Skocz do zawartości

Precyzja zmiany biegów.


Mateusz Wiktor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Szukałem już na wielu stronach ale nigdzie nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Posiadam legacy 4 2006r 2.0 165km. Lewarek zmiany biegów ma luzy na boki. W tym temacie znalazłem informację że to wina krzyżaka więc on idzie 1 do odstrzału. Ale przy okazji zastanawiam się nad założeniem shortshiftera oraz gdzieś znalazłem informację że parę elementów można wymienić na poliuretan. Ktoś zajmował się tymi sprawami i może coś doradzić? Nie chodzi mi o zbijanie czasów czy robienie psełdo rajdówki. Bardzo lubię sztywne skrzynie o krótkim skoku. Przykładowo moja mama posiada Subaru g3x. Tam biegi wchodzą obłędnie. Krótki skok i bardzo sztywny i precyzyjny. Czuć aż kliknięcia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również zastanawiam się czy są dostępne poliuretanowe tuleje "lewarka zmiany biegów".
Są na aliexpress a czy są dostępne w Polsce?
Były dostępne. Poszukaj po numerach katalogowych.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lutek34 napisał:

Ale czy aby napewno to będzie pasowało? Znalazłem że w rocznikach 2001-2007 trzeba dobierać po Vin. I teraz pytanie czy mamy tutaj osobę która ma dostęp do takich rzeczy ?

JF1BP5LM46G054431

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mateusz Wiktor napisał:

Ale czy aby napewno to będzie pasowało? Znalazłem że w rocznikach 2001-2007 trzeba dobierać po Vin. I teraz pytanie czy mamy tutaj osobę która ma dostęp do takich rzeczy ?

JF1BP5LM46G054431

wejdź sobie na partsouq.com, wpisz swój VIN i masz wszystkie części do Twojego modelu

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wejść pod samochód i przyjrzeć się luzowi mechanizmowi wychodzącemu z skrzyni biegów.

Za luz  na lewarku odpowiada również osadzenie całe mechanizmu nie tylko krzyżak.

Ciekawi mnie jaki wpływ miałby montaż dodatkowej sprężyny na krzyżaku (tak jak w starszych subaru)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, SubaruLPG napisał:

Proponuje wejść pod samochód i przyjrzeć się luzowi mechanizmowi wychodzącemu z skrzyni biegów.

Za luz  na lewarku odpowiada również osadzenie całe mechanizmu nie tylko krzyżak.

Ciekawi mnie jaki wpływ miałby montaż dodatkowej sprężyny na krzyżaku (tak jak w starszych subaru)

 

starsze mają trochę inny krzyżak i inny pręt drążka zmiany biegów,  ale niektóre tulejki pasują.

Chyba mam porównanie na zdjęciu gdzieś w wątku mojego legacy II. II gen vs III gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniłem krzyżak na OEM Subaru. Dodatkowo kupiłem też nowy pin zabezpieczający. Wymieniłem i luzy prawie zerowe. Biegi wchodzą z dużą precyzją i wyczuwalnym kliknięciem.

Stary krzyżak w 1 miejscu był zatarty przez co był sztywny i nie dało się go ruszyć. Bolec i jego gniazdo w krzyżaku lekko wyrobione. Jeszcze mam luz na mocowaniu lewarka (plastik trzymający kule lewarka). Będę go wymieniał na dniach. Jestem zadowoly z efektów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2021 o 17:30, Mateusz Wiktor napisał:

Wymieniłem krzyżak na OEM Subaru. Dodatkowo kupiłem też nowy pin zabezpieczający. Wymieniłem i luzy prawie zerowe. Biegi wchodzą z dużą precyzją i wyczuwalnym kliknięciem.

Stary krzyżak w 1 miejscu był zatarty przez co był sztywny i nie dało się go ruszyć. Bolec i jego gniazdo w krzyżaku lekko wyrobione. Jeszcze mam luz na mocowaniu lewarka (plastik trzymający kule lewarka). Będę go wymieniał na dniach. Jestem zadowoly z efektów.

Ile taki krzyżak kosztuje? Dostęp jest ciężki? Dużo trzeba zdemontować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się że śruba w tym miejscu nie zda egzaminu. pin blokujący jest wykonany z bardzo twardego stopu dodatkowo jest rozprężny.

Z bardzo twardego materiału są np prowadnice zacisków VW. śruba 10.9 jest podatniejsza na wytarcie niż ta prowadnica.

Na krótki okres czasu śruba zda egzamin... Gorzej jak od strony skrzyni element mocujący się wytrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2021 o 15:48, adamski napisał:

Ile taki krzyżak kosztuje? Dostęp jest ciężki? Dużo trzeba zdemontować?

Zakupiłem go w carfit nowy Sącz (OEM Subaru) (carsport sklep internetowy można zamówić z dostawą). W Aso też mają. Jedynie trzeba dobrac po Vin. Występowały 2 rodzaje. Zapłaciłem za krzyżak około 180 zł + pin rozprężny około 13 zł. Dokładnie nie pamiętam. Wymiana jest dość prosta ale raczej zalecanym to robić z kanału lub na podnośniki kolumnowym. 

Edytowane przez Mateusz Wiktor
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...