kamilxus Posted June 7, 2021 Share Posted June 7, 2021 Mody dokonane w zawieszeniu: - Stabilizator Whiteline tylny 22mm regulowany wzmocniony około 900zł, ustawiony na średnim zakresie, - ustawiona zbieżność auta na seryjnych nastawach by auto było mniej podsterowne, - opony Dunlop SportMaxx 2 seryjny rozmiar, Każda z tych mikro modyfikacji zmieniła odczuwalnie prowadzenie auta. Stabilizator zmniejszył znacznie wychylanie auta w zakrętach bez zmniejszenia komfortu (najwięcej co można uzyskać za 900zł w tym aucie), opony dużo lepiej trzymają nawierzchni (teraz pewnie bym brał 245 z szerszymi felgami), szczególnie na mokrym, zbieżność spowodowała że więcej gazu w ostrym zakręcie nie powoduje dużej podsterowności, jest bardziej neutralne. Teraz myślę czy warto dołożyć dystanse po 20-25 mm na stronę, tak by po założeniu OEM chlapaczy być po bezpiecznej stronie i nie niszczyć szutrami lakieru nadwozia. Auto do codziennej jazdy, ale ma dawać frajdę z jazdy, a diabeł tkwi w szczegółach. Co jeszcze radzicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted June 7, 2021 Share Posted June 7, 2021 bez amorów i sprężyn progresywnych niewiele zrobisz. Tu jest najwięcej do zmiany. Heblunek też warto poprawić. Same staby pomogą tylko w bujani się się lewo prawo ale nie przód tył. Swojadrogą, ciekawe czy w ogóle są na rynku lepsze amory lub progresywne sprężyny do tego modelu. A jak geometria? p.s. Same dystanse wg mnie będą masakrycznie wkurzać na drobnych koleinach Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted June 7, 2021 Share Posted June 7, 2021 (edited) 3 godziny temu, kamilxus napisał: (...) Co jeszcze radzicie? przednia górna rozpórka oraz koniecznie ciut głośniejszy wydech Edited June 7, 2021 by eddie_gt4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted June 7, 2021 Share Posted June 7, 2021 Tak wydech przelotowy i nie ma chua we wsi - żaden zakręt Ci nie podskoczy 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilxus Posted June 7, 2021 Author Share Posted June 7, 2021 8 godzin temu, eddie_gt4 napisał: przednia górna rozpórka oraz koniecznie ciut głośniejszy wydech Gdzie kupić tą przednią górną rozpórkę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilxus Posted September 17, 2021 Author Share Posted September 17, 2021 Update: Nie chodziło by zrobić z Forka gokart (no chance na sprężyny i amory) tylko poprawić co się da z najlepszym stosunkiem jakości do ceny. Mamy teraz: - ustawiona zbieżność auta na seryjnych nastawach by auto było mniej podsterowne (max co można wycisnąć z serii), - opony Dunlop SportMaxx 2 seryjny rozmiar, - stabilizator Whiteline tylny 22mm regulowany wzmocniony, ustawiony na średnim zakresie, - łączniki stabilizatora tylnego Whiteline, - hamulce klocki EBC Yellow i tarcze EBC Ultimax. Zostało z drobnostek ustawić stabilizator na najsztywniejszej (krótszej) pozycji. Ktoś pisał o wydechu, pewnie zaraz wejdzie głos o remapie. Coś jeszcze? 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaWeell Posted September 17, 2021 Share Posted September 17, 2021 hej 5 godzin temu, kamilxus napisał: Update: Nie chodziło by zrobić z Forka gokart (no chance na sprężyny i amory) tylko poprawić co się da z najlepszym stosunkiem jakości do ceny. Mamy teraz: - ustawiona zbieżność auta na seryjnych nastawach by auto było mniej podsterowne (max co można wycisnąć z serii), - opony Dunlop SportMaxx 2 seryjny rozmiar, - stabilizator Whiteline tylny 22mm regulowany wzmocniony, ustawiony na średnim zakresie, - łączniki stabilizatora tylnego Whiteline, - hamulce klocki EBC Yellow i tarcze EBC Ultimax. Zostało z drobnostek ustawić stabilizator na najsztywniejszej (krótszej) pozycji. Ktoś pisał o wydechu, pewnie zaraz wejdzie głos o remapie. Coś jeszcze? jak sie sprawdza ta rospurka? wrzucil bys linka - moze tez bym sobie taka sprawil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel.wro Posted September 17, 2021 Share Posted September 17, 2021 Poliuretany, a największa robotę zrobiły na maglownicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted September 17, 2021 Share Posted September 17, 2021 Forester XT jest dobry jaki jest. Wystarczająco szybki żeby dawać frajdę z jazdy, wystarczająco miękki aby pojechać swobodnie nad jezioro albo i dalej polną drogą. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted September 18, 2021 Share Posted September 18, 2021 W dniu 7.06.2021 o 11:25, kamilxus napisał: Co jeszcze radzicie? sprzedać i kupić taki samochód który w serii prowadzi się tak jak byś chciał . Np. Grupa VW w swojej stajni ma modele które będą odpowiadały twoim wymaganiom ( awd, sztywność zawieszenia, osiągi , moc, duże dobrze hamujące hamulce itp ) @mechanik napisał jak jest. Skoro modyfikujesz "sztywność" auta to znaczy że szukasz innego auta niż forek. Tuningi się nigdy nie zwracają... Podjedz do salonu audi , cupry bądź alfy- weź na jazdę testową jakieś quattro z dsg i sam się przekonasz 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilxus Posted September 18, 2021 Author Share Posted September 18, 2021 23 godziny temu, mechanik napisał: Forester XT jest dobry jaki jest. Wystarczająco szybki żeby dawać frajdę z jazdy, wystarczająco miękki aby pojechać swobodnie nad jezioro albo i dalej polną drogą. Z tym co zrobiłem, nie jest wcale twardziej, tylko nie wychyla się tak na zakrętach. Nadal nie straszne mu leśne dukty Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilxus Posted September 18, 2021 Author Share Posted September 18, 2021 W dniu 17.09.2021 o 19:46, PaWeell napisał: hej jak sie sprawdza ta rospurka? wrzucil bys linka - moze tez bym sobie taka sprawil https://www.nie-ASO.pl/pl/rozporka-cusco-przednia-gorna-typ-os-forester-2,3,48643,47200 Czuć ja tylko w zakrętach granych "na granicy". Największą robotę robi ten wzmacniany, regulowany stabilizator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted September 18, 2021 Share Posted September 18, 2021 9 minut temu, kamilxus napisał: Z tym co zrobiłem, nie jest wcale twardziej, tylko nie wychyla się tak na zakrętach. Nadal nie straszne mu leśne dukty Usztywnienie stabilizatora sprawia że auto nie składa się na nierównościach. W Foresterach i tak wykrzyż jest znikomy ze względu na konstrukcję (zawieszenie niezależne). Jeśli isztywnisz stabilizator, auto nie będzie odczuwalnie twardsze na nierównościach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted September 18, 2021 Share Posted September 18, 2021 Teraz, mechanik napisał: Usztywnienie stabilizatora sprawia że auto nie składa się na nierównościach. W Foresterach i tak wykrzyż jest znikomy ze względu na konstrukcję (zawieszenie niezależne). Jeśli usztywniasz stabilizator, auto będzie odczuwalnie twardsze na nierównościach. Budujesz auto na równy asfalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilxus Posted September 19, 2021 Author Share Posted September 19, 2021 (edited) Odczucia grubszego stabilizatora po montażu są takie jakby były twardsze amortyzatory - zaznaczam, że w zakrętach. Auto jest sztywniejsze, ale nie jest wcale odczuwalnie twardsze na nierównościach. Ten sam upgrade zrobiłem w OBK 2009 i auto prowadziło się bardziej jak Legacy niż OBK. Edited September 19, 2021 by kamilxus błąd w cytacie i brak treści w poście Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 1 godzinę temu, kamilxus napisał: Odczucia grubszego stabilizatora po montażu są takie jakby były twardsze amortyzatory - Dokładnie tak, dlatego na polnej drodze stabilizator rozpinam. Forester XT jest autem już z fabryki dość twardym, twardszym niż Forester z silnikiem wolnossacym (miałem oba). Zgadzam się z @Karas, jeśli auto Ci nie leży, bierz Cuprę Formentor i będziesz zadowolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmiciuk Posted September 20, 2021 Share Posted September 20, 2021 W moim starszym forku grubszy stab i jeżdżenie po nierównościach spowodowało uwalenie mocowania staba na wahaczu - wahacz do wymiany. Więc trzeba być świadomym że jak już się poprawia właściwości forkowe na asfalcie to traci się na nieutwardzonym i trzeba sobie przekalkulować czy ma to sens. Dajesz +10 pkt na asfalcie a tracisz 20pkt w terenie. Ale przyznaję że na asfalcie utwardzony i obniżony forek my03 po remapie dawał mi mega dużo radochy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 21, 2021 Share Posted September 21, 2021 22 godziny temu, jmiciuk napisał: Ale przyznaję że na asfalcie utwardzony i obniżony forek my03 po remapie dawał mi mega dużo radochy no tak, ale to była impreza z większą budą. Nowy forek jest znacznie wyższy i w ogóle to automat więc słabo wyobrażam sobie upalanie tym autem... Widziałem filmiki w necie jak forek nieźle daje rade w terenie ale do czasu zagrzania oleju w skrzyni. Faktem jest, że grubszy stab zmienia przechylanie a rozpórki pozwalają trzymać geometrię ale to już inne auto niż impreza z wyższą budą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now