Skocz do zawartości

Znów problem z AWD


sewa

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wrażenie że za jakiś czas coś z tym zrobią. Tak jak obcinali moment w dieslu żeby sprzęgło i dwumas dłużej wytrzymywało. Wcześniej zwalali sprawę na złe użytkowanie samochodu. Później zmodyfikowano ECU.

A kiedyś czytałem że XV całkiem dobrze radzi sobie w terenie.

 

Trochę poszperałem w internecie, w skrzyni CVT jest w zasadzie coś w rodzaju VTD jak 4eat. Musi się dać spiąć to na sztywno :) tak jak w starym automacie. Wiem że zarządza tym elektronika, ale powinno się dać to oszukać i spiąć to na stałe.

https://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebSiteID=282&WebPageID=20182

 

Tutaj serwisówka z imprezy ale podane jest że napęd jest spięty w pełni tylko przy w pełni otwartej przepustnicy.

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2015/2015 Service Manual/Sections/G1190BEV11_361.pdf

 

Analizując serwisówkę, zawory są sterowane PWM. Może wystarczyłbym odpowiedni kondesator i mocna dioda tak aby trochę zwiększyć wypełnienie. Ale najpierw by wypadało sprawdzić ten sygnał oscyloskopem. Zeby wiedzieć na 100% z czym mamy do czynienia, takie trochę może poprawienie fabryki.

 

@Christoph Próbowałeś ruszać przy "pełnym bucie"? Albo chociaż w 3/4 wciśniętym pedałem gazu?

 

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2020 o 22:22, ewemarkam napisał:

Christoph Próbowałeś ruszać przy "pełnym bucie"? Albo chociaż w 3/4 wciśniętym pedałem gazu?

 

Powiodla sie dopiero czwarta proba, bo ani delikatne, ani mocniejsze wcisniecie gazu niczego nie zmienialo, poza zagrzebujacymi sie kolami. Tryb manual, lewa noga dohamowuje krecace sie kola i najlepiejj bez kontroli trakcji. 

 

W dniu 1.02.2020 o 16:48, Bernard napisał:

Ruszanie przy pełnym bucie jak jest wąsko i obok samochody (znajomi czy rodzina) to jednak pewne ryzyko jest.

 

Dokladnie to mialem na mysli. 

 

----

 

Po treningu Ice&Snow mam znow bardzo pozytywne doswiadczenie napedu S-AWD w Levorgu mimo ograniczen, jakie niesie ze soba sprzezenie z CVT. Potwierdzilo sie, ze naped Levorga to S-AWD w wydaniu szosowym wspomagajacy dynamiczna jazde i przy odrobinie checi i umiejetnosci daje sporo frajdy na sniegu i lodzie. Trening trwal od 8:45 do 16:00.

 

Dwie grupy po dziesiec samochodow: WRX STI, Forester, Impreza, Justy, XV, Legacy, Outback, Levorg i do tego Audi, Mercedes, VW i Volvo. Samochody wyposazone w rozne rozwiazanie napedu. Trzy trasy: szybka petla do driftu, sprawnosciowy Parkour i glowna trasa z szybkimi sekcjami oraz z ciasnymi odcinkami trudnymi technicznie.

 

Po kolejnym treningu wiem, ze: 

- naped Levorga ma ograniczenia, ale jesli sie je pozna, da sie je wykorzystac tak, ze Levorg po sniegu i lodzie jezdzi bardzo sprawnie i szybko.

 

- koniecznie: ESP OFF + caly czas tryb S i w automacie, nie bylo czasu na zabawe manetkami, kiedy kierownica lata z lewa na prawo i z powrotem w ulamkach sekund; kto by tam trafil w manetki podczas obracania kierownica ;) 

 

- S-AWD Levorga wymaga pracy obiema stopami i obiema rekami - wtedy jedzie, tak jak kierowca sobie tego zyczy. Altonena trudniej zrobic, ale jesli czlowiek wie co i jak, Levorg pojedzie bokiem przez caly zakret, jesli tylko nie bedzie mu sie w tym przeszkadzac. Jakiekolwiek nerwowe ruchy kierownica koncza sie ingerencja kontroli trakcji, ktorej nie da sie calkowicie wylaczyc. 

 

- znaczek S-AWD, Quattro, Haldex, 4Motion, 4Matic znaczy tyle ile prawo jazdy w kieszeni - nie gwarantuje niczego. Kierowca to najwazniejszy element calego ukladu. Jak ktos potrafi, to pojedzie, a jak nie potrafi, to wiecie jak jest - bedzie sie dalej podniecal roznymi dziennikarskimi testami na rolkach.

 

- slaboscia Levorga jest to, ze znacznie szybciej "zabiera" przod niz tyl i auto ma tendencje do podsterownosci; dodanie gazu w zakrecie powoduje, ze przod szybko wyjezdza na zewnatrz. Aby jezdzic bokami trzeba rozbujac auto kierownica (brak recznego - jest elektroniczny postojowy) i zagnac do roboty tylna os sprawnie obslugujac pedal hamulca lewa noga. 

 

Fajna sprawa: byl z nami kierowca rajdowy Michael Lengauer (Jänner Rallye 2020 - trzecie miejsce). Po przejazdzce S-AWD+CVT w Outbacku wypowiedzial sie, ze jest pozytywnie zaskoczony, jak fajnie i przewidywalnie prowadzi sie to auto na sliskim. 

1574671801.0635-klassensieg-bei-der-w4-r

 

PS: Odbylo sie bez zagotowania oleju w AWD. Pranie mozgu zrobione i jestem znowu najszybszy, najlepszy i najszczesliwszy, ze mam Subaru z S-AWD :yahoo:

Haldexy w Volvo i Quattro w Audi, VW tez jezdzily i wcale nie gorzej. Nawet zaskakujaco dobrze bym powiedzial. 

Natomiast kilka aut utknelo w zaspach po wypadnieciu z trasy - zaden nie wyjechal o wlasnych silach bez wzgledu czy to Mercedes, Audi czy Subaru.

1835271162_LevorgEisSchnee20201.png.b7707cfb6669d94a015a1b83264e04e0.png

 

378473748_LevorgEisSchnee20202.jpg.afa0c3c383d07a0163e0d0da2ed6619e.jpg

 

 

Edytowane przez Christoph
  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że pierwszy raz tej "zimy" (poza górami, lepiej byłoby tę porę roku nazwać "chłodna")  miałem okazję pojeździć po śniegu. spróbowałem jak zachowa się Levorg podczas ruszania na skręconych kołach po śniegu (ubity śnieg, trochę lodu, temp na lekkim +) i nie udało mi się zaobserwować żadnych problemów opisanych w tym wątku.

Być może wpływ na to miało to, że było dość płasko, śnieg był dość zbity, wszystko koła miały taką samą przyczepność i miałem częściowo dociążony samochód. Niestety nie miałem czasu i miejsca na więcej prób, ale jeśli tylko nadarzy się okazja to postaram się o więcej prób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...