Skocz do zawartości

Nowe ;) Legacy 2.2 przedliftowy (91)


Miis

Rekomendowane odpowiedzi

Jest życie ;)

Czas na tłoki. Ograniczenia czasowo-rodzine spowalniają postęp dłubania. 

Może je jutro wydłubię i zaraportuję.

Tłoki nie wyglądają na dziurawe jak porzednio. Tak, czy inaczej, działamy.

 

Sprostowanie odnośnie pieca.

Mam otwarty motor z imprezy 92-94 JDM.

EJ20G czeka na strokera... 

Głowice bez hydrauliki. Z "jakiegoś forestera ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Miis napisał(a):

Głowice bez hydrauliki. Z "jakiegoś forestera ;)

Impreza GT przejściówka ;) 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Ameryce do przedliftowych głowic zakładają wałek ssący z EJ25D a wydechowy zostaje turbo. Pewnie gra nie warta świeczki ale jak ktoś ma i mu leżą to czemu nie. Mam i sobie kiedyś wrzucę :P Na tym zdjęciu są tylko motory z Legacy. Dlatego nie ma oznaczeń G i K. Jednakże silnik H to to samo co G, a silnik R to to samo co K tylko że maja 2 turbawki. 

subaruwakiEJ20G.thumb.jpg.b346fc862e2a3ce4190778d6396e977e.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to ja razy wymieniałem tłoki w rajdowce? Czekaj.... Z 10? :biglol:

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2023 o 19:58, Miis napisał(a):

No i znowu ;)

Mam zajebistego tjunera ale przez niedbałość dmuchnął za mocno...

Gwoli formalności, to ja jestem tym tjunerem ;)

Generalnie jest super zabawa ale błędy niedbałości są karane surowo...20231227_190352.thumb.jpg.fcd70d4632fda551bf3232b2a7dd77a7.jpg


 

Ile dmuchnąłeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dmuchałem i 1,7 w seryjny silnik, ale chwilowo i z dobrym paliwem, te tłoki nie wytrzymują więcej niż 1,3 na dłuższą metę na ostro, to max bezpieczna granica moim zdanie z mojego doświadczenia. Wartości dla seryjnej TD05H 16G

Edytowane przez Oktan
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Oktan napisał(a):

ja dmuchałem i 1,7 w seryjny silnik, ale chwilowo i z dobrym paliwem, te tłoki nie wytrzymują więcej niż 1,3 na dłuższą metę na ostro, to max bezpieczna granica moim zdanie z mojego doświadczenia. Wartości dla seryjnej TD05H 16G

Ja miałem małą lipę z westgatem i nie upuścił w porę. Postaram się ten motor zrobić po taniości i zacząć walczyć ze strokerem. 

Uproszczę dolot.

Ustawię 1 bar na stałe 1.3 boost cut. Pobawię się trochę mapami zapłonu i paliwa. Zobaczę się czego się nauczę ;)

I ile mnie to będzie kosztowało ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Oktan napisał(a):

ja dmuchałem i 1,7 w seryjny silnik, ale chwilowo i z dobrym paliwem, te tłoki nie wytrzymują więcej niż 1,3 na dłuższą metę na ostro, to max bezpieczna granica moim zdanie z mojego doświadczenia. Wartości dla seryjnej TD05H 16G

Pan wie kto go składał... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.12.2023 o 08:19, Miis napisał(a):

 

EJ20G czeka na strokera... 

Głowice bez hydrauliki. Z "jakiegoś forestera ;)

 

 

 

No i się doczekał ;)

Jedziemy z tematem. Pewnie sporo rzeczy będzie trochę obok utartych ścieżek... Uczę się na swoich błędach...

Po kolei;)

Blok to EJ20G-mój diament.

Wał 257 STI i... 1 szlif panewka oporowa na 3 czopie. A co. Bieżnia jest zrobiona na cacy luz osiowy 0.08.

Tłoki mahle 92.50 2618 pasowanie na 0.06 będzie. Tak zalecają na daily.

Korby Subaru 257STI oznaczenie 8. -Podobno najzajebistsze z OEM. Wystarczą ;)

 

Głowice to GT przejściówki na płytkach luzy 0.25/0.35

uszczelki pod głowicą. Tu pytanie. Ajusa czy Fuji??? Zobaczymy

 

Śruby bloku i korbowodowe -nowe OEM

Szpilki ARP- te zwykłe niezwykłe.

 

Panewki ACL Race.

 

Cele:

0. Dobrze się bawić.

1. Nie zmarnować kasy.

2. Polatać strokerem.

3. Dużo się nauczyć.

4. Pokochać @Oktan'a jeszcze bardziej.

 

Trzymajcie kciuki ;)

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2618? Po co na daily? Włóż 4032 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, takumifan napisał(a):

Nie pamiętam czy masz natryski na denko tłoka ale jak masz to trzeba albo je bardziej zagłębić albo podebrać tłoki żeby nie biło w natrysk. 

Ułoży się ;)

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Miis napisał(a):

Pokochać @Oktan'a jeszcze bardziej.

A da się? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2024 o 14:02, Oktan napisał(a):

2618? Po co na daily? Włóż 4032 

Wiem, wiem... gadłem z dystrybutorem ;) czytałem i nie ma jednoznacznej odpowiedzi. 

15% większa rozszeżalność ;) i to jest klucz do Rebeki.  Zostanę przy 2618, ale pasowanie na 0.06mm będzie o 0.01mm więcej niż dolna norma dla 4032 (20% więcej). TAk robią ;)

To jest mniej niż katalogowe dla 2618 (min 0,08) ale na razie tak będzie.

  Po za tym 4032 ni ma w Bolanda...

Dodatkowa zaleta, to Tjuner lubi czasem tłokowi dać popalić. :) Mam większy zpas bezpieczństwa ;).

 

Miałem za słaby, to zrobię za mocny.

Trzeci będzie akurat ;)

 

1- dla wroga

2- dla rzyjaciela

3- dla siebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny stojak na piwo lub doniczki z Maryśką :D

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, takumifan napisał(a):

Po pijaku pierścienie chcieli wymienić bez otwierania silnika :biglol:

Da się? Da ! :biglol:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...