klev Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Siemanko Pękła przednia sprężyna w SF s-turbo. Pękła bo amor jest wylany i do zmiany. Chcę zmienić przednie amortyzatory i sprężyny a przy okazji podnieść auto o jakieś 2 - 3cm. Nie chce się bawić w podkładki ani lift kit za kupę kasy tylko delikatnie go podnieść przy okazji zmiany amorów i sprężyn. Podpowiedzcie jakie amory i sprężyny kupić ? Najlepiej z numerem bo od razu bym zamówił w sklepie. KYB + padders ? a może KYB + ironman ? Ktoś zna numery tych części i wie o ile się podniesie ? Dzięki koledzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 KYB + Ironman = + 3.5 cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted December 13, 2018 Author Share Posted December 13, 2018 a numer seryjny taki do zamówienia w sklepie znasz?? bo jak tak powiem to mi na bank zadadzą to pytanie..... takie ? https://allegro.pl/zestaw-sprezyn-subaru-forester-przod-35mm-ironman-i7707675286.html a może takie od SG? (w pip tańsze) https://allegro.pl/sprezyna-pedders-subaru-forester-sg-przod-i6475289660.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Niestety nie pamietam. Zobacz na stronach producentów tychże fruktów lub ktoś bardziej obeznany sie wypowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wredne Osaczysko Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Tył amortyzatory KYB 334191/(92) Sprężyny ironman SUB002B Przód. amortyzatory KYB 334189 334190 sprężyny Ironman SUB001B Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted December 13, 2018 Author Share Posted December 13, 2018 dziękuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Pospring robi na zamówienie. 150 Zł szt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasnyp Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Pospring Poznań zrobi jakie chcesz tzn. +10/+20/+40... 150szt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olej Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Taczkę zrobisz z auta, będzie twarde i nie wykorzystasz całego zakresy pracy zawieszenia przy sprężynie tak twardej ze wywinduje auto o 35 mm w górę. Zrobisz to kosztem ugięcia w położeniu neutralnym koła i jadąc po dziurach będziesz miał mniej pracy zawieszenia "w dół" co pogorszy trakcję na wertepach. Poza tym przeguby półosiek będą pracowały pod większym kontem niż normalnie. Po to te lift kity wymyślili z amortyzatorami o większym skoku żeby zwiększyć zakres pracy zawiasu na tyle ile fabryczne wahacze i sworznie pozwalają ale sprężyny do tego są tak dobrane żeby neutralne położenie było proporcjonalnie tam gdzie trzeba a nie 25% ugięcia maxymalnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adi660r Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 2 godziny temu, olej napisał: Taczkę zrobisz z auta, będzie twarde i nie wykorzystasz całego zakresy pracy zawieszenia przy sprężynie tak twardej ze wywinduje auto o 35 mm w górę. Zrobisz to kosztem ugięcia w położeniu neutralnym koła i jadąc po dziurach będziesz miał mniej pracy zawieszenia "w dół" co pogorszy trakcję na wertepach. Poza tym przeguby półosiek będą pracowały pod większym kontem niż normalnie. Po to te lift kity wymyślili z amortyzatorami o większym skoku żeby zwiększyć zakres pracy zawiasu na tyle ile fabryczne wahacze i sworznie pozwalają ale sprężyny do tego są tak dobrane żeby neutralne położenie było proporcjonalnie tam gdzie trzeba a nie 25% ugięcia maxymalnego. Podaj proszę olej nazwę i model amortyzatorów które będą miały dłuższy skok "negatywny, w dół) i będą tym samym zalecane do sprężyn ironmana podwyższających o 35mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Wystarczy kupić od SG seryjne amortyzatory i sprężyny, wtedy będzie ok 3 cm wyżej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Potwierdzam, oraz zachowa sie komfort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted December 14, 2018 Author Share Posted December 14, 2018 ale to pasuje Plug&Play i na przód i na tył czy trzeba coś przerabiać/patentować ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 P&P Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted December 14, 2018 Author Share Posted December 14, 2018 (edited) super to wiedzieć !! bardzo przydatna wiadomość dla potomnych Lift 3cm Dzięki chłopaki ! Edited December 14, 2018 by klev Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adi660r Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Wow no to jeśli to prawda z seryjnymi amorami z SG to dzięki i szacun Panowie. Bo pomimo spedzonych wielu godzin w necie czytając najróżniejsze info nt liftu to nie natknąłem się na te informacje. Czyli jestem uspokojony. Sprężyny Ironman przód/tył i amory z SG przód tył i w sturbo będzie śmigać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted December 14, 2018 Author Share Posted December 14, 2018 (edited) taaa tylko że jedna sprężyna Ironmana kosztuje 550-660zł..... (czyli cztery szt ponad 2000zł) a gdzie jeszcze amorki.... https://allegro.pl/sprezyny-przednie-ironman-35mm-subaru-forester-i7706232286.html a komplet amory + sprężyny na sam tył to 800zł. Na przód zapewne wyjdzie podobnie. (czyli kolo 1600zł) i mieć spokój na ładnych parę lat https://allegro.pl/zawieszenie-tyl-subaru-forester-sg-zastepuje-sls-i7722117452.html czyli wychodzi, że lepiej kupić całe zawieszenie z SG (+3cm) w cenie samych sprężyn Irinmana (+3,5cm) i to tylko na 3 szt by starczyło hehe. Pomijając że na tych Ironach to bezie sztywna taczka..... Tak na moją logikę Edited December 14, 2018 by klev Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Ja kupiłem używany komplet (prawie nówki) amor+ sprężyna z sg za 1400 zł. Montaż p&p. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beren Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Na ironmanach jest twardo. Mialem i generalnie OK ale w drugim SG miałem Dobinsony i było lepiej. Też lift ~30mm ale wygodniejsze a prowadzenie na plus do serii. Tylko droższe i trudno dostępne ;( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adi660r Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 (edited) Temat liftu wałkuje od ponad roku i Dobinsonow nie trafiłem w sprzedaży. Irony kosztują ok.6 stówek za komplet na os a nie są sztukę;) https://allegro.pl/zestaw-sprezyn-subaru-forester-przod-35mm-ironman-i6921632973.html Ten gość z Twojego linka klev to wg. mnie próbuje naciągnąć nieświadomych ludzi którzy szybko kupują nie czytając całości ogłoszenia Edited December 14, 2018 by Adi660r Dodatkowe info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wredne Osaczysko Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Ja mam ironmany przód/ tył i nie narzekam na prowadzenie , ale to pewnie zależy od upodobań Link to comment Share on other sites More sharing options...
pi. Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Jako nowy na tym forum witam i chciałbym zapytać kogoś, kto ma sprężyny Ironmany w forku SG: czy skok koła i trakcja w terenie się przez twardość tych sprężyn nie pogorszyły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bsergio Posted March 7, 2020 Share Posted March 7, 2020 W dniu 14.12.2018 o 08:24, miki_mi2 napisał: Wystarczy kupić od SG seryjne amortyzatory i sprężyny, wtedy będzie ok 3 cm wyżej. Cześć a ktoś może wie, czy działa to w drugą stronę i zawieszenie z SF-a podejdzie do SG i obniży go o 30 mm? Chcę lekko w dół ale bez znacznego pogorszenia komfortu, WRX jest troche za nisko, Swiftów nigdzie nie widzę na sprzedaż, taki SF byłby idealny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now