Skocz do zawartości

Legacy boxer diesel - swap na JDM 2.0 Gt


przemyslawn

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, przemyslawn napisał(a):

Dzięki. Nie było opcji żeby się poddać. Pytanie nie było czy damy radę go ukończyć, tylko kiedy go ukończymy. Szczęśliwie zbliżamy się do finału.

Co do zdjęć to właśnie klikam na dodaj pliki, wybieram zdjęcia z folderu moje pliki, następnie obrazy ( piszę z telefonu ) i zaznaczam interesujące mnie zdjęcie i wkleja mi się coś takiego:

20231025_104831.heic 2.55 MB · 1 pobranie

 

Bo masz Apple, forum nie ogarnia rozszerzenia .heic 
Żeby się normalnie wyświetliło musi być jpeg. albo coś innego uniwersalnego. 
Nie wiem (nigdy nie miałem iPhone) czy w opcjach aparatu możesz zmienić aby zdjęcia były w innym rozszerzeniu, tak na przyszłość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za porady. Zdjęcia robione telefonem, także nie powinny być za duże. Mój telefon to Samsung. Wydaje mi się że wcześniej zdjęcia były w formacie jpeg. Możliwe, że dziecko mi coś poprzestawiało. Spróbuję to jakoś przestawić. O ile z mechaniką radzę sobie całkiem nieźle to z informatyką już niestety kiepsko :(

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam oznaczenia ale chyba tak. W innym Legacy many audio Mcintosha. W porównaniu do Mcintosha to radio wypada bardzo słabo. Być może że wzmacniaczem gra lepiej. Plan jest taki, żeby zamontować jakiegoś średniej klasy 2 dina, ale to w przyszłości. W tej chwili planujemy jak najszybciej poskładać samochód i cieszyć się jazdą.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Zrobiliśmy krótką jazdę próbną, wszystko jest ok. Do ukończenia pozostało: 

- zamontować poduszkę powietrzną kierowcy

- zamontować poliftowy lewarek zmiany biegów

- zamontować tunel środkowy

- ustawić zbieżność

- nabić klimatyzację

- zrobić przegląd

- wpisać zmiany do dowodu rejestracyjnego

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziękuję. Opiszę wszystko, jak samochód będzie gotowy w 100%. Na tą chwilę ustawiona została zbieżność, samochód przeszedł przegląd techniczny, zmiany zostały wpisane do dowodu rejestracyjnego. W tej chwili czekamy na montaż LPG. Do zrobienia zostały drobne rzeczy: wymiana lewarka zmiany biegów na poliftowy, wymiana monitora navi ( obecny jest w japońskiej wersji językowej ), nabicie kliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dodam, że samochód wyglądąda i jeździ tak jakby opuścił fabrykę w takiej konfiguracji w jakiej jest obecnie.

 

Podsumowując cały projekt stwierdzam, że kosztował on nas ( mnie i mojego brata ) mnóstwo pracy. Finalnie mamy auto zbudowane od nowa, ze zrobioną pełną konserwacją podwozia, wymienionym rozrządem i przebiegiem 67.000 km.

Co do samego swapa to w 90% wszystko było plug & play za wyjątkiem instalacji elektrycznej, którą potrzeba przerobić na wersję LHD.

Problemy, które się pojawiły udało się rozwiązać bez większego wysiłku.

Podstawowym problemem był wspornik skrzyni biegów ( wspominałem o tym wcześniej ), który w dieslu był zupełnie inny. Odwierciliśmy na zgrzewach ten z diesla i wspawaliśmy z JDMa.

Kolejnym problemem był układ chłodzenia skrzyni AT. W JDMie był on oparty na wymienniku ciepła, który znajdował się dokładnie w tym miejscu, w którym w wersji LHD znajduje się krzyżak łączący maglownica z przekładnią kierowniczą. Wersje LHD wyposażone w wymiennik ciepła mają go z kolei w tym miejscu, gdzie znajduje się turbosprężarka. Problem ten rozwiązaliśmy poprzez zastosowanie chłodzenia skrzyni AT od wersji 2.5 GT USDM. Tam jest chłodzenie skrzyni AT wpięte w chłodnicę silnika. Zakupiliśmy wszystkie rurki oraz chłodnicę i podpieliśmy plug & play. Musieliśmy dorobić jedynie mocowanie podstawy filtra oleju skrzyni AT, ale wynikało to z różnic w wersji przed i poliftowych. Mocowanie z przedlifta nie pasuje do polifta. Mój brat je dorobił, wygląda to tak:

IMG-20230903-WA0003.thumb.jpg.d56fc1075f69809b002dd15e8baecfb6.jpgIMG-20230903-WA0001.thumb.jpg.8b9568670d9a03504c3e31f09022b442.jpgIMG-20230903-WA0002.thumb.jpg.3219a6907f51484ae13c8dd0667e54e4.jpg

 

 

Edytowane przez przemyslawn
Inny
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innym problemem, o którym wspominałem był brak jednego gwintu w podłużnicy ( gwint do bocznej poduszki silnika 2.0 GT.

Rozwiązanie okazało się bardzo proste. Po zdemontowaniu belki przedniego zawieszenia okazało się, że na dole podłużnicy pod belką silnika jest otwór technologiczny. Przez ten otwór włożyłem nakrętkę z kołnierzem ( wcześniej na górze podłużnicy wywierciłem otwór ) i dokładnie obspawałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...