Jump to content

Legacy BP5 2.0 PB/LPG problem z jałowymi


MazurKwidzynPL
 Share

Recommended Posts

Siemanko!

Szukałem w serwisówce wyjaśnienia problemu lecz nie mogę odnaleźć konkretnego problemu w niej

 

Auto:

VIN:JF1BP5LK44G002279

Subaru Legacy 2003 BP5 EJ202 2.0 138km

 

A więc zaczynamy!:

Problem:

-Po rozgrzaniu auta oraz przejechaniu powiedzmy 6 km po mieście ...trapi mnie jeden problem który nie zawsze się objawia. Mianowicie dojeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło i obroty się podnoszą do 2000-2200 obrotów i się utrzymują przez kilka sekund po czym leniwie podskakując spadają maksymalnie do 1000 na benzynie znacznie rzadziej to się zdarza lecz na LPG notorycznie praktycznie za każdym zatrzymaniem

 

Co zrobione:

-EGR Wyczyszczony, silniczek sprawny sprawdzony wg.serwisówki

-Przepustnica wyczyszczona (jest jakaś adaptacja?)

-Był odpięty aku , a następnie na zimnym silniku odpalony z wyłączonymi odbiornikami aż do rozgrzania

-Dolot wydaje się być szczelny

 

Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

Mam dostęp do FreeSSM

 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, MazurKwidzynPL napisał:

-Był odpięty aku , a następnie na zimnym silniku odpalony z wyłączonymi odbiornikami aż do rozgrzania

Gdzieś już był wałkowany taki problem, pomagało odpięcie aku na ciepłym i adaptacja na rozgrzanym silniku.

  • Cheers! 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Orear napisał:

Skoro częściej dzieje się to na LPG, czyt. notorycznie to ja tu chyba widzę winowajcę. 

Wiadomo, Tusk :biglol:;)

(oczywiście żarcik, nie mogłem się powstrzymać, oglądałem raz w tym miesiącu Wiadomości) 

Edited by kjens
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.01.2022 o 12:58, st981777 napisał:

Gdzieś już był wałkowany taki problem, pomagało odpięcie aku na ciepłym i adaptacja na rozgrzanym silniku.

Zrobione na ciepłym i pudło 

Obroty falują na jałowym w zakresie 1000-1100 na PB oraz LPG 

Tps wskazuje 10-11% a na zapłonie pełne otwarcie na poziomie 78% 

Czujniki temperatury dolotu oraz cieczy się pokrywają ze stanem faktycznym 

 

Na chwilę obecną Aku odpięte do rana 

Plan na jutro 

-sprawdzenie czujników temperatury na zimnym silniku aby potwierdzić ze stanem faktycznym 
 

Śmierdzi mi to przepustnicą lub czujnikiem temperatury cieczy:facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Trzeba sprawdzić parametry z sondy regulacyjnej na LPG. Wygląda mi to na totalnie rozjechaną instalację podtlenku. Zakręć butlę z gazem na dwa, trzy dni i pojeździj na samej benzynie. Niech sterownik złapie nowe adaptacje od PB. Jeśli będzie ok to ogarnij instalację gazową.

 

W dniu 25.01.2022 o 12:52, MazurKwidzynPL napisał:

-Przepustnica wyczyszczona (jest jakaś adaptacja?)

Nie ma.

Link to comment
Share on other sites

No i jedziemy dalej:

-Po nocy podpięty aku i odpalony do temp cieczy 90*C ,diagnostyka na zimnym przed odpaleniem, czujniki temp zgodne ze stanem faktycznym

-LPG wyłączone

-Na PB zrobione 20km

 

Obroty bez zmian, dalej robi co chce

 

Wyniki diagnostyki na jałowych:

-TPS 10.2%

-IAT 6*C

-Wyprzedzenie 12.0*

-MAF 3.41 g/s ? to jest zliczane z MAP? przecież przepływki nie ma

-Engine Load 3.5%

-ECT 90*C

-MAP 30.0 kPa

-Obroty 950rpm

-O2S12 0,765V

-O2S11 2.086V

 

Serwisówka podaje:

-TPS 5-10%

-Wyprzedzenie 10-15*

-MAF b/d dla sohc, dla dohc 2,1-3,1 g/s

-Engine Load 1-3%

-ECT min. 75*C

-MAP 200-300kPa (błąd w serwisówce?) ale dla dohc 29,3-36,6 kPa

-Obroty 600-800 rpm

-O2S12 b/d

-O2S11 b/d

-Rear O2 Sensor 0,01-0,85V

 

Błędów brak w dalszym ciągu

 

Dane jak widać praktycznie mieszczą się w przedziale lecz ta jedna sonda mam wrażenie coś wylatuje z zakresem ..czyżby TTTM?:biglol:

 

Następne kroki:

-Pomiar rezystancji zgodnie z serwisówką

1.Cewki

2.Kabli

-Sprawdzenie świec

-Regulacja zaworów ?

-Sprawdzenie kompresji?

-Podciśnienie?

-Podmiana przepustnicy?

 

 

UPDATE:

Serwisówka podaje następujące przyczyny do tego problemu

-Czujnik temperatury cieczy

-Przepustnica

-MAP Sensor

-IAT Sensor

-EGR

 

 

Edited by MazurKwidzynPL
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, MazurKwidzynPL napisał:

-O2S12 0,765V

-O2S11 2.086V

Za bogato.

Powtórzę się:
Musisz odciąć gaz na sztywno. Nie "wyłączyć" klawiszem tylko spowodować, że w szynach wtryskowych, reduktorze i przewodach aż do butli nie będzie LPG. Musisz zrozumieć, że uszkodzony reduktor będzie puszczał lpg w kolektor ssący nawet wtedy gdy gaz wyłączysz klawiszem.
I będzie się to działo właśnie głównie na wolnych obrotach gdy jest prawie zamknięta przepustnica i duże podciśnienie w kolektorze.

Zacznij od prostego i darmowego testu zamiast wymiany połowy czujników w samochodzie. ZAKRĘĆ ZAWÓR W BUTLI LPG, a następnie przejedź kawałek na lpg aż instalacja sama się na PB przełączy.

  • Like 2
  • Cheers! 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, pablonas napisał:

Zacznij od prostego i darmowego testu zamiast wymiany połowy czujników w samochodzie. ZAKRĘĆ ZAWÓR W BUTLI LPG, a następnie przejedź kawałek na lpg aż instalacja sama się na PB przełączy.

 

Za poradą oczywiście dziś podążyłem,a więc tak zakręcony zawór odpalone LPG dwa razy dla pewności żeby nic nie było i:

 

Na 2000 obrotów wskoczył raz na 15 km dzisiaj

Jałowe dalej za wysokie 

 

Wyniki diagnostyki na jałowych:

-TPS 10.2%

-IAT 13*C

-Wyprzedzenie 12.0*

-MAF 3.42 g/s

-Engine Load 3.5%

-ECT 88*C

-MAP 27.0 kPa

-Obroty 1062rpm

-O2S12 0,080V

-O2S11 2.136V

 

Błędów brak.

 

EDIT:

Podpiąłem SSM i zainteresowała mnie jedna sprawa mianowicie na zapłonie przy zgaszonym silniku wychodzi coś takiego :

Obroty silnika wskazuje na poziomie 25rpm, tutaj pierwszy raz się spotykam z takim wskazaniem powinno być chyba 0rpm :blink:

Edited by MazurKwidzynPL
Link to comment
Share on other sites

Przedstawiam nowe dane diagnostyczne z FreeSSM:

Obroty jałowe 15min

1.Engine speed min.963 max 1023

2.MAP min.28kPa max.29kPa

3.Temp. Cieczy min.90*C max 95*C

4.Engine load min.3.1* max.3.5*

5.Throttle opening angle min.0.4% max.0.8%

6.Wyprzedzenie min.8.0* max.12.0*

7.Rear O2 Sensor min 0.640V max 0.735V

8.Air/Fuel Learning #1 min. -7.8% max. -7.8%

9.Air/Fuel Correction #1 min. -8.6% max. -7.8%

10.Air/Fuel Correction #3 min 5.08% max 5.08%

11.Air/Fuel Sensor #1 Lambda min. 0.98 max. 1.00

12.Air/Fuel Sensor #1 Resistance min.24ohm max.25ohm

13.Air/Fuel Sensor #1 Heater current 5.2A-5.3A

14.Throttle motor duty min.0% max23%

 

-Auto jeździ od czwartku z zakręconą butlą LPG

-Dalej bez zmian w obrotach czyli za wysokie jałowe oraz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania rosną do 2000

-Wczoraj podczas przyspieszania poczułem "kopnięcie" w okolicach 3000rpm i auto zrobiło sto razy żwawsze ale to efekt był na chwilę

-Błędów w dalszym ciągu brak.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, MazurKwidzynPL napisał:

Wczoraj podczas przyspieszania poczułem "kopnięcie" w okolicach 3000rpm i auto zrobiło sto razy żwawsze ale to efekt był na chwilę

zadziałały prawidłowo zmienne fazy, u mnie też już bardzo rzadko działają...

zaczęły zdychać przy 210kkm

Link to comment
Share on other sites

Niewiem czy EJ 202 ma czujnik sterowanie na zaworach ssących ale EJ 25 w tej generacji miały takie wynalazki z tego co mi wiadomo.

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest 8 na ostatnim programie a ten kąt powinien być większy, cofnięcie zapłonu może wynikać z złego ustawienia rozrządu,bądź ingerencji knock sensor.

SIlnik jeśli ma złe luzy zaworowe często nie ma mocy na niskich obrotach.

Na przepustnicy jest: BOOST SENSOR czy jest on czysty ma założonego oringa oraz czy cienki kanał w przepustnicy do tego czujnika został wyczyszczony?

U mnie po czyszczeniu silnika myciu go z wierzchu wystąpiły min problemy z biegiem jałowym.

Rozpięcie w zasadzie wszystkich kostek od czujników rozpięcie głównych wiązek(ich czyszczenie oraz konserwacja) rozwiązało problemy.

Engine Load nwm jak Subaru podaje tą wartość. u Ciebie jest On minimalnie większy (raczej nie istotne) ale sprawdź czy silnik nie ma dodatkowych oporów z okazji nieprawidłowej pracy osprzętu silnika.

Jeśli zaś chodzi o obroty silnika to 25 RPM to może być wartość w której program się zamroził inne odczyty są uaktualniane? np spróbuj zmienić temp czujnika temp zewnętrznej

 

  • Cheers! 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

EJ 202 ma ten czujnik na przepustnicy.

DOHC jest bardziej zaawansowany technologicznie i będzie posiadać raczej w obudowie filtra powietrza czujnik jego masy. Aby lepiej i precyzyjniej sterować dawką powietrza.

 

Sterownik w EJ 202 jest bardzo toporny/oporny jeśli chodzi o zgłaszanie błędów.

 

 

Jeśli chodzi o przyspieszanie to sprawdź organoleptycznie czy przy mniej wciśniętym pedale gazu nie następuje szybsze rozpędzanie. Jeśli silnik błędnie chodzi przy pełnym obciążeniu to powinieneś słyszeć inną jego pracę

 

Edited by SubaruLPG
  • Cheers! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kolejny etap rozwiązywania problemu przyniósł w końci zamierzony efekt:

1.W zasadzie był już czas na rozrząd , więc został wymieniony na zestaw Nissin wraz z regulacją zaworów, było lepiej ale problem był w dalszym ciągu taki sam

2.Montaż drugiej przepustnicy wyczyszczonej na jajo wraz z polerowaniem talerzyka i w zasadzie wymianą wszystkich wężyków podciśnienia przyniosło zamierzony efekt i rozwiązało problem

 

Podsumowując

-Obie przepustnice działają identycznie więc na 100% to nie była wina przepustnicy.

-Podciśnienia wyglądały na dobre lecz dopiero ich wymiana na nowe rozwiązały problem i silnik pracuje normalnie zgodnie z założeniami producenta.

 

TEMAT ROZWIĄZANY I DO ZAMKNIĘCIA

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 25.03.2022 o 08:49, MazurKwidzynPL napisał:

Kolejny etap rozwiązywania problemu przyniósł w końci zamierzony efekt:

1.W zasadzie był już czas na rozrząd , więc został wymieniony na zestaw Nissin wraz z regulacją zaworów, było lepiej ale problem był w dalszym ciągu taki sam

2.Montaż drugiej przepustnicy wyczyszczonej na jajo wraz z polerowaniem talerzyka i w zasadzie wymianą wszystkich wężyków podciśnienia przyniosło zamierzony efekt i rozwiązało problem

 

Podsumowując

-Obie przepustnice działają identycznie więc na 100% to nie była wina przepustnicy.

-Podciśnienia wyglądały na dobre lecz dopiero ich wymiana na nowe rozwiązały problem i silnik pracuje normalnie zgodnie z założeniami producenta.

 

TEMAT ROZWIĄZANY I DO ZAMKNIĘCIA

O których podciśnieniach mowa? Dokładniej gdzie się znajdują. :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.04.2022 o 19:12, Mateusz Wiktor napisał:

O których podciśnieniach mowa? Dokładniej gdzie się znajdują. :)

W zasadzie wszystkie które wychodzą z kolektora ssącego czyli w skrócie:

1. Kolektor-Regulator ciśnienia paliwa na listwie

2. Kolektor-LPG

3. Kolektor-Serwo

4. Odpowietrzenie głowic i skrzyni korbowej

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...