Jump to content
sewa

Znów problem z AWD

Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć, zima zamieściłem post o tym jak zakopałem się Levorgiem w śniegu. Diagnostyka w ASO nie wykazała problemu z układem AWD wiec od tamtego zdarzenia jeździłem dalej jakby nigdy nic. Ostatnio jednak przyszło mi ciągnąć przyczepę z drewnem. Tym razem nagrałem wszystko telefonem. Jak widać, tył wcale nie załączył. Jako ze wakacje spędzałem koło Nowego Sącza, wpadłem do carfit-u z prośba o poradę. Byli bardzo uprzejmi i zasugerowali problem z elektrozaworem w skrzyni cvt bądź wadliwy „moduł sterujący”. Nie miałem czasu by zostawić im auto na dłużej. Plan jest teraz taki by zostawić auto w ASO (gdzie wciąż mam gwarancje) i szukać usterki aż do skutku. Jezeli macie jakieś sugestie to proszę pisać. 

 

z góry dziękuję i pozdrawiam

s.

 

Edited by sewa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś pewien że to nie kwestia obciążonej tylnej osi i odciążonej przedniej i dlatego z przodu koła buksują?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tył powinien ciągnąć tak samo jak przód. Być może właśnie to ten zawór jest temu winny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałeś wytyczne w Sączu, mało tego, piszesz iż masz jeszcze gwarancje na Levorga, czyli wstawiasz do ASO i jeszcze potrzebujesz sugestii ? 

 

 

No ok, moja sugestia jest taka: jak chcesz ciągać drewno, to kup Uaza.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko mam: jakie jest dopuszczalne obciążenie na hak?

Drugie też mam: czy w tym przypadku jak na pierwszym poście było coś w bagażniku albo a tylnej kanapie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W bagażniku było jeszcze trochę drewna wiec nacisk na tylna oś był. Zasadniczy problem polega jednak na tym ze AWD powinien być stały, a ewidentnie taki nie jest. Sugestii szukam dlatego (odpowiadając na jeden durny komentarz) ze moje ASO raz już stwierdziło iż Wszystko jest w najlepszym porządku ponieważ komputer nie wykazał błędu. Podejrzewam, ze i tym razem będzie podobnie ale nie dam się zbyć. Opowiem więcej po wizycie. Jestem umówiony za pare dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprościej, niech podniosą cały samochód i wio. Pewnie tył będzie tylko skubał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na dodanym filmiku widac, ze kreci sie i skacze wal - widac to przy zapinaniu Drive i potem przy buksowaniu przednich kol, czy to jednak trzesie sie uklad wydechowy? 

Jesli kreci sie wal, to chyba jednak naped jest przenoszony na tylnia os, ale co w takim razie czy cos dzieje sie z tylnym dyferencjalem?

 

Jesli nie buksuja tylne kola nie oznacza to, ze nie otrzymuja one sily napedowej. Tylna os jest dociazona i trudniej zerwac przyczepnosc. System S-AWD w Levorgu dopuszcza poslizg przedniej osi do pewnej wartosci, wiec jesli przednie kola traca przyczepnosc, a samochod mimo wszystko ruszyl, to chyba jednak dziala?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

mówiłem, że odezwę się po wizycie a ASO (Bruskela). W ASO rozłożyli jednak ręce i zadzwonili po technika z Subaru Benelux. Technik pojawił się dopiero w ostatni czwartek. W międzyczasie wyjechałem z rodziną na listopadowy weekend, gdzie miałem problem z podjazdem na posesję:

 

 

 

Jak widzicie, permanentny AWD jest tak średnio permanentny. Kupiłem czytnik OBD aby sprawdzić parametry skrzyni CVT. System nie wykazał żadnych błędów. Powyższy filmik wysłałem więc do ASO. W ostatni czwartek ASO wraz z technikiem przeprowadzili podobny test na mokrym wzniesieniu. Wynik był taki sam - boksowanie przednich kół. Wzięli więc kolejnego Levorga z parkingu i to również - boksowanie przednich kół i nieśmiałe podrygi tylnej osi (nakręcili filmik, który obejrzałem). Technik zapisał dane z OBD (obu testów) i ma je przeanalizować. ASO daje mi już jednak do zrozumienia, że 'ten model tak ma', ponieważ nie jest wyposażony w x-drive...

 

Poproszę o komentarze i uwagi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz przy tej skrzyni jakiś przełącznik śnieżynki, jazdy zimowej czy czegoś podobnego? Często w automatach taki jest, powoduje że skrzynia rusza z wyższego przełożenia. Nie wiem jak ma się to do CVT. Ale w starszych automatach od subaru mocniej spinało sprzęgło transferu przy ruszaniu, i ruszał z drugiego biegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, takiego trybu nie ma, jedynie mozna wlaczyc:

1)tryb sport

2) pomoc ruszania na wzniesieniu

3) uspic czesciowo kontrolę trakcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.11.2019 o 17:08, sewa napisał:

ponieważ nie jest wyposażony w x-drive...

x drive jest w BMW. Subaru ma X-mode .  Czy można prosić  @Dyrekcja aby odniosła się do tematu. Z tego co widziałem @Dyrekcja robiła szereg testów napędu S-AWD w różnych sytuacjach dzięki czemu ma olbrzymie doświadczenie w tym temacie   i być może będzie mogła wyjaśnić takie zjawisko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma XMode w Levorgu.

Nie ma pomocy w ruszaniu na wzniesieniu (tu jest CVT).

Jedyne co może pomóc to taki zestaw:

- ESP off

- manual na skrzyni biegów

- tryb S.

Mi kiedyś ten setup pomógł na śniegu po górkę, ale nie byłem tak dociążony tyłem (wnioskuje z filmiku, że w bagażniku ~300kg).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Bernard napisał:

 

Nie ma pomocy w ruszaniu na wzniesieniu (tu jest CVT).

To czym jest ten przycisk po lewej?

21 minut temu, Bernard napisał:

 

Znalezione obrazy dla zapytania: levorg pomoc ruszania"

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Nurek napisał:

To czym jest ten przycisk po lewej?

Znalezione obrazy dla zapytania: levorg pomoc ruszania"

Hill holder.

Do automatycznego uruchamiania "ręcznego" hamulca. Między innymi przy zatrzymaniu podczas podjazdu pod wzniesienia.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale to ma dwie funkcje: 

- automatycznie uruchomiony hamulec „reczny“, a wlasciwie elektryczny postojowy na wzniesieniu, np. dojazd do skrzyzowania pod gorke

- przytrzymanie i automatycznie zwalnianie owego hamulca podczas ruszania pod wzniesienie po nacisnieciu gazu. 
 

Zwalnianie hamulca nie dziala, jesli kierowca nie zapial pasow lub ma otwarte drzwi lub klape ;)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fundamentalne pytanie jest takie; czy sytuacja (jak na filmiku) to norma w Levorgu czy usterka. Jeżeli norma - to gdzie tu stały AWD? Jeżeli usterka to gdzie może być problem?

Edited by sewa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj od 0:45 widać jak tył ciągnie.  Chyba że faktycznie brakuje x-mode w egzemplarzy który ma @sewa.

 

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, 

Jeśli Twój samochód ma usterkę, należy ją zdiagnozować i usunąć. Póki co, na filmach które prezentujesz, usterka może być, ale nie musi. Inaczej mówiąc, według mnie niczego nie dowodzą ani niczego nie przesądzają.

"Permanentny" AWD nie oznacza sztywnego podziału momentu obrotowego między osiami w proporcji 50/50 , a zdaje się, że tego oczekujesz. Dodatkowo próżno szukać u Ciebie DCCD, które w pewnych granicach płynnie zmienia rozdział momentu między przodem a tyłem.

Co z tego wynika? Ano dokładnie to, co np. na filmie z przyczepką: jak dowalisz 100 kg obciążenia na tylną oś (lub jak kto woli: zwiększysz współczynnik tarcia w porównaniu do osi przedniej), efekt będzie dokładnie taki jak widzisz. I to właśnie pomimo permanentnego AWD.

 

Pozdrowienia!

Luke

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Luke Skywalker napisał:

Cześć, 

Jeśli Twój samochód ma usterkę, należy ją zdiagnozować i usunąć. Póki co, na filmach które prezentujesz, usterka może być, ale nie musi. Inaczej mówiąc, według mnie niczego nie dowodzą ani niczego nie przesądzają.

"Permanentny" AWD nie oznacza sztywnego podziału momentu obrotowego między osiami w proporcji 50/50 , a zdaje się, że tego oczekujesz. Dodatkowo próżno szukać u Ciebie DCCD, które w pewnych granicach płynnie zmienia rozdział momentu między przodem a tyłem.

Co z tego wynika? Ano dokładnie to, co np. na filmie z przyczepką: jak dowalisz 100 kg obciążenia na tylną oś (lub jak kto woli: zwiększysz współczynnik tarcia w porównaniu do osi przedniej), efekt będzie dokładnie taki jak widzisz. I to właśnie pomimo permanentnego AWD.

 

Pozdrowienia!

Luke

 

Rozumiem ale nie dajmy się też zwariować. Nie może być tak, że AWD bez DCCD, X-mode etc. nie jest w stanie podjechać na posesję. Napisałem do carfit-u. Podjadę do nich na początku stycznia na porządną diagnostykę. 

Edited by sewa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj znać o wynikach. Sam jestem ciekaw nawet nie mając Levorga.

Zdrówka

Ł.

 

PS.: Ale niestety. AWD - czy to w tym, czy w każdym innym samochodzie - bez dodatkowych "wspomagaczy" (elektronicznych lub mechanicznych) właśnie tak działa. Możesz stać 3-ma kołami na przyczepnym podłożu i jednym na lodzie i... przy odrobinie pecha nie pojedziesz. 

Edited by Luke Skywalker

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.11.2019 o 17:08, sewa napisał:

Jak widzicie, permanentny AWD jest tak średnio permanentny.

Z filmiku absolutnie to nie wynika. Klasyczny permanentny AWD z otwartymi dyferencjałami tak by się zachował.

Na filmiku nie widać, co "robi" tylne prawe koło ( wygląda na to, że jest odciążone ...).

21 godzin temu, sewa napisał:

Nie może być tak, że AWD bez DCCD, X-mode etc. nie jest w stanie podjechać na posesję

Bez żadnych dodatkowych czynności wystarczyło samochód trochę cofnąć, dodać gazu i przejechać. No ale ponieważ nie każdy ma doświadczenie w pokonywaniu przeszkód w terenie podpowiem:

1. Wyłączyć ESP ( kontrola trakcji będzie działała, ale nie będzie ograniczenia  momentu obrotowego silnika ).

2. Trzymać kierownicę na wprost,  przytrzymać lewą nogą hamulec i dodać gazu.

3. Gdy obroty wejdą na tak ok. 1.500 puścić hamulec dodając gazu do oporu. 

4. Rozpakować samochód na działce :)

 

Pozdrowienia

Edited by Dyrekcja
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...