Skocz do zawartości

Czy subaru bez turbo to jeszcze subaru?


Gość Wort

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Turbo, Turbo,Turbo,Turbo i tylko Turbo

Kupowanie subaru bez turbiny to pomyłka,to ona nadaje samochodom tej marki niepowtażalny charakter,ponadto w foresterze wesje z turbiną to nie tylko moc,

cały układ przeniesienia napędu i zawieszenie jest inne,to zupełnie inny samochód w porównaniu z wersją wolnossącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 127
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Witam .

Turbo, Turbo,Turbo,Turbo i tylko Turbo

Kupowanie subaru bez turbiny to pomyłka,to ona nadaje samochodom tej marki niepowtażalny charakter,ponadto w foresterze wesje z turbiną to nie tylko moc,

cały układ przeniesienia napędu i zawieszenie jest inne,to zupełnie inny samochód w porównaniu z wersją wolnossącą.

Bez przesady, nie tylko turbo nadaje charakter autom Subaru, to zbyt dalekie uproszczenie. Co to znaczy - zupełne inny samochód? Te zmiany nie idą aż tak głęboko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zmiany nie idą aż tak głęboko.

Te zmiany idą bardzo głeboko,ale to tylko moje odczucia.

W foresterze turbo czuć szlachetne pochodzenie od rajdowej impezy,wersja wolnossąca to taki sobie vanik,te nowe 158km to tylko dobrze wygłąda na papierze,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Turbo, Turbo,Turbo,Turbo i tylko Turbo

Kupowanie subaru bez turbiny to pomyłka,to ona nadaje samochodom tej marki niepowtażalny charakter,ponadto w foresterze wesje z turbiną to nie tylko moc,

cały układ przeniesienia napędu i zawieszenie jest inne,to zupełnie inny samochód w porównaniu z wersją wolnossącą.

Bez przesady, nie tylko turbo nadaje charakter autom Subaru, to zbyt dalekie uproszczenie. Co to znaczy - zupełne inny samochód? Te zmiany nie idą aż tak głęboko.

 

Faktem jest ze turbo ma inne przelozenia, szpere z tylu, inne, twardsze i wzmocnione zawieszenie, hamulce tarczowe z tylu i EBD. I co nieco lepsze wyposazenie we wnetrzu. Jest tez o 5 mm nizszy i ma 5 mm wiekszy przeswit niz N/A. (dane dotycza Forestera II).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zmiany nie idą aż tak głęboko.

Te zmiany idą bardzo głeboko,ale to tylko moje odczucia.

W foresterze turbo czuć szlachetne pochodzenie od rajdowej impezy,wersja wolnossąca to taki sobie vanik,te nowe 158km to tylko dobrze wygłąda na papierze,

Na podstawie czego to czuć- zapachu tapicerki? Szlachetne pochodzenie? O co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Turbo, Turbo,Turbo,Turbo i tylko Turbo

Kupowanie subaru bez turbiny to pomyłka,to ona nadaje samochodom tej marki niepowtażalny charakter,ponadto w foresterze wesje z turbiną to nie tylko moc,

cały układ przeniesienia napędu i zawieszenie jest inne,to zupełnie inny samochód w porównaniu z wersją wolnossącą.

Bez przesady, nie tylko turbo nadaje charakter autom Subaru, to zbyt dalekie uproszczenie. Co to znaczy - zupełne inny samochód? Te zmiany nie idą aż tak głęboko.

 

Faktem jest ze turbo ma inne przelozenia, szpere z tylu, inne, twardsze i wzmocnione zawieszenie, hamulce tarczowe z tylu i EBD. I co nieco lepsze wyposazenie we wnetrzu. Jest tez o 5 mm nizszy i ma 5 mm wiekszy przeswit niz N/A. (dane dotycza Forestera II).

No to już całkowicie inne auto jest, zupełnie inne :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie czego to czuć- zapachu tapicerki? Szlachetne pochodzenie? O co chodzi?

Witam

Bynajmniej nie chodzi tu o zapach,chociaż alkantara ma bardzo ładny.

Głownie chodzi o to jak to auto jeżdzi ,można w nim poczuć namiastke auta rajdowego,

Moc ma drugorzędne znaczenie,liczy się moment obrotowy ,który jest o niebo wyższy

w porównaniu z wersją wolnossącą,i do tego właśnie momentu musiało być dostosowane zawieszenie i przeniesienie napędu

Ps.A o zapach,szczególnie alkantary też chodzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam staruszka Forestera 2.0 S (na automacie) to chyba katalogowo jakieś 170 KM. Wcześniej jeżdziłem , od nowości, PASSATEM 1,8 T. Po półrocznej jeżdzie Foresiem nie zamienił bym tego samochodu na żaden inny (do imprez jakoś mnie nie gna specjalnie :wink: ). Nie jeżdziłem wolnymssakiem ale silnik z turbiną jest spełnieniem moich marzeń o dynamicznej jeżdzie (porównanie pod jakimkolwiek względem passata 1,8T z zaturbinkowanym leśnikiem, jest moim skromnym zdaniem, w każdym punkcie pomyłką).

 

Wniosek : z turbiną zawsze jest fajnie a z turbiną w Foresiu jeszcze rajcowniej :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w wolnossącym zapniesz proste zęby reduktora to też się poczujesz z wyjącym układem napędowym jak w rajdówce

witam

Ponieważ silnik jest do bani( oczywiście jak na subaru,wporównaniu z innymi markami i tak jes to najleprzy wolnossący silnik na świecie) , muszą go ratować reduktorem.

 

Ps.Dla ożywienia forum specjalnie pisze troche prowokacyjnie,ale czy moglibyście pisać bardziej bezosobowo.

Pozdrawiam Wszystkich WOLNOSSĄCYCH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ silnik jest do bani( oczywiście jak na subaru,wporównaniu z innymi markami i tak jes to najleprzy wolnossący silnik na świecie) , muszą go ratować reduktorem.

To kwestia zastosowania, w przypadku ręcznej skrzyni, ciągnięcie czegokolwiek zaturbionym szuwarkiem to szybka śmierć sprzęgła, przy reduktorze problem zdecydowanie mniejszy. Po prostu wersja turbo jest w trochę inny segment skierowana. Wolnossące z redukcją to typowe auta robocze, zauważ, że sedan z takim samym silnikiem reduktora nie posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągnięcie czegokolwiek zaturbionym szuwarkiem to szybka śmierć sprzęgła

 

no chyba, że nie używasz obrotomierza od cyferki 3 (30) :mrgreen:

 

 

 

Wort jak tak piszesz to w takim razie po co wogle montować "turbo" do jakiegokolwiek auta, wystarczy zwiększyć pojemność do tych 6 litrów i wychodzi 300km bez turbo i można używać jako

typowe auta robocze

Masz odrobine dziwne podejście do tych modeli aut :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w wolnossącym zapniesz proste zęby reduktora to też się poczujesz z wyjącym układem napędowym jak w rajdówce

witam

Ponieważ silnik jest do bani( oczywiście jak na subaru,wporównaniu z innymi markami i tak jes to najleprzy wolnossący silnik na świecie) , muszą go ratować reduktorem.

 

Ps.Dla ożywienia forum specjalnie pisze troche prowokacyjnie,ale czy moglibyście pisać bardziej bezosobowo.

Pozdrawiam Wszystkich WOLNOSSĄCYCH

Ani ten silnik nie jest do bani,ani nie jest też najlepszym wolnossącym na świecie, reduktor tam nie jest po to by go ratować a ty nie piszesz wcale prowokacyjnie tylko.... no dobra nie kończę aby było bardziej bezosobowo :cool:

Ps. Nie wiem czy próba ożywiania tego Forum nie jest zbyt ryzykowna :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani ten silnik nie jest do bani,ani nie jest też najlepszym wolnossącym na świecie, reduktor tam nie jest po to by go ratować a ty nie piszesz wcale prowokacyjnie tylko.... no dobra nie kończę aby było bardziej bezosobowo

Ps. Nie wiem czy próba ożywiania tego Forum nie jest zbyt ryzykowna

__

Jak widzę chyba jest,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wort jak tak piszesz to w takim razie po co wogle montować "turbo" do jakiegokolwiek auta, wystarczy zwiększyć pojemność do tych 6 litrów i wychodzi 300km bez turbo i można używać jako

 

Dla dżwięku turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wort, turbiny? Myślałem, że bardziej chodzi o zaturbiony silnik, sama turbina brzmi... tak sobie. Przy okazji polecam opcję edytuj w lewym górnym rogu postu by nie mnożyć niepotrzebnie wpisów, opanowanie sztuki cytowania jest bardzo proste :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można w nim poczuć namiastke auta rajdowego

Jak w wolnossącym zapniesz proste zęby reduktora to też się poczujesz z wyjącym układem napędowym jak w rajdówce :twisted:

 

I na tym wrażenia się kończą. :sad:

 

 

typowe auta robocze

Masz odrobine dziwne podejście do tych modeli aut :???:

 

Takie na jakie zasługują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla "dzwięku turbiny" to był cytat z Chołowczyca,ale on jak widać nie wie co mówi.

Bierzesz wszystko bardzo dosłownie,a to są czasami zupełnie niewinne skróty myślowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla "dzwięku turbiny" to był cytat z Chołowczyca,ale on jak widać nie wie co mówi.

Bierzesz wszystko bardzo dosłownie,a to są czasami zupełnie niewinne skróty myślowe.

Odnośnie nazwiska to WRC Fan już napisał :) Brałem dosłownie bo był to dział techniczny, teraz jesteśmy w OT i możemy poluzować wodze fantazji.

Nie wiem co chcesz osiągnąć, pisząc, że subaru bez turbo to nieporozumienie. Są tacy co potrzebują turbo, są tacy co nie potrzebują. Tak samo jak są tacy co jeżdżą imprezami i tacy co wolą B9, Legacy albo Libero. Wolny świat, wolny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...