Skocz do zawartości

UPG czy nie UPG oto jet pytanie..


Przemek Chudzik

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...
Teraz, czort napisał(a):

Sorry za odgrzewanie kotleta. Do się wymienić UPG w EJ253 bez wyjmowania silnika? Wychodzi na to, że u mnie już czas na kolejny etap w moim związku z Subaru. 

Da się. Jest gdzieś film na YT. Facet robi to na żywym organizmie. Ale jeśli masz możliwość wyjąć to wyjmij. Jest łatwiej a silnik wytargasz w 2 godziny. Łatwiej zadbać o czystość podczas tego zabiegu.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał(a):

Ale jeśli masz możliwość wyjąć to wyjmij. Jest łatwiej a silnik wytargasz w 2 godziny. Łatwiej zadbać o czystość podczas tego zabiegu.

Ja to mogę zapłacić za usługę ;) Byłem dzisiaj u mojego mechanika i cytując jego słowa "Jak szpilki się zmieszczą, to nie będę wyciągać". Tylko zastanawiam się, czy nie zlecić przy okazji rewizji silnika, sprzęgła itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, czort napisał(a):

Właśnie. Patrz a w Volvo nie miałem takich problemów ;) 

Miałeś inne. Nie ma idealnego samochodu. Jak miałem Forka to myślałem że się na mnie jakoś uparł, a teraz widzisz służy dzielnie dalej małożonce od @kriskristoffers bez jakiś większych napraw (kołyska, heble z tyłu, i wymiana butli LPG chyba tylko)

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ewemarkam napisał(a):

Miałeś inne. Nie ma idealnego samochodu.

Oczywiście, że nie. Ale do tej pory uważam, że XC było najwygodniejszym rodzinnym autem w trasy. Zapakowane tak, że zastanawiałem się, czy nie lepiej wziąć przyczepkę (serio), miało swoją dynamikę. Nawet dzisiaj z taką trochę łezką w oku obejrzałem się za takim. 

Obk to inna bajka, ale bardziej moja i mogę nim śmigać w robocie. Tylko na wakacje z rodziną, konieczna będzie przyczepka :D

Co do UPG, wiedziałem, że tak będzie. Jestem dużym chłopcem, nie będę płakał ;) 

31 minut temu, ewemarkam napisał(a):

Jak miałem Forka to myślałem że się na mnie jakoś uparł, a teraz widzisz służy dzielnie dalej małożonce od @kriskristoffers bez jakiś większych napraw (kołyska, heble z tyłu, i wymiana butli LPG chyba tylko)

Jeżeli serwisowałeś go podobnie jak Volvo, to zrobiłeś co było do zrobienia i spokój. Jak sprzedawałem XC to kupujący widząc co było zrobione, nie mogli zrozumieć powodu sprzedaży. Gdy wytłumaczyłem co kupuje i co mnie czeka, Kupująca zapytała, czy mogą za rok zadzwonić i zapytać o zakup OBK :D 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W drugiej połowie sierpnia idę na urlop, a Obk leci do sanatorium na wymianę upg. Kości zostały rzucone, oby wypadło pozytywnie. Rozmawiałem w piątek z gościem, który serwisuje Subaraki u nas, oraz sam jest posiadaczem kilku sztuk. 

Przy okazji upg, mechanik zaproponował mi wymianę pierścieni, bo jak stwierdził, przy tym przebiegu i konsumpcji oleju, czas na nie nadszedł. Dobry pomysł? 

Druga sprawa, czy macie jakieś sprawdzone sety uszczelek do zakupu? Pytam, bo jak on sam stwierdził "Nasze hurtownie całkiem po**bało z cenami (800 zł za komplet pod obie głowice)" I zaproponował poszukanie czegoś na własną rękę. 

Trzecia to kwestia samych głowic. Oprócz samej płaszczyzny, zasugerował kompletną regenerację. Słusznie? 

Nie zrozumcie mnie źle, facet wie co mówi, ma dobrą renomę i idę w to co proponuje. Pytam orientacyjnie, czy dobrze podzielacie jego zdanie i kierunek działania? 

Koszty? Na razie portfel otwiera się na 5 patoli. A jak znam życie, a znam życie.. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sorry, za post pod postem. 

 

Zrobione obie głowice, wymienione pierścienie, dwie upg, rozrząd, kable, świece, zestaw sprzęgła, wszystkie uszczelki, które były konieczne, misa olejowa. 

 

Mechanik mówił, że wyjdzie 4 patole, a na bank zmieścimy się w 5. No tak, tylko, że nie do końca. Tak jak wspomniałem mu na początku, jeżeli coś będzie choćby podejrzane, to ma do mnie dzwonić i decyduje. Doszedł rozrząd i sprzęgło. Koszt sprzęgła mnie zastrzelił. Wpadło Exedy za 1400 zł. Sumarycznie 6200zł. Gościa polecam. Uważam, że za taki zakres prac, koszty są współmierne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Gustaf napisał(a):

Cena akceptowalna jak solidnie skręcone..

Też tak uważam. 

22 godziny temu, Gustaf napisał(a):

Głowicę mają nowe prowadnice , szlify przylgni i wyregulowane zawory na nominał ?

Nie pytałem o takie rzeczy. Niestety, aż taki mechanik ze mnie nie jest. Głowice miały zostać zregenerowane. 
Zasadniczo, gość mógł wymienić same uszczelki i tak mi oddać, jak mógł bym to sprawdzić? Bez szans. 

 

Oddałem auto do człowieka, który zajmuje się tylko Subaru. Gość polecany na naszym zamojskim podwórku. 

 

Tylko jedna rzecz mnie martwi. Polubiłem OBK, ale okropnie ciągnie mnie do Forestera. Taki PreLift SG z kurnikiem w srebrnym kolorze mnie prześladuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG ? Jak tak to szklanki powinny zostać założone z wartościami najgrubszymi z palety dostępnych.

Ja zawsze daję do F.V. listę z wartościami ustawionych luzów i założonych grubości szklanek na każdym zaworze.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...