Skocz do zawartości

Opony po raz setny - tym razem pasztetowo.


leon

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż, wiosna za pasem, to czas na oponki.

Jako że kasy niewiele wybór wąski, czyli: Uniroyal RALLYE 550, Firestone FHSZ80, Toyo Proxes CF-1, Fulda CARAT PROGRESSO. Wszystkie w podobnej cenie i ocenie, czyli przyzwoite "value for money". Znalazłem wprawdzie tanie ER300, ale i tak drogo :sad:

 

A teraz pytanie zasadnicze. Co warto do wołowatego kąąąbi pakować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od wczoraj na kołach mam Uniroyal 550. Jednak nic o nich nie powiem bo zrobiłem aż 3 kilometry. Dzisiaj pada to zobaczymy co to jest warte.

 

Na mokrym daja rade, całkiem niezła opona, choć do naprawdę dobrych troche im brakuje. W tej klasie opon jedna z najlepszych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, ze bylem na kupnie opon, analizowalem temat. W testach w tym rowniez niemiecki adac wysoko stoi ER300 (I lub II miejsce). Niestety mam takiego glupiego hopla, ze dla mnie rowniez wazny jest wyglad opony i wzialem Nokian H (nowszy model bardzo dobrej NRHi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ponad 100 kilometrów w deszczu. Opona wydaje mi się cicha, przy wjeździe w kałużę nie mam tego uczucia jak w Pirellkach P "ileś tam", że opona chce stanąć nagle w miejscu. Ogólnie zadowolony jestem. Teraz czekam na jazdę po suchym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ponad 100 kilometrów w deszczu. Opona wydaje mi się cicha, przy wjeździe w kałużę nie mam tego uczucia jak w Pirellkach P "ileś tam", że opona chce stanąć nagle w miejscu. Ogólnie zadowolony jestem. Teraz czekam na jazdę po suchym.

A jak kierowalność, przewidywalność, trzymanie w zakrętach na mokrym :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nabylem ostatnio Bridgestone Potenza RE050A. Nie wiem czy sa tanie czy drogie to kwestia portfela. W skrócie zady i walety ujalbym tak:

 

In plus:

- samochod przestal mi "plywac" powyzej 180 km/h

- na suchym bardzo dobre, na mokrym calkiem dobre

- maja rant chroniacy felge (oby sie nie przydal)

- prawie nie lapia malych kamyczkow

- w niskich (ponizej 7 stopni) temperaturach nie traca "gwaltownie" swoich wlasciwosci (nie robie sie zbyt twarde)

 

In minus:

- niezbyt ciche

- na wodzie moglyby byc lepsze, chociaz i tak sa rewelacyjne w porownaniu z poprzednim modelem RE030

- wyglad taki sobie

- czernidlo (sprawdzilem trzy) do opon sie ich nie trzyma :-(

 

Subiektywne wrazenia z jazdy sa bardzo dobre. Przetestowalem na serpentynach w Zlotym Potoku i daja bardzo duza pewnosc podczas prowadzenia. Nawet zbyt duza ;-) Jak bedzie z trwaloscia to czas pokaze. Na razie przejechalem na nich 1kkm.

 

Poza tym, o czym nie kazdy wie, aby opony wiecej wytrzymaly, a w szczegolnosci zeby sie nie "pokrzywily" na naszych dziurawych drogach, warto kupowac w wiekszym indeksie predkosci (np. W i wyzej). Szczegolnie do kombi. Opony sa wtedy dodatkowo wzmacniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie widziałem ładnie jeżdżącego samolotu. :razz:

młody jesteś :wink: wiele przed Tobą.... :grin:

p.s.

a na pas startowy spod terminalu np., to co obsługa lotniska go niesie? :shock:

 

tom669, nie napisałem, że nie widziałem jeżdżącego samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że kasy niewiele wybór wąski, czyli: Uniroyal RALLYE 550, Firestone FHSZ80, Toyo Proxes CF-1, Fulda CARAT PROGRESSO. Wszystkie w podobnej cenie i ocenie, czyli przyzwoite "value for money". Znalazłem wprawdzie tanie ER300, ale i tak drogo

 

A teraz pytanie zasadnicze. Co warto do wołowatego kąąąbi pakować?

 

Kupilem FHSZ80, prezentuja sie ladnie. Niestety zaloze je najwczesniej w przyszla sobote. Wiec na razie zrobilem na nich 0km i nic nie wiem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ponad 100 kilometrów w deszczu. Opona wydaje mi się cicha, przy wjeździe w kałużę nie mam tego uczucia jak w Pirellkach P "ileś tam", że opona chce stanąć nagle w miejscu. Ogólnie zadowolony jestem. Teraz czekam na jazdę po suchym.

A jak kierowalność, przewidywalność, trzymanie w zakrętach na mokrym :?:

 

Po kilku miesiącach jazdy na zimówkach wszystko wygląda lepiej na asfalcie :smile: Krótko mówiąc auto prowadzi się bardzo dobrze. Nie czuć wynoszenia na zakręcie, auto jedzie tam gdzie ja chce. Oczywiście mówię o rozsądnych prędkościach. Kilka razy próbowałem pojechać nieco szybciej i za każdym razem auto jechało zgodnie z moim zamierzeniem. Mam taki jeden łuk lekko opadający z małej górki, gdzie kilka razy na Pirelli tył zaczął mnie wyprzedzać przy prędkości między 50 a 60. Na Uniroyalach w dość dużym deszczu przy 60-70 ani przez chwilę nie poczułem, że coś idzie nie tak.

 

W testach do których link podał So What widać, że opony tej firmy nie odstają od zdawałoby się dużo bardziej renomowanych konkurentów. Chyba więc warto. Można też poczytać komentarze użytkowników np na opony.interia.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystkie testy czytałem po kilka razy. Nie żeby były takie ciekawe, ino ten szwabski :sad: .

 

Zamiast Uniroyal 550, bierz od razu Rainsport 1, będziesz zachwycony na wodzie ;)

 

Mam taką jedną. Razem z felgami kupiłem, niestety nie ma w odpowiadającym mi rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+RAFAŁ+, właśnie to jest ciekawe. W testach Uniroyale wypadają rzeczywiście dobrze, a cena pasztetowa :wink:

 

Mam taką jedną. Razem z felgami kupiłem, niestety nie ma w odpowiadającym mi rozmiarze.

Tutaj jest rozmiarówka Rainsport 1: http://www.conti-online.com/generator/w ... on_de.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Portal zna. W zeszłym sezonie kupiłem tam opony do Imprezy i nie było problemów, tylko trzeba pamiętać, że ceny mogą zmieniać się codziennie (klienta obowiązuje ta w dniu złożenia zamówienia). Ja bym na twoim miejscu sprawdził jeszcze u Carfita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekko podepnę sie pod temat. Czy opona niezłej marki tzn Continental nieużywana ale wyprodukowana w 2001 roku jest nadal w pełni wartościowa? Wiem ze opony z czasem tracą swoje właściwości ale czy dotyczy to tylko używek czy nowki tez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...