Skocz do zawartości

Tarcze nacinane - montaż


YRK

Rekomendowane odpowiedzi

Czy przy zakładaniu tarcz nacinanych ma znaczenie kierunek w którym układają się nacięcia?

Poniżej są zdjęcia moich hamulców, czerwona strzałka oznacza przód. Jak widać, tarcze z przodu mam założone w taki sposób, że nacięcia układają się "pod włos" a z tyłu zamontowane są odwrotnie... :???: Całość montowałem w jednej firmie - VTG, w sumie chyba powinni wiedzieć jak się to montuje, ale jakoś te przednie tarcze są zamontowane nielogicznie.

 

prodrivedp1.jpg

 

taroxhv6.jpg

 

Aha, z lewej i z prawej strony jest identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tarcze zależnie od firmy montuje się tak lub tak. Zawsze jest jakaś instrukcja.

 

dokładnie, BREMBO, AP Racing, D2, montuje się zgodnie z ruchem koła, EBC, TAROX odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze zależnie od firmy montuje się tak lub tak. Zawsze jest jakaś instrukcja.

 

dokładnie, BREMBO, AP Racing, D2, montuje się zgodnie z ruchem koła, EBC, TAROX odwrotnie

 

Czyli te Taroxy które mam z tyłu (drugie zdjęcie) są założone dobrze, czy źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze zależnie od firmy montuje się tak lub tak. Zawsze jest jakaś instrukcja.

 

dokładnie, BREMBO, AP Racing, D2, montuje się zgodnie z ruchem koła, EBC, TAROX odwrotnie

 

Czyli te Taroxy które mam z tyłu (drugie zdjęcie) są założone dobrze, czy źle?

 

dobrze :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze :lol:

 

dzięki, wolałem się upewnić :wink: bo napisałeś, że Taroxa montuje się odwrotnie do ruchu koła, a dla mnie na mojej fotce tarcza jest zamontowana zgodnie z ruchem koła... no ale ja jestem lajkonik :mrgreen:

 

pozostaje mi się dowiedzieć, jaka jest instrukcja montażu do tarcz z przodu :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomina mi się słynna dyskusja o kierunku bieżnika - w niektórych oponach, w tym RE070, jest tak, że w jednej oponie "jodełka" idzie zgodnie z kierunkiem jazdy, w drugiej - "pod włos". I ustaliliśmy, że tak jest dobrze. Podejrzewam, że z tarczami może być podobnie 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomina mi się słynna dyskusja o kierunku bieżnika - w niektórych oponach, w tym RE070, jest tak, że w jednej oponie "jodełka" idzie zgodnie z kierunkiem jazdy, w drugiej - "pod włos". I ustaliliśmy, że tak jest dobrze. Podejrzewam, że z tarczami może być podobnie 8).

 

Tu jednak chodzi o coś innego - opony są takie same, dlatego zależnie od tego czy założysz je z lewej, czy z prawej strony, bieżnik będzie się różnie układał.

 

A tarcze nacinane dostaje się w komplecie dwie różne, po to żeby po obu stronach nacięcia były w tą samą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomina mi się słynna dyskusja o kierunku bieżnika - w niektórych oponach, w tym RE070, jest tak, że w jednej oponie "jodełka" idzie zgodnie z kierunkiem jazdy, w drugiej - "pod włos". I ustaliliśmy, że tak jest dobrze. Podejrzewam, że z tarczami może być podobnie 8).

 

W przypadku opon ustalilismy, ze sa opony kierunkowe i asymetryczne, ktore rzadza sie innymi prawami. Natomiast co do tarcz, to decydujace slowo ma producent. Nawet AP Racing ma w ofercie tarcze, ktore jedne zaklada sie "z wlosem" a inne "pod wlos" (biorac pod uwage kierunek jazdy). Niestety nigdy nie udalo mi sie zglebic na 100% skad biora sie te roznice.

 

Tu jednak sklanialbym sie do opinii AK. Taki uklad tez wzbudzilby moj niepokoj. Mysle, ze warto to sprawdzic. Jaki to producent?

 

Pozdrawiam,

 

Michalis[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie specjaliści :!: Turbinowo-wydechowo-sprzęgłowo-hamulcowi :cool: Co z tymi kierunkami tych nacięć bo sam jestem ciekaw :?: :mrgreen: YRK a jak odbierałes to nie było jakiejś instrukcji w pudełku :?: Tarcze sprzedał Prodrive (chyba)

AK

ps.nie obrażać się :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tarcze taroxa założone zgodnie z rys. 2

Wcześniej miałem w corsie tak samo tarcze bodajże MMT.

Koleś który się ściga mówił mi, że do rajdów zakłada się odwrotnie gdyż wtedy szybciej ścina zeszklony klocek. A syf i tak odprowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie specjaliści :!: Turbinowo-wydechowo-sprzęgłowo-hamulcowi :cool: Co z tymi kierunkami tych nacięć bo sam jestem ciekaw :?: :mrgreen: YRK a jak odbierałes to nie było jakiejś instrukcji w pudełku :?: Tarcze sprzedał Prodrive (chyba)

AK

ps.nie obrażać się :mrgreen:

 

Panie Andrzeju, to są oczywiście tarcze Prodrive'u, kupione zresztą u Pana :mrgreen:

Z tego co pamiętam, instrukcji żadnej nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YRK

To , że u mnie kupione to wiem :!: Pytam bo do pudełek nikt u mnie nie zaglądał a może była tam instrukcja :?: A w tej firmie co zakładali to czym się kierowano , że tak a nie inaczej :?:

AK

ps. nie sądze żeby w KrK ktoś się wypowiedział co do kierunku więc lepiej pytac w Prodrive :mrgreen: Ja bym założył odwrotnie ale mogę sie mylić :cool: Gdyby sprawa kierunku była aż tak istotna dla bezpieczeństwa to inaczej nie dałoby sie założyć :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja mam jakies wątpliwości co do montażu jakis innych elementów samochodu, a nie miałem wcześniej doświadczenia , to czytam instrukcję od A do Z , bo lepiej się czegoś nauczyć jak źle zamontować.

Jezeli na pierwszym zdjęciu sa tarcze Prodrive sa na 100 % dobrze załozone. Na drugim zdjęciu sa tarcza Tarox i tez sa dobrze załozone.

I nie zastanawiam sie dlaczego, tylko montuje jak fabryka przykazała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YRK

To , że u mnie kupione to wiem :!: Pytam bo do pudełek nikt u mnie nie zaglądał a może była tam instrukcja :?: A w tej firmie co zakładali to czym się kierowano , że tak a nie inaczej :?:

AK

ps. nie sądze żeby w KrK ktoś się wypowiedział co do kierunku więc lepiej pytac w Prodrive :mrgreen: Ja bym założył odwrotnie ale mogę sie mylić :cool: Gdyby sprawa kierunku była aż tak istotna dla bezpieczeństwa to inaczej nie dałoby sie założyć :mrgreen:

AK

 

OK, spędziłem dużo czasu przeglądając NASIOC :mrgreen: i na wszystkich zdjęciach które znalazłem, tarcze są zamontowane w tym samym kierunku co u mnie. Uff. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja mam jakies wątpliwości co do montażu jakis innych elementów samochodu, a nie miałem wcześniej doświadczenia , to czytam instrukcję od A do Z , bo lepiej się czegoś nauczyć jak źle zamontować.

Jezeli na pierwszym zdjęciu sa tarcze Prodrive sa na 100 % dobrze załozone. Na drugim zdjęciu sa tarcza Tarox i tez sa dobrze załozone.

I nie zastanawiam sie dlaczego, tylko montuje jak fabryka przykazała.

 

Sęk w tym, że nie przypominam sobie żeby w pudełkach była jakakolwiek instrukcja, a pudełka otwierałem osobiście.

 

PS jak się kasuje posty? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja mam jakies wątpliwości co do montażu jakis innych elementów samochodu, a nie miałem wcześniej doświadczenia , to czytam instrukcję od A do Z , bo lepiej się czegoś nauczyć jak źle zamontować.

Jezeli na pierwszym zdjęciu sa tarcze Prodrive sa na 100 % dobrze załozone. Na drugim zdjęciu sa tarcza Tarox i tez sa dobrze załozone.

I nie zastanawiam sie dlaczego, tylko montuje jak fabryka przykazała.

 

Sęk w tym, że nie przypominam sobie żeby w pudełkach była jakakolwiek instrukcja, a pudełka otwierałem osobiście.

 

PS jak się kasuje posty? :mrgreen:

 

W pudełkach czesto instrukcji nie ma, natomiast tarcza jest przeważnie pakowana osobno i na tym pudełku pisze : RIGHT i LEFT :lol: tak ma mnp. EBC, D2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzięki YRK-owi sprawę mamy omówioną. :mrgreen: i teoretycznie rozwiązaną :roll:

AK

 

Pod warunkiem, że panowie zza oceanu montują je poprawnie. :mrgreen: A tak swoją drogą, to u nich dość popularny zestaw...

 

No właśnie , pierwszy założył żle a reszta to powiela :mrgreen: różnicy przy 110 nie ma...i tak zostało :lol:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzięki YRK-owi sprawę mamy omówioną. :mrgreen: i teoretycznie rozwiązaną :roll:

AK

 

Pod warunkiem, że panowie zza oceanu montują je poprawnie. :mrgreen: A tak swoją drogą, to u nich dość popularny zestaw...

 

No właśnie , pierwszy założył żle a reszta to powiela :mrgreen: różnicy przy 110 nie ma...i tak zostało :lol:

AK

 

z tarczami nacinanymi jest tak samo jak z oponami kierunkowymi, tez się da jeździć jak opona bedzie odwrotnie, i przeciętny uzytkownik nie jest w stanie rozpoznać róznicy, ale dla mnie jeżeli ktos to wymyslił w jakims celu i jest mądrzejszy ode mnie, więc nalezy mu ufac i montowac zgodnie z zaleceniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzięki YRK-owi sprawę mamy omówioną. :mrgreen: i teoretycznie rozwiązaną :roll:

AK

 

Pod warunkiem, że panowie zza oceanu montują je poprawnie. :mrgreen: A tak swoją drogą, to u nich dość popularny zestaw...

 

No właśnie , pierwszy założył żle a reszta to powiela :mrgreen: różnicy przy 110 nie ma...i tak zostało :lol:

AK

 

z tarczami nacinanymi jest tak samo jak z oponami kierunkowymi, tez się da jeździć jak opona bedzie odwrotnie, i przeciętny uzytkownik nie jest w stanie rozpoznać róznicy, ale dla mnie jeżeli ktos to wymyslił w jakims celu i jest mądrzejszy ode mnie, więc nalezy mu ufac i montowac zgodnie z zaleceniem.

Rozpatrujemy sprawę jak nie ma zalecenia ani instrukcji :!: Bo jak jest to oczywiście , że zgodnie z instrukcją

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...