Jump to content

Forester XT 18 lepsze prowadzenie


kamilxus

Recommended Posts

Mody dokonane w zawieszeniu:

- Stabilizator Whiteline tylny 22mm regulowany wzmocniony około 900zł, ustawiony na średnim zakresie,

- ustawiona zbieżność auta na seryjnych nastawach by auto było mniej podsterowne,

- opony Dunlop SportMaxx 2 seryjny rozmiar,  

 

Każda z tych mikro modyfikacji zmieniła odczuwalnie prowadzenie auta. Stabilizator zmniejszył znacznie wychylanie auta w zakrętach bez zmniejszenia komfortu (najwięcej co można uzyskać za 900zł w tym aucie),

opony dużo lepiej trzymają nawierzchni (teraz pewnie bym brał 245 z szerszymi felgami), szczególnie na mokrym, zbieżność spowodowała że więcej gazu w ostrym zakręcie nie powoduje dużej podsterowności, jest bardziej neutralne. 

 

Teraz myślę czy warto dołożyć dystanse po 20-25 mm na stronę, tak by po założeniu OEM chlapaczy być po bezpiecznej stronie i nie niszczyć szutrami lakieru nadwozia.

Auto do codziennej jazdy, ale ma dawać frajdę z jazdy, a diabeł tkwi w szczegółach.

 

Co jeszcze radzicie?

 

 

Link to comment
Share on other sites

bez amorów i sprężyn progresywnych niewiele zrobisz. Tu jest najwięcej do zmiany. Heblunek też warto poprawić. Same staby pomogą tylko w bujani się się lewo prawo ale nie przód tył. Swojadrogą, ciekawe czy w ogóle są na rynku lepsze amory lub progresywne sprężyny do tego modelu. A jak geometria? 

p.s.

Same dystanse wg mnie będą masakrycznie wkurzać na drobnych koleinach

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kamilxus napisał:

(...) Co jeszcze radzicie?

 

 

przednia górna rozpórka oraz koniecznie ciut głośniejszy wydech :thumbup:

 

 

Edited by eddie_gt4
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Update:

Nie chodziło by zrobić z Forka gokart (no chance na sprężyny i amory) tylko poprawić co się da z najlepszym stosunkiem jakości do ceny.

Mamy teraz:

- ustawiona zbieżność auta na seryjnych nastawach by auto było mniej podsterowne (max co można wycisnąć z serii),

- opony Dunlop SportMaxx 2 seryjny rozmiar,

- stabilizator Whiteline tylny 22mm regulowany wzmocniony, ustawiony na średnim zakresie,

- łączniki stabilizatora tylnego Whiteline,

- hamulce klocki EBC Yellow i tarcze EBC Ultimax.

 

Zostało z drobnostek ustawić stabilizator na najsztywniejszej (krótszej) pozycji.

 

Ktoś pisał o wydechu, pewnie zaraz wejdzie głos o remapie.

Coś jeszcze?

 

20210912_130318.jpg

20210912_130242.jpg

20210912_130427.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

hej

5 godzin temu, kamilxus napisał:

Update:

Nie chodziło by zrobić z Forka gokart (no chance na sprężyny i amory) tylko poprawić co się da z najlepszym stosunkiem jakości do ceny.

Mamy teraz:

- ustawiona zbieżność auta na seryjnych nastawach by auto było mniej podsterowne (max co można wycisnąć z serii),

- opony Dunlop SportMaxx 2 seryjny rozmiar,

- stabilizator Whiteline tylny 22mm regulowany wzmocniony, ustawiony na średnim zakresie,

- łączniki stabilizatora tylnego Whiteline,

- hamulce klocki EBC Yellow i tarcze EBC Ultimax.

 

Zostało z drobnostek ustawić stabilizator na najsztywniejszej (krótszej) pozycji.

 

Ktoś pisał o wydechu, pewnie zaraz wejdzie głos o remapie.

Coś jeszcze?

 

20210912_130318.jpg

20210912_130242.jpg

20210912_130427.jpg

jak sie sprawdza ta rospurka?

wrzucil bys linka - moze tez bym sobie taka sprawil

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.06.2021 o 11:25, kamilxus napisał:

Co jeszcze radzicie?

sprzedać i kupić taki samochód który w serii prowadzi się tak jak byś chciał .  Np. Grupa VW w swojej stajni ma modele które będą odpowiadały twoim wymaganiom ( awd, sztywność zawieszenia, osiągi , moc, duże dobrze hamujące hamulce itp ) @mechanik  napisał jak jest.

Skoro modyfikujesz "sztywność" auta to znaczy że szukasz innego auta niż forek. Tuningi się nigdy nie zwracają... Podjedz do salonu audi , cupry bądź alfy- weź na jazdę testową jakieś quattro z dsg i sam się przekonasz  :hi:

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, mechanik napisał:

Forester XT jest dobry jaki jest. 

Wystarczająco szybki żeby dawać frajdę z jazdy, wystarczająco miękki aby pojechać swobodnie nad jezioro albo i dalej polną drogą.

Z tym co zrobiłem, nie jest wcale twardziej, tylko nie wychyla się tak na zakrętach. Nadal nie straszne mu leśne dukty ;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.09.2021 o 19:46, PaWeell napisał:

hej

jak sie sprawdza ta rospurka?

wrzucil bys linka - moze tez bym sobie taka sprawil

 

https://www.nie-ASO.pl/pl/rozporka-cusco-przednia-gorna-typ-os-forester-2,3,48643,47200

 

Czuć ja tylko w zakrętach granych "na granicy".

Największą robotę robi ten wzmacniany, regulowany stabilizator. 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, kamilxus napisał:

Z tym co zrobiłem, nie jest wcale twardziej, tylko nie wychyla się tak na zakrętach. Nadal nie straszne mu leśne dukty ;)

Usztywnienie stabilizatora sprawia że auto nie składa się na nierównościach. 

W Foresterach i tak wykrzyż jest znikomy ze względu na konstrukcję (zawieszenie niezależne). Jeśli isztywnisz stabilizator, auto nie będzie odczuwalnie twardsze na nierównościach. 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, mechanik napisał:

Usztywnienie stabilizatora sprawia że auto nie składa się na nierównościach. 

W Foresterach i tak wykrzyż jest znikomy ze względu na konstrukcję (zawieszenie niezależne). Jeśli usztywniasz stabilizator, auto będzie odczuwalnie twardsze na nierównościach. Budujesz auto na równy asfalt. 

 

Link to comment
Share on other sites

Odczucia grubszego stabilizatora po montażu są takie jakby były twardsze amortyzatory - zaznaczam, że w zakrętach. Auto jest sztywniejsze, ale nie jest wcale odczuwalnie twardsze na nierównościach.

Ten sam upgrade zrobiłem w OBK 2009 i auto prowadziło się bardziej jak Legacy niż OBK.

Edited by kamilxus
błąd w cytacie i brak treści w poście
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, kamilxus napisał:

Odczucia grubszego stabilizatora po montażu są takie jakby były twardsze amortyzatory -

Dokładnie tak, dlatego na polnej drodze stabilizator rozpinam. 

Forester XT jest autem już z fabryki dość twardym, twardszym niż Forester z silnikiem wolnossacym (miałem oba). 

Zgadzam się z @Karas, jeśli auto Ci nie leży, bierz Cuprę Formentor i będziesz zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

W moim starszym forku grubszy stab i jeżdżenie po nierównościach spowodowało uwalenie mocowania staba na wahaczu - wahacz do wymiany. Więc trzeba być świadomym że jak już się poprawia właściwości forkowe na asfalcie to traci się na nieutwardzonym i trzeba sobie przekalkulować czy ma to sens. Dajesz +10 pkt na asfalcie a tracisz 20pkt w terenie. 
Ale przyznaję że na asfalcie utwardzony i obniżony forek my03 po remapie dawał mi mega dużo radochy 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, jmiciuk napisał:

Ale przyznaję że na asfalcie utwardzony i obniżony forek my03 po remapie dawał mi mega dużo radochy 

no tak, ale to była impreza z większą budą. Nowy forek jest znacznie wyższy i w ogóle to automat więc słabo wyobrażam sobie upalanie tym autem... Widziałem filmiki w necie jak forek nieźle daje rade w terenie ale do czasu zagrzania oleju w skrzyni. Faktem jest, że grubszy stab zmienia przechylanie a rozpórki pozwalają trzymać geometrię ale to już inne auto niż impreza z wyższą budą.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...