jaceknie Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Witam, czy orientuje się ktoś w różnicach w przeniesieniu napędu na koła w tych skrzyniach, w szukajce nie mogę nic znależć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Skrzynia ręczna posiada centralny mechanizm różnicowy z dodatkowym sprzęgłem wiskotycznym. Skrzynia automatyczna posiada sprzęgło wielopłytkowe, które zależnie od wersji miało różne stopnie spięcia wstępnego, dynamiczne zmieniane podczas jazdy. Były jeszcze skrzynie automatyczne z centralnym mechanizmem różnicowym, ale z tego co się orientuję to nie montowano ich w Foresterach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 51 minut temu, aflinta napisał: (...) Były jeszcze skrzynie automatyczne z centralnym mechanizmem różnicowym, ale z tego co się orientuję to nie montowano ich w Foresterach. jak to, a 4-EAT z VTD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 53 minuty temu, eddie_gt4 napisał: jak to, a 4-EAT z VTD? Nie mówię, że nie było - nie mam pewności, w Legacy wiem, że były 5-EAT z VTD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 (edytowane) W automacie najczęstszą usterką jest właśnie zawór sterujący tym sprzęgłem. Mi się to m.in przytrafiło, i jeszcze paru osobom z forum. Natomiast w przypadku ręcznej skrzyni to chyba najczęściej padają łożyska w dupce skrzyni oraz wiskoza. Trudno powiedzieć co jest lepsze, ręczna skrzynia czy automat. W automacie można sobie zrobić przełącznik do blokowania całkowicie sprzęgła, także jest to wtedy spięte 50/50. Odcina się zasilanie zaworu, dołączając jednocześnie sztuczne obciążenie dla sterownika co by błędu nie wywalał. Edytowane 10 Października 2018 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 W automacie najczęstszą usterką jest właśnie zawór sterujący tym sprzęgłem. Mi się to m.in przytrafiło, i jeszcze paru osobom z forum. Natomiast w przypadku ręcznej skrzyni to chyba najczęściej padają łożyska w dupce skrzyni oraz wiskoza. Trudno powiedzieć co jest lepsze, ręczna skrzynia czy automat. W automacie można sobie zrobić przełącznik do blokowania całkowicie sprzęgła, także jest to wtedy spięte 50/50. Odcina się zasilanie zaworu, dołączając jednocześnie sztuczne obciążenie dla sterownika co by błędu nie wywalał. Robiłeś moda 50/50. Gdzieś czytałem że za 1 biegu jest już 50/50. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 (edytowane) Tak zrobiłem tego moda. Osobny przełącznik. Zgadza się na 1 jest 50/50. Ale dopiero jak wciśniesz gaz. bez gazu jest 90/10, na 1 szybciej i bardziej go dopina niż na pozostałych "biegach". Przynajmniej tak wynika z pomiarów. Ale przełącznik robiłem dla diagnostyki bo miałem problemy z napędem, na szczęście rozwiązane już. Normalnie ten napęd tak funkcjonuje że ten przełącznik jest kompletnie bezużyteczny. Przy 1/3 gazu zawsze masz spięty napęd. Nie wiem jak w czasie jazdy z wyższą prędkością może się trochę luzuje. Jak robiłem pomiary przy diagnostyce skrzyni to wychodzi z tego że. Na 1 leci na zawór ok 2.5V jak już się go lekko wciśnie to spada do 0V. Natomiast na pozostałych zaczyna od 5V i trochę później jest 0V. Dla jasności, 0V to napęd spiety całkowicie, a ok 9V to wpięta zworka FWD czyli napęd rozpięty całkowicie. Ale w zasadzie to co piszę to temat na inne wywody. Edytowane 10 Października 2018 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 2 godziny temu, aflinta napisał: Nie mówię, że nie było - nie mam pewności, w Legacy wiem, że były 5-EAT z VTD. były też Legacy z 4-EAT z VTD 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Tak zrobiłem tego moda. Osobny przełącznik. Zgadza się na 1 jest 50/50. Ale dopiero jak wciśniesz gaz. bez gazu jest 90/10, na 1 szybciej i bardziej go dopina niż na pozostałych "biegach". Przynajmniej tak wynika z pomiarów. Ale przełącznik robiłem dla diagnostyki bo miałem problemy z napędem, na szczęście rozwiązane już. Normalnie ten napęd tak funkcjonuje że ten przełącznik jest kompletnie bezużyteczny. Przy 1/3 gazu zawsze masz spięty napęd. Nie wiem jak w czasie jazdy z wyższą prędkością może się trochę luzuje. Jak robiłem pomiary przy diagnostyce skrzyni to wychodzi z tego że. Na 1 leci na zawór ok 2.5V jak już się go lekko wciśnie to spada do 0V. Natomiast na pozostałych zaczyna od 5V i trochę później jest 0V. Dla jasności, 0V to napęd spiety całkowicie, a ok 9V to wpięta zworka FWD czyli napęd rozpięty całkowicie. Ale w zasadzie to co piszę to temat na inne wywody. Dzięki. Ważna informacja jak się jeździ w terenie żeby unikać spinania napędu w trakcie poślizgu kół. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki_mi2 Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 2 godziny temu, ewemarkam napisał: Tak zrobiłem tego moda. Osobny przełącznik. Zgadza się na 1 jest 50/50. Ale dopiero jak wciśniesz gaz. bez gazu jest 90/10, na 1 szybciej i bardziej go dopina niż na pozostałych "biegach". Przynajmniej tak wynika z pomiarów. Ale przełącznik robiłem dla diagnostyki bo miałem problemy z napędem, na szczęście rozwiązane już. Normalnie ten napęd tak funkcjonuje że ten przełącznik jest kompletnie bezużyteczny. Przy 1/3 gazu zawsze masz spięty napęd. Nie wiem jak w czasie jazdy z wyższą prędkością może się trochę luzuje. Jak robiłem pomiary przy diagnostyce skrzyni to wychodzi z tego że. Na 1 leci na zawór ok 2.5V jak już się go lekko wciśnie to spada do 0V. Natomiast na pozostałych zaczyna od 5V i trochę później jest 0V. Dla jasności, 0V to napęd spiety całkowicie, a ok 9V to wpięta zworka FWD czyli napęd rozpięty całkowicie. Ale w zasadzie to co piszę to temat na inne wywody. Ale piszesz o 1 biegu ustawionym wajchą na wybieraku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Tak, dokładnie. Jak masz wymuszony 1 bieg i chyba 2 (wg niektórych forów w USA) to auto spina szybciej i mocniej centralny dyfer praktycznie go blokującWysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Z tego co mi wiadomo to w amerykańskich skrzyniach siedzi inny zawór, ma inne oznaczenia. W naszych EU jak depniesz przy ruszaniu to na każdym ustawieniu lewarka zepnie napęd, ale na 2,3 oraz D robi to ciut później, stąd wyczuwalny delikatny uślizg na śniegu. Bo startuje od 5V w dół a nie od 2V jak na "biegu" 1. Trochę zgłębiłem temat tej skrzyni jak diagnozowałem swoją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie Opublikowano 10 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 co znaczy symbol VTD o którym piszecie, nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale wychodzi, że skrzynia automatyczna 4 EAT jest podobna w działaniu do Haldeksa IV w Toyocie a skrzynia w manualu do torsena w Audi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Torsen owszem jest ale chyba tylko w STI. Normalnie masz bodajże wisko. A sprzegło transferu w 4EAT to taki lepszy haldex, jest spięte w mniejszym czy większym stopniu ale cały czas, a haldex się dopina jak jest potrzeba. Kolega miał Audi S3, nie wiem czy miał coś uszkodzone ale w zakręcie jak czuł że dupa ucieka, to czuł też moment w którym tył dostaje napęd, jest to takie dziwne uczucie. Trudne do opisania ale nic miłego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 10 godzin temu, ewemarkam napisał: Kolega miał Audi S3, nie wiem czy miał coś uszkodzone ale w zakręcie jak czuł że dupa ucieka, to czuł też moment w którym tył dostaje napęd, jest to takie dziwne uczucie. Trudne do opisania ale nic miłego. Ten typ raczej tak ma. Byłem kiedyś świadkiem jak w Skodzie Octavii Scout dołączyło tył i facet na szczęście na zakręcie poszedł w śnieżną bandę bo gdyby nie ona to skończyły na drzewach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie Opublikowano 11 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Haldex 3 miał te objawy dołączania bardzo odczuwalne, w IV wersji troche poprawili ale nie chciałbym w Subaru czegoś takiego.Oby jak najbliżej torsena. Nic dołączanego. Dziękuje wszystkim za odpowiedzi .Wszystko znalazłem co potrzebowałem wpisujac hasło VTD u wujka google. Forumowa szukajka do bani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Automat jest cały czas spięty, on się nigdy nie rozłącza. Zawsze masz choćby 10% na tyle. Jak naprawiłem napęd, podjechałem sobie na taki mały usypany wał, niedaleko mojego miejsca zamieszkania. Z uszkodzonym napędem (pracował tylko przód) jedno z kół praktycznie jak tylko pojawiła się górka mieliło w miejscu. Gdy napęd był już sprawny, bez żadnego uślizgu nawet najmniejszego podjechał pod górę. Nie na darmo subaru chwali się że ma All Wheel Drive. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVolny Opublikowano 12 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 U mnie chyba jest coś nie tak z tym napędem. Mam XT w automacie. Wyraźnie czuć jak "załącza" się tył i to z opóżnieniem. Czasami zdażyło mi się że ciągnął tylko przód ( na lodzie po daniu w piz.e). Znajomy podniósł go na podnośniku włączył napęd to tyla oś stała. Co może być nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 15 godzin temu, VVolny napisał: Co może być nie tak? Domyślam się, że skrzynia automat? Kiedy olej zmieniany? Może być też problem z zaworem sterującym siłą spięcia tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVolny Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Właśnie nie wiem kiedy zmieniany, może nigdy , planuje to zrobić już od roku, ale jakoś mi nie po drodze . Postaram się to zrobić jeszcze w tym roku . Dam znać czy pomogło, ale sądzę, że to raczej będzie to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się