Skocz do zawartości

diesel dławi się 2200-3000prm


atlas1977

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś już było ale nadal nie mogę doszukać się usterki. Przy mocnym wciskaniu pedału gazu auto szarpie i dławi się, nie wkręca. Delikatnie nie ma problemu. Sprawa zanika po dłuższej trasie,. Wtedy około tygodnia jest spokój, potem wraca. Ktoś mówił, że to nastawnik turbiny ale ten działa prawidłowo i się nie zacina, może EGR? Podpowiedzcie koledzy gdzie szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli kwestia jest płynnego rozpędzania a depnięcia do podłogi to poza dpf może być:
Dawka powietrza
Dawka Paliwa itp itd...
Jeśli poprawia się to na jakiś czas mniej więcej regularnie - dystans / tygodnie  -> to obstawiam tak jak owad pisze dpf - możliwe że już mocno zapchanego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasyfiony mapsensor.

Wykręć go i wyczyść dokładnie cleanerem do hamulców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor znajduje się po prawej stronie kolektora ssącego jak na foto, dwie sróbki do odkręcenia delikatnie go wyjmuj trzyma się jeszcze na gumowej uszczelce więc będzie stawiać opór.

manifoldandfueltempsensors.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2019 o 06:42, michal9049 napisał:

Map sensor znajduje się po prawej stronie kolektora ssącego jak na foto, dwie sróbki do odkręcenia delikatnie go wyjmuj trzyma się jeszcze na gumowej uszczelce więc będzie stawiać opór.

manifoldandfueltempsensors.jpg

 

Map wyjęty i wyczyszczony. Syfu bylooo. Niestety auto dusi się jak dusiło. Czy może być odpowiedzialny za to egr? Ktoś kiedyś mówił mi jeszcze o zmiennej geometrii łopatek w turbinie która lubi się przycinać jednak nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Gruszkę sprawdziłem i podciśnienie jest, to działa poprawnie...

Edytowane przez atlas1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłbym prewencyjnie przewody podciśnienia w kierunku ’gruszki’. Koszt znikomy a duża szansa, że pomoże.

W dalszej kolejności obstawiam:

- nieszczelności na dolocie (luźne opaski, trochę dziurawy wąż przy IC)

- brudne wtryski / kalibracja

- regulator podciśnienia

- EGR

- MAF (u mnie miał skłonność do zubażania mieszanki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Knurek1111 napisał:

Wymieniłbym prewencyjnie przewody podciśnienia w kierunku ’gruszki’. Koszt znikomy a duża szansa, że pomoże.

W dalszej kolejności obstawiam:

- nieszczelności na dolocie (luźne opaski, trochę dziurawy wąż przy IC)

- brudne wtryski / kalibracja

- regulator podciśnienia

- EGR

- MAF (u mnie miał skłonność do zubażania mieszanki)

To są bardzo trafne przypuszczenia za które dziękuję, postaram się temu przyjrzeć. Jedno co jest nader zastanawiające to to, że jeżeli zrobię autem "trasę" czyli np. 200kmi więcej to problem znika. Pojawia się znów po powiedzmy, tygodniu miejskiej jazdy. To właśnie jest najbardziej zastanawiające. Idąc tym tropem podciśnienia z listy bym skreślił, wtryski również.  Tak myśląc na szybko...jakby coś się zapychało lub nieruchomiało a w trakcie dłuższej jazdy zaczynało pracować poprawnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, atlas1977 napisał:

To są bardzo trafne przypuszczenia za które dziękuję, postaram się temu przyjrzeć. Jedno co jest nader zastanawiające to to, że jeżeli zrobię autem "trasę" czyli np. 200kmi więcej to problem znika. Pojawia się znów po powiedzmy, tygodniu miejskiej jazdy. To właśnie jest najbardziej zastanawiające. Idąc tym tropem podciśnienia z listy bym skreślił, wtryski również.  Tak myśląc na szybko...jakby coś się zapychało lub nieruchomiało a w trakcie dłuższej jazdy zaczynało pracować poprawnie...

 

Zawór EGR ;)

Ale pozostałe rzeczy też powodują problemy z przyśpieszaniem, zwłaszcza na zimno. Opaski na wężach przed i za IC bardzo lubią się odkręcać (nie wiem co to za feler...). A jeśli wąż pod IC jest 'zapocony' olejem to najpewniej też jest do wymiany (a za chwilę peknie na dobre).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2019 o 16:45, Knurek1111 napisał:

 

Zawór EGR ;)

Ale pozostałe rzeczy też powodują problemy z przyśpieszaniem, zwłaszcza na zimno. Opaski na wężach przed i za IC bardzo lubią się odkręcać (nie wiem co to za feler...). A jeśli wąż pod IC jest 'zapocony' olejem to najpewniej też jest do wymiany (a za chwilę peknie na dobre).

 

węże są sprawdzone i wszystko jest jak najbardziej ok. W sobotę poleciałem 300 kilometrów pedałując 170-200km/h. Problem oczywiście zniknął i teraz auto jeździ pięknie. Prawdopodobnie przez najbliższy tydzień jedynie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Knurek1111 napisał:

Jak przymulenie wróci, można spróbować wyjąć i oczyścić zawór EGR. Czasami widać też w logach że się wolno zamyka lub niedomyka. To daje efekt nieszczelności w dolocie.

jeżeli nieszczelność w dolocie powoduje utratę mocy i dławienie to może być to!! Profilaktycznie wyprogramuje to ustrojstwo przy okazji a póki co jeżdżę i obserwuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nieszczelność w dolocie powoduje utratę mocy i dławienie to może być to!! Profilaktycznie wyprogramuje to ustrojstwo przy okazji a póki co jeżdżę i obserwuję.
 
Atlas a ma moc? Tzn. przyspiesza jak depniesz?
Chyba w pierwszym poście mówisz coś o turbinie, o tym regulatorze turbiny - Ja bym tam szukał. Pewnie masz ( jak ja miałem) zardzewiały i się zacina.

A masz Torque pro?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2019 o 15:42, kumir napisał:

Atlas a ma moc? Tzn. przyspiesza jak depniesz?
Chyba w pierwszym poście mówisz coś o turbinie, o tym regulatorze turbiny - Ja bym tam szukał. Pewnie masz ( jak ja miałem) zardzewiały i się zacina.

A masz Torque pro?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

Torque pro ni eposiadam, regulator pracuje poprawnie bo to już sprawdzone. Auto ma moc i ślicznie się odpycha jak na osiołka jakim jest SBD. W chwili kiedy zaczyna się problem, czuć go najmocniej na 2 biegu. Przy wciskaniu mocno gazu można sobie zęby o kierownicę wybić tak szarpie i skacze, przy wciskaniu pedału mocno na kolejnych biegach czuć wyraźny spadek mocy jakby brakowało paliwa lub powietrza. Jak mówiłem, po przeleceniu trasy problem na jakiś czas znika. Będę chciał wyjąc EGR i pooglądać co w nim słychać ale jeszcze nie patrzyłem jak go się wygrzebuje, czy trzeba kolektor zwalać bo jeśli tak to muszę zaopatrzyć się w nowe uszczelki EGR i kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma sensu grzebać w EGR.
Muszę odgrzebać wątek, bo coś kojarzę że w Hiszpanii ktoś miał podobny problem z Foresterem i chyba skończyło się na wymianę ECU.
Z skąd jesteś? Z jakiego miasta?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Heja,

 

i co udało ci się znaleźć przyczynę? Mam podobne objawy w Outbacku 2011. Zauważyłem u siebie, że problem z reguły występuje nie tyle przy zimnym co nie do końca rozgrzanym silniku. Jak chwile pojeżdżę i przegonie furę to jakby problem częściowo ustępuje. Jestem świeżo po myciu DPF i problem dalej występuje. Wszystkie rury na dolocie do IC są w porządku, cięgno w turbinie przy gruszce na podciśnieniu się nie zacina... Gdzie szukać rozwiązania?

Edytowane przez AZET
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
4 godziny temu, owad napisał:

Jakiś update?

U mnie problem ustał po 3 krotnym (3 razy z rzędu) wlaniu do zbiornika preparatu do czyszczenia wtrysków. Podejrzewam, że któryś wtrysk zacinał się lub lał i stąd ta przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...