Skocz do zawartości

Biała satynowa perła STIMY11


Dorsz914

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko. Już jakiś czas zastanawiałem się nad założeniem tutaj swojego tematu, ale jakoś nie mogłem się za to zabrać. Dzisiaj jednak się udało. :) 

 

Przedstawiam Moje pierwsze w życiu STI :D 

DSC_2599.thumb.jpg.b5888093c7ace7fcdc11ef9c3a7cc00d.jpg

 

Subarkę posiadam już od ponad roku i będzie to już Moje czwarte oraz trzecie jeśli chodzi o silnik 2.5. Zaczynałem od imprezy 1.8 i małymi kroczkami poprzez Impreze 2.5 RS i WRX-a Hawk 2.5 dotarłem do największego marzenia jakim jest STI. Co pierwsze Mnie zaskoczyło to, że jest on zdecydowanie bardziej miękki zawieszeniowo niż Mój poprzedni WRX  pomimo niższego profilu opon oraz jego wagi. Dla Mnie jak najbardziej na plus. Subaryna jest Moim głównym środkiem transportu i świetnie się do tego nadaję. Wydech jest cichszy(Miltek), ale za to z ładniejszym bulgotem niż w poprzedniku, a dodatkowo samochód jest dookoła wyciszony matami wygłuszającymi dzięki czemu nie męczy przy długich trasach. Spalanie mogło by być mniejsze no, ale nie kupowałem tego auta dla małego spalania no i zaznaczam, że nie posiada LPG i posiadać nie będzie. Nie jestem przeciwny zakładania lpg do samochodu bo w wrx-e też miałem, ale tutaj mi to nie pasuje. Czego mi brakowało w WRX-e to dobrze trzymających foteli. Tutaj jest o niebo lepiej i chyba nawet wygodniej w dłuższych trasach. Podróże nad morze oraz w góry nie sprawiały problemu z wygodą. Co nie zmienia faktu, że fotele od Imprezy GT były najlepsze pod względem trzymania Moim zdaniem. Co jest mocno odczuwalne przy tym samochodzie to jego waga. Co prawda moc 305KM jest w zupełności wystarczająca, ale nawet lekko dłubnięte GT lub WRX może go bezproblemu objechać. Po mimo tego drobnego szczegółu nie zamierzam mu podnosić mocy bo mi ona w zupełności wystarcza. Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony. :) Na razie może skończmy na ogólnym opisie i przejdźmy do pierwszych rzeczy jakie w nim porobiłem.

 

 

Pierwsze co musowo musiałem zrobić to odnowić oryginalne felgi, które były już mocno zmęczone życiem, a i srebny kolor w ogóle nie pasował do koloru karoserii. Ostatecznie i bez większego namysłu stwierdziłem, że odnowione kółka dostaną kolor złoty i Moim zdaniem wygląda to świetnie. :)

 

Kilka fotek dla porównania:

 

DSC_0936.thumb.JPG.9e3694e80d05bbeeb191ac6bd00a2148.JPG

 

591089318.thumb.jpg.61f8589d69c5999a5b4de0bf95af2821.jpgFB_IMG_1569701075963.thumb.jpg.6da41dfb57ff7116651ae7e7b91b4f80.jpg\

 

 

Aktualnie złote są jako koła zimowe, a czarne OZ jako letnie, choć ten czarny kolor też będzie musiał zostać zmieniony, ale cały czas gryzę się z myślami na jaki kolor by je zrobić, a w grę wchodzą kolory: grafit, biały lub też złote tylko nieco jaśniejsze od tych.

 

Dla swojego świętego spokoju odrazu po zakupie został wymieniony smok oleju na wzmocniony (wersja xbike), który także montowałem do poprzedniego wrx-a i sprawował się bardzo dobrze.

 

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to bardzo doskwierało mi lekkie wgniecenie na lewym przednim błotniku i pęknięcia zderzaka w dwóch miejscach, dlatego to też musiałem zrobić by nie powodowało bólu oczu. Zderzak więc został naprawiony, a błotnik zakupiłem nowy w ASO. Odmalowane można było składać do kupy. :) 

 

Przed

DSC_0893.thumb.JPG.d6e2a29a153a9400e00c2537dc18bbe3.JPG

 

I po naprawieniu i odmalowaniu

 

DSC_1939.thumb.JPG.42bb35c2f211aa715cc9c0aec4a4b19c.JPG

 

Subarynka też dostała lepsze nagłośnienie oraz radio:

 

DSC_2192.thumb.JPG.9dd48a4b59d38fbfdc713683497861c0.JPG

 

DSC_2123.thumb.JPG.5014c61be5b5f556c56a8d9ab2f20b68.JPG

 

 

Teraz zastanawiam się jeszcze nad zmianą koloru zacisków na czerwony i nad wspomnianą wcześniej zmianą koloru felg letnich, a w przyszłym tygodniu będę montował zegar doładowania turbo.

 

Na razie to chyba tyle. Na koniec podrzucam filmik z dźwiękiem wydechu :) 

 

 

  • Super! 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję, fajne auto. I... kolejne białe :).

 

Co do felg, to będę szczery i mi kompletnie do tego koloru nie podchodzą złote - tym bardziej w tym cygańskim złocie :wacko:. O wiele lepiej białe STI prezentuje się na graficie, gun metal lub nawet srebrnych. Ale to moje zdanie i Tobie ma się podobać, więc jak tak jest to super.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)Cały czas powtarzałem sobie, że kolejne będzie niebieskie, ale jakoś zawsze jednak padało na inny kolor. :)) Stan i wyposażenie samochodu też miał duży wpływ na decyzję, a niestety jeśli chodzi o ten model nie było zbyt wielu do wyboru. 

 

29 minut temu, Simon WRC napisał:

Co do felg, to będę szczery i mi kompletnie do tego koloru nie podchodzą złote - tym bardziej w tym cygańskim złocie :wacko:. O wiele lepiej białe STI prezentuje się na graficie, gun metal lub nawet srebrnych. Ale to moje zdanie i Tobie ma się podobać, więc jak tak jest to super.

 

A widzisz u Mnie zupełnie odwrotnie. Srebne są za zwykłe i mi się nie podobają, a złote zawsze mi pasowały do białego. Co prawda mogłem jednak wybrać jaśniejszy odcień, ale jest ok. Na żywo wygląda o wiele lepiej. Cygański złoty :biglol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dorsz914 napisał:

Cygański złoty :biglol: 

To określenie wymyśliła moja żona po tym jak drogą wymiany o jednego z forumowych kolegów nabyłem BBSy, które jakiś poprzedni właściciel kompletnie zespół podobnym kolorem, zresztą sam rzuć okiem :biglol::

 

82EFD35C-BE8D-4084-83AE-4CB28F0BB913.thumb.jpeg.173837bb6b4b5a68dc52b27953a77e4c.jpeg
 

Ja rozumiem subarowskie złoto, ale ono ma dość specyficzną barwę i większość firm regenerujących ma ją w palecie. Natomiast ten kolor kojarzy się nie inaczej jak właśnie z cygańskim złotem :).

 

Od razu poszły do renowacji i teraz wyglądają jak powinny:  

 

F5C5F6D7-01BB-46E7-955D-CA62564AC8D5.thumb.jpeg.2a9c35ac3f09d966bd61a2d5d9ff84a6.jpeg

 

Zresztą popatrz na auto @rosaskc, identyczne jak Twoje a Przemo bardzo gustownie dobiera koła ;).

 

A wracając do złota, to znajomy pistoletem odświeżył mi felgi do upalania w o wiele lepszym odcieniu :):

 

AD599C89-7142-443A-B19F-0982AE872258.thumb.jpeg.0a4d9c4b066afc5580e301927cfb1fe2.jpeg
 

2CDF790C-9087-4D3E-B236-66A6E956B44A.thumb.jpeg.d16641a606d5f4620a2c50db57cc9fed.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O masz, kolejna biała Nubira. A zapowiadało się, że będę mieć niespotykane auto ;)

 

Widzę, że kolega przeszedł bardzo podobną drogę jak ja :) Też zaczynałem od wolnossaków, poprzednio miałem Hawka WRX, a mój białas to pierwsze moje STI. Hawka miałem w LPG, ale STI zostaje w benzynie. Nawet świnka u Ciebie taka sama z wściekłymi oczami!

Mogę się tylko podpisać pod Twoimi słowami odnośnie różnicy w zawieszeniu czy beznadziejnych fotelach Hawka WRX. Co do STI, to ja niedługo będę odnawiać swoje Enkeie, ale nie robię w złoto, ale jakiś ciemny szary, grafit czy inny tytan. U siebie też mam zmieniony wydech (MG), ale jestem do przodu o zmieniony downpipe i lekką korektę mapy ;) Uwierz mi (Szymon zapewne poprze), że taki zabieg praktycznie w ogóle nie nadwyręża jednostki, a poczujesz lekkość napędzania się auta, jakiej w serii brak. Tym bardziej, kiedy masz większą masę przez maty w drzwiach :P

 

Jaka szerokość i ET Ultraleggery? 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Remi napisał:

Szymon! Z którego Dodga zdjąłeś te felgi? :mrgreen:;)

Żeby nie było to ściągnąłem z 3ch Dodgów :biglol:

 

C0D48E87-42C7-4A3F-BF11-E91E85F1F8FF.thumb.jpeg.96f34c20125e63a1d7b0df6b6d591c32.jpeg

 

Godzinę temu, rosaskc napisał:

O masz, kolejna biała Nubira. A zapowiadało się, że będę mieć niespotykane auto ;)

Powoli dochodzi do tego, że to ja mam coraz bardziej niespotykane ;). A też kiedyś chciałem białe :biglol:.

 

A co do wydechu i mapy, to zdecydowanie popieram zdanie Przemka. Auto zmienia się nie do poznania, bo nie oszukujmy się - seria to nie jest to, czego byśmy od tego auta oczekiwali :facepalm:.

 

Ultraleggery zapewne 8”, bo nie spotkałem nigdy innych, czyli słabo to pasuje do naszego modelu.

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Herostrates napisał:

Gratki, piękne auto

Dzięki. 

 

6 godzin temu, rosaskc napisał:

 

 

Jaka szerokość i ET Ultraleggery? 

Z tego co pamiętam to 8" ET 48

 

6 godzin temu, rosaskc napisał:

 Uwierz mi (Szymon zapewne poprze), że taki zabieg praktycznie w ogóle nie nadwyręża jednostki, a poczujesz lekkość napędzania się auta, jakiej w serii brak. Tym bardziej, kiedy masz większą masę przez maty w drzwiach :P

 

 

5 godzin temu, Simon WRC napisał:

 

 

A co do wydechu i mapy, to zdecydowanie popieram zdanie Przemka. Auto zmienia się nie do poznania, bo nie oszukujmy się - seria to nie jest to, czego byśmy od tego auta oczekiwali :facepalm:.

 

Ultraleggery zapewne 8”, bo nie spotkałem nigdy innych, czyli słabo to pasuje do naszego modelu.

 

Czy ta korekta mapy to jest coś na podobe stage1 w USA? Jeśli chodzi o ultraleggery to mi się tam podobają tylko ten czarny kolor mi nie pasuję. No, ale takie już dostałem z samochodem :) Może z czerwonymi zaciskami będzie lepiej. 

6 godzin temu, Remi napisał:

Nie chcesz sprzedać kompletu Ultraleggery? :)

 

Mogę się zamienić na takie same w innym kolorze :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dorsz914 napisał:

Czy ta korekta mapy to jest coś na podobe stage1 w USA? 

Nie wiem jaki jest zakres stage1 w USA, ale żeby zrobić korektę mapy na sensowne parametry niezbędne będzie:

- wymiana kompletnego wydechu na co najmniej 2,5" a najlepiej 3" włącznie z DP

- mocno zaleca się przy tym silniku montaż większej chłodnicy

- strojenie

 

2 godziny temu, Dorsz914 napisał:

Jeśli chodzi o ultraleggery to mi się tam podobają tylko ten czarny kolor mi nie pasuję. No, ale takie już dostałem z samochodem :) Może z czerwonymi zaciskami będzie lepiej. 

Nie będzie. Proszę, nie rób tego temu fajnemu autu, to nie civic czy daewoo lanos... :blink:

 

W temacie Ultraleggery to nie chodziło mi o wzór felgi, bo ona jest ładna, tylko o szerokość pod oponę 245. Opona układa się na niej jak balon i zaczyna mocno pływać. Do felgi 8" w takim aucie nie powinno się zakładać opony szerszej jak 225. Oczywiście da się jeździć, ale odczucia w zakręcie na dość miękkich bokach opon drogowych słabe...

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Simon WRC napisał:

Nie wiem jaki jest zakres stage1 w USA, ale żeby zrobić korektę mapy na sensowne parametry niezbędne będzie:

- wymiana kompletnego wydechu na co najmniej 2,5" a najlepiej 3" włącznie z DP

- mocno zaleca się przy tym silniku montaż większej chłodnicy

- strojenie

 

Nie będzie. Proszę, nie rób tego temu fajnemu autu, to nie civic czy daewoo lanos... :blink:

 

Hmmm. Ogólnie chyba spełniałbym te warunki. Wydech był zmieniany razem z downpipem przez poprzedniego właściciela. Może w przyszłości na lekkie korekty dam się namówić.

 

Co do zmiany koloru zacisków nie uważam, żeby to był mod pokroju rangi civic-ów czy lanos-ów. Sam nie jestem fanem wieś tuningów i takich nie zamierzam temu STi fundować. Na razie to są czyste przemyślenia. Zrobiłem nawet zmianę koloru w photoshopie dla porównania.

 

 

 

 

Bsti zacisk czerwony1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Dorsz914 napisał:

Moc seria na 100%. Brałem się z seryjnym STI 2018 Mojego brata i nie było różnicy w przyśpieszeniu. 

Korekta nie koniecznie musi znaczyć zwiększenie mocy czy momentu. 

Z drugiej strony dość specyficzny sposób sprawdzenia parametrów wybrałeś - dość dokładny :biglol:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Simon WRC napisał:

Korekta nie koniecznie musi znaczyć zwiększenie mocy czy momentu. 

 :biglol:.

Nie znam się więc się nie wypowiem :). Zawsze jeździłem na serii bez kombinacji.

 

12 minut temu, Simon WRC napisał:

 Z drugiej strony dość specyficzny sposób sprawdzenia parametrów wybrałeś - dość dokładny :biglol:.

Przyznaje, że w ten sposób jego dokladnych parametrów nie sprawdzę bo od tego są hamownie, ale mi wystarczy świadomość że 9 letnie auto z przebiegiem ponad 120 tysięcy km jedzie identycznie jak 2 letnie z przebiegiem 20 tysięcy km. :)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Daniel Janus napisał:

Fajne autko:)

 

Dzięki :)

 

19 godzin temu, rosaskc napisał:

To zrób wizualizację z szarymi felgami.

 

Coś takiego mi wyszło.

DSC_0936.thumb.JPG.4499945e36bfef2770f9e0213a7f0f55.JPG1884847603_subarusiwefelgi-1.thumb.jpg.75e448d986eec026f9d8aaf487eef3b8.jpg

 

Przymierzałem jeszcze 19" od STI 2018 w kolorze shadow chrome, ale jakoś ten kolor mi nie przypasował no i sama felga nie mieści się przez te zaciski.

 

DSC_2590.thumb.JPG.ff2b43e216b41860c5c52e7b4febfe5e.JPGDSC_2591.thumb.JPG.de807f03eb7dcef039efd4c5037434b5.JPG

 

 

Edytowane przez Dorsz914
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gutek napisał:

Dorsz914 ,  podpowiesz jakie zamontowałeś głośniki w przednie drzwi ?

ALPINE S-S65C

 

Dotarł do Mnie dziś zegar doładowania turbo i myślę żeby tymczasowo umieścić go w tym miejscu.

DSC_3342.thumb.JPG.e2288259e15d7d186f0bd40139eadd05.JPG

 

W przyszłości będę chciał zakupić nową obudowę zegarów z miejscami na montaż dodatkowych wskaźników.

 

image.thumb.png.274107b1b4e593c13616443773daa87a.png

Edytowane przez Dorsz914
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...