Skocz do zawartości

Pompa wspomagania pięta Achillesowa czy przypadek


Marek_Rz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakupiłem Forestera II 2.0 SG z już minimalnie wyjącą pompą wspomagania.

Postanowiłem oczywiście ją wymienić. Zakupiłem już 2 sztuki na Allegro i wszystkie tak samo wyły.

 

Czy pompa wspomagania w subaru to jakiś słaby punkt tej konstrukcji i należy zakupić nową nie używkę czy po prostu mam pecha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawałem kiedyś z demontażu pompę, ale kupujący nie narzekał :) więc może przypadek taki Ci się trafił. rozbierz ją, może jest porysowana i wystarczy tylko wygładzić papierem. Albo blaszki na wirniku są zablokowane. Są różne konstrukcje. Akurat kiedyś w VW trafiłem na takową, gdzie był wirnik i blaszki. Ale są też inne. Skoro masz dwie, jedną można rozebrać :)

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ciekawy wątek w dziale Legacy. W skrócie, zanim coś zaczniesz robić z pompą, sprawdź czy układ jest szczelny. Na początek polecam wymienić oring na wlocie do układu wspomagania, dalej węże. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma żadnych wycieków przy pompie, więc uznaje że układ jest szczelny. Na chłopski rozum jak by któryś z węży był nieszczelny to by było widać wyciekający płyn.

 

Edytowane przez Marek_Rz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Marek_Rz napisał:

Ale nie ma żadnych wycieków przy pompie, więc uznaje że układ jest szczelny. Na chłopski rozum jak by któryś z węży był nieszczelny to by było widać wyciekający płyn.

 

To wąż dolotowy, przez nieszczelność zasysa powietrze do oleju co powoduje bąbelki powietrza w pompie i kawitację, której efektem jest wycie.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam coś od siebie, bo z wyjącą pompą i ciężko chodzącą kierownicą walczę już 2 lata.

Wymieniałem oring, płyn, 2x płukanka, wymieniłem w końcu pompę, przewody gumowe i NIC.

Zawsze po tygodniu wszystko wraca do stanu wyjściowego - czyli pompa wyje, a kierownica ciężko chodzi.

 

Układ jest szczelny - w zbiorniku wyrównawczym nie ma bąbelków.

Maglownica szczelna, nic z niej nie kapie, chodzi ładnie, mam luz na prawym drążku (ale to sam drążek).

 

Na ten moment się poddałem. Ozłocę jak ktoś mi jeszcze coś powie (poza wymianą drogich przewodów wysokiego ciśnienia i drogiej maglownicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, LosioDriver napisał:

To ja dodam coś od siebie, bo z wyjącą pompą i ciężko chodzącą kierownicą walczę już 2 lata.

Wymieniałem oring, płyn, 2x płukanka, wymieniłem w końcu pompę, przewody gumowe i NIC.

Zawsze po tygodniu wszystko wraca do stanu wyjściowego - czyli pompa wyje, a kierownica ciężko chodzi.

 

Układ jest szczelny - w zbiorniku wyrównawczym nie ma bąbelków.

Maglownica szczelna, nic z niej nie kapie, chodzi ładnie, mam luz na prawym drążku (ale to sam drążek).

 

Na ten moment się poddałem. Ozłocę jak ktoś mi jeszcze coś powie (poza wymianą drogich przewodów wysokiego ciśnienia i drogiej maglownicy)

Ewidentnie się zapowietrza, przy wymianie przewodów gumowych  wymieniłeś też opaski? Płyn jest pomiędzy znacznikami? Jak jest za mało albo za dużo płynu to też się będzie zapowietrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może, miałem taki przypadek, powietrze się dostawało przez nieszczelność w gumowym przewodzie wchodzącym na pompę, ale że była mała to dopiero po jakimś czasie pompa zaczynała wyć i poprawianie od razu nic nie dawało, założyłem wąż na króciec wcześniej smarując megagreyem, dałem nową opaskę i pompa przestała wyć. Inna sprawa że oring przy montażu łatwo uszkodzić i wydaje się że jest wymieniony a i tak puszcza powietrze. Trzeba go lekko zwilżyć olejem przed złożeniem żeby lekko wskoczył na miejsce.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w swoim byłym XT. Wymieniłem 2 pompy w końcu wrócilem do oryginalnej. 

Mój wąż był dość twardy ze starości. Kupiłem używkę ze zbiorniczkiem za grosze na allegro. Po wymianie jak ręką odjął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże w aso trochę kosztują, lekarstwem są firmy zakuwajace węże do hydrauliki siłowej (koparek itp). Na wzór zrobią za parę zlotych

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się skończyło jednak na wymianie pompy, ale takiej po regeneracji. Objawy wycia natychmiast ustąpiły.

Widocznie miałem pecha i dwie poprzednie były uszkodzone. Ludzie co handlują używkami po prostu nie znają ich stanu. Piszą na aukcjach że są w dobrym stanie a nuż się uda że klient zamontuje i będzie ok lub oleje temat i nie będzie zwracał towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...