Skocz do zawartości

szarpanie w zakresie 2tys obrotów forester sh 2,0 benzyna


mario83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjent Subaru Forester SH 2,0 150KM. przebieg 160tys km skrzynia manualna. Problem delikatne szarpanie jakby wypadanie zapłonu przy 2tys obrotów spokojnie przyspieszająć dalej ciągnie równe bez szarpniecia. Na biegu jałowy pracuje idealnie. Filtr powietrza wymieniony swiece nowe brak błedów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu, spróbuję podpiąć się pod ten.

 

Mam od niedawna Foretera SH z 2008 roku z instalacją gazową Ecomatic.

Silnik na benzynie pracuje dobrze, równo i cicho, ładnie wkręca się na obroty, natomiast na gazie pracuje trochę nierówno na wolnych obrotach.

Problem najbardziej jest widoczny kiedy jeszcze chłodny silnik przejdzie na lpg, wtedy na postoju zdarza mu się nawet zgasnąć.

Gdy jest rozgrzany do normalnej temperatury jest dużo lepiej, ale nie pracuje tak ładnie jak na benzynie.

Jeździ dobrze, moc ma. Wymieniłem świece, miały poprawny kolor, ale nic to nie zmieniło. 

Filtr powietrza oleju, i olej świeże, zmienione zaraz po zakupie.

Chciałbym wymienić filtr gazu na początek, ale nie wiem gdzie go szukać, może ktoś podpowie?

Została zamontowana nowa butla gazu.

Może ktoś podpowie czym  jeszcze oprócz filtra gazu, można by się zainteresować. Dziękuję

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli instalacja ma parę lat to przede wszystkim wielozaworem-elektrozaworem który puszcza gaz do reduktora.

Sprawdź co jest potrzebne do jego wyczyszczenia (jakie uszczelki)

Filtry od gazu będą 2 jeden na reduktorze bądź blisko niego na wielozaworze a drugi już za reduktorem najczęściej wygląda tak:

https://allegro.pl/oferta/filtr-fazy-lotnej-czaja-fl-s-12x12-mm-10532570788?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss_sc&ev_adgr=Czesci_samochodowe_super_cena&ev_campaign_id=14492028645&gclid=CjwKCAiAz--OBhBIEiwAG1rIOqhJJboTt-qwpz9Ma3L-wfUIsZ3Rg0xij9Vu7vVGW_ct1K_d_bRyuxoCzlUQAvD_BwE

 

Przy tych zabawach bezwzględnie sprawdzamy szczelność instalacji mydliny obowiązkowo i bardzo dokładnie przed operacją zakręcić gaz w butli!!

 

Temp można podnieść ale najpierw sprawdź sobie według mnie te rzeczy plus wymiana filtrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi.

Rzeczywiście mam wrażenie że za szybko się włącza lpg, przy tych temperaturach po dwóch kilometrach już się załącza, w płaskim terenie.

Zajrzę za tym filtrem, ale na razie go nie znalazłem nigdzie w komorze silnika.

Pewnie skończy się u gazownika, choć na razie zaczekam aż skończy się to paliwo które mam, i zatankuję nowe, gaz też bywa różnej jakości.

Tak miałem w poprzednim aucie, zatankowałem jakieś słabe lpg i objawy były takie jakby ktoś jeden cylinder odłączał czasem, po zatankowaniu 

nowego paliwa auto się naprawiło.

 

Edytowane przez zbi13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze na zimnym kleją się dlatego kuleje na wolnych. Wyczyścić je, albo wymienić. Jeśli to pierwsze to najlepiej w myjce ultradźwiękowej. Filtry raczej tutaj nie pomogą, warto wymienić. Reduktor też nie będzie puszczał, bo nie ma wzmianki o tym że ciężko pali rano. Szczelność instalacji to na przeglądzie sprawdzają, można też podjechać a nie bawić się piankami itp. Mi facet za frajer takie rzeczy sprawdza, ale zawsze jeżdżę do nich na przeglądy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie sprawdźcie alternator u mnie okazało się że dostawał za mało prądu, w silniku jest jakiś czujnik co steruje fazami rozrządu jak dostanie za mało prądu to auto nie chciało jechać, jak się wkręcił na 2,5tys obrotów jechał jak trzeba poniżej tych obrotów auto kisło. Wymieniałem przeplywke, sprawdzalem węże czy się jakiś nie przetarł i nie łapał lewego powietrza, olej w skrzyni szukałem po jakiś czujnikach prędkości skrzyni/wału nic to nie dało, przestawiłem w inne miejsce czujnik spalania stukowego nadal było to samo (tak wiem że czujnika nie powinno się dotykać ale musiałem to sprawdzić). Polecam sprawdzić alternator albo go zregenerować koszt około 300zl a może dużo czasu i nerwów zaoszczędzić. Auto to forester 2.0 158km bez turba rok 2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zmiennych faz jest sterowane hydraulicznie olejem (nie ma tam elektryki), przez zewnętrzne zawory puszczające olej...

 

Alternator nie powinien mieć wpływu, ale dobrze że nie szarpie / zamula, ten silnik jest porażką w tym zakresie i w sumie nigdy nie wiadomo co mu pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2021 o 15:02, mario83 napisał:

Ok, ja zmieniałem teraz świece i teoretycznie bylonidczucie poprawy ale po dwóch dniach jazdy to samo. Stare świece były okopcone czarne ale elektroda ładnie wypalona.

Być może jest to zawór zmiennych faz rozrządu?, na błąd możesz czekać długo, jeszcze dochodzi, czy po lewej czy prawej stronie, a koszt jednego to 500Pln 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...