Skocz do zawartości

Subaru Forester III 2.0 XC


Escher

Rekomendowane odpowiedzi

Graba !

 

Z cyklu: urzekla mnie twoja historia 

Trzy tygodnie temu wiedziałem, że jest taka marka jak Subaru ale kojarzyłem nazwę chyba przede wszystkim z niebieską wyścigówką :P

Na stronie zaprzyjaźnionego komisu widziałem, że jest ładny Forester i zaiskrzyło. Potem dzień w dzień siedzenie na internetach/youtubach/forum - czytanie, oglądanie i początek poszukiwań... (myślę sobie - praca poczeka, kobieta nie ucieknie...) 

Tydzień temu namierzyłem inny ciekawy egzemplarz - Subaru Forester III 2.0 XC (EJ20F), manual, MY09 - na dodatek blisko. Dziesięciolatek zadbany, garażowany, z przebiegiem mniejszym niż 50.000km (autentyczny!). Stoi teraz pod blokiem a ja przy byle głośniejszym burczeniu silnika wyglądam czy nikt nim nie odjeżdża ;)

 

Bardziej poważnie :)

Ostatnie 100tyś przejeździłem bez narzekania Octavią II (1.6MPI), z którą się polubiłem i myślę, że dość dobrze poznałem zależności użytkowania sprzegło / gaz / biegi. Forka muszę się nauczyć, na razie skrzynia wydaje mi się bardzo twarda a sprzęgło męczy nogę - może kwestia nauki a może powinienem coś sprawdzić, wymienić olej w skrzyni lub tym podobne? 

Wiem, że większość moich rozterek już była na forum, część przeczytałem a na pewno sporo jeszcze przede mną. Gdyby ktoś z Was miał moment na pomoc w moich rozkminach - będę wdzięczny! :) 

 

kwestie, o których myślę:

 

1. Subarek idzie do gazownika, który mam nadzieję będzie wiedział jaką instalacje mu założyć ale może macie jakieś pewne / sprawdzone / polecane zestawy?

 

2. Do wakacji mam czas żeby go wyposażyć i zabezpieczyć przed jazdą w lekkim terenie (kierunek Bałkany albo Skandynawia). Jaką płytę na silnik i dyf. i gdzie najlepiej kupić?

 

3. Myślę o 3cm lifcie a potem odpowiednich oponach. Z tego co wyczytałem to podkładki są rozwiązaniem - mam nadzieję, że bezpiecznym dla zawieszenia i nie wpływającym na charakterystykę jazdy. Które polecacie, gdzie kupić i czy rzeczywiście nie przyniosły negatywnych konsekwencji?

 

4. Szukam też mechanika z Katowic albo okolic, ogarniętego w tematach :)

 

PS.

Podoba mi się lekkie zmotanie zrobione Forkowi przez softroadingthewest (z youtuba) oraz rodzaj aktywności, które facet uprawia - taki lekki offroad + bushcraft :) 

aaa....i czuję się jakbym wczoraj miał osiemnastkę i wchodził z szeregi dorosłych ;)

Tyle!

 

Pozdrawiam i do zobaczenia na drogach :)

 

 

 

IMG_7150.JPG

Edytowane przez Escher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD. 1. Poszukaj kogoś kto Ci dobrze założy i wystroi instalacje. Unikaj jak ognia wynalazków typu BRC czy inne włoskie badziewie. Będziesz uzależniony od warsztatu w zasadzie tego kto Ci założył instalacje. A w razie awarii listwy wtryskowej/wtrysków, koszta są podwójne. Jest prawie 2 razy droższa od polskiego odpowiednika STAG. Polecam Ci polskie instalacje np właśnie Stag'a. A gdzie założyć doradzą Ci na LPG forum, np w Katowicach masz SilesiaCars 

https://lpg-forum.pl/slaskie-t17776.html

 

AD. 4. To jest forum importera marki. Polecane będzie zawsze ASO.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu! Będziesz Pan zadowolony! :) 

 

Ja się wypowiem odnośnie liftu, choć zaraz się tu pewnie spece - właściciele Forków pojawią i konkrety Ci przekażą. Jak w większości Subaraków lift do 3 cm jest bezpieczny i nie wpłynie Ci zarówno na bezpieczeństwo jak i na niepotrzebne zmęczenie elementów napędu czy zawieszenia. Podkładki montujesz między amortyzator a karoserię, chwila moment i masz fajne auto. 

 

W kwestii samych podkładek - możesz kupić poliuretanowe lub teflonowe, unikaj aluminiowych, bo korodują. 

 

Tu masz poliuretanowe (będziesz musiał dokupić dłuższe śruby mocujące):

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Podkladki-sprezyn-przednich-i-tylnych-SUBARU-FORESTER-SH-4szt./23110624

 

Tu masz natomiast człowieka robiącego na zamówienie z teflonu - ja u niego zamawiałem do swojego Outbacka, śruby dostajesz w komplecie:

https://www.olx.pl/oferta/dystans-podwyzszajacy-subaru-forester-CID5-IDho54D.html#4415a4e9f4

 

Potem tylko wybór odpowiednich felg (warto dopasować dobrze ET - samą felgą lub dystansami) i opon. Może znasz różne źródła, tu podrzucam znaleziony ciekawy temat z forum Forestera:

https://www.subaruforester.org/threads/tire-size-wheel-size-offset-etc-log-will-it-fit.11836/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do liftu w forku 3 generacji to nie jest to niestety takie proste jak w poprzednich. Przód ok, ale z tyłu masz zawieszenie wielowahaczowe i przy 3cm podkładkach nie ustawisz idealnie geometrii. Rozwiązaniem jest montaż dolnych wahaczy regulowanych np. Whiteline.

20180701_111932.thumb.jpg.1b6ed5c75ed0afa6e13129b318ac2070.jpg

 

Zamiast podkładek warto rozważyć sprężyny Ironmann +3,5cm. Auto robi się bardziej twarde, ale dużo lepiej się prowadzi. Dodatkowo jeśli planujesz Lpg, te sprężyny mają +200kg ładowności (wg producenta), i dobrze znoszą wagę butli. Oczywiście amortyzatory z tyłu też musisz wymienić, bo są tam samopoziomujące. 

Jeśli chodzi o osłonę silnika to polecam forumowicza @grzegorzp. Robi osłony  5mm aluminium. 

20180306_225006.thumb.jpg.2702d1c30960fe99158632c6ada3e366.jpg

 

Co do Lpg ...

Miałem trzy Subaraki z gazem,  wszystkie instalacje montowane w polecanych i renomowanych zakładach i ... w dwóch padł mi silnik przez gaz (wypalone gniazda, pęknięte głowice). Trzecim zrobiłem na gazie bez regulacji zaworów ponad 60 tyś. km i miał on silnik EJ20F oraz włoską instalację firmy ABE. Dwie pozostałe instalacje to był STAG. Nie chce wywoływać dyskusji, ale takie są moje, głównie smutne doświadczenia.

 

Jeśli chciałbyś namiar na dobry warsztat w Krakowie to pisz na pw. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki @przemekka !

 

Napisałem już z prośbą o wycenę płyty.

Co do liftu to jeszcze będę myślał i poszerzał wiedzę :) liczę na jakąś bałkańską przygodę w kolejne wakacje, więc będę kombinował.

Samochód mam od tygodnia a odczucia mieszane momentami, po kilkuletniej jeździe oktavią - jest po prostu inaczej.

 

Instalacja LPG założona wczoraj i akurat STAG, silnik z kodem EJ20F - czas pokaże co z tego będzie :) 

Dziś robiłem trasę do Krk z Kato i zbierałem doświadczenia :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...