Mateusz Wiktor Opublikowano 25 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 Witam. Szukałem już na wielu stronach ale nigdzie nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Posiadam legacy 4 2006r 2.0 165km. Lewarek zmiany biegów ma luzy na boki. W tym temacie znalazłem informację że to wina krzyżaka więc on idzie 1 do odstrzału. Ale przy okazji zastanawiam się nad założeniem shortshiftera oraz gdzieś znalazłem informację że parę elementów można wymienić na poliuretan. Ktoś zajmował się tymi sprawami i może coś doradzić? Nie chodzi mi o zbijanie czasów czy robienie psełdo rajdówki. Bardzo lubię sztywne skrzynie o krótkim skoku. Przykładowo moja mama posiada Subaru g3x. Tam biegi wchodzą obłędnie. Krótki skok i bardzo sztywny i precyzyjny. Czuć aż kliknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 25 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 Wymieniałem krzyżak 2 lata temu, teraz mam luz przód-tył i minimalny na boki. Chyba też będę musiał się zmierzyć z tym tematem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 27 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2021 Również zastanawiam się czy są dostępne poliuretanowe tuleje "lewarka zmiany biegów". Są na aliexpress a czy są dostępne w Polsce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Również zastanawiam się czy są dostępne poliuretanowe tuleje "lewarka zmiany biegów". Są na aliexpress a czy są dostępne w Polsce?Były dostępne. Poszukaj po numerach katalogowych.Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 całkowicie przypadkowo znalazłem na ali https://pl.aliexpress.com/item/4000879484780.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.136693b0GVcVjk&algo_pvid=e2ab5b06-a9c0-4245-a5d8-376952dc1690&algo_expid=e2ab5b06-a9c0-4245-a5d8-376952dc1690-0&btsid=2100bde316169418774787371efe8d&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 28 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 2 minuty temu, lutek34 napisał: całkowicie przypadkowo znalazłem na ali https://pl.aliexpress.com/item/4000879484780.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.136693b0GVcVjk&algo_pvid=e2ab5b06-a9c0-4245-a5d8-376952dc1690&algo_expid=e2ab5b06-a9c0-4245-a5d8-376952dc1690-0&btsid=2100bde316169418774787371efe8d&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Ale czy aby napewno to będzie pasowało? Znalazłem że w rocznikach 2001-2007 trzeba dobierać po Vin. I teraz pytanie czy mamy tutaj osobę która ma dostęp do takich rzeczy ? JF1BP5LM46G054431 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 5 minut temu, Mateusz Wiktor napisał: Ale czy aby napewno to będzie pasowało? Znalazłem że w rocznikach 2001-2007 trzeba dobierać po Vin. I teraz pytanie czy mamy tutaj osobę która ma dostęp do takich rzeczy ? JF1BP5LM46G054431 wejdź sobie na partsouq.com, wpisz swój VIN i masz wszystkie części do Twojego modelu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 28 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Godzinę temu, lutek34 napisał: wejdź sobie na partsouq.com, wpisz swój VIN i masz wszystkie części do Twojego modelu Dziękuję, właśnie tego mi trzeba było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Proponuje wejść pod samochód i przyjrzeć się luzowi mechanizmowi wychodzącemu z skrzyni biegów. Za luz na lewarku odpowiada również osadzenie całe mechanizmu nie tylko krzyżak. Ciekawi mnie jaki wpływ miałby montaż dodatkowej sprężyny na krzyżaku (tak jak w starszych subaru) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 10 godzin temu, SubaruLPG napisał: Proponuje wejść pod samochód i przyjrzeć się luzowi mechanizmowi wychodzącemu z skrzyni biegów. Za luz na lewarku odpowiada również osadzenie całe mechanizmu nie tylko krzyżak. Ciekawi mnie jaki wpływ miałby montaż dodatkowej sprężyny na krzyżaku (tak jak w starszych subaru) starsze mają trochę inny krzyżak i inny pręt drążka zmiany biegów, ale niektóre tulejki pasują. Chyba mam porównanie na zdjęciu gdzieś w wątku mojego legacy II. II gen vs III gen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Wymieniłem krzyżak na OEM Subaru. Dodatkowo kupiłem też nowy pin zabezpieczający. Wymieniłem i luzy prawie zerowe. Biegi wchodzą z dużą precyzją i wyczuwalnym kliknięciem. Stary krzyżak w 1 miejscu był zatarty przez co był sztywny i nie dało się go ruszyć. Bolec i jego gniazdo w krzyżaku lekko wyrobione. Jeszcze mam luz na mocowaniu lewarka (plastik trzymający kule lewarka). Będę go wymieniał na dniach. Jestem zadowoly z efektów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 W dniu 18.04.2021 o 17:30, Mateusz Wiktor napisał: Wymieniłem krzyżak na OEM Subaru. Dodatkowo kupiłem też nowy pin zabezpieczający. Wymieniłem i luzy prawie zerowe. Biegi wchodzą z dużą precyzją i wyczuwalnym kliknięciem. Stary krzyżak w 1 miejscu był zatarty przez co był sztywny i nie dało się go ruszyć. Bolec i jego gniazdo w krzyżaku lekko wyrobione. Jeszcze mam luz na mocowaniu lewarka (plastik trzymający kule lewarka). Będę go wymieniał na dniach. Jestem zadowoly z efektów. Ile taki krzyżak kosztuje? Dostęp jest ciężki? Dużo trzeba zdemontować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoobie24 Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Przestrzegam, zamawiałem krzyżak z aliexpress za ok. 55zł i przyszedł ze sporym luzem. Koniec końców wybiłem nit, dałem zamiast niego śrubę i podkładkę i teraz jest sztywno choć jest możliwość, że akurat mi taka sztuka się trafiła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 obawiam się że śruba w tym miejscu nie zda egzaminu. pin blokujący jest wykonany z bardzo twardego stopu dodatkowo jest rozprężny. Z bardzo twardego materiału są np prowadnice zacisków VW. śruba 10.9 jest podatniejsza na wytarcie niż ta prowadnica. Na krótki okres czasu śruba zda egzamin... Gorzej jak od strony skrzyni element mocujący się wytrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 (edytowane) W dniu 24.04.2021 o 15:48, adamski napisał: Ile taki krzyżak kosztuje? Dostęp jest ciężki? Dużo trzeba zdemontować? Zakupiłem go w carfit nowy Sącz (OEM Subaru) (carsport sklep internetowy można zamówić z dostawą). W Aso też mają. Jedynie trzeba dobrac po Vin. Występowały 2 rodzaje. Zapłaciłem za krzyżak około 180 zł + pin rozprężny około 13 zł. Dokładnie nie pamiętam. Wymiana jest dość prosta ale raczej zalecanym to robić z kanału lub na podnośniki kolumnowym. Edytowane 26 Kwietnia 2021 przez Mateusz Wiktor 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się