Mateusz Wiktor Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 Witam. Szukałem już na wielu stronach ale nigdzie nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Posiadam legacy 4 2006r 2.0 165km. Lewarek zmiany biegów ma luzy na boki. W tym temacie znalazłem informację że to wina krzyżaka więc on idzie 1 do odstrzału. Ale przy okazji zastanawiam się nad założeniem shortshiftera oraz gdzieś znalazłem informację że parę elementów można wymienić na poliuretan. Ktoś zajmował się tymi sprawami i może coś doradzić? Nie chodzi mi o zbijanie czasów czy robienie psełdo rajdówki. Bardzo lubię sztywne skrzynie o krótkim skoku. Przykładowo moja mama posiada Subaru g3x. Tam biegi wchodzą obłędnie. Krótki skok i bardzo sztywny i precyzyjny. Czuć aż kliknięcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polter_83 Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 Wymieniałem krzyżak 2 lata temu, teraz mam luz przód-tył i minimalny na boki. Chyba też będę musiał się zmierzyć z tym tematem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Wiktor Posted March 27, 2021 Author Share Posted March 27, 2021 Również zastanawiam się czy są dostępne poliuretanowe tuleje "lewarka zmiany biegów". Są na aliexpress a czy są dostępne w Polsce? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted March 28, 2021 Share Posted March 28, 2021 Również zastanawiam się czy są dostępne poliuretanowe tuleje "lewarka zmiany biegów". Są na aliexpress a czy są dostępne w Polsce?Były dostępne. Poszukaj po numerach katalogowych.Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 28, 2021 Share Posted March 28, 2021 całkowicie przypadkowo znalazłem na ali https://pl.aliexpress.com/item/4000879484780.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.136693b0GVcVjk&algo_pvid=e2ab5b06-a9c0-4245-a5d8-376952dc1690&algo_expid=e2ab5b06-a9c0-4245-a5d8-376952dc1690-0&btsid=2100bde316169418774787371efe8d&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Wiktor Posted March 28, 2021 Author Share Posted March 28, 2021 2 minuty temu, lutek34 napisał: całkowicie przypadkowo znalazłem na ali https://pl.aliexpress.com/item/4000879484780.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.136693b0GVcVjk&algo_pvid=e2ab5b06-a9c0-4245-a5d8-376952dc1690&algo_expid=e2ab5b06-a9c0-4245-a5d8-376952dc1690-0&btsid=2100bde316169418774787371efe8d&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Ale czy aby napewno to będzie pasowało? Znalazłem że w rocznikach 2001-2007 trzeba dobierać po Vin. I teraz pytanie czy mamy tutaj osobę która ma dostęp do takich rzeczy ? JF1BP5LM46G054431 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 28, 2021 Share Posted March 28, 2021 5 minut temu, Mateusz Wiktor napisał: Ale czy aby napewno to będzie pasowało? Znalazłem że w rocznikach 2001-2007 trzeba dobierać po Vin. I teraz pytanie czy mamy tutaj osobę która ma dostęp do takich rzeczy ? JF1BP5LM46G054431 wejdź sobie na partsouq.com, wpisz swój VIN i masz wszystkie części do Twojego modelu 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Wiktor Posted March 28, 2021 Author Share Posted March 28, 2021 Godzinę temu, lutek34 napisał: wejdź sobie na partsouq.com, wpisz swój VIN i masz wszystkie części do Twojego modelu Dziękuję, właśnie tego mi trzeba było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted March 28, 2021 Share Posted March 28, 2021 Proponuje wejść pod samochód i przyjrzeć się luzowi mechanizmowi wychodzącemu z skrzyni biegów. Za luz na lewarku odpowiada również osadzenie całe mechanizmu nie tylko krzyżak. Ciekawi mnie jaki wpływ miałby montaż dodatkowej sprężyny na krzyżaku (tak jak w starszych subaru) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 10 godzin temu, SubaruLPG napisał: Proponuje wejść pod samochód i przyjrzeć się luzowi mechanizmowi wychodzącemu z skrzyni biegów. Za luz na lewarku odpowiada również osadzenie całe mechanizmu nie tylko krzyżak. Ciekawi mnie jaki wpływ miałby montaż dodatkowej sprężyny na krzyżaku (tak jak w starszych subaru) starsze mają trochę inny krzyżak i inny pręt drążka zmiany biegów, ale niektóre tulejki pasują. Chyba mam porównanie na zdjęciu gdzieś w wątku mojego legacy II. II gen vs III gen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Wiktor Posted April 18, 2021 Author Share Posted April 18, 2021 Wymieniłem krzyżak na OEM Subaru. Dodatkowo kupiłem też nowy pin zabezpieczający. Wymieniłem i luzy prawie zerowe. Biegi wchodzą z dużą precyzją i wyczuwalnym kliknięciem. Stary krzyżak w 1 miejscu był zatarty przez co był sztywny i nie dało się go ruszyć. Bolec i jego gniazdo w krzyżaku lekko wyrobione. Jeszcze mam luz na mocowaniu lewarka (plastik trzymający kule lewarka). Będę go wymieniał na dniach. Jestem zadowoly z efektów. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 W dniu 18.04.2021 o 17:30, Mateusz Wiktor napisał: Wymieniłem krzyżak na OEM Subaru. Dodatkowo kupiłem też nowy pin zabezpieczający. Wymieniłem i luzy prawie zerowe. Biegi wchodzą z dużą precyzją i wyczuwalnym kliknięciem. Stary krzyżak w 1 miejscu był zatarty przez co był sztywny i nie dało się go ruszyć. Bolec i jego gniazdo w krzyżaku lekko wyrobione. Jeszcze mam luz na mocowaniu lewarka (plastik trzymający kule lewarka). Będę go wymieniał na dniach. Jestem zadowoly z efektów. Ile taki krzyżak kosztuje? Dostęp jest ciężki? Dużo trzeba zdemontować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scoobie24 Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 Przestrzegam, zamawiałem krzyżak z aliexpress za ok. 55zł i przyszedł ze sporym luzem. Koniec końców wybiłem nit, dałem zamiast niego śrubę i podkładkę i teraz jest sztywno choć jest możliwość, że akurat mi taka sztuka się trafiła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 obawiam się że śruba w tym miejscu nie zda egzaminu. pin blokujący jest wykonany z bardzo twardego stopu dodatkowo jest rozprężny. Z bardzo twardego materiału są np prowadnice zacisków VW. śruba 10.9 jest podatniejsza na wytarcie niż ta prowadnica. Na krótki okres czasu śruba zda egzamin... Gorzej jak od strony skrzyni element mocujący się wytrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Wiktor Posted April 25, 2021 Author Share Posted April 25, 2021 (edited) W dniu 24.04.2021 o 15:48, adamski napisał: Ile taki krzyżak kosztuje? Dostęp jest ciężki? Dużo trzeba zdemontować? Zakupiłem go w carfit nowy Sącz (OEM Subaru) (carsport sklep internetowy można zamówić z dostawą). W Aso też mają. Jedynie trzeba dobrac po Vin. Występowały 2 rodzaje. Zapłaciłem za krzyżak około 180 zł + pin rozprężny około 13 zł. Dokładnie nie pamiętam. Wymiana jest dość prosta ale raczej zalecanym to robić z kanału lub na podnośniki kolumnowym. Edited April 26, 2021 by Mateusz Wiktor 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now