Bergen Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Zastanawiam się nad wymianą płynu hamulcowego. Manual zaleca DOT 3 lub DOT 4. Czy mogę wlać DOT 5.1 ? Też jest oparty na glikolu, jednak ma lepsze parametry niż DOT 4. Może gdy pisano manual, DOT 5.1 jeszcze nie istniał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Można stosować DOT 5.1 zamiast DOT4. (sam tak zrobiłem :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 26 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 piter, pamiętasz ile Ci weszło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 w układ mieści się 0.6 lub 0.7 Ale poszedł literek, razem z odpowietrzaniem i innymi bajerami żeby pozbyć sie starego płynu z układu ..... (Ja kupowałem Ferodo, sprzedają go w opakowaniach 1l 0.5l i chyba 0.25l) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 bergen po pierwsze musisz porzadnie przeplukac uklad hamulcowy - (dodatkowe 0,5-0,8 litra - zalezy jak dobrze chcesz przeplukac ) potem dopiero zalac 5.1 i odpowietrzyc jak Twoje cacko bylo produkowane to w cywilnym uzytku chyba nie bylo jeszcze standardu 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Osobiście nie próbowałbym tego będąc na twoim miejscu :!: Czy obecnie stosowany DOT4 zawiódł cię choć raz:?: Jeżeli tylko dokładnie przepłuczesz cały układ ze zużytego płynu i wszelkich nieczystości po czym ponownie zalejesz DOT4, to hebel będziesz miał w zupełności wystarczający Pozdro!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 No dobrze, tylko dlaczego przestrzegasz przed użyciem DOT 5.1 ? Przecież to też głównie glikol etylenowy, z tym że o lepszych parametrach. Dla porównania, to że Mobil mnie nigdy nie zawiódł nie znaczy, że nie mogę zmienić go na np. Motul. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Możesz spokojnie zalac, DOT 4 i DOT 5.1. sa ze sobą mieszalne, DOT 5.1. ma wyższą temp. wrzenia, ale trzeba go cześciej zmieniac min. raz na 1 rok. To tak w skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Możesz zrobić jak chcesz, tylko po co eksperymentować na czymś, czego producent twojego auta nie sprawdził w badaniach - testach Sam wolisz za nich wykonać ten test :?: twoja sprawa :!: masz do tego pełne prawo :!: Pochwal się później, jak wypadł egzamin, o ile jesteś w stanie zrobić takowe porównanie :razz: Chętnie zapoznam się z nim i może później sam skorzystam z tej zamiany :cool: Pozdro!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 demon, opony też zakłądasz tylko te co producent wytestował na aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 ja niedlugo zmieniam na motula 5.1 wiec podziele sie swoimi spostrzerzeniami, o ile beda odczuwalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 kashmere, a miałeś jakieś "spostrzeżenia" na DOT4? Jak nie to bym się nie spodziewał na DOT5.1. To tylko normy określające zachowanie w pewnych temperaturach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Możesz zrobić jak chcesz, tylko po co eksperymentować na czymś, czego producent twojego auta nie sprawdził w badaniach - testach Sam wolisz za nich wykonać ten test :?: twoja sprawa :!: masz do tego pełne prawo :!: Pochwal się później, jak wypadł egzamin, o ile jesteś w stanie zrobić takowe porównanie :razz: Chętnie zapoznam się z nim i może później sam skorzystam z tej zamiany :cool: Pozdro!!! w czasie produkcji bergenowego auta nie bylo chyba jeszcze 5.1 (Az ma dostep do takich ciekawostek ) wiec jak mial producent zalecic cos czego nie bylo - gdyby byl DOT 5.1 to by zalecil DOT 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 ja niedlugo zmieniam na motula 5.1 wiec podziele sie swoimi spostrzerzeniami, o ile beda odczuwalne zapewniam Cię że nic nie odczujesz, zapomnij, taka wymianę robi sie w celach czysto profilkatycznych, aby miec pewien komfort i zapas jak się szybko jeździ i zwykły stary płyn sie gotuje (porównuje tu nowy płyn DOT. 4.0 i 5.1.) A tak na marginesie w nowych Oplach z układem ESP nie zalecaja 5.1 gdyż on jest ciut rzadszy i wariuje ( podobno ! ) pompa ABS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Słyszałem, że w starszych samochodach stosowanie 5.1 może prowadzić do uszkodzenia pompy ABS. Ale nie mam źródła tej informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Słyszałem, że w starszych samochodach stosowanie 5.1 może prowadzić do uszkodzenia pompy ABS. Ale nie mam źródła tej informacji. Jest pewno w tym troche prawdy, ale Subaru dobre jest i nic sie nie dzieje ( testowane wielokrotnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Oj dobra :!: Wasza sprawa co wlejecie w układ hamulcowy :roll: Jako ciekawostkę mogę tylko dodać, że w cytrynach, a konkretnie XM'ie, DS'ie i C5 pozwalają przy braku LHM (to płyn hydrauliczny od wspomagania kierownicy, zawieszenia i hamulców jednocześnie) wlać zwykły olej silnikowy Co wy na to :?: Może też warto wypróbować Skoro lubicie nowości, macie ku temu najlepszą okazję hehehe. Zatem moje zdanie w tej kwestii już poznaliście :cool: Oczywiście swoją wypowiedzią nie chciałem nikogo urazić na tym forum :!: :!: :!: Proszę o tym pamiętać :razz: Pozdro!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 pierdoły gadasz mam C5 i do hebli jest normalny żółciok w oddzielnym zbiorniczku... reszta jw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 zaczynam sie zastanawiac czy jest choc jedna rzecz w ktorej wszyscy sa zgodni. nie wazne w ktory temat sie wejdzie to robi sie woda z mozgu i czlowiek dopiero na wlasnej skorze sie przekona co jest dla niego dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Z tego co pamietam to bedziesz musial czesciej wymieniac DOT 5.1 bo ma silniejsze wlasciwosci higroskopijne- szybciej pochlania wode i obniza sie jego temperatura wrzenia. Subaru zaleca 4.0- przynajmniej tak na zbiorniczku napisali- uzylem kiedys 5.1 i roznicy nie odczulem w sumie- a jezeli juz to byla zludna - moze poza cena bo 5.1 jest drozszy , ale dodam ze mialem fabryczne hamulce. Mysle ze jak kupisz porzadny 4 to tez bedziesz zadowolony. No ale co kto lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 ja 5.1 wlałem bo wysprzęglik lubił się przegrzewać i sprzęgła brakowało po wymianie problem znikł, przy okazji w heblach tez zmieniłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 zaczynam sie zastanawiac czy jest choc jedna rzecz w ktorej wszyscy sa zgodni. nie wazne w ktory temat sie wejdzie to robi sie woda z mozgu i czlowiek dopiero na wlasnej skorze sie przekona co jest dla niego dobre Stary ! To jest właśnie kwintesencja The Forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom669 Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 zaczynam sie zastanawiac czy jest choc jedna rzecz w ktorej wszyscy sa zgodni. nie wazne w ktory temat sie wejdzie to robi sie woda z mozgu i czlowiek dopiero na wlasnej skorze sie przekona co jest dla niego dobre Stary ! To jest właśnie kwintesencja The Forum jest jedna: SUBARU to najlepsze auta :grin: :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 Acha, jasne... Powiedz to wyznawcom Mitsu :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi