Jump to content

Uszkodzony dolot powietrza ej207


damiano16
 Share

Recommended Posts

Witam. Wąż od turbo uszkodzony jak na filmie. Pytanie brzmi czy potrzebuje jakieś części przy demontażu jak np uszczelkę/ki ssacego i coś jeszcze?

Czy jest to dość nieskaplikowana operacja dla średnio zaawansowego? Coś tam jestem w stanie zrobić przy samochodzie ale jak masa roboty przy ściąganiu ssacego to odpuszczę i oddam do serwisu subaru. 

I kolejne pytanie odnośnie podcisnien tych cieniutkich czy te wężyki sa "zwyczajne" jak do spryskiwaczy np czy trzeba kupić jakieś odporne na chemię? Moje juz twarde to wymienie przy okazji. Z góry dziękuję za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Witam. Wąż od turbo uszkodzony jak na filmie. Pytanie brzmi czy potrzebuje jakieś części przy demontażu jak np uszczelkę/ki ssacego i coś jeszcze?
Czy jest to dość nieskaplikowana operacja dla średnio zaawansowego? Coś tam jestem w stanie zrobić przy samochodzie ale jak masa roboty przy ściąganiu ssacego to odpuszczę i oddam do serwisu subaru. 
I kolejne pytanie odnośnie podcisnien tych cieniutkich czy te wężyki sa "zwyczajne" jak do spryskiwaczy np czy trzeba kupić jakieś odporne na chemię? Moje juz twarde to wymienie przy okazji. Z góry dziękuję za pomoc
Wężyki muszą być do podciśnienia, są zazwyczaj gumowe i mają grubsze ścianki.
Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz pojęcie, to zarezerwuj sobie jeden dzień na demontaż i weryfikacje, drugi na montaż i do dzieła. W między dniu zaopatrz się w części albo wszystko kup na w razie czego. Co potrzebujesz oprócz rury i uszczelek zależy od stanu pozostałych części. Przy takim nakładzie pracy warto sprawdzić odmy ( mają w większości miejsc nadany kształt więc odpada przewód z metra), przewody wodne, uszczelki wtryskiwaczy, po prostu wszystko co gumowe, albo gumowe było.

Link to comment
Share on other sites

Jeden dzień? W aso subaru mechanik powiedział że 1.5-2h (montaż i demontaż). Podciśnienia są na pewno do wymiany a co więcej to tak jak mówisz. Trzeba rozebrać i ocenić. Jeśli demontaż ma trwać kilka godzin to raczej odpuszczę. Nie chce niczego poknocic. Wogole tych podciśnien subaru ma tyle ze aż się dziwie po co aż tyle xD 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, damiano16 napisał:

Jeden dzień? W aso subaru mechanik powiedział że 1.5-2h (montaż i demontaż). Podciśnienia są na pewno do wymiany a co więcej to tak jak mówisz. Trzeba rozebrać i ocenić. Jeśli demontaż ma trwać kilka godzin to raczej odpuszczę. Nie chce niczego poknocic. Wogole tych podciśnien subaru ma tyle ze aż się dziwie po co aż tyle xD 

Jest zimno, niektóre rurki mogą być wręcz plastikowe i mogą pęknąć przy demontażu. Tak jak ktoś wyżej napisał, najlepiej przy okazji zmienić wężyki paliwowe na nowe. Potrzebujesz uszczelek pod kolektor ssący. 

 

Link to comment
Share on other sites

w tych wężykach nie tylko jest podciśnienie ale czasem jest nadciśnienie.

dodatkowo w jednym z wężyków jest restryktor - nie wywal go razem z wężykiem.

dodatkowo dobrze zapamiętaj, do którego portu w solenoidzie wchodzi wężyk z trójnika.

Link to comment
Share on other sites

Jesli nic innego nie wyglada uszkodzonego nie musisz nawet sciagac kolektora pompe wspomagania sciag i odsun na bok i wymienisz go bez problemu na silikonowy bo jesli bedziesz wsadzal OEM to juz sciagaj kolektor i przy okazji uszczelnij odme. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...