MazurKwidzynPL Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Siemanko! Szukałem w serwisówce wyjaśnienia problemu lecz nie mogę odnaleźć konkretnego problemu w niej Auto: VIN:JF1BP5LK44G002279 Subaru Legacy 2003 BP5 EJ202 2.0 138km A więc zaczynamy!: Problem: -Po rozgrzaniu auta oraz przejechaniu powiedzmy 6 km po mieście ...trapi mnie jeden problem który nie zawsze się objawia. Mianowicie dojeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło i obroty się podnoszą do 2000-2200 obrotów i się utrzymują przez kilka sekund po czym leniwie podskakując spadają maksymalnie do 1000 na benzynie znacznie rzadziej to się zdarza lecz na LPG notorycznie praktycznie za każdym zatrzymaniem Co zrobione: -EGR Wyczyszczony, silniczek sprawny sprawdzony wg.serwisówki -Przepustnica wyczyszczona (jest jakaś adaptacja?) -Był odpięty aku , a następnie na zimnym silniku odpalony z wyłączonymi odbiornikami aż do rozgrzania -Dolot wydaje się być szczelny Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Mam dostęp do FreeSSM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 5 minut temu, MazurKwidzynPL napisał: -Był odpięty aku , a następnie na zimnym silniku odpalony z wyłączonymi odbiornikami aż do rozgrzania Gdzieś już był wałkowany taki problem, pomagało odpięcie aku na ciepłym i adaptacja na rozgrzanym silniku. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Skoro częściej dzieje się to na LPG, czyt. notorycznie to ja tu chyba widzę winowajcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kjens Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 (edytowane) 13 godzin temu, Orear napisał: Skoro częściej dzieje się to na LPG, czyt. notorycznie to ja tu chyba widzę winowajcę. Wiadomo, Tusk (oczywiście żarcik, nie mogłem się powstrzymać, oglądałem raz w tym miesiącu Wiadomości) Edytowane 26 Stycznia 2022 przez kjens 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MazurKwidzynPL Opublikowano 26 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 W dniu 25.01.2022 o 12:58, st981777 napisał: Gdzieś już był wałkowany taki problem, pomagało odpięcie aku na ciepłym i adaptacja na rozgrzanym silniku. Zrobione na ciepłym i pudło Obroty falują na jałowym w zakresie 1000-1100 na PB oraz LPG Tps wskazuje 10-11% a na zapłonie pełne otwarcie na poziomie 78% Czujniki temperatury dolotu oraz cieczy się pokrywają ze stanem faktycznym Na chwilę obecną Aku odpięte do rana Plan na jutro -sprawdzenie czujników temperatury na zimnym silniku aby potwierdzić ze stanem faktycznym Śmierdzi mi to przepustnicą lub czujnikiem temperatury cieczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Trzeba sprawdzić parametry z sondy regulacyjnej na LPG. Wygląda mi to na totalnie rozjechaną instalację podtlenku. Zakręć butlę z gazem na dwa, trzy dni i pojeździj na samej benzynie. Niech sterownik złapie nowe adaptacje od PB. Jeśli będzie ok to ogarnij instalację gazową. W dniu 25.01.2022 o 12:52, MazurKwidzynPL napisał: -Przepustnica wyczyszczona (jest jakaś adaptacja?) Nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MazurKwidzynPL Opublikowano 27 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 (edytowane) No i jedziemy dalej: -Po nocy podpięty aku i odpalony do temp cieczy 90*C ,diagnostyka na zimnym przed odpaleniem, czujniki temp zgodne ze stanem faktycznym -LPG wyłączone -Na PB zrobione 20km Obroty bez zmian, dalej robi co chce Wyniki diagnostyki na jałowych: -TPS 10.2% -IAT 6*C -Wyprzedzenie 12.0* -MAF 3.41 g/s ? to jest zliczane z MAP? przecież przepływki nie ma -Engine Load 3.5% -ECT 90*C -MAP 30.0 kPa -Obroty 950rpm -O2S12 0,765V -O2S11 2.086V Serwisówka podaje: -TPS 5-10% -Wyprzedzenie 10-15* -MAF b/d dla sohc, dla dohc 2,1-3,1 g/s -Engine Load 1-3% -ECT min. 75*C -MAP 200-300kPa (błąd w serwisówce?) ale dla dohc 29,3-36,6 kPa -Obroty 600-800 rpm -O2S12 b/d -O2S11 b/d -Rear O2 Sensor 0,01-0,85V Błędów brak w dalszym ciągu Dane jak widać praktycznie mieszczą się w przedziale lecz ta jedna sonda mam wrażenie coś wylatuje z zakresem ..czyżby TTTM? Następne kroki: -Pomiar rezystancji zgodnie z serwisówką 1.Cewki 2.Kabli -Sprawdzenie świec -Regulacja zaworów ? -Sprawdzenie kompresji? -Podciśnienie? -Podmiana przepustnicy? UPDATE: Serwisówka podaje następujące przyczyny do tego problemu -Czujnik temperatury cieczy -Przepustnica -MAP Sensor -IAT Sensor -EGR Edytowane 27 Stycznia 2022 przez MazurKwidzynPL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 10 godzin temu, MazurKwidzynPL napisał: -O2S12 0,765V -O2S11 2.086V Za bogato. Powtórzę się: Musisz odciąć gaz na sztywno. Nie "wyłączyć" klawiszem tylko spowodować, że w szynach wtryskowych, reduktorze i przewodach aż do butli nie będzie LPG. Musisz zrozumieć, że uszkodzony reduktor będzie puszczał lpg w kolektor ssący nawet wtedy gdy gaz wyłączysz klawiszem. I będzie się to działo właśnie głównie na wolnych obrotach gdy jest prawie zamknięta przepustnica i duże podciśnienie w kolektorze. Zacznij od prostego i darmowego testu zamiast wymiany połowy czujników w samochodzie. ZAKRĘĆ ZAWÓR W BUTLI LPG, a następnie przejedź kawałek na lpg aż instalacja sama się na PB przełączy. 2 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MazurKwidzynPL Opublikowano 28 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 (edytowane) 14 godzin temu, pablonas napisał: Zacznij od prostego i darmowego testu zamiast wymiany połowy czujników w samochodzie. ZAKRĘĆ ZAWÓR W BUTLI LPG, a następnie przejedź kawałek na lpg aż instalacja sama się na PB przełączy. Za poradą oczywiście dziś podążyłem,a więc tak zakręcony zawór odpalone LPG dwa razy dla pewności żeby nic nie było i: Na 2000 obrotów wskoczył raz na 15 km dzisiaj Jałowe dalej za wysokie Wyniki diagnostyki na jałowych: -TPS 10.2% -IAT 13*C -Wyprzedzenie 12.0* -MAF 3.42 g/s -Engine Load 3.5% -ECT 88*C -MAP 27.0 kPa -Obroty 1062rpm -O2S12 0,080V -O2S11 2.136V Błędów brak. EDIT: Podpiąłem SSM i zainteresowała mnie jedna sprawa mianowicie na zapłonie przy zgaszonym silniku wychodzi coś takiego : Obroty silnika wskazuje na poziomie 25rpm, tutaj pierwszy raz się spotykam z takim wskazaniem powinno być chyba 0rpm Edytowane 28 Stycznia 2022 przez MazurKwidzynPL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 Pojeździj jeszcze na PB. Skoro masz SSM to zerknij na wskazania AFR tym interface`m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MazurKwidzynPL Opublikowano 31 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 Przedstawiam nowe dane diagnostyczne z FreeSSM: Obroty jałowe 15min 1.Engine speed min.963 max 1023 2.MAP min.28kPa max.29kPa 3.Temp. Cieczy min.90*C max 95*C 4.Engine load min.3.1* max.3.5* 5.Throttle opening angle min.0.4% max.0.8% 6.Wyprzedzenie min.8.0* max.12.0* 7.Rear O2 Sensor min 0.640V max 0.735V 8.Air/Fuel Learning #1 min. -7.8% max. -7.8% 9.Air/Fuel Correction #1 min. -8.6% max. -7.8% 10.Air/Fuel Correction #3 min 5.08% max 5.08% 11.Air/Fuel Sensor #1 Lambda min. 0.98 max. 1.00 12.Air/Fuel Sensor #1 Resistance min.24ohm max.25ohm 13.Air/Fuel Sensor #1 Heater current 5.2A-5.3A 14.Throttle motor duty min.0% max23% -Auto jeździ od czwartku z zakręconą butlą LPG -Dalej bez zmian w obrotach czyli za wysokie jałowe oraz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania rosną do 2000 -Wczoraj podczas przyspieszania poczułem "kopnięcie" w okolicach 3000rpm i auto zrobiło sto razy żwawsze ale to efekt był na chwilę -Błędów w dalszym ciągu brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 3 godziny temu, MazurKwidzynPL napisał: Wczoraj podczas przyspieszania poczułem "kopnięcie" w okolicach 3000rpm i auto zrobiło sto razy żwawsze ale to efekt był na chwilę zadziałały prawidłowo zmienne fazy, u mnie też już bardzo rzadko działają... zaczęły zdychać przy 210kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MazurKwidzynPL Opublikowano 31 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 2 godziny temu, artaa napisał: zadziałały prawidłowo zmienne fazy, u mnie też już bardzo rzadko działają... zaczęły zdychać przy 210kkm Tu nie ma zmiennej fazy , a bynajmniej z tego co wiem sohc nie miały 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 Jak nie ma, to się nie popsuły ;-) Czyli musi szukać dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 Niewiem czy EJ 202 ma czujnik sterowanie na zaworach ssących ale EJ 25 w tej generacji miały takie wynalazki z tego co mi wiadomo. Kąt wyprzedzenia zapłonu jest 8 na ostatnim programie a ten kąt powinien być większy, cofnięcie zapłonu może wynikać z złego ustawienia rozrządu,bądź ingerencji knock sensor. SIlnik jeśli ma złe luzy zaworowe często nie ma mocy na niskich obrotach. Na przepustnicy jest: BOOST SENSOR czy jest on czysty ma założonego oringa oraz czy cienki kanał w przepustnicy do tego czujnika został wyczyszczony? U mnie po czyszczeniu silnika myciu go z wierzchu wystąpiły min problemy z biegiem jałowym. Rozpięcie w zasadzie wszystkich kostek od czujników rozpięcie głównych wiązek(ich czyszczenie oraz konserwacja) rozwiązało problemy. Engine Load nwm jak Subaru podaje tą wartość. u Ciebie jest On minimalnie większy (raczej nie istotne) ale sprawdź czy silnik nie ma dodatkowych oporów z okazji nieprawidłowej pracy osprzętu silnika. Jeśli zaś chodzi o obroty silnika to 25 RPM to może być wartość w której program się zamroził inne odczyty są uaktualniane? np spróbuj zmienić temp czujnika temp zewnętrznej 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 7 minut temu, SubaruLPG napisał: Na przepustnicy jest: BOOST SENSOR Napisz coś więcej, gdzie i jak o niego zadbać, muszę sprawdzić u siebie w DOHC... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 (edytowane) EJ 202 ma ten czujnik na przepustnicy. DOHC jest bardziej zaawansowany technologicznie i będzie posiadać raczej w obudowie filtra powietrza czujnik jego masy. Aby lepiej i precyzyjniej sterować dawką powietrza. Sterownik w EJ 202 jest bardzo toporny/oporny jeśli chodzi o zgłaszanie błędów. Jeśli chodzi o przyspieszanie to sprawdź organoleptycznie czy przy mniej wciśniętym pedale gazu nie następuje szybsze rozpędzanie. Jeśli silnik błędnie chodzi przy pełnym obciążeniu to powinieneś słyszeć inną jego pracę Edytowane 31 Stycznia 2022 przez SubaruLPG 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 (edytowane) Przepływomierz Hitachi AFH70M-59S przy filtrze ma. ;-) Ale myślałem że może też ma ten BOOST. Edytowane 31 Stycznia 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MazurKwidzynPL Opublikowano 25 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 Kolejny etap rozwiązywania problemu przyniósł w końci zamierzony efekt: 1.W zasadzie był już czas na rozrząd , więc został wymieniony na zestaw Nissin wraz z regulacją zaworów, było lepiej ale problem był w dalszym ciągu taki sam 2.Montaż drugiej przepustnicy wyczyszczonej na jajo wraz z polerowaniem talerzyka i w zasadzie wymianą wszystkich wężyków podciśnienia przyniosło zamierzony efekt i rozwiązało problem Podsumowując -Obie przepustnice działają identycznie więc na 100% to nie była wina przepustnicy. -Podciśnienia wyglądały na dobre lecz dopiero ich wymiana na nowe rozwiązały problem i silnik pracuje normalnie zgodnie z założeniami producenta. TEMAT ROZWIĄZANY I DO ZAMKNIĘCIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 W dniu 25.03.2022 o 08:49, MazurKwidzynPL napisał: Kolejny etap rozwiązywania problemu przyniósł w końci zamierzony efekt: 1.W zasadzie był już czas na rozrząd , więc został wymieniony na zestaw Nissin wraz z regulacją zaworów, było lepiej ale problem był w dalszym ciągu taki sam 2.Montaż drugiej przepustnicy wyczyszczonej na jajo wraz z polerowaniem talerzyka i w zasadzie wymianą wszystkich wężyków podciśnienia przyniosło zamierzony efekt i rozwiązało problem Podsumowując -Obie przepustnice działają identycznie więc na 100% to nie była wina przepustnicy. -Podciśnienia wyglądały na dobre lecz dopiero ich wymiana na nowe rozwiązały problem i silnik pracuje normalnie zgodnie z założeniami producenta. TEMAT ROZWIĄZANY I DO ZAMKNIĘCIA O których podciśnieniach mowa? Dokładniej gdzie się znajdują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MazurKwidzynPL Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 W dniu 2.04.2022 o 19:12, Mateusz Wiktor napisał: O których podciśnieniach mowa? Dokładniej gdzie się znajdują. W zasadzie wszystkie które wychodzą z kolektora ssącego czyli w skrócie: 1. Kolektor-Regulator ciśnienia paliwa na listwie 2. Kolektor-LPG 3. Kolektor-Serwo 4. Odpowietrzenie głowic i skrzyni korbowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się