herostrates napisał(a):

Hej 

Przeoczyłem temat, szacunek za szczegółowość opisów doświadczeń z autem.

Ten model bardzo mi się podoba. Oglądałem i przymierzyłem się do takiego w swoim serwisie ale wersji z USA XT i muszę przyznać, że wow. Idealne rodzinne daily. 

Mam kilka pytań. Po pierwsze jak sprawuje Ci się ta folia po tych kilku tysiącach km? Po drugie jak kwestia wysokości i wielkości foteli? Zastanawiam się czy udałoby się je przeszczepić do mojego Legacy? Widzę kilka ofert takich właśnie używanych z XT. Po trzecie jak sprawuje się zawieszenie?

 

Folia.

To moje pierwsze ofoliowane auto i nie ostatnie. Auto ma 40kkm z tego na folii ponad 35tys km. Folia wygląda jakby była położona wczoraj. Ma na powierzchni kilka pojedyńczych "odprysków" takich najgrubszych ale nie sięgają one lakieru. 

Natomiast co ciekawe niema na niej takich miniodprysków/kropeczek jakich na autach autostradowych są normalnie tysiące. Ta folia się samoregeneruje ale myślę że to nie samoregeneracja tylko to że ona jest sprężysta i odbija ziarenka piasku i nie pozostaje na niej ślad od uderzenia w przeciwieństwie do cienkiego, twardego i kruchego lakieru na którym każde ziarenko zostawi ryskę.

Także z pełną odpowiedzialnością polecam. I żałuję że nie okleiłem przedniej szyby.

 

Co do foteli to mi odpowiadają. Pasują do charakteru wozu.  Są one nastawione na komfort, są miękkawe. Skóra nappa po 40tys wygląda ok. Mam 178cm i ok 85kg i mi odpowiadają ergonomicznie.

 

A co do zawieszenia to jest ono stworzone przez geniusza od zawieszeńB)

Auto dobrze się prowadzi i przewidywalnie zmienia kierunek.

 

Przede wszystkim co mi się bardzo podoba to zawieszenie jest ciche. Pewnie duży w tym udział wysokiego profilu opony tj 225.60.18. Bok opony ma wysokość 135mm. Kawał powietrza pod tyłkiem. Bądź co bądź to taka trochę naturalna pneumatyka i to wszystko fantastycznie filtruje drogę i robi to cicho, bez stuków czy dudnień itp. 

 

 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...