Skocz do zawartości

Legacy B4 RSK


Kapsel93

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, przemyslawn napisał:

Kolego Orear, z uwagi na to, że mój wpis mógłby zaszkodzić osobom, którym udało się zarejestrować JDMa sprowadzonego bezpośrednio z JP, wysłałem Ci wiadomość na priv.

To ja też poproszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło na priv. Uściślając moją wypowiedź o tym, że nie ma możliwości rejestracji samochodu sprowadzonego bezpośrednio z JP chciałbym dodać, że chodzi o auta z kierownicą po prawej stronie. Po przebudowie auta na LHD nie ma żadnych problemów z rejestracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dlaczego ma być problem z rejestracją RHD? Przecież w od kilku lat można u nas rejestrować pojazdy z kierownicą po prawej stronie. Tu na forum czytałem że może być jedynie problem z tzw "krótkim vin'em" (cokolwiek to znaczy) więc gdzie jest ten 'problem' z rejestracją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mattipk, problemem jest to, że w świetle polskiego prawa można ZAREJESTROWAĆ SAMOCHÓD Z KIEROWNICĄ PO PRAWEJ STRONIE TYLKO JEŚLI BYŁ WCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANY NA TERYTORIUM EU. Jutro znajdę podstawę prawną i tu wkleję bo trochę mnie męczy tłumaczenie każdemu z osobna, że LEGALNIE nie da się zarejestrować w PL samochodu sprowadzonego z JP, jeśli kierownica jest po prawej stronie. Taki sam samochód sprowadzony np. z UK ( o ile był zarejestrowany w UK przed brexitem ) zarejestrujesz bez problemu. Krótki nr. vin nie stanowi problemu, składasz do ministerstwa wniosek o odstępstwo od warunków technicznych i na 100% go udzielą jeśli auto było zarejestrowane na terenie EU, jeśli było zarejestrowane poza EU, dostaniesz odstępstwo kiedy przerobisz auto na LHD. W ministerstwie argumentują to tym, że w świetle polskiego prawa nie można zarejestrować pojazdu z kierownicą po prawej stronie, jeśli nie był  zarejestrowany w EU, dlatego nie udziela się odstępstw od warunków technicznych dla takich pojazdów.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że pomimo że GTR R-34  jest w PL autem unikatowym nie zostanie zarejestrowany na żółte tablice. Można by spróbować zarejestrować w ten sposób starsze modele czyli R-33 i R-32. Auto żeby zostać zabytkiem musi mieć ukończone 25 lat a od zakończenia jego produkcji musi minąć co najmniej 15 lat, sama unikalność nie wystarczy. Ja nigdy nie widziałem żednego Skylina na żółtych tablicach. W kwestii rejestracji Skylina na zabytek mogę się mylić, więc najlepiej wysłać email z zapytaniem do Ministerstwa Transportu ( obecna nazwa jest chyba nieco inna ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą prawną do rejestrowania w PL samochodów z kierownicą po prawej stronie, których miejscem wcześniejszej rejestracji było terytorium EU jest

 

§ 9 ust. 2a rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia ( z pózniejszymi zmianami ).

 

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 13 lipca 2015r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia wprowadza w § 9tym ustęp 2a

 

 

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)

z dnia 13 lipca 2015 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia2)

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia]

W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 305) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 9:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2a.”,

b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy, nowym objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w:

1) reflektory świateł mijania przeznaczone do ruchu prawostronnego, odpowiadające warunkom określonym w rozdziale 3 działu III oraz w załączniku nr 6 do rozporządzenia;

2) lusterka wsteczne, odpowiadające warunkom określonym w załączniku nr 12 do rozporządzenia, z tym, że lusterko zewnętrzne (lewe wsteczne) musi umożliwić obserwację obszaru po lewej stronie pojazdu pod kątem zapewnienia kierowcy minimalnego wymaganego pola widzenia w lusterku zewnętrznym (lewym wstecznym) w sposób określony w załączniku nr 13 do rozporządzenia; nie dotyczy pojazdów wyposażonych w lusterka oznakowane zgodnie z regulaminem EKG ONZ nr 46 seria poprawek 02 lub wyżej albo dyrektywą 2003/97/WE.”;

2) w § 11 w ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) w prędkościomierz umieszczony w polu widzenia kierowcy wyskalowany w km/h albo jednocześnie w km/h i mph oraz w drogomierz;”;

3) po załączniku nr 12 do rozporządzenia dodaje się załącznik nr 13 do rozporządzenia w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

 

§ 2. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

Minister Infrastruktury i Rozwoju: M. Wasiak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzje o rejestracji pojazdu z kierownicą po prawej stronie lub jej odmowie oparte są właśnie na tych przepisach. Do tego aby uzyskać pozytywną decyzję odnośnie rejestracji takiego auta niezbędny jest pozytywny wynik przeglądu technicznego, do uzyskania którego jest niezbędne uzyskanie odstępstwa od warunków technicznych ze względu na  brak nr vin. Z tego co pamiętam to auta wyprodukowane chyba przed 1995 ( co do tej daty mogę się mylić, proszę mnie poprawić jeśli tak jest ) nie muszą posiadać nr  vin, mogą zamiast niego mieć nr nadwozia ( nr nadwozia nie musi mieć 17tu znaków ). W takim przypadku odstępstwo od warunków technicznych najprawdopodobniej nie będzie konieczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gientki21 napisał:

Ładny ten sprzęt :-)

Już się nie mogę doczekać aż dopłynie , żeby obejrzeć na żywo

Od razu jak przypłynie dam tu informacje jak się uda załatwić papierologię + pakiet startowy to napewno wezmę je do Pruszkowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2021 o 16:44, Kapsel93 napisał:

A no i pytanie gdzie szukać części, czy rozrząd od imprezy gt/wrx pasuje ? Chcę już zacząć powoli kompletować zestaw startowy na przyjazd auta, olej motul 15w50 chyba zaleję, jeszcze coś do napędów muszę dobrać oraz jakiegoś speca wpr/wwa lub świętokrzyskie gdzie auto będzie stało który się nim dobrze zajmie. 

 

Klasyczny rozrząd DOHC pod napinacz nowszego typu, kwesta jeszcze czy ma wymiennik ciepła jest czy nie, bo od tego zalezy jaka pompa wody będzie. olej daj 5w30/40/50, 15w50 bez sesnu jeśli nie zamierzasz go upalać. Przedkładasz go ? To auto nie jest wybitnie ciężkie w serwisowaniu w stosunku do reszty Subaru z rodziny Turbo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Oktan napisał:

Klasyczny rozrząd DOHC pod napinacz nowszego typu, kwesta jeszcze czy ma wymiennik ciepła jest czy nie, bo od tego zalezy jaka pompa wody będzie. olej daj 5w30/40/50, 15w50 bez sesnu jeśli nie zamierzasz go upalać. Przedkładasz go ? To auto nie jest wybitnie ciężkie w serwisowaniu w stosunku do reszty Subaru z rodziny Turbo :)

Dzięki za odpowiedź olej będzie motul 300v 5w50, kiera raczej zostaje po prawej bo to auto weekendowe i mi to nie przeszkadza.

3 minuty temu, 133699 napisał:

W razie czego, znam kogoś kto potrafi dobrze przełożyć takie TwinTurbo z zachowaniem dwóch turbin ;) 

Pytanie jakie koszta i w sumie czy jest sens i jak to może wpłynąć na wartość auta ;) lepiej powiedz czy masz kogoś w Ck lub okolicy kto się moze nim zająć jeżeli chodzi o serwis:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawet nie wiem, detale to już u tego człowieka ;) wartości raczej nie przekroczy. Jak ma być zabawka weekendowa to faktycznie szkoda przekładać. 

Co do serwisu.. w Kielcach nikogo nie polecę.. bo potem takie małolaty jak ja muszą te auta poprawiać w wynajmowanym garażu :) 

 

Jedynie kogo mogę szczerze polecić, to niestety nieco dalej bo w Wiśle - Kamila Pilcha, JDMSerwis. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Kapsel93 napisał:

Dzięki za odpowiedź olej będzie motul 300v 5w50, kiera raczej zostaje po prawej bo to auto weekendowe i mi to nie przeszkadza.

Jeśli 300v to Power 5w40 lub jak ma być to Motul 5w50 to Sport Ester. Pozostań przy 300v Power jeśli już koniecznie chcesz Motul ;) To bardzo dobry olej. 

Zostaw jak jest, nie przekładaj :)

W kwestii serwisu w wwa mogę Ci pomóc, ale to na PW, a nie tutaj rozmowa :mrgreen:

 

 

25 minut temu, 133699 napisał:

Jedynie kogo mogę szczerze polecić, to niestety nieco dalej bo w Wiśle - Kamila Pilcha, JDMSerwis

W tamtej okolicy faktycznie jeden z nielicznych ludzi który ogarnia markę z rozumem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Oktan napisał:

Jeśli 300v to Power 5w40 lub jak ma być to Motul 5w50 to Sport Ester. Pozostań przy 300v Power jeśli już koniecznie chcesz Motul ;) To bardzo dobry olej. 

Zostaw jak jest, nie przekładaj :)

W kwestii serwisu w wwa mogę Ci pomóc, ale to na PW, a nie tutaj rozmowa :mrgreen:

 

 

W tamtej okolicy faktycznie jeden z nielicznych ludzi który ogarnia markę z rozumem.

Przy 5W40 może będzie trzeba dolewać, przy 15W50 już nie, ale 300V to seria estrowa i należałoby wymieniać co 5 tysi a najpóźniej co 7 tys. km.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak nie działa ;) dolewki zależą od kompletnie czego innego niż lepkość. A 300v ma to do tego... że go ubywa nawet w zdrowym motorze. Każdy "wyczynowy" olej tak ma, ale nie będę tego tutaj rozwijać. 

Zwykłe cywilne 5w40/5w50 za dwie stówy i naprawdę będzie luksus. Czego nie wlejesz będzie ok dopóki będziesz często wymieniać. Tyle i aż tyle. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Neutrino33 napisał:

Przy 5W40 może będzie trzeba dolewać, przy 15W50 już nie, ale 300V to seria estrowa i należałoby wymieniać co 5 tysi a najpóźniej co 7 tys. km.

Tak jak powyżej, lepkość nie ma aż takiego znaczenia przy zużyciu oleju..

 

15 minut temu, 133699 napisał:

300v ma to do tego... że go ubywa nawet w zdrowym motorze. Każdy "wyczynowy" olej tak ma, ale nie będę tego tutaj rozwijać. 

To ciekawe co piszesz , bo moje Evo jeździ właśnie na 300V Power i jakoś nie dolewam i nie ubywa od wymiany do wymiany :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co w kwestii konsumpcji oleju przez 'zdrowy' motor przychodzi mi do głowy to to, że jak starci już swoje właściwości w wyniku eksploatacji to faktycznie zaczyna go sysytemaczynie ubywać, ale do takiego stanu oleju nie powinno się doprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Oktan napisał:

To ciekawe co piszesz , bo moje Evo jeździ właśnie na 300V Power i jakoś nie dolewam i nie ubywa od wymiany do wymiany :)

 

No widzisz, ja lałem ciągle cywilne oleje i nie dolewałem nic, za to jak tylko wleje 300v to dolewam z lekko litr półtora na 4/5k, potem zlewam. Cywilny gulf czy nawet eksperymentalny Extreme i... cisza o dolewkach :) I to nie jest tak, że motor się kończy, bo jak rozmawiałem z teściem to zauważył to lata temu już, że przy 300v zawsze musiał pamiętać o sprawdzaniu stanu oleju. Na motulach "zwykłych" i innych dziwadłach nigdy nic nie dolewał. 

Zauważyłem to już w kilku autach. Głównie starszych. Możliwe że konstrukcja oleju taka jest albo nie posiada dodatków uszczelniających (które to np. namiętnie dodaje valvoline :) ). Nie wnikam w takie rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru od zawsze stosuje i polecam Valvoline, gdzie każdy miał parcie na Motul. W Evo tak było lane i też temu leje, nie będę zmieniał skoro lata działa. 

Tak czy inaczej, olej warto sprawdzać i dbać o regularną wymianę zależnie od eksploatacji auta ;)

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dzięki panowie za fajne rozwinięcie tematu oleju, co do częstych zmian nie ma problemu we wszystkich swoich autach na codzień czy to był seryjny civic czy np saab z podwojoną mocą zmieniam olej co ~8tyś km więc myślę że taki interwał zmian będzie ok, choć przy subaru to pewnie w 3 lata tyle zrobię więc co rok wymiana. Jeżeli 300v to będzie przerost formy nad treścią bo auto nie będzie mocno upalane to wybiorę po prostu coś dobrego cywilnego typy valvo,motul czy jakieś liquy 5w50 i zaleję. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...