damiano16 Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 20210131_171950.mp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 Witam. Wąż od turbo uszkodzony jak na filmie. Pytanie brzmi czy potrzebuje jakieś części przy demontażu jak np uszczelkę/ki ssacego i coś jeszcze? Czy jest to dość nieskaplikowana operacja dla średnio zaawansowego? Coś tam jestem w stanie zrobić przy samochodzie ale jak masa roboty przy ściąganiu ssacego to odpuszczę i oddam do serwisu subaru. I kolejne pytanie odnośnie podcisnien tych cieniutkich czy te wężyki sa "zwyczajne" jak do spryskiwaczy np czy trzeba kupić jakieś odporne na chemię? Moje juz twarde to wymienie przy okazji. Z góry dziękuję za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Przy okazji wymień przewody paliwowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Witam. Wąż od turbo uszkodzony jak na filmie. Pytanie brzmi czy potrzebuje jakieś części przy demontażu jak np uszczelkę/ki ssacego i coś jeszcze? Czy jest to dość nieskaplikowana operacja dla średnio zaawansowego? Coś tam jestem w stanie zrobić przy samochodzie ale jak masa roboty przy ściąganiu ssacego to odpuszczę i oddam do serwisu subaru. I kolejne pytanie odnośnie podcisnien tych cieniutkich czy te wężyki sa "zwyczajne" jak do spryskiwaczy np czy trzeba kupić jakieś odporne na chemię? Moje juz twarde to wymienie przy okazji. Z góry dziękuję za pomoc Wężyki muszą być do podciśnienia, są zazwyczaj gumowe i mają grubsze ścianki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 Dzięki a ktoś odpowie na resztę pytan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 Jeśli masz pojęcie, to zarezerwuj sobie jeden dzień na demontaż i weryfikacje, drugi na montaż i do dzieła. W między dniu zaopatrz się w części albo wszystko kup na w razie czego. Co potrzebujesz oprócz rury i uszczelek zależy od stanu pozostałych części. Przy takim nakładzie pracy warto sprawdzić odmy ( mają w większości miejsc nadany kształt więc odpada przewód z metra), przewody wodne, uszczelki wtryskiwaczy, po prostu wszystko co gumowe, albo gumowe było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted February 2, 2021 Author Share Posted February 2, 2021 Jeden dzień? W aso subaru mechanik powiedział że 1.5-2h (montaż i demontaż). Podciśnienia są na pewno do wymiany a co więcej to tak jak mówisz. Trzeba rozebrać i ocenić. Jeśli demontaż ma trwać kilka godzin to raczej odpuszczę. Nie chce niczego poknocic. Wogole tych podciśnien subaru ma tyle ze aż się dziwie po co aż tyle xD Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 7 godzin temu, damiano16 napisał: Jeden dzień? W aso subaru mechanik powiedział że 1.5-2h (montaż i demontaż). Podciśnienia są na pewno do wymiany a co więcej to tak jak mówisz. Trzeba rozebrać i ocenić. Jeśli demontaż ma trwać kilka godzin to raczej odpuszczę. Nie chce niczego poknocic. Wogole tych podciśnien subaru ma tyle ze aż się dziwie po co aż tyle xD Jest zimno, niektóre rurki mogą być wręcz plastikowe i mogą pęknąć przy demontażu. Tak jak ktoś wyżej napisał, najlepiej przy okazji zmienić wężyki paliwowe na nowe. Potrzebujesz uszczelek pod kolektor ssący. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diuk Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 w tych wężykach nie tylko jest podciśnienie ale czasem jest nadciśnienie. dodatkowo w jednym z wężyków jest restryktor - nie wywal go razem z wężykiem. dodatkowo dobrze zapamiętaj, do którego portu w solenoidzie wchodzi wężyk z trójnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 Ok dziekuje wszystkim za rady. Wąż turbiny kosztuje 400zl nowy wiec bez sensu uzywke. Zamawiam i do roboty Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThatSubiBoy Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 Jesli nic innego nie wyglada uszkodzonego nie musisz nawet sciagac kolektora pompe wspomagania sciag i odsun na bok i wymienisz go bez problemu na silikonowy bo jesli bedziesz wsadzal OEM to juz sciagaj kolektor i przy okazji uszczelnij odme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 Temat juz ogarnięty na OEM dolot. Kolektor byl wyciagany bo nie szło inaczej. Dziekuje za rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now