pavelwhitecky Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 Witam. Legacy 4 2.0 Sohc 138km 2005 rok Autko kupiłem od szwagra dwa lata temu przy przebiegu 280 tys. Wtedy był robiony kompletny remont - rozrząd, hamulce, tłumiki, sprzęgło, wymiana świec w Plejada Wrocław. Od 2 miesięcy mam problem. Jechałem autostradą na tempomacie nad morze (lpg) Miałem lekką górkę, na 5 biegu 130 km/h i nagle zaczął szarpać . Wyskoczył błąd oraz kontrolka tempomatu. Odczytałem błąd P302 wypadanie zapłonu cylinder nr 2. Później jak miałem górkę, albo jechałem w korku przełączałem na benzynę i było ok. W chwili obecnej muszę lekko dodawać gazu bo jak dodam gwałtownie to strzela z wydechu, szarpie i tak jakby nie palił na jeden gar. Po przełączeniu na benzynę objawy mniejsze ale też występują. Wymienić świece, wyczyścić przepustnice, kupić nowe kable wn, bądź aparat zapłonowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 Świece sprawdź. Zobacz jaka przerwa jest. Jeśli są zwykle, nie irydowe to spróbuj przerwę zmniejszyć. Jeśli objawy ustąpią to masz winowajcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelwhitecky Opublikowano 4 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 2 godziny temu, ewemarkam napisał: Świece sprawdź. Zobacz jaka przerwa jest. Jeśli są zwykle, nie irydowe to spróbuj przerwę zmniejszyć. Jeśli objawy ustąpią to masz winowajcę. Cieżko samemu odkrecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 10 godzin temu, pavelwhitecky napisał: Cieżko samemu odkrecić? Dostęp jest średni. Ale generalnie problemów nie ma. Jak dokręcasz to naprawdę nie trzeba siły używać. Poszukasz w na YT mniej więcej z jaką siłą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Świece, przewody, cewka. Kiedy robione były luzy zaworowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelwhitecky Opublikowano 5 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 pablonas nie wiem prawdopodobnie 30 tys km temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 No to do sprawdzenia. Po 30k potrafią już być podparte zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 pablonas nie wiem prawdopodobnie 30 tys km temu. Wyprzedzam pytanie. Luzy zrobisz wszędzie, w zasadzie regulacja wygląda tak samo jak w poczciwym maluchu (tzw śrubki). A i silnika nie trzeba wyjmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Ja do świec w subaru używam grzechotki 3/8 a przedłużka ma zeszlifowaną kulkę. praca takim setem jest przyjemna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Ja bym sprawdził czy rozrząd nie przeskoczył. Miałem podobne objawy jak się przestawił o jeden ząbek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 U mnie przy podobnych objawach okazało się że wypaliło LPG gniazdo zaworowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelwhitecky Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 Wymieniłem świece na Denso, przewody, sprawdziłem moduł . Po wymianie na chwilę przestał szarpać. W chwili obecnej znowu ma defekt. Szarpanie jest wyczuwalne do ok 1800 RPM. Dzisiaj na zimnym jak go odpaliłem to wyczuwałem takie minimalne zawahania silnika - cykliczne. Na obrotach nie było wahań. Pochodził około minuty i zapaliła się kontrolka Cruise. Podpiąłem interfejes ale nie było błędu. A kontrolka po paru odpaleniach zgasła. Polecicie mi fachowy warstata w okolicach Legnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan 5557 Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 Jeśli wszystkie czynności związane z wymianą układu zapłonowego wykonano należycie, auto nie gubi masy ( co było by dziwne że tylko na jednym cyl. Więc raczej odpada) to pozostaje ściągać głowicę bo raczej nieszczelny zawór się szykuje. Ps. Nieszczelny zawór oczywiście , że może doprowadzać do uszkodzenia kolejnych świec. Ostatnio miałem taki przypadek w tributte 2,0 tam wypalony zawór doprowadzał do pękania izolatora na świecy( w sumie poświęciłem trzy nowe świecy by się przekonać). Dobrze byłoby zbadać ciśnienie sprężenia z i bez oleju najlepiej na ciepłym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGregor Opublikowano 16 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 (edytowane) Zanim zabierzesz się za "rozwalanie" silnika. Podjedz do gazownika. Tylko takiego co naprawdę się zna, a nie do wczoraj jeszcze piekł chleb a dziś już zajmuje się gazem w autach. Niech sprawdzi Ci całą instalację, a zwłaszcza wtryskiwacze, bo raczej ewidentnie tu leży problem. PS. Elementy instalacji gazowej a w szczególności mechaniczne, nie są wiecznej kondycji i się zużywają. Już dawno trzeba było sprawdzić czy któryś z wtryskiwaczy się "skończył" , stąd te przerywanie i strzelanie w wydech. Jeden z wtryskiwaczy się zacina i dlatego szarpanie(brak gazu) lub strzelanie (przelewa). Po takiej awarii sypią się następne związane z mechaniką silnika. Edytowane 16 Listopada 2020 przez MacGregor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się