Skocz do zawartości

Forester 2.5XT - pomocy


Mario81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , kupiłem Forestera 2.5 xt z 2006 roku , oczywiście auto trafiło odrazu do mechanika na olej filtry , rozrząd doszło jeszcze sprzęgło i parę innych pierdół . Nie w tym problem bo po podniesieniu okazało się że ktoś perfidnie wybebezzył katalizator . Nie wiem czy był robiony remap , spawy raczej stare , auto nie pokazuje błędów . Pytanie czy brak kata bez remapu może spowodować uszkodzenie silnika ? Znacie może kogoś z województwa podlaskiego kto ma o tym więcej pojęcia niż ja i zrobił by ewentualnie remap ? Dodam że cały wydech seryjny . Dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich . Poniżej zdjęcia rzeźby mistrza janusza

SAVE_20210113_162848.jpg

image000000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mario81 napisał:

Pytanie czy brak kata bez remapu może spowodować uszkodzenie silnika ?

O ile turbo nie przeładowuje to nic się nie powinno stać silnikowi (chyba, że o czymś nie wiem).

Sonda tlenowa jest w 2,5xt przed katem czyli jego brak nie ma wpływu na skład mieszanki w closed loop i długie korekty paliwowe.

Druga sonda (ta za katem) o ile mi wiadomo monitoruje jego sprawność. W tym przypadku powinna sygnalizować CEL.

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rutra80 napisał:

A przy włączaniu zapłonu zapala Ci się w ogóle CEL na chwilę? Bo widziałem miszczuf co likwidowali błędy wykręcając lampkę CEL (albo mostkując z lampką ładowania lub oleju) :D

Ale po co aż tak ingerować, ja jak kupiłem 2,5xt to o dziwo nie świeciła żadna kontrolka, pojechałem z ciekawości podpiąć komputer i pokazało błąd pompy powierza. Szukając przyczyn braku święcenia kontrolki rozebrałem licznik i pod tarcza było napchane materiału który skutecznie zakrywał świecącą się kontrolkę. Materiał wyjąłem , kontrolka świeci, można powiedzieć że naprawiłem usterkę :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, AdaSch napisał:

naprawa secondary air port nie jest tania ani łatwa a wręcz zarąbiście trudna jak się ma turbo

Jak się ma turbo jest i łatwa i banalna, wystarczy wywalić ten złom, przykręcić zaślepki i wyprogramować błędy z ECU. Godzina roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 90 sekund, wspomaga nagrzanie cata czyli jego działanie :) może, jak się doczekam wnuka to autko dostanie w spadku, więc co by sobie o mnie pomyślał, gdyby zobaczyl wykastrowany system ekologiczny :) byłbym współwinny np. Wyginięcia wiewiórek a tego sam sobie bym nie darował :D

Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...