Jump to content

amory + sprężyny przód - wyższy o jakieś 2 - 3cm


klev
 Share

Recommended Posts

Siemanko

 

Pękła przednia sprężyna w SF s-turbo. Pękła bo amor jest wylany i do zmiany. Chcę zmienić przednie amortyzatory i sprężyny a przy okazji podnieść auto o jakieś 2 - 3cm.

 

Nie chce się bawić w podkładki ani lift kit za kupę kasy tylko delikatnie go podnieść przy okazji zmiany amorów i sprężyn.

Podpowiedzcie jakie amory i sprężyny kupić ? Najlepiej z numerem bo od razu bym zamówił w sklepie.

KYB + padders ? a może KYB + ironman ? Ktoś zna numery tych części i wie o ile się podniesie ?

 

Dzięki koledzy

Link to comment
Share on other sites

a numer seryjny taki do zamówienia w sklepie znasz?? bo jak tak powiem to mi na bank zadadzą to pytanie.....

 

 

takie ?

 

https://allegro.pl/zestaw-sprezyn-subaru-forester-przod-35mm-ironman-i7707675286.html

 

a może takie od SG? (w pip tańsze)

 

https://allegro.pl/sprezyna-pedders-subaru-forester-sg-przod-i6475289660.html

Link to comment
Share on other sites

Taczkę zrobisz z auta, będzie twarde i nie wykorzystasz całego zakresy pracy zawieszenia przy sprężynie tak twardej ze wywinduje auto o 35 mm w górę. Zrobisz to kosztem ugięcia w położeniu neutralnym koła i jadąc po dziurach będziesz miał mniej pracy zawieszenia "w dół" co pogorszy trakcję na wertepach. Poza tym przeguby półosiek będą pracowały pod większym kontem niż normalnie. Po to te lift kity wymyślili z amortyzatorami o większym skoku żeby zwiększyć zakres pracy zawiasu na tyle ile fabryczne wahacze i sworznie pozwalają ale sprężyny do tego są tak dobrane żeby neutralne położenie było proporcjonalnie tam gdzie trzeba a nie 25% ugięcia maxymalnego.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, olej napisał:

Taczkę zrobisz z auta, będzie twarde i nie wykorzystasz całego zakresy pracy zawieszenia przy sprężynie tak twardej ze wywinduje auto o 35 mm w górę. Zrobisz to kosztem ugięcia w położeniu neutralnym koła i jadąc po dziurach będziesz miał mniej pracy zawieszenia "w dół" co pogorszy trakcję na wertepach. Poza tym przeguby półosiek będą pracowały pod większym kontem niż normalnie. Po to te lift kity wymyślili z amortyzatorami o większym skoku żeby zwiększyć zakres pracy zawiasu na tyle ile fabryczne wahacze i sworznie pozwalają ale sprężyny do tego są tak dobrane żeby neutralne położenie było proporcjonalnie tam gdzie trzeba a nie 25% ugięcia maxymalnego.

 

 

Podaj proszę olej nazwę i model amortyzatorów które będą miały dłuższy skok "negatywny, w dół) i będą tym samym zalecane do sprężyn ironmana podwyższających o 35mm

Link to comment
Share on other sites

super to wiedzieć !! bardzo przydatna wiadomość dla potomnych :) Lift 3cm :)  Dzięki chłopaki !

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

Wow no to jeśli to prawda z seryjnymi amorami z SG to dzięki i szacun Panowie. Bo pomimo spedzonych wielu godzin w necie czytając najróżniejsze info nt liftu to nie natknąłem się na te informacje.

Czyli jestem uspokojony. Sprężyny Ironman przód/tył i amory z SG przód tył i w sturbo będzie śmigać. 

Link to comment
Share on other sites

taaa tylko że jedna sprężyna Ironmana kosztuje 550-660zł..... (czyli cztery szt ponad 2000zł) a gdzie jeszcze amorki....

https://allegro.pl/sprezyny-przednie-ironman-35mm-subaru-forester-i7706232286.html

 

a komplet amory + sprężyny na sam tył to 800zł. Na przód zapewne wyjdzie podobnie. (czyli kolo 1600zł) i mieć spokój na ładnych parę lat :)

https://allegro.pl/zawieszenie-tyl-subaru-forester-sg-zastepuje-sls-i7722117452.html

 

czyli wychodzi, że lepiej kupić całe zawieszenie z SG (+3cm) w cenie samych sprężyn Irinmana (+3,5cm) i to tylko na 3 szt by starczyło hehe.

Pomijając że na tych Ironach to bezie sztywna taczka.....

 

Tak na moją logikę :)

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

Na ironmanach jest twardo. Mialem i generalnie OK ale w drugim SG miałem Dobinsony i było lepiej. Też lift ~30mm ale wygodniejsze a prowadzenie na plus do serii. 
Tylko droższe i trudno dostępne ;(

Link to comment
Share on other sites

Temat liftu wałkuje od ponad roku i Dobinsonow nie trafiłem w sprzedaży.

 

Irony kosztują ok.6 stówek za komplet na os a nie są sztukę;)

https://allegro.pl/zestaw-sprezyn-subaru-forester-przod-35mm-ironman-i6921632973.html

 

Ten gość z Twojego linka klev to wg. mnie próbuje naciągnąć nieświadomych ludzi którzy szybko kupują nie czytając całości ogłoszenia

Edited by Adi660r
Dodatkowe info
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jako nowy na tym forum witam i chciałbym zapytać kogoś, kto ma sprężyny Ironmany w forku SG: czy skok koła i trakcja w terenie się przez twardość tych sprężyn nie pogorszyły?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 14.12.2018 o 08:24, miki_mi2 napisał:

Wystarczy kupić od SG seryjne amortyzatory i sprężyny, wtedy będzie ok 3 cm wyżej. 

 

Cześć

 

a ktoś może wie, czy działa to w drugą stronę i zawieszenie z SF-a podejdzie do SG i obniży go o 30 mm? :)

 

Chcę lekko w dół ale bez znacznego pogorszenia komfortu, WRX jest troche za nisko, Swiftów nigdzie nie widzę na sprzedaż, taki SF byłby idealny

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...