Jump to content

Forester 2.5XT - pomocy


Recommended Posts

Witam , kupiłem Forestera 2.5 xt z 2006 roku , oczywiście auto trafiło odrazu do mechanika na olej filtry , rozrząd doszło jeszcze sprzęgło i parę innych pierdół . Nie w tym problem bo po podniesieniu okazało się że ktoś perfidnie wybebezzył katalizator . Nie wiem czy był robiony remap , spawy raczej stare , auto nie pokazuje błędów . Pytanie czy brak kata bez remapu może spowodować uszkodzenie silnika ? Znacie może kogoś z województwa podlaskiego kto ma o tym więcej pojęcia niż ja i zrobił by ewentualnie remap ? Dodam że cały wydech seryjny . Dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich . Poniżej zdjęcia rzeźby mistrza janusza

SAVE_20210113_162848.jpg

image000000.jpg

Link to post
Share on other sites

Niby dla turbiny lepiej, silnikowo nic złego nie będzoe. Ciekawe co z sondą. Za to przeglądu nie przejdzie.

Ale rzeźba

 

Edited by Pawel.wro
Link to post
Share on other sites

A przy włączaniu zapłonu zapala Ci się w ogóle CEL na chwilę? Bo widziałem miszczuf co likwidowali błędy wykręcając lampkę CEL (albo mostkując z lampką ładowania lub oleju) :D

Edited by rutra80
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Mario81 napisał:

Pytanie czy brak kata bez remapu może spowodować uszkodzenie silnika ?

O ile turbo nie przeładowuje to nic się nie powinno stać silnikowi (chyba, że o czymś nie wiem).

Sonda tlenowa jest w 2,5xt przed katem czyli jego brak nie ma wpływu na skład mieszanki w closed loop i długie korekty paliwowe.

Druga sonda (ta za katem) o ile mi wiadomo monitoruje jego sprawność. W tym przypadku powinna sygnalizować CEL.

Pozdrawiam,

 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, rutra80 napisał:

A przy włączaniu zapłonu zapala Ci się w ogóle CEL na chwilę? Bo widziałem miszczuf co likwidowali błędy wykręcając lampkę CEL (albo mostkując z lampką ładowania lub oleju) :D

Ale po co aż tak ingerować, ja jak kupiłem 2,5xt to o dziwo nie świeciła żadna kontrolka, pojechałem z ciekawości podpiąć komputer i pokazało błąd pompy powierza. Szukając przyczyn braku święcenia kontrolki rozebrałem licznik i pod tarcza było napchane materiału który skutecznie zakrywał świecącą się kontrolkę. Materiał wyjąłem , kontrolka świeci, można powiedzieć że naprawiłem usterkę :p

Link to post
Share on other sites

Z błędem secondary air port nie działa tempomat, bez cata turbo powinno mocno falować i przeładowywać.

 

naprawa secondary air port nie jest tania ani łatwa a wręcz zarąbiście trudna jak się ma turbo

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, AdaSch napisał:

naprawa secondary air port nie jest tania ani łatwa a wręcz zarąbiście trudna jak się ma turbo

Jak się ma turbo jest i łatwa i banalna, wystarczy wywalić ten złom, przykręcić zaślepki i wyprogramować błędy z ECU. Godzina roboty.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, AdaSch napisał:

ja jednak pozostanę zwolennikiem większej ochrony środowiska :)

Przez całe 30s od startu silnika :)

Link to post
Share on other sites

Do 90 sekund, wspomaga nagrzanie cata czyli jego działanie :) może, jak się doczekam wnuka to autko dostanie w spadku, więc co by sobie o mnie pomyślał, gdyby zobaczyl wykastrowany system ekologiczny :) byłbym współwinny np. Wyginięcia wiewiórek a tego sam sobie bym nie darował :D

Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...