Jump to content

Tarcze nacinane - montaż


YRK
 Share

Recommended Posts

Czy przy zakładaniu tarcz nacinanych ma znaczenie kierunek w którym układają się nacięcia?

Poniżej są zdjęcia moich hamulców, czerwona strzałka oznacza przód. Jak widać, tarcze z przodu mam założone w taki sposób, że nacięcia układają się "pod włos" a z tyłu zamontowane są odwrotnie... :???: Całość montowałem w jednej firmie - VTG, w sumie chyba powinni wiedzieć jak się to montuje, ale jakoś te przednie tarcze są zamontowane nielogicznie.

 

prodrivedp1.jpg

 

taroxhv6.jpg

 

Aha, z lewej i z prawej strony jest identycznie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tarcze zależnie od firmy montuje się tak lub tak. Zawsze jest jakaś instrukcja.

 

dokładnie, BREMBO, AP Racing, D2, montuje się zgodnie z ruchem koła, EBC, TAROX odwrotnie

Link to comment
Share on other sites

Tarcze zależnie od firmy montuje się tak lub tak. Zawsze jest jakaś instrukcja.

 

dokładnie, BREMBO, AP Racing, D2, montuje się zgodnie z ruchem koła, EBC, TAROX odwrotnie

 

Czyli te Taroxy które mam z tyłu (drugie zdjęcie) są założone dobrze, czy źle?

Link to comment
Share on other sites

Tarcze zależnie od firmy montuje się tak lub tak. Zawsze jest jakaś instrukcja.

 

dokładnie, BREMBO, AP Racing, D2, montuje się zgodnie z ruchem koła, EBC, TAROX odwrotnie

 

Czyli te Taroxy które mam z tyłu (drugie zdjęcie) są założone dobrze, czy źle?

 

dobrze :lol:

Link to comment
Share on other sites

dobrze :lol:

 

dzięki, wolałem się upewnić :wink: bo napisałeś, że Taroxa montuje się odwrotnie do ruchu koła, a dla mnie na mojej fotce tarcza jest zamontowana zgodnie z ruchem koła... no ale ja jestem lajkonik :mrgreen:

 

pozostaje mi się dowiedzieć, jaka jest instrukcja montażu do tarcz z przodu :neutral:

Link to comment
Share on other sites

Przypomina mi się słynna dyskusja o kierunku bieżnika - w niektórych oponach, w tym RE070, jest tak, że w jednej oponie "jodełka" idzie zgodnie z kierunkiem jazdy, w drugiej - "pod włos". I ustaliliśmy, że tak jest dobrze. Podejrzewam, że z tarczami może być podobnie 8).

Link to comment
Share on other sites

Przypomina mi się słynna dyskusja o kierunku bieżnika - w niektórych oponach, w tym RE070, jest tak, że w jednej oponie "jodełka" idzie zgodnie z kierunkiem jazdy, w drugiej - "pod włos". I ustaliliśmy, że tak jest dobrze. Podejrzewam, że z tarczami może być podobnie 8).

 

Tu jednak chodzi o coś innego - opony są takie same, dlatego zależnie od tego czy założysz je z lewej, czy z prawej strony, bieżnik będzie się różnie układał.

 

A tarcze nacinane dostaje się w komplecie dwie różne, po to żeby po obu stronach nacięcia były w tą samą stronę.

Link to comment
Share on other sites

Przypomina mi się słynna dyskusja o kierunku bieżnika - w niektórych oponach, w tym RE070, jest tak, że w jednej oponie "jodełka" idzie zgodnie z kierunkiem jazdy, w drugiej - "pod włos". I ustaliliśmy, że tak jest dobrze. Podejrzewam, że z tarczami może być podobnie 8).

 

W przypadku opon ustalilismy, ze sa opony kierunkowe i asymetryczne, ktore rzadza sie innymi prawami. Natomiast co do tarcz, to decydujace slowo ma producent. Nawet AP Racing ma w ofercie tarcze, ktore jedne zaklada sie "z wlosem" a inne "pod wlos" (biorac pod uwage kierunek jazdy). Niestety nigdy nie udalo mi sie zglebic na 100% skad biora sie te roznice.

 

Tu jednak sklanialbym sie do opinii AK. Taki uklad tez wzbudzilby moj niepokoj. Mysle, ze warto to sprawdzic. Jaki to producent?

 

Pozdrawiam,

 

Michalis[/b]

Link to comment
Share on other sites

Panowie specjaliści :!: Turbinowo-wydechowo-sprzęgłowo-hamulcowi :cool: Co z tymi kierunkami tych nacięć bo sam jestem ciekaw :?: :mrgreen: YRK a jak odbierałes to nie było jakiejś instrukcji w pudełku :?: Tarcze sprzedał Prodrive (chyba)

AK

ps.nie obrażać się :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mam tarcze taroxa założone zgodnie z rys. 2

Wcześniej miałem w corsie tak samo tarcze bodajże MMT.

Koleś który się ściga mówił mi, że do rajdów zakłada się odwrotnie gdyż wtedy szybciej ścina zeszklony klocek. A syf i tak odprowadza.

Link to comment
Share on other sites

Panowie specjaliści :!: Turbinowo-wydechowo-sprzęgłowo-hamulcowi :cool: Co z tymi kierunkami tych nacięć bo sam jestem ciekaw :?: :mrgreen: YRK a jak odbierałes to nie było jakiejś instrukcji w pudełku :?: Tarcze sprzedał Prodrive (chyba)

AK

ps.nie obrażać się :mrgreen:

 

Panie Andrzeju, to są oczywiście tarcze Prodrive'u, kupione zresztą u Pana :mrgreen:

Z tego co pamiętam, instrukcji żadnej nie było...

Link to comment
Share on other sites

YRK

To , że u mnie kupione to wiem :!: Pytam bo do pudełek nikt u mnie nie zaglądał a może była tam instrukcja :?: A w tej firmie co zakładali to czym się kierowano , że tak a nie inaczej :?:

AK

ps. nie sądze żeby w KrK ktoś się wypowiedział co do kierunku więc lepiej pytac w Prodrive :mrgreen: Ja bym założył odwrotnie ale mogę sie mylić :cool: Gdyby sprawa kierunku była aż tak istotna dla bezpieczeństwa to inaczej nie dałoby sie założyć :mrgreen:

AK

Link to comment
Share on other sites

Jak ja mam jakies wątpliwości co do montażu jakis innych elementów samochodu, a nie miałem wcześniej doświadczenia , to czytam instrukcję od A do Z , bo lepiej się czegoś nauczyć jak źle zamontować.

Jezeli na pierwszym zdjęciu sa tarcze Prodrive sa na 100 % dobrze załozone. Na drugim zdjęciu sa tarcza Tarox i tez sa dobrze załozone.

I nie zastanawiam sie dlaczego, tylko montuje jak fabryka przykazała.

Link to comment
Share on other sites

YRK

To , że u mnie kupione to wiem :!: Pytam bo do pudełek nikt u mnie nie zaglądał a może była tam instrukcja :?: A w tej firmie co zakładali to czym się kierowano , że tak a nie inaczej :?:

AK

ps. nie sądze żeby w KrK ktoś się wypowiedział co do kierunku więc lepiej pytac w Prodrive :mrgreen: Ja bym założył odwrotnie ale mogę sie mylić :cool: Gdyby sprawa kierunku była aż tak istotna dla bezpieczeństwa to inaczej nie dałoby sie założyć :mrgreen:

AK

 

OK, spędziłem dużo czasu przeglądając NASIOC :mrgreen: i na wszystkich zdjęciach które znalazłem, tarcze są zamontowane w tym samym kierunku co u mnie. Uff. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jak ja mam jakies wątpliwości co do montażu jakis innych elementów samochodu, a nie miałem wcześniej doświadczenia , to czytam instrukcję od A do Z , bo lepiej się czegoś nauczyć jak źle zamontować.

Jezeli na pierwszym zdjęciu sa tarcze Prodrive sa na 100 % dobrze załozone. Na drugim zdjęciu sa tarcza Tarox i tez sa dobrze załozone.

I nie zastanawiam sie dlaczego, tylko montuje jak fabryka przykazała.

 

Sęk w tym, że nie przypominam sobie żeby w pudełkach była jakakolwiek instrukcja, a pudełka otwierałem osobiście.

 

PS jak się kasuje posty? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jak ja mam jakies wątpliwości co do montażu jakis innych elementów samochodu, a nie miałem wcześniej doświadczenia , to czytam instrukcję od A do Z , bo lepiej się czegoś nauczyć jak źle zamontować.

Jezeli na pierwszym zdjęciu sa tarcze Prodrive sa na 100 % dobrze załozone. Na drugim zdjęciu sa tarcza Tarox i tez sa dobrze załozone.

I nie zastanawiam sie dlaczego, tylko montuje jak fabryka przykazała.

 

Sęk w tym, że nie przypominam sobie żeby w pudełkach była jakakolwiek instrukcja, a pudełka otwierałem osobiście.

 

PS jak się kasuje posty? :mrgreen:

 

W pudełkach czesto instrukcji nie ma, natomiast tarcza jest przeważnie pakowana osobno i na tym pudełku pisze : RIGHT i LEFT :lol: tak ma mnp. EBC, D2

Link to comment
Share on other sites

No i dzięki YRK-owi sprawę mamy omówioną. :mrgreen: i teoretycznie rozwiązaną :roll:

AK

 

Pod warunkiem, że panowie zza oceanu montują je poprawnie. :mrgreen: A tak swoją drogą, to u nich dość popularny zestaw...

Link to comment
Share on other sites

No i dzięki YRK-owi sprawę mamy omówioną. :mrgreen: i teoretycznie rozwiązaną :roll:

AK

 

Pod warunkiem, że panowie zza oceanu montują je poprawnie. :mrgreen: A tak swoją drogą, to u nich dość popularny zestaw...

 

No właśnie , pierwszy założył żle a reszta to powiela :mrgreen: różnicy przy 110 nie ma...i tak zostało :lol:

AK

Link to comment
Share on other sites

No i dzięki YRK-owi sprawę mamy omówioną. :mrgreen: i teoretycznie rozwiązaną :roll:

AK

 

Pod warunkiem, że panowie zza oceanu montują je poprawnie. :mrgreen: A tak swoją drogą, to u nich dość popularny zestaw...

 

No właśnie , pierwszy założył żle a reszta to powiela :mrgreen: różnicy przy 110 nie ma...i tak zostało :lol:

AK

 

z tarczami nacinanymi jest tak samo jak z oponami kierunkowymi, tez się da jeździć jak opona bedzie odwrotnie, i przeciętny uzytkownik nie jest w stanie rozpoznać róznicy, ale dla mnie jeżeli ktos to wymyslił w jakims celu i jest mądrzejszy ode mnie, więc nalezy mu ufac i montowac zgodnie z zaleceniem.

Link to comment
Share on other sites

No i dzięki YRK-owi sprawę mamy omówioną. :mrgreen: i teoretycznie rozwiązaną :roll:

AK

 

Pod warunkiem, że panowie zza oceanu montują je poprawnie. :mrgreen: A tak swoją drogą, to u nich dość popularny zestaw...

 

No właśnie , pierwszy założył żle a reszta to powiela :mrgreen: różnicy przy 110 nie ma...i tak zostało :lol:

AK

 

z tarczami nacinanymi jest tak samo jak z oponami kierunkowymi, tez się da jeździć jak opona bedzie odwrotnie, i przeciętny uzytkownik nie jest w stanie rozpoznać róznicy, ale dla mnie jeżeli ktos to wymyslił w jakims celu i jest mądrzejszy ode mnie, więc nalezy mu ufac i montowac zgodnie z zaleceniem.

Rozpatrujemy sprawę jak nie ma zalecenia ani instrukcji :!: Bo jak jest to oczywiście , że zgodnie z instrukcją

AK

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...