Skocz do zawartości

Forester SG 2,0x słaby duże spalanie


Dragofor

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie żona mnie prawie zabiła ^_^ ale cóż wyrwałem drugiego kata bo coś podejrzewałem tlumikarz powiedział że pierwszy kat padł i wymienił wkład i to się zgadza bo widać wkład ładny cały, ale mówił że drugi jest drożny bo sprawdzał ale ja sprawdziłem go sam dzisiaj i o to co się ukazało. Czy brak kata może powodowac to że cylindry za bardzo się płuczą i wyciągać część mieszkanki przez co sonda widzi że jest za bogato ( kiedy jest wtrysk paliwa do cylindra w pierwszej fazie ssania czy w połowie?)

IMG_20200902_181409.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak kata będzie powodował że druga lambda będzie widzieć więcej tlenu, ale ona chyba nie ma wpływu na mieszankę bardziej służy do wykrywania czy katalizator jest ok. Bez kata wydech jest też bardziej przelotowy więc będzie bardziej ubogo. Przelot gazów to skomplikowana sprawa i czasem różne zawirowania gorszy scavenging itp. dają gorszy efekt mimo że wydawałoby się że układ powinien oddychać lepiej. Generalnie jeśli wydech nie jest taki jak ma być to auto będzie gorzej jeździć jeśli nie jest pod to wystrojone.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rutra80 napisał:

Bez kata wydech jest też bardziej przelotowy więc będzie bardziej ubogo. Przelot gazów to skomplikowana sprawa i czasem różne zawirowania gorszy scavenging itp. dają gorszy efekt mimo że wydawałoby się że układ powinien oddychać lepiej

Właśnie ubogo w paliwo czy w powietrze? Rozumiem że przez bardziej przelotowy układ wydechowy zwiekszamy przepłukiwanie ( scavenging) cylindrów pomijając już zjawiska dynamiczne i back pressure(falowe)  przy maksymalnym otwarciu przepustnicy jeśli się mylę to poprawcie. Czy mogło by to świadczyć o tym że przyspieszając delikatnie kontrolując otwarcie przepustnicy zapobiegam wytwarzaniu podciśnienia (zjawisko dynamiczne/falowe) w cylindrze zwiększając tym samym ilość ładunku mieszanki paliwa i powietrza generując przyzwoitą moc. Czy za bardzo się zagalopowałem?

 

Szukać kata czy może wstawić rurę na próbę lub coś innego?

Edytowane przez Dragofor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Dragofor napisał:

Właśnie ubogo w paliwo czy w powietrze?

Ubogo znaczy ubogo w paliwo. Dzięki przelotowi jest lepszy oddech dzięki czemu można wtrysnąć więcej paliwa, ale to po remapie. Bez remapu z przelotem będzie ubogo czyli słabo i gorąco z knockami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rutra80 napisał:

Ubogo znaczy ubogo w paliwo. Dzięki przelotowi jest lepszy oddech dzięki czemu można wtrysnąć więcej paliwa, ale to po remapie. Bez remapu z przelotem będzie ubogo czyli słabo i gorąco z knockami.

Tu się remapu nie da zrobić (Hitachi). Ok ale jeśli mamy większy oddech to czy sonda nie powinna wtedy odczytać (za dużo powietrza w spalinach=dorzucę trochę paliwa a co tam niech ma ^_^ ) ubogo? 

Edytowane przez Dragofor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się remapu nie da zrobić (Hitachi). Ok ale jeśli mamy większy oddech to czy sonda nie powinna wtedy odczytać (za dużo powietrza w spalinach=dorzucę trochę paliwa a co tam niech ma ) ubogo? 

Sprawdziłeś to podciśnienie na wolnych obrotach? Nie szukaj rozwiązania problemu w remapie. Bo w ECU nie miało się prawa nic przestawić. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym że jesteś poniżej poziomu morza :D Za duże wyprzedzenie zapłonu mogłoby też to chyba powodować? Powodem do zmartwień byłoby za małe podciśnienie.

Jak jesteś na Androidzie to do Subaru wspomniany BtSSM jest bezkonkurencyjny ew JDMscan.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2020 o 23:06, rutra80 napisał:

No i ten AVCS sprawdź czy chodzi w miarę równo po obu stronach.

Sprawdziłem fressm bo to narazie mi śmiga lewy i prawy idą łeb w łeb przy delikatnym przyśpieszaniu katy zmieniają się synchronicznie. Przy glawltownym jest chwilowa różnica 1-2 stopni między L i P( zakładam że Ok)

 

Wg fressm podciśnienie -63kpa czyli -0,63 bar 

Edytowane przez Dragofor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z kolegów z takim samym silnikiem ej204 jest mi wstanie podać jakie u siebie rozwija maksymalne wartości maf w g/s? 

Jestem w trakcie ogarnięcia drugiego kata aby usunąć potencjalna przyczynę, ale zauważyłem dzisiaj jadąc z fressm że jak ma ochotę przyspieszać wartość jest większa nieznacznie od tego jak mu się nie chcę. Celowo nie podam wartości moich, chce porównać.

 

Wracając do podciśnienia to wyżej zawarłem dane. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Dragofor napisał:

Sprawdziłem fressm bo to narazie mi śmiga lewy i prawy idą łeb w łeb przy delikatnym przyśpieszaniu katy zmieniają się synchronicznie. Przy glawltownym jest chwilowa różnica 1-2 stopni między L i P( zakładam że Ok)

 

Wg fressm podciśnienie -63kpa czyli -0,63 bar 

Bardzo dobrze

 

maf w okolicach 135 g/s jak dobrze pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok założyłem już drugiego kata.....

i mam wrażenie że się nie poprawiło wręcz pogorszyło ale to była delikatna trasa, jutro może wpadnę na obwodnicę Koszalina i zdam relację o odczuciach i zachowaniu samochodu.

Czy środkowy tłumik jest przelotem? A końcowy to przelot czy nie? Może pozostalos kata mogła coś zablokować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...