Skocz do zawartości

UPG czy nie UPG oto jet pytanie..


Przemek Chudzik

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro masz silnik na stole, tzn niemalże przysłowiową sekundę  wcześniej  "dmuchnęło",bo bryczka stoi,a Ty działasz w kierunku naprawy. W sumie z tą uszczelką ,to proces postępujący, więc jak była uszczelka na starcie wadliwa , lub też coś powodowało innego,że uszczelkę dmuchnęło jako "wielki finał",bo nastąpiła reakcja łańcuchowa typu słaby termostat--->lekkie przegrzewanie, czy jazda na niezmienianym od lat "mazucie" ,temp w górę. Zepsuty wskaźnik tem. (a ktoś nawet nie wiedział,że jest coś takiego,jak wskaźnik temp) , to kropla drążyła skałę i nastąpił koniec. wg mnie trzeba by było laboratoryjnie zbadać na starcie, jaką uszczelkę wsadzono (no ,ale teoretytycznie ona zdała test na kontroli technicznej) .No i kwestia ,czy Uszczelka była "ekstraklasa",czy jakiś papier za 5zł.  Opcja numer dwa, to znać samochód na wylot, do tego stopnia ,że wiesz np. "Oooooo,ale dałem wczoraj w tytę silnikowi... Był czerwony,że jajecznicę usmażyłem,bo zgłodniałem. No i tak przy okazji wyparował płyn chłodniczy i uszczelkę mi dmuchnęło. Na końcu nie można zapominać,że uszczelka, to część eksploatacyjna, która pod wpływem różnych uwarunkowań zmienia swoją strukturę,właściwości. Zależy jak się samochód używa. "ABC" kierowcy :) "zamielisz" porządnie na asfalcie, to spalisz kapcia w 5min.Jak po dziadkowemu "eco driveing", to opony sparcieją,bo samochód w garażu pod kocem stoi ,a jak nie stoi ,to dziadek przeciąga sprzęgłem i cuchnie wtedy na pół miasta ;P PS. Ja to tak widzę

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam takie pytanie  Czy ktoś wie czy istnieje sposób który po rozbiórce silnika, mając uszczelke, głowicę isilnik przed oczami, określić kiedy nastąpiło uszkodzenie uszczelki ? Np. 1 miesiąc, dwa, pół roku temu ?
U mnie w zasadzie jak poskładam fakty. To z uszkodzona jeździłem z 1.5 roku. Bulgotanie w okolicy nagrzewnicy. Później dobił już wszystko zablokowany termostat na małym obiegu. A jak zdjąłem czapki to na jednej głowicy widać było taką pajęczynę drobną, z komory spalania do płaszcza wodnego. Takie wąskie czarne nitki. Pewnie z czasem ich przybyło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Panowie kupiłem Outbacka z silnikiem EJ253, oczywiście są już oznaki UPG, wywala płyn z układu chłodzenia. Mam pytanie do osób które same kompletowały graty do wymiany UPG. Ile i gdzie kupowaliście uszczelki pod głowice, uszczelki dekli, śruby głowic, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacze wałków, kompletny rozrząd? Oczywiście wiem że ASO jest najpewniejszym miejscem, ale moze ktoś ma podobną wycenę z alternatywnego miejsca i nie koniecznie wszystko musi być OEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrub głowicy ponoć wymieniac nie trzeba. Instrukcja tego nie przewiduje. Śruby są naprawdę grube, raczej się nie wyciągną.

Uszczelki kupilem na allegro Victor reinz niecałe 180 za dwie. Podobnie też uszczelki dekli i śrub w moim wypadku też allegro. Zimmeringi wału i wałków w ASO, pozostałe oringi w sklepie lokalnym z uszczelnieniami parę to PLN. Remont głowic za jedną 400 PLN. W tej cenie: Sprawdzenie szczelności na gorąco, frezowanie i docieranie gniazd zaworowych. Wymiana gumek zaworów. No i powierzchnia. Rozrząd miałem świeży (10 tys zrobione), kupiłem tylko nowy pasek, nie pamiętam ile kosztował, bo to mechanik załatwiał.

 

W zasadzie różnica u Ciebie będzie w uszczelkach dekli i świec. Będą droższe. Mnie graty i usługi kosztowały ok 1200 PLN plus nowy olej i filtr. Większość prac robiłem samemu.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, SubaruLPG napisał:

Cena świetna.

Pytanie jak z jakością, bo tutaj bywa różnie. choć w tym Rockauto mają chyba przyzwoite części a jak sprawa shipu?

 

mam nadzieje że jakość będzie akceptowalna i nie będę musiał powtarzać zabiegu za kilka miesięcy.

Wysyłka bezpośrednio do PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Silnik wyszarpany, głowice oddane do regeneracji, było trochę problemu żeby odkręcić śrubę koła paska na wałku rozrządu, ktoś to wkleił na czerwonym kleju. Trzeba było spawać uchwyt, żeby przytrzymać to koło. Trochę druciarstwa zostało w tym samochodzie zastosowane, mam pytanie, czy ktoś u Was ma tego typu połączenie pomiędzy kanałami ssącymi tuż nad klapami po obu stronach? Wygląda to na jakieś wyrównanie ciśnień, ale w czym to ma pomóc?

107801068_737655453726148_6731045388477385684_n.jpg

107499404_280345716518163_7085543606924112921_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę idzie jak krew z nosa, brak czasu i warsztat który regenerował głowice przetrzymał je tydzień. Według tego warsztatu jedna prowadnica była opadnięta i musieli dorabiać nową. Może pochwalicie się ile płaciliście za regeneracje głowic?

Poza tym musieliśmy zająć się tą plątaniną kabli i węży od LPG, co za totalny idiota montował tą instalacje w tym samochodzie.

Wnioskując po tym jak umieszczone były śruby z płaskim łbem, to głowice były już zrzucane w tym silniku.

Wrzucone: nowy rozrząd SNR, kompletne sprzęgło BluePrint, skraplacz klimy, wszystkie uszczelnienia silnika.

Poniżej wrzucam zdjęcie starej uszczelki z widocznym śladem przedmuchu, niestety nie zaznaczyłem która to była głowica.

Mam nadzieję że w tym tygodniu uda się go odpalić, zostało jeszcze wymiana wydechu, tylnych tulei dyfra i oleje w skrzyni i dyfrze.

 

 

109935444_618420795768412_4775520324937100085_n.jpg

110506347_742337176543690_7067910789582381971_n.jpg

111175524_721761348669306_312416651607507258_n.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie wiem, jedynie gość który się tym zajmował, poinformował mnie że głowice dość krzywe i jedno przejście nie wystarczy, cokolwiek to znaczy. Poza tym mówił o tej opadniętej prowadnicy, którą musieli dorobić ponadwymiarową. Uszczelniacze zakładali moje, z tego zestawu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

i powtórka z rozrywki, po 9kkm robimy ponownie UPG. Uszczelki pod głowice w tym zestawie okazały się grafitowe, miałem duże obiekcje czy je zakładać, czy kupić drugie MLS, zaryzykowałem i kabun :cry: 

Przy okazji reklamuję też rozrząd SNR, trzy rolki mają taki luz i szumią, jakby miały nalatane ze 100kkm, tragedia!!!! Na wszystkich łożyskach pisze Japan, NSK.

124265084_488572828742363_7804826593299028506_n.thumb.jpg.bfe8e6b7d76a9ae72bb63d86acc51471.jpg

 

124431844_354045085691771_8904539098128531415_n.thumb.jpg.1a044e6c1d9f2b572bf6816ba473378e.jpg

 

124443969_801625027415877_8858160974011464114_n.thumb.jpg.2150072203eb9103853ee2154c54ac03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lutek34 napisał:

i powtórka z rozrywki, po 9kkm robimy ponownie UPG. Uszczelki pod głowice w tym zestawie okazały się grafitowe, miałem duże obiekcje czy je zakładać, czy kupić drugie MLS, zaryzykowałem i kabun :cry: 

Przy okazji reklamuję też rozrząd SNR, trzy rolki mają taki luz i szumią, jakby miały nalatane ze 100kkm, tragedia!!!! Na wszystkich łożyskach pisze Japan, NSK.

124265084_488572828742363_7804826593299028506_n.thumb.jpg.bfe8e6b7d76a9ae72bb63d86acc51471.jpg

 

124431844_354045085691771_8904539098128531415_n.thumb.jpg.1a044e6c1d9f2b572bf6816ba473378e.jpg

 

124443969_801625027415877_8858160974011464114_n.thumb.jpg.2150072203eb9103853ee2154c54ac03.jpg

Nie chciało Ci się czy nie miałeś jak wyjąć silnika? Śruby od kolektora wodnego puściły czy zerwałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

Nie chciało Ci się czy nie miałeś jak wyjąć silnika? Śruby od kolektora wodnego puściły czy zerwałeś?

 

szczerze, to teraz już nie mam czasu ani chęci żeby ponownie się z tym bawić, oddałem to znajomemu mechanikowi żeby to ogarnął. Nic mi nie mówił, żeby coś musiał urywać, a silnika nie chciał wyjmować. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki głowic nie warto eksperymentować bo kwota 3k zł za ponowną wymianę wydaje się być czystą rozrzutnością.

A rolki Snr musiałeś trafić jakąś podróbę, jak kupować to od kogoś kto to ma z oficjalnej dystrybucji i może przedstawić f.

zakupu choćby z zamazanymi cenami. Lepiej stosować rolki ntn i koyo bo takie są w zestawach OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2020 o 22:06, Gustaf napisał:

Uszczelki głowic nie warto eksperymentować bo kwota 3k zł za ponowną wymianę wydaje się być czystą rozrzutnością.

 

na szczęście  tyle nie wyszło, zapłaciłem 1700zł w tym planowanie głowic, nowe uszczelki pod głowice MLS (AJUSA), nowe śruby (AJUSA), uszczelki pod kolektor ssący (Victor Reinz),  rozrząd bez pompy (INA), olej+filtr, płyn do chłodnicy. Uszczelniacze wałków i pod kolektor wodny miałem w tym zestawie.

Teraz muszę odesłać poprzedni rozrząd na reklamacje i liczyć że rozpatrzą na moją korzyść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...