Skocz do zawartości

Escher

Nowy
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Katowice
  • Auto
    jest:
    OBK MY15
    był:
    Forester MY09

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Escher

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Hej, rok temu też zadałem to pytanie. Od @przemekka dostałe taką odpowiedź - z przykrością przyznaję, że do tej pory nie ruszyłem nic w tym temacie ale może Ty skorzystasz Co do liftu w forku 3 generacji to nie jest to niestety takie proste jak w poprzednich. Przód ok, ale z tyłu masz zawieszenie wielowahaczowe i przy 3cm podkładkach nie ustawisz idealnie geometrii. Rozwiązaniem jest montaż dolnych wahaczy regulowanych np. Whiteline. Zamiast podkładek warto rozważyć sprężyny Ironmann +3,5cm. Auto robi się bardziej twarde, ale dużo lepiej się prowadzi. Dodatkowo jeśli planujesz Lpg, te sprężyny mają +200kg ładowności (wg producenta), i dobrze znoszą wagę butli. Oczywiście amortyzatory z tyłu też musisz wymienić, bo są tam samopoziomujące. oraz ważne informacja od @Dj Brabus ... Potem tylko wybór odpowiednich felg (warto dopasować dobrze ET - samą felgą lub dystansami) i opon. Może znasz różne źródła, tu podrzucam znaleziony ciekawy temat z forum Forestera: https://www.subaruforester.org/threads/tire-size-wheel-size-offset-etc-log-will-it-fit.11836/
  2. Cześć, Jak wygląda prawnie sytuacja gdy z samochodu wymontujemy tylne fotele? Czy polskie albo europejskie prawo przewiduje nałożenie mandatu na kierowcę, jeżdżącego bez tylnych kanap? Ostatnie dwa lata jechałem (poprzednim) samochodem w ten sposób do Norwegii i Szwecji (miałem w kombi stelaż ze schowkami a na tym spanie dla dwoch osób). Wtedy się specjalnie tym nie przejmowałem ale ostatnio znajomy mnie postraszył, ze jest to wg niego spore ryzyko mandatu.
  3. dzięki @przemekka ! Napisałem już z prośbą o wycenę płyty. Co do liftu to jeszcze będę myślał i poszerzał wiedzę liczę na jakąś bałkańską przygodę w kolejne wakacje, więc będę kombinował. Samochód mam od tygodnia a odczucia mieszane momentami, po kilkuletniej jeździe oktavią - jest po prostu inaczej. Instalacja LPG założona wczoraj i akurat STAG, silnik z kodem EJ20F - czas pokaże co z tego będzie Dziś robiłem trasę do Krk z Kato i zbierałem doświadczenia
  4. @grzegorzp poproszę o wycenę płyty pod Forester 09 XC, 2.0 manual. Dziękuję.
  5. @ewemarkam AD. 4. - racja, nie pomyślałem. Dzięki! @Dj Brabus dzięki również! Muszę zgłębić temat ale trop już jest.
  6. Graba ! Z cyklu: urzekla mnie twoja historia Trzy tygodnie temu wiedziałem, że jest taka marka jak Subaru ale kojarzyłem nazwę chyba przede wszystkim z niebieską wyścigówką Na stronie zaprzyjaźnionego komisu widziałem, że jest ładny Forester i zaiskrzyło. Potem dzień w dzień siedzenie na internetach/youtubach/forum - czytanie, oglądanie i początek poszukiwań... (myślę sobie - praca poczeka, kobieta nie ucieknie...) Tydzień temu namierzyłem inny ciekawy egzemplarz - Subaru Forester III 2.0 XC (EJ20F), manual, MY09 - na dodatek blisko. Dziesięciolatek zadbany, garażowany, z przebiegiem mniejszym niż 50.000km (autentyczny!). Stoi teraz pod blokiem a ja przy byle głośniejszym burczeniu silnika wyglądam czy nikt nim nie odjeżdża Bardziej poważnie Ostatnie 100tyś przejeździłem bez narzekania Octavią II (1.6MPI), z którą się polubiłem i myślę, że dość dobrze poznałem zależności użytkowania sprzegło / gaz / biegi. Forka muszę się nauczyć, na razie skrzynia wydaje mi się bardzo twarda a sprzęgło męczy nogę - może kwestia nauki a może powinienem coś sprawdzić, wymienić olej w skrzyni lub tym podobne? Wiem, że większość moich rozterek już była na forum, część przeczytałem a na pewno sporo jeszcze przede mną. Gdyby ktoś z Was miał moment na pomoc w moich rozkminach - będę wdzięczny! kwestie, o których myślę: 1. Subarek idzie do gazownika, który mam nadzieję będzie wiedział jaką instalacje mu założyć ale może macie jakieś pewne / sprawdzone / polecane zestawy? 2. Do wakacji mam czas żeby go wyposażyć i zabezpieczyć przed jazdą w lekkim terenie (kierunek Bałkany albo Skandynawia). Jaką płytę na silnik i dyf. i gdzie najlepiej kupić? 3. Myślę o 3cm lifcie a potem odpowiednich oponach. Z tego co wyczytałem to podkładki są rozwiązaniem - mam nadzieję, że bezpiecznym dla zawieszenia i nie wpływającym na charakterystykę jazdy. Które polecacie, gdzie kupić i czy rzeczywiście nie przyniosły negatywnych konsekwencji? 4. Szukam też mechanika z Katowic albo okolic, ogarniętego w tematach PS. Podoba mi się lekkie zmotanie zrobione Forkowi przez softroadingthewest (z youtuba) oraz rodzaj aktywności, które facet uprawia - taki lekki offroad + bushcraft aaa....i czuję się jakbym wczoraj miał osiemnastkę i wchodził z szeregi dorosłych Tyle! Pozdrawiam i do zobaczenia na drogach
  7. Escher

    LPG w Subaru

    Dziękuję Panowie ! Część wątpliwości rozwiana .
  8. Escher

    LPG w Subaru

    Część, przymierzam się do pierwszego subaru, w którym planuję montaż instalacji LPG. Chciałbym prosić o poradę co do takiego silnika: EJ20FLSZMB. Mój gazownik stwierdził, że nie widzi problemu, natomiast nie był w stanie powiedzieć nic o regulacji zaworów itp. Pytanie: czy silnik wymaga wyjęcia i co ile taka regulacja jest wymagana. W tym wątku pojawił się już ten silnik ale nie znalazłem nic o regulacji, może było w innym wątku albo przegapiłem Będę wdzięczny za podpowiedzi !
  9. Hej, nie wiem @kww czy jeszcze tu zaglądasz a chciałem zapytać o to co możesz powiedzieć komuś kto ma dokładnie te same wątpliwości jak Twoje po dwóch latach użytkowania samochodu? pzdr!
  10. Graba ! Póki co szukam pojazdu - Forester albo Outback - mam nadzieję, że nieodległa przyszłość pokaże czym będę jeździł przez kilka kolejnych lat Wszystkiego dobrego!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...