Skocz do zawartości

Classic Cars - czyli wszystko o klasycznej motoryzacji na czterech i dwóch kółkach


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Neutrino33 napisał:

 

Fajna Preluda! :faja:

Dzięki, fajna to była, jak skończyłem ją budować. Rozkręcone wszystko do najmniejszej śrubki, odnowione, zmieniony kolor nadwozia, ale tak profi w każdym zakamarku, nie tylko po wierzchu, w skrzyni biegów pozmieniłem przełożenia i dorzuciłem szperę Quaife, no i silnik wolnossący, który zbudowałem jako hybrydę trzech różnych silników i który wypluł 260KM. W budzie 1200kg dawał radę :) Gdyby nie FWD pewnie byłaby niezłym klasykiem, a tak większość skończyła jak Calibra, zniszczona agrotuningiem...

FB_IMG_1645252412049.jpg

FB_IMG_1645252388882.jpg

FB_IMG_1645252385166.jpg

Edytowane przez skwaro
  • Super! 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, skwaro napisał:

Dzięki, fajna to była, jak skończyłem ją budować. Rozkręcone wszystko do najmniejszej śrubki, odnowione, zmieniony kolor nadwozia, ale tak profi w każdym zakamarku, nie tylko po wierzchu, w skrzyni biegów pozmieniłem przełożenia i dorzuciłem szperę Quaife, no i silnik wolnossący, który zbudowałem jako hybrydę trzech różnych silników i który wypluł 260KM. W budzie 1200kg dawał radę :) Gdyby nie FWD pewnie byłaby niezłym klasykiem, a tak większość skończyła jak Calibra, zniszczona agrotuningiem...

FB_IMG_1645252412049.jpg

FB_IMG_1645252388882.jpg

FB_IMG_1645252385166.jpg

 

Jakich silników używałeś? Hondziarze, ci prawdziwi, co mocno dłubali w Hondach twierdzili zawsze, że Hondy są jak klocki LEGO. Części układów napędowych, zawieszeń oraz cała reszta są mniej lub bardziej wymienne pomiędzy poszczególnymi modelami.

W Irlandii moim dobrym klientem na olej był taki Słowak - miał Civica, który z fabryki wyszedł jako zwyklak EK4 z silnikiem D16, ale ostatecznie zbudowany został jako Type R, z tym że silnik miał od Integry TR - B18, półosie od CTR-a EK9, heble to już nawet nie pamiętam i przemalowany na żółto tak jak były malowane wersje Jordan (Hornet).

Mnie wpadły w oko Hondy Torneo, ale nie było wersji kombi więc brakowało aspektu praktycznego i szukałem gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie był F20A4, ja budowałem H- serię - blok i wał H23, korby H22A, tłoki Mahle, głowica H22A7 z całym układem zaworowym od Skunk2 w wersji Stage 2 Pro. Z tymi klockami lego to nie do końca prawda - w obrębie jednego modelu tak, ale poza tym rzeźba. W Subaru jest znacznie łatwiej z wymianą części między modelami. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, skwaro napisał:

Dzięki, fajna to była, jak skończyłem ją budować. Rozkręcone wszystko do najmniejszej śrubki, odnowione, zmieniony kolor nadwozia, ale tak profi w każdym zakamarku, nie tylko po wierzchu, w skrzyni biegów pozmieniłem przełożenia i dorzuciłem szperę Quaife, no i silnik wolnossący, który zbudowałem jako hybrydę trzech różnych silników i który wypluł 260KM. W budzie 1200kg dawał radę :) Gdyby nie FWD pewnie byłaby niezłym klasykiem, a tak większość skończyła jak Calibra, zniszczona agrotuningiem...

FB_IMG_1645252412049.jpg

FB_IMG_1645252388882.jpg

FB_IMG_1645252385166.jpg

Marzy mi się -za nie wiem ile lat - zrobić taką odbudowę mojej Subarynki :D Kawał dobrej roboty :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Marzy mi się -za nie wiem ile lat - zrobić taką odbudowę mojej Subarynki :D Kawał dobrej roboty :thumbup:

Dzięki, ale nie idź tą drogą :) Ja przez głupi sentyment zamiast sprzedać, jak dostałem dobrą ofertę i dołożyć zaplanowany budżet na kolejne prace przy preludzie, co pozwoliłoby mi wtedy na skorzystanie z możliwości kupna NSXa, to jak głupi pchałem kasę dalej. A NSX od tamtej pory podrożał 5 albo i 6-krotnie i stał się totalnie nieosiągalny... 

Edytowane przez skwaro
  • Trzymaj się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skwaro napisał:

No to powodzenia i cierpliwej i wyrozumiałej żony :)

Póki co to tylko na zmianę foteli nie chce się zgodzić. Ona kupiła to auto, jest właścicielem większego pakietu. Ja tu tylko pilnuje, żeby wszystko działało :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, skwaro napisał:

Fabrycznie był F20A4, ja budowałem H- serię - blok i wał H23, korby H22A, tłoki Mahle, głowica H22A7 z całym układem zaworowym od Skunk2 w wersji Stage 2 Pro. Z tymi klockami lego to nie do końca prawda - w obrębie jednego modelu tak, ale poza tym rzeźba. W Subaru jest znacznie łatwiej z wymianą części między modelami. 

 

Być może preluda jest w kwesti tej wymienności elementów nieco kapryśna, a poza tym :hi:za determinację i konsekwencję.

 

7 godzin temu, skwaro napisał:

Dzięki, ale nie idź tą drogą :) Ja przez głupi sentyment zamiast sprzedać, jak dostałem dobrą ofertę i dołożyć zaplanowany budżet na kolejne prace przy preludzie, co pozwoliłoby mi wtedy na skorzystanie z możliwości kupna NSXa, to jak głupi pchałem kasę dalej. A NSX od tamtej pory podrożał 5 albo i 6-krotnie i stał się totalnie nieosiągalny... 

 

Rozumiem twój ból. Miałem tak już z kilkoma samochodami. Wiedziałem, że zdrożeją ale nie miałem funduszy i miejsca gdzie mógłbym je trzymać...NSX jest jednym z nich.  Marzy mi się stworzenie takiej wypożyczalni samochodów marzeń, ale nie tych "egzotyków" ale tych takich bardziej przyziemnych. Pozwalałbym ludziom zmierzyć się z ich własnymi marzeniami...specjalizacja JDM oraz Fiaciory, Alfy i Lancie.

Nawet nie byłoby mi szkoda jakby uszkodzili, czy rozbili...takie auta powinny odchodzić jak chłopaki w ostatniej scenie "Butch Cassidy and the Sundance Kid"

 

 

a tak ramoleją gdzieś po prywatnych kolekcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Neutrino33 napisał:

 

Być może preluda jest w kwesti tej wymienności elementów nieco kapryśna, a poza tym :hi:za determinację i konsekwencję.

 

 

Rozumiem twój ból. Miałem tak już z kilkoma samochodami. Wiedziałem, że zdrożeją ale nie miałem funduszy i miejsca gdzie mógłbym je trzymać...NSX jest jednym z nich.  Marzy mi się stworzenie takiej wypożyczalni samochodów marzeń, ale nie tych "egzotyków" ale tych takich bardziej przyziemnych. Pozwalałbym ludziom zmierzyć się z ich własnymi marzeniami...specjalizacja JDM oraz Fiaciory, Alfy i Lancie.

Nawet nie byłoby mi szkoda jakby uszkodzili

 

Święta prawda ale niestety nie zawsze tak jest ze taki zakup pasuje z różnych względów i nawet nie zawsze finansowych.

 

Z drugiej strony mam wrażenie ze na ten rynek weszli spekulanci i sztucznie windują ceny wykorzystujac ze zrobił sie w tej chwili hype na samochody klasyczne i youngtimer. Ceny niektórych samochodów sa kompletnie z dupy.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka. Zapewne niewiele osob wie ze BMW M7 jus tak na prawde istnialo tylko nazywalo sie 745i SA. 

Seria 7 z silnikeim od M5 tylko na Poludniowo Afrykaniski rynek. 

 

Naveed-Yousufzai-Bengts-BMW-E23-745i-39-1000x667.jpg.5a58690e7f5f2c285eaab291afd4b8de.jpg

 

BMW-745i_1a.thumb.jpg.91a8d558264a58011c2f0f7d7997c4e5.jpg

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotruś napisał:

Oj tak, dzieła sztuki :thumbup:

Mnie smuci, że nigdy nie będzie mnie stać na tę piękność. Doskonały kształt :wub: 

 

 

AR 8C.JPG

 

Eeee, tam co się smucisz...ja też nie mam gdzie w domu powieści Bitwy pod Grunwaldem co nie zmienia, że chętnie popatrzę w Muzeum :thumbup:

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...