blady2111 Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 Hej, samochód "nowy" rocznik 2007 2.0 benzyna 158 km. Dzis sprawdzam i dużo rdzawego koloru po otwarciu korka od chłodnicy, plynu nie widac ( moze to rdza moze srodek to łatania ). W wyrównawczym wydaje sie ze nic nie ma. Wczoraj zrobilem okolo 100 km , temp w normie non stop. W związku z tym ze nie mam czasu na siedzenie w garazu, zmuszony bylem oddac do mechanika. Wstepnie ustalilismy ze bedzie to plukal, najpierw octem potem specjalnym srodkiem. Zastanawiam sie jeszcze czy nie wybic muz glowy tego octu ale sa rózne szkoły jak widze. Mysle również czy nie olać tego bo chciałbym nei wracac jzu wiecej do tematu chlodzenia , wiec moze wyienic cala chlodnice i nie bawic sie w płukanki. Pytanie brzmi gdzie szukać czesci na necie do forka i na jaka chlodnice sie decydowac. Czy tylko oryginal , widzialem kwota okolo 1400 zł , czy moze sa dorbe zamienniki w nieco korzystniejszej cenie. Nie chce kupowac badziewia za 300 zl na allegro. z gory dzieki za info ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 (edited) Koyo lub mishimoto bez plastiku całe aluminiowe za okolo 1500 i problem z głowy na lata. Edited February 10, 2022 by ipsx82 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blady2111 Posted February 10, 2022 Author Share Posted February 10, 2022 12 minut temu, ipsx82 napisał: Koyo lub mishimoto bez plastiku całe aluminiowe za okolo 1500 i problem z głowy na lata. Dzieki za info . Co to znaczy bez plastiku ? Podrzucisz moze link do jakies sprawdzonej strony gdzie mozna zamowic czy intercars badz podobne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 (edited) Chłodnica OEM składa się z aluminium i plastiku gdzie plastik klejony jest do aluminium i zagniatany ale to nie pomaga i dochodzi do rozszczelnienia. Zalecana chłodnica cała jest z aluminium i nie ma gdzie się rozszczelnić. ponizej wzmacniana cała z aluminium a tu oem z plastikami Edited February 10, 2022 by ipsx82 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 7 godzin temu, ipsx82 napisał: i problem z głowy na lata. Na zawsze, a jak na koniec do innego auta przełożysz, to i drugiego przeżyje Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 7 godzin temu, blady2111 napisał: Podrzucisz moze link do jakies sprawdzonej strony gdzie mozna zamowic czy intercars badz podobne ? Wpisz w google taka frazę " chłodnica mishimoto forester SG " i wyskoczą oferty nawet na allegro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 8 godzin temu, ipsx82 napisał: mishimoto całe aluminiowe I dodatkowo o okolo 30% zwiekszona zdolnosc do oddawania ciepla w porownaniu do serii. Bedzie troche ciasniej pod maska ale wchodzi. Jest dedykowana... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Lub TurboWorks, połowa ceny Mishimoto. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Janus Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 A po co do ssaka 2.0 grubsza chłodnica typu MM? Bierz OEM albo zamiennik np Nissens. No chyba, że ciągasz przyczepę w górach w upale 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 20 minut temu, Daniel Janus napisał: A po co do ssaka 2.0 grubsza chłodnica typu MM? Bierz OEM albo zamiennik np Nissens. No chyba, że ciągasz przyczepę w górach w upale OEM droższy niż turboworks i badziewny , nissens jeszcze bardziej badziewny. Forumowicz pyta o porządne by nie wracać do tematu to podaliśmy porządne alternatywy OEMa 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Janus Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Spoko, zrobi jak zechce. Ja bym nie wkładał dużej chłodnicy do ssaka. EOT Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Zawsze można później wstawić termostat 85 C. by zbyt szybko nie wychładzało silnika . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Wrx 2002 rok. Poprzednik wymieniał oemową chłodnice dwa razy, ja raz. Średnio operacja co trzy lata. Za czwartym razem wstawiłem TurboWorksa i zapomniałem co to chłodnica. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Godzinę temu, ipsx82 napisał: Zawsze można później wstawić termostat 85 C. by zbyt szybko nie wychładzało silnika . O widzisz. Dobrze wiedzieć na przyszłość Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 (edited) Ja takowy zakupiłem ale jeszcze nie montowałem bo sobie postawiłem warunek że jak spadnie poniżej 80 C. to dopiero wtedy wymienię ale skubaniec na razie najniżej do 81 zszedł na trasie Edited February 11, 2022 by ipsx82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blady2111 Posted February 11, 2022 Author Share Posted February 11, 2022 Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Wstepnie juz nie kombinowalem i zostawilem chlopa z tym plukaniem tylko poprosilem zeby jednak tego octu nie uzywał jak nie musi. Zgodzil sie i mowi ze wyplukal caly układ i wstepnie jest okey ( chlodnica ponoc szczelna ). Mam zamiar dac mu nieco w palnik zeby sprawdzic czy to auto nie rozleci sie po pierwszej mocniejszej jezdzie bo nie wiem czy warto w niego inwestowac. Jesli uklad i reszat wytrzyma to git jesli nie to wybiore jakas chlodnice. Lubie dobre rzeczy ale nie chce na wejsciu kupic chlodnicy za 1500 i po miesiacu okaze sie ze to gruz i nie warto do niego dokladac. Tak czy siak trzymam kciuki zeby to nie byl gruz bo zawsze marzyłem o takim forku, chociaz w innej opcji silnikowej przy okazji zapytam gdzie zaopatrujecie sie w ogolnie czesci do swoich samochodów , tylko allegro czy sa jakies polecane sklepy na necie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Z 5 sklepów internetowych będzie które specjalizują się w częściach do subaru , obecnie trzy są w Łodzi jeden na dolnym Śląsku i jeszcze gdzieś jeden się znajdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blady2111 Posted February 11, 2022 Author Share Posted February 11, 2022 Godzinę temu, ipsx82 napisał: Z 5 sklepów internetowych będzie które specjalizują się w częściach do subaru , obecnie trzy są w Łodzi jeden na dolnym Śląsku i jeszcze gdzieś jeden się znajdzie. bede wdzieczny za linki Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Na forum SIP nie podaje się takich informacji oficjalnie bo to konkurencja 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 I co gorsza, mają towar i to taniej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 9 godzin temu, artaa napisał: I co gorsza, mają towar i to taniej... Mowa o SIP oczywiście...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 (edited) W odróżnieniu od SIP, mają towar i to taniej... Edited February 12, 2022 by artaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now