Jump to content

Precyzja zmiany biegów.


Mateusz Wiktor

Recommended Posts

Witam.

Szukałem już na wielu stronach ale nigdzie nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Posiadam legacy 4 2006r 2.0 165km. Lewarek zmiany biegów ma luzy na boki. W tym temacie znalazłem informację że to wina krzyżaka więc on idzie 1 do odstrzału. Ale przy okazji zastanawiam się nad założeniem shortshiftera oraz gdzieś znalazłem informację że parę elementów można wymienić na poliuretan. Ktoś zajmował się tymi sprawami i może coś doradzić? Nie chodzi mi o zbijanie czasów czy robienie psełdo rajdówki. Bardzo lubię sztywne skrzynie o krótkim skoku. Przykładowo moja mama posiada Subaru g3x. Tam biegi wchodzą obłędnie. Krótki skok i bardzo sztywny i precyzyjny. Czuć aż kliknięcia. 

 

Link to comment
Share on other sites

Również zastanawiam się czy są dostępne poliuretanowe tuleje "lewarka zmiany biegów".
Są na aliexpress a czy są dostępne w Polsce?
Były dostępne. Poszukaj po numerach katalogowych.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, lutek34 napisał:

Ale czy aby napewno to będzie pasowało? Znalazłem że w rocznikach 2001-2007 trzeba dobierać po Vin. I teraz pytanie czy mamy tutaj osobę która ma dostęp do takich rzeczy ?

JF1BP5LM46G054431

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Mateusz Wiktor napisał:

Ale czy aby napewno to będzie pasowało? Znalazłem że w rocznikach 2001-2007 trzeba dobierać po Vin. I teraz pytanie czy mamy tutaj osobę która ma dostęp do takich rzeczy ?

JF1BP5LM46G054431

wejdź sobie na partsouq.com, wpisz swój VIN i masz wszystkie części do Twojego modelu

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Proponuje wejść pod samochód i przyjrzeć się luzowi mechanizmowi wychodzącemu z skrzyni biegów.

Za luz  na lewarku odpowiada również osadzenie całe mechanizmu nie tylko krzyżak.

Ciekawi mnie jaki wpływ miałby montaż dodatkowej sprężyny na krzyżaku (tak jak w starszych subaru)

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, SubaruLPG napisał:

Proponuje wejść pod samochód i przyjrzeć się luzowi mechanizmowi wychodzącemu z skrzyni biegów.

Za luz  na lewarku odpowiada również osadzenie całe mechanizmu nie tylko krzyżak.

Ciekawi mnie jaki wpływ miałby montaż dodatkowej sprężyny na krzyżaku (tak jak w starszych subaru)

 

starsze mają trochę inny krzyżak i inny pręt drążka zmiany biegów,  ale niektóre tulejki pasują.

Chyba mam porównanie na zdjęciu gdzieś w wątku mojego legacy II. II gen vs III gen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wymieniłem krzyżak na OEM Subaru. Dodatkowo kupiłem też nowy pin zabezpieczający. Wymieniłem i luzy prawie zerowe. Biegi wchodzą z dużą precyzją i wyczuwalnym kliknięciem.

Stary krzyżak w 1 miejscu był zatarty przez co był sztywny i nie dało się go ruszyć. Bolec i jego gniazdo w krzyżaku lekko wyrobione. Jeszcze mam luz na mocowaniu lewarka (plastik trzymający kule lewarka). Będę go wymieniał na dniach. Jestem zadowoly z efektów.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.04.2021 o 17:30, Mateusz Wiktor napisał:

Wymieniłem krzyżak na OEM Subaru. Dodatkowo kupiłem też nowy pin zabezpieczający. Wymieniłem i luzy prawie zerowe. Biegi wchodzą z dużą precyzją i wyczuwalnym kliknięciem.

Stary krzyżak w 1 miejscu był zatarty przez co był sztywny i nie dało się go ruszyć. Bolec i jego gniazdo w krzyżaku lekko wyrobione. Jeszcze mam luz na mocowaniu lewarka (plastik trzymający kule lewarka). Będę go wymieniał na dniach. Jestem zadowoly z efektów.

Ile taki krzyżak kosztuje? Dostęp jest ciężki? Dużo trzeba zdemontować?

Link to comment
Share on other sites

Przestrzegam, zamawiałem krzyżak z aliexpress za ok. 55zł i przyszedł ze sporym luzem. Koniec końców wybiłem nit, dałem zamiast niego śrubę i podkładkę i teraz jest sztywno choć jest możliwość, że akurat mi taka sztuka się trafiła.

Link to comment
Share on other sites

obawiam się że śruba w tym miejscu nie zda egzaminu. pin blokujący jest wykonany z bardzo twardego stopu dodatkowo jest rozprężny.

Z bardzo twardego materiału są np prowadnice zacisków VW. śruba 10.9 jest podatniejsza na wytarcie niż ta prowadnica.

Na krótki okres czasu śruba zda egzamin... Gorzej jak od strony skrzyni element mocujący się wytrze. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.04.2021 o 15:48, adamski napisał:

Ile taki krzyżak kosztuje? Dostęp jest ciężki? Dużo trzeba zdemontować?

Zakupiłem go w carfit nowy Sącz (OEM Subaru) (carsport sklep internetowy można zamówić z dostawą). W Aso też mają. Jedynie trzeba dobrac po Vin. Występowały 2 rodzaje. Zapłaciłem za krzyżak około 180 zł + pin rozprężny około 13 zł. Dokładnie nie pamiętam. Wymiana jest dość prosta ale raczej zalecanym to robić z kanału lub na podnośniki kolumnowym. 

Edited by Mateusz Wiktor
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...