Skocz do zawartości

Legacy 4 2.0 Sohc 138km Lpg szarpie strzela


pavelwhitecky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Legacy 4 2.0 Sohc 138km 2005 rok

Autko kupiłem od szwagra dwa lata temu przy przebiegu 280 tys. Wtedy był robiony kompletny remont - rozrząd, hamulce, tłumiki, sprzęgło, wymiana świec w Plejada Wrocław. Od 2 miesięcy mam problem. Jechałem autostradą na tempomacie nad morze (lpg) Miałem lekką górkę, na 5 biegu 130 km/h i nagle zaczął szarpać . Wyskoczył błąd oraz kontrolka tempomatu. Odczytałem błąd P302 wypadanie zapłonu cylinder nr 2. Później jak miałem górkę, albo jechałem w korku przełączałem na benzynę i było ok. W chwili obecnej muszę lekko dodawać gazu bo jak dodam gwałtownie to strzela z wydechu, szarpie i tak jakby nie palił na jeden gar. Po przełączeniu na benzynę  objawy mniejsze ale też występują.  Wymienić świece, wyczyścić przepustnice, kupić nowe kable wn, bądź aparat zapłonowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymieniłem świece na Denso, przewody, sprawdziłem moduł . Po wymianie  na chwilę przestał szarpać. W chwili obecnej znowu ma defekt. Szarpanie jest wyczuwalne do ok 1800 RPM. Dzisiaj na zimnym jak go odpaliłem to wyczuwałem takie minimalne zawahania silnika - cykliczne. Na obrotach nie było wahań. Pochodził około minuty i zapaliła się kontrolka Cruise. Podpiąłem interfejes ale nie było błędu. A kontrolka po paru odpaleniach  zgasła. Polecicie mi fachowy warstata w okolicach  Legnicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystkie czynności związane z wymianą układu zapłonowego wykonano należycie, auto nie gubi masy ( co było by dziwne że tylko na jednym cyl. Więc raczej odpada) to pozostaje ściągać głowicę bo raczej nieszczelny zawór się szykuje. Ps. Nieszczelny zawór oczywiście , że może doprowadzać do uszkodzenia kolejnych świec. Ostatnio miałem taki przypadek w tributte 2,0 tam wypalony zawór doprowadzał do pękania izolatora na świecy( w sumie poświęciłem trzy nowe świecy by się przekonać). Dobrze byłoby zbadać ciśnienie sprężenia z i bez oleju najlepiej na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zabierzesz się za "rozwalanie" silnika. Podjedz do gazownika. Tylko takiego co naprawdę się zna, a nie do wczoraj jeszcze piekł chleb a dziś już zajmuje się gazem w autach.

Niech sprawdzi Ci całą instalację, a zwłaszcza wtryskiwacze, bo raczej ewidentnie tu leży problem.

 

PS. Elementy instalacji gazowej a w szczególności mechaniczne, nie są wiecznej kondycji i się zużywają. Już dawno trzeba było sprawdzić czy któryś z wtryskiwaczy się "skończył" , stąd te przerywanie i strzelanie w wydech. Jeden z wtryskiwaczy się zacina i dlatego szarpanie(brak gazu) lub strzelanie (przelewa). Po takiej awarii sypią się następne związane z mechaniką silnika.

Edytowane przez MacGregor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...