atlas1977 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Gdzieś już było ale nadal nie mogę doszukać się usterki. Przy mocnym wciskaniu pedału gazu auto szarpie i dławi się, nie wkręca. Delikatnie nie ma problemu. Sprawa zanika po dłuższej trasie,. Wtedy około tygodnia jest spokój, potem wraca. Ktoś mówił, że to nastawnik turbiny ale ten działa prawidłowo i się nie zacina, może EGR? Podpowiedzcie koledzy gdzie szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Nie wiem jak z szarpaniem bo u mnie tego nie ma, ale moc traci mocno jak akurat dpf jest wypalany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 jeśli kwestia jest płynnego rozpędzania a depnięcia do podłogi to poza dpf może być: Dawka powietrza Dawka Paliwa itp itd... Jeśli poprawia się to na jakiś czas mniej więcej regularnie - dystans / tygodnie -> to obstawiam tak jak owad pisze dpf - możliwe że już mocno zapchanego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Zasyfiony mapsensor. Wykręć go i wyczyść dokładnie cleanerem do hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 11 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 W dniu 9.02.2019 o 23:04, michal9049 napisał: Zasyfiony mapsensor. Wykręć go i wyczyść dokładnie cleanerem do hamulców. mógłbyś mi powiedzieć gdzie go szukac? To przydatna wskazówka i pójdę w tym kierunku :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Map sensor znajduje się po prawej stronie kolektora ssącego jak na foto, dwie sróbki do odkręcenia delikatnie go wyjmuj trzyma się jeszcze na gumowej uszczelce więc będzie stawiać opór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 12 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 12.02.2019 o 06:42, michal9049 napisał: Map sensor znajduje się po prawej stronie kolektora ssącego jak na foto, dwie sróbki do odkręcenia delikatnie go wyjmuj trzyma się jeszcze na gumowej uszczelce więc będzie stawiać opór. Map wyjęty i wyczyszczony. Syfu bylooo. Niestety auto dusi się jak dusiło. Czy może być odpowiedzialny za to egr? Ktoś kiedyś mówił mi jeszcze o zmiennej geometrii łopatek w turbinie która lubi się przycinać jednak nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Gruszkę sprawdziłem i podciśnienie jest, to działa poprawnie... Edytowane 14 Lutego 2019 przez atlas1977 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Wymieniłbym prewencyjnie przewody podciśnienia w kierunku ’gruszki’. Koszt znikomy a duża szansa, że pomoże. W dalszej kolejności obstawiam: - nieszczelności na dolocie (luźne opaski, trochę dziurawy wąż przy IC) - brudne wtryski / kalibracja - regulator podciśnienia - EGR - MAF (u mnie miał skłonność do zubażania mieszanki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 14 godzin temu, Knurek1111 napisał: Wymieniłbym prewencyjnie przewody podciśnienia w kierunku ’gruszki’. Koszt znikomy a duża szansa, że pomoże. W dalszej kolejności obstawiam: - nieszczelności na dolocie (luźne opaski, trochę dziurawy wąż przy IC) - brudne wtryski / kalibracja - regulator podciśnienia - EGR - MAF (u mnie miał skłonność do zubażania mieszanki) To są bardzo trafne przypuszczenia za które dziękuję, postaram się temu przyjrzeć. Jedno co jest nader zastanawiające to to, że jeżeli zrobię autem "trasę" czyli np. 200kmi więcej to problem znika. Pojawia się znów po powiedzmy, tygodniu miejskiej jazdy. To właśnie jest najbardziej zastanawiające. Idąc tym tropem podciśnienia z listy bym skreślił, wtryski również. Tak myśląc na szybko...jakby coś się zapychało lub nieruchomiało a w trakcie dłuższej jazdy zaczynało pracować poprawnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 7 godzin temu, atlas1977 napisał: To są bardzo trafne przypuszczenia za które dziękuję, postaram się temu przyjrzeć. Jedno co jest nader zastanawiające to to, że jeżeli zrobię autem "trasę" czyli np. 200kmi więcej to problem znika. Pojawia się znów po powiedzmy, tygodniu miejskiej jazdy. To właśnie jest najbardziej zastanawiające. Idąc tym tropem podciśnienia z listy bym skreślił, wtryski również. Tak myśląc na szybko...jakby coś się zapychało lub nieruchomiało a w trakcie dłuższej jazdy zaczynało pracować poprawnie... Zawór EGR Ale pozostałe rzeczy też powodują problemy z przyśpieszaniem, zwłaszcza na zimno. Opaski na wężach przed i za IC bardzo lubią się odkręcać (nie wiem co to za feler...). A jeśli wąż pod IC jest 'zapocony' olejem to najpewniej też jest do wymiany (a za chwilę peknie na dobre). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 W dniu 15.02.2019 o 16:45, Knurek1111 napisał: Zawór EGR Ale pozostałe rzeczy też powodują problemy z przyśpieszaniem, zwłaszcza na zimno. Opaski na wężach przed i za IC bardzo lubią się odkręcać (nie wiem co to za feler...). A jeśli wąż pod IC jest 'zapocony' olejem to najpewniej też jest do wymiany (a za chwilę peknie na dobre). węże są sprawdzone i wszystko jest jak najbardziej ok. W sobotę poleciałem 300 kilometrów pedałując 170-200km/h. Problem oczywiście zniknął i teraz auto jeździ pięknie. Prawdopodobnie przez najbliższy tydzień jedynie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 no to weź sprawdź ten dpf czy jest teraz odetkany. Bo moze w trasie się wypala i dlatego potem jest jakiś czas dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 17 godzin temu, owad napisał: no to weź sprawdź ten dpf czy jest teraz odetkany. Bo moze w trasie się wypala i dlatego potem jest jakiś czas dobrze nie posiadam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Jak przymulenie wróci, można spróbować wyjąć i oczyścić zawór EGR. Czasami widać też w logach że się wolno zamyka lub niedomyka. To daje efekt nieszczelności w dolocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 23 godziny temu, Knurek1111 napisał: Jak przymulenie wróci, można spróbować wyjąć i oczyścić zawór EGR. Czasami widać też w logach że się wolno zamyka lub niedomyka. To daje efekt nieszczelności w dolocie. jeżeli nieszczelność w dolocie powoduje utratę mocy i dławienie to może być to!! Profilaktycznie wyprogramuje to ustrojstwo przy okazji a póki co jeżdżę i obserwuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 jeżeli nieszczelność w dolocie powoduje utratę mocy i dławienie to może być to!! Profilaktycznie wyprogramuje to ustrojstwo przy okazji a póki co jeżdżę i obserwuję. Atlas a ma moc? Tzn. przyspiesza jak depniesz? Chyba w pierwszym poście mówisz coś o turbinie, o tym regulatorze turbiny - Ja bym tam szukał. Pewnie masz ( jak ja miałem) zardzewiały i się zacina. A masz Torque pro?Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 25 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 W dniu 22.02.2019 o 15:42, kumir napisał: Atlas a ma moc? Tzn. przyspiesza jak depniesz? Chyba w pierwszym poście mówisz coś o turbinie, o tym regulatorze turbiny - Ja bym tam szukał. Pewnie masz ( jak ja miałem) zardzewiały i się zacina. A masz Torque pro? Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Torque pro ni eposiadam, regulator pracuje poprawnie bo to już sprawdzone. Auto ma moc i ślicznie się odpycha jak na osiołka jakim jest SBD. W chwili kiedy zaczyna się problem, czuć go najmocniej na 2 biegu. Przy wciskaniu mocno gazu można sobie zęby o kierownicę wybić tak szarpie i skacze, przy wciskaniu pedału mocno na kolejnych biegach czuć wyraźny spadek mocy jakby brakowało paliwa lub powietrza. Jak mówiłem, po przeleceniu trasy problem na jakiś czas znika. Będę chciał wyjąc EGR i pooglądać co w nim słychać ale jeszcze nie patrzyłem jak go się wygrzebuje, czy trzeba kolektor zwalać bo jeśli tak to muszę zaopatrzyć się w nowe uszczelki EGR i kolektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 25 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 Chyba nie ma sensu grzebać w EGR.Muszę odgrzebać wątek, bo coś kojarzę że w Hiszpanii ktoś miał podobny problem z Foresterem i chyba skończyło się na wymianę ECU. Z skąd jesteś? Z jakiego miasta?Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 Ja co prawda tylko z Krakowa jestem ale u mnie przyczyną takiego szarpania był właśnie zawór EGR Parę innych wspomnianych wcześniej rzeczy też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 zadne EKU......jak auto dostaje wpierdol to jeździ bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Guz Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Mówi Ci jak lubi jeździć więc słuchaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AZET Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 (edytowane) Heja, i co udało ci się znaleźć przyczynę? Mam podobne objawy w Outbacku 2011. Zauważyłem u siebie, że problem z reguły występuje nie tyle przy zimnym co nie do końca rozgrzanym silniku. Jak chwile pojeżdżę i przegonie furę to jakby problem częściowo ustępuje. Jestem świeżo po myciu DPF i problem dalej występuje. Wszystkie rury na dolocie do IC są w porządku, cięgno w turbinie przy gruszce na podciśnieniu się nie zacina... Gdzie szukać rozwiązania? Edytowane 8 Września 2019 przez AZET Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 Jakiś update? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AZET Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 4 godziny temu, owad napisał: Jakiś update? U mnie problem ustał po 3 krotnym (3 razy z rzędu) wlaniu do zbiornika preparatu do czyszczenia wtrysków. Podejrzewam, że któryś wtrysk zacinał się lub lał i stąd ta przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się