Dragofor Opublikowano 13 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Słuchajcie żona mnie prawie zabiła ale cóż wyrwałem drugiego kata bo coś podejrzewałem tlumikarz powiedział że pierwszy kat padł i wymienił wkład i to się zgadza bo widać wkład ładny cały, ale mówił że drugi jest drożny bo sprawdzał ale ja sprawdziłem go sam dzisiaj i o to co się ukazało. Czy brak kata może powodowac to że cylindry za bardzo się płuczą i wyciągać część mieszkanki przez co sonda widzi że jest za bogato ( kiedy jest wtrysk paliwa do cylindra w pierwszej fazie ssania czy w połowie?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 (edytowane) Brak kata będzie powodował że druga lambda będzie widzieć więcej tlenu, ale ona chyba nie ma wpływu na mieszankę bardziej służy do wykrywania czy katalizator jest ok. Bez kata wydech jest też bardziej przelotowy więc będzie bardziej ubogo. Przelot gazów to skomplikowana sprawa i czasem różne zawirowania gorszy scavenging itp. dają gorszy efekt mimo że wydawałoby się że układ powinien oddychać lepiej. Generalnie jeśli wydech nie jest taki jak ma być to auto będzie gorzej jeździć jeśli nie jest pod to wystrojone. Edytowane 13 Września 2020 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Jakie ma podciśnienie w kolektorze dolotowym na jałowych obrotach po rozgrzaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 13 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 (edytowane) 2 godziny temu, rutra80 napisał: Bez kata wydech jest też bardziej przelotowy więc będzie bardziej ubogo. Przelot gazów to skomplikowana sprawa i czasem różne zawirowania gorszy scavenging itp. dają gorszy efekt mimo że wydawałoby się że układ powinien oddychać lepiej Właśnie ubogo w paliwo czy w powietrze? Rozumiem że przez bardziej przelotowy układ wydechowy zwiekszamy przepłukiwanie ( scavenging) cylindrów pomijając już zjawiska dynamiczne i back pressure(falowe) przy maksymalnym otwarciu przepustnicy jeśli się mylę to poprawcie. Czy mogło by to świadczyć o tym że przyspieszając delikatnie kontrolując otwarcie przepustnicy zapobiegam wytwarzaniu podciśnienia (zjawisko dynamiczne/falowe) w cylindrze zwiększając tym samym ilość ładunku mieszanki paliwa i powietrza generując przyzwoitą moc. Czy za bardzo się zagalopowałem? Szukać kata czy może wstawić rurę na próbę lub coś innego? Edytowane 13 Września 2020 przez Dragofor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 13 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 36 minut temu, mirasek napisał: Jakie ma podciśnienie w kolektorze dolotowym na jałowych obrotach po rozgrzaniu? Nie pamiętam jutro jak wróci żona to sprawdzę. A do czego zmierzasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 48 minut temu, Dragofor napisał: Właśnie ubogo w paliwo czy w powietrze? Ubogo znaczy ubogo w paliwo. Dzięki przelotowi jest lepszy oddech dzięki czemu można wtrysnąć więcej paliwa, ale to po remapie. Bez remapu z przelotem będzie ubogo czyli słabo i gorąco z knockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Nie pamiętam jutro jak wróci żona to sprawdzę. A do czego zmierzasz? Chodzi o lewe powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 14 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 (edytowane) 8 godzin temu, rutra80 napisał: Ubogo znaczy ubogo w paliwo. Dzięki przelotowi jest lepszy oddech dzięki czemu można wtrysnąć więcej paliwa, ale to po remapie. Bez remapu z przelotem będzie ubogo czyli słabo i gorąco z knockami. Tu się remapu nie da zrobić (Hitachi). Ok ale jeśli mamy większy oddech to czy sonda nie powinna wtedy odczytać (za dużo powietrza w spalinach=dorzucę trochę paliwa a co tam niech ma ) ubogo? Edytowane 14 Września 2020 przez Dragofor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Tu się remapu nie da zrobić (Hitachi). Ok ale jeśli mamy większy oddech to czy sonda nie powinna wtedy odczytać (za dużo powietrza w spalinach=dorzucę trochę paliwa a co tam niech ma ) ubogo? Sprawdziłeś to podciśnienie na wolnych obrotach? Nie szukaj rozwiązania problemu w remapie. Bo w ECU nie miało się prawa nic przestawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Ja ogólnie pisałem o efektach lepszego oddechu niż fabryka przewiduje. A korekty jak to korekty są po fakcie. Szukaj przyczyny jw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 a może regulator cisnienia paliwa - miałem uszkodzony w s-turbo kiedyś i dymił na czarno, prychał i był mega przelany a co z a tym idzie spalanie wzrosło znacząco no i spadła moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 14 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Wartość podciśnienia wg torque na jałowych po nagrzaniu 23,7 inhg.... Prowadzisz mnie w stronę światła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 To jest wartość podciśnienia czy bezwzględna? Nie pamiętam jak torque to pokazuje. Jeśli podciśnienie masz 0,8 atm to jest spore, zwykle te silniki mają ok. 0,6-0,65 W czasie jazdy na pełnym bucie idzie do zera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 16 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Tak idzie do zera. Jestem w trakcie ogarnięcia laptopa i romraidera. Uszkodzony interfejs. Więc narazie to co torque wypluje. O czym świadczy aż tak wysokie podciśnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 16 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 (edytowane) O tym że jesteś poniżej poziomu morza Za duże wyprzedzenie zapłonu mogłoby też to chyba powodować? Powodem do zmartwień byłoby za małe podciśnienie. Jak jesteś na Androidzie to do Subaru wspomniany BtSSM jest bezkonkurencyjny ew JDMscan. Edytowane 16 Września 2020 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 16 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 (edytowane) W dniu 11.09.2020 o 23:06, rutra80 napisał: No i ten AVCS sprawdź czy chodzi w miarę równo po obu stronach. Sprawdziłem fressm bo to narazie mi śmiga lewy i prawy idą łeb w łeb przy delikatnym przyśpieszaniu katy zmieniają się synchronicznie. Przy glawltownym jest chwilowa różnica 1-2 stopni między L i P( zakładam że Ok) Wg fressm podciśnienie -63kpa czyli -0,63 bar Edytowane 17 Września 2020 przez Dragofor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 Czy któryś z kolegów z takim samym silnikiem ej204 jest mi wstanie podać jakie u siebie rozwija maksymalne wartości maf w g/s? Jestem w trakcie ogarnięcia drugiego kata aby usunąć potencjalna przyczynę, ale zauważyłem dzisiaj jadąc z fressm że jak ma ochotę przyspieszać wartość jest większa nieznacznie od tego jak mu się nie chcę. Celowo nie podam wartości moich, chce porównać. Wracając do podciśnienia to wyżej zawarłem dane. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 17 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 23 godziny temu, Dragofor napisał: Sprawdziłem fressm bo to narazie mi śmiga lewy i prawy idą łeb w łeb przy delikatnym przyśpieszaniu katy zmieniają się synchronicznie. Przy glawltownym jest chwilowa różnica 1-2 stopni między L i P( zakładam że Ok) Wg fressm podciśnienie -63kpa czyli -0,63 bar Bardzo dobrze maf w okolicach 135 g/s jak dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 Powołując się na twoje doświadczenie uważam że to również mogę wykluczyć. Maf dobija do 138/140g/s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 20 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Ok założyłem już drugiego kata..... i mam wrażenie że się nie poprawiło wręcz pogorszyło ale to była delikatna trasa, jutro może wpadnę na obwodnicę Koszalina i zdam relację o odczuciach i zachowaniu samochodu. Czy środkowy tłumik jest przelotem? A końcowy to przelot czy nie? Może pozostalos kata mogła coś zablokować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Środkowy to przelot, a końcowy komorowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 20 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 39 minut temu, ewemarkam napisał: Środkowy to przelot, a końcowy komorowy. To może zobaczę jak to będzie jechało a potem poluzuje końcowy na flanszy może go przytyka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Odpinales może przepływomierz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 20 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 2 minuty temu, ewemarkam napisał: Odpinales może przepływomierz? Mam dwa identycznie pokazują identyczne zachowanie auta ( może obe zepsute). Odpiąć i jechać bez? Czy o inne rozwiązanie Ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragofor Opublikowano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 Jest do dupy z katalizatorem jeszcze gorzej przyśpiesza jak bym przyczepę ciągnął 1000kg złomu. Ale poluzuje wydech ostatni i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się