Skocz do zawartości

"DOT 3 Only" w Foresterze z 2011 roku?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na kapslu zbiorniczka płynu hamulcowego widnieje informacja, że należy ów układ zalewać wyłącznie płynem DOT3. Auto jest krajowe, poprzedni właściciel kupił je w Poznaniu.
Pytanie 1: Czy faktycznie do układu nie wolno wlewać innych  płynów - DOT 4 lub DOT 5.1 ? Płyn DOT3 został niemalże wyparty z rynku patrząc na ofertę np. Stacji Paliw.
Pytanie 2: Jakim cudem w aucie z 2011 roku preferowany jest płyn DOT3?

W załączeniu fotka kapsla.
 

Proszę o odpowiedź, ponieważ muszę zmienić między innymi płyn.

dot3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, bo zgubienie kapsla akurat od płynu hamulcowego to normalna sprawa :D, zważywszy, że praktycznie poza wizytami w ASO, nie było podstaw do jego tykania. Śmiem stwierdzić, że nawet ASO mogło tego nie tykać, bo auto miało pierwszą rejestrację od nowości w styczniu 2012, a ja je kupiłem we wrześniu 2014. 
Fajnie, gdyby ktoś autentycznie z SIP się wypowiedział na ten temat.
Może to tak, jak z wyposażeniem wnętrza, na przykład włącznikami grzania foteli? ( uznano, że są tak wspaniałe, że montowano je przez wiele generacji :biglol:

Edytowane przez striker994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączniki grzania foteli to kwestia kosztów i to nie tylko Subaru w ten sposób je redukuje. Natomiast to jaki płyn hamulcowy możesz zalać do auta jest podane dokładnie w instrukcji. Miejsca na korku zbyt wiele nie ma i zwyczajnie ograniczyli się do specyfikacji minimalnej. To samo jest na korku od oleju - w  XV jest 0w20 ale instrukcja dopuszcza też inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat jest mechanikiem, kiedyś był na takim szkoleniu, gdzie wykład prowadził facet, który na prawdę miał widzę i znał się na japończykach, on twierdził, że jeżeli jest zalecany DOT3 , to powinno się taki płyn lać, podobno DOT4 poza wyższą temperaturą wrzenia ma więcej substancji żrących i elementy gumowe w układzie hamulcowym nie zawsze sobie z nim radzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dlatego chciałbym wyjaśnić to z pracownikami technicznymi SIP, bo to jest sytuacja dość kuriozalna. Mój punkt widzenia jest taki, że z powodu oszczędności mogli na produkcji założyć taki korek / zbiorniczek, bo zalegać ich może "w kit i jeszcze więcej", tak samo, jak z np. włącznikami grzania foteli. W teorie o "zgubieniu" korka przez poprzedniego właściciele nie wierzę - zdażyło się to Wam? Codziennie otwieracie zbiorniczek, żeby mógł być na tyle luźny aby spaść? Oh, c'mon!

Jeśli na etapie projektu przewidziano możliwość korzystania wyłącznie z DOT3, no to jaja jak berety.


@DZIAŁ TECHNICZNY

Edytowane przez striker994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w xv z 2014 roku tez jest dot3 only. W aso przy przegladzie przy 30k km zalali go dot4 i nic się nie dzieje. dot 3 , dot4 są zamienne więc nie masz się o co obawiac w szzcegolnosci ze skoro masz auto serwisowane w ASO to już od dawien dawna masz w zbiorniczku dot 4 bo ASO dot3 nie leje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...