Challenger7 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam, niestety dosięgła mnie PRAWDOPODOBNIE usterka tłoka. Mianowicie najbardziej słychać to na zimnym silniku (równomierne cykanie w silniku), mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej będzie to tłok. Czy ktoś już przerabiał temat wymiany tłoków, pierścieni, uszczelek, itd. ? Zabawy z tym sporo więc jaki koszt może wchodzić w grę? Forester 2.0 XT SG rok 2005 A/T Edytowane 24 Sierpnia 2018 przez Challenger7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Masz dużo tematów na ten problem. Kierunki są dwa piston slap, czyli stukanie na zimnym, jeśli się rozgrzeje i chodzi prawidłowo to - ten typ tak ma - po jakimś przebiegu. Jeśli nie przestaje i stuka cały czas to niestety silnik do rewizji. Masz masę tematów z remontem silnika 2.0T. Polecam abyś pojechał do dobrego mechanika, który zna się na Subaru, bo tu na forum to wróżenie z fusów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 ja tak miałem i okazało się, że po regulacji zaworów przestało cykać. Też tylko na zimnym rano, po rozgrzaniu ustawało. po pierwsze zawory do regulacji..... ale jak ci tak mechanik wywróżył z fusów "to pewnie tłok" to zmień mechanika...... Opcje są dwie jeśli cichnie na rozgrzanym: 1 - zawory do ustawienia - mi pomogło 2 - piston slap - powyżej 200k przebiegu już możliwe - można z tym jeździć nawet i 50-100k następne.... połowa starych subarynek tak już ma Co do remontu to tylko w zakładzie "z forum" a nie u jakichś "wróżbitów" i szykuj się na wydatek około 12-15k zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger7 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Po rozgrzaniu nie słychać tego podczas jazdy, na zimnym owszem. Jednak na ciepłym po otwarciu maski słychać to "cykanie stukanie". Mechanik powiedział to "prawdopodobnie tłok" ale zobaczymy jak się dobierzemy do silnika. Mechanika mam zaufanego i wszystkie swoje dotychczasowe auta u niego naprawiam także mam pełne zaufanie do niego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 (edytowane) uuuuu jak słychać na rozgrzanym to tfu tfu może i panewka.... Zanim go całkiem rozbierzesz sprawdź te zawory ps. nie słyszałem jeszcze żeby ktoś miał "uszkodzony tłok" w subaru. Częste usterki 2.0 z turbiną to piston slap, panewki, uszczelki dekli (to wszystkie subaru) no i UPG ale to bardziej 2,5. no i pęknięte bloki ale to raczej STI Edytowane 24 Sierpnia 2018 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger7 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 4 minuty temu, klev napisał: uuuuu jak słychać na rozgrzanym to tfu tfu może i panewka.... Zanim go całkiem rozbierzesz sprawdź te zawory ps. nie słyszałem jeszcze żeby ktoś miał "uszkodzony tłok" w subaru. Częste usterki 2.0 z turbiną to piston slap, panewki, uszczelki dekli (to wszystkie subaru) no i UPG ale to bardziej 2,5. no i pęknięte bloki ale to raczej STI Jaki mógłby być koszt jeśli to panewki, a jaki jeśli piston slap? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 jeden i drugi to wymiana tych samych elementów i koszt około 12-15k. Ale naprawdę radzę Ci rozejrzeć się na forum albo znaleźć zakład specjalizujący się w subaru - nie są to zwykłe silniki w rzędzie itp - w ogóle inna bajka - ja mam swojego mechanika od lat ale silnik dąłem komu innemu bo wiem, że rozbierał i wie co i jak..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger7 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 skąd te 12 - 15k? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 dwie głowice do obróbki, dwie uszczelki pod głowice, dwei uszczelki dekli no i cała reszta....... + mechanik za subaru też nie wezmie 800zł bo ma 2 x wiecej roboty - i musi sie znać a za wiedze też sie płaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger7 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 8 minut temu, klev napisał: dwie głowice do obróbki, dwie uszczelki pod głowice, dwei uszczelki dekli no i cała reszta....... + mechanik za subaru też nie wezmie 800zł bo ma 2 x wiecej roboty - i musi sie znać a za wiedze też sie płaci. Czyli również "wróżysz z fusów" z ceną 12000 - 15000 zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 oczytałem się trochę tego forum, nie jeden kolega robił remont i jak zakładasz ze zmieścisz się w 5-6k jak w zwykłym samochodzie to się bardzo zdziwisz a najśmieszniej (i najweselej/lepiej itp) będzie jak zrobisz regulacje zaworów i stuki/puki znikną - czego ci życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger7 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 6 minut temu, klev napisał: oczytałem się trochę tego forum, nie jeden kolega robił remont i jak zakładasz ze zmieścisz się w 5-6k jak w zwykłym samochodzie to się bardzo zdziwisz a najśmieszniej (i najweselej/lepiej itp) będzie jak zrobisz regulacje zaworów i stuki/puki znikną - czego ci życzę No i obyś "wywróżył" mi z tą regulacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 (edytowane) podałem tylko swój przykład, bo miałem też cykanie/pukanie na zimnym a mamy te same silniki. Więc jest duże prawdopodobieństwo ze to to samo - czyli zawory. Edytowane 24 Sierpnia 2018 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger7 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 A koszt regulacji 2.0 xt to ile? mniej więcej? Bo to pierwszy raz będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 każdy mechanik ma swoje ceny - mój wyciągał silnik i przy okazji zmienił rozrząd z pompą i skasował mnie za tą operacje 1000zł (bez części, sama robocizna) znaczy ja płaciłem tylko za rozrząd - uszczelki dekli i oleje i szlify płytek i płyn chłodniczy i nabicie klimy były już w tym 1000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger7 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 No mój mechanior to mniej więcej tak samo mi powiedział za regulację ok 800zł bez wyjmowania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 no to albo jest mega majster (ja jeszcze takiego nie spotkałem) albo nie wie ze tam są "talerze" czy "płytki" czy jak to tam się nazywa i czeka go wyciąganie silnika hehe mechanicy w starych autach zakładają ze tam tylko zdjąć dekiel i kluczykiem ze szczelinomierzem wyregulować - a tu zonk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Jak najbardziej się da,jeśli do regulacji są tylko zawory od przodu silnika (o ile pamiętam), bo tam jest trochę więcej miejsca i da się wyciągnąć szklanki,tak przynajmniej twierdzi mój spec,który w moim aucie sprawdzał luzy.Niemniej zazwyczaj sensowniejsze jest wytarganie motoru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Robiłem piston slapa u Carfita + panewki (bez szlifu wału korbowego bo jeszcze nie zaczęły stukać). Wszystko tip - top. Cena coś koło 6500. 12-15 tysięcy to bzdura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 12-15 to mialem na mysli z tlokami i korbami (bo mowa byla jak w temacie o uszkodzonym tloku).... Porzadny remont. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 (edytowane) W dniu 24.08.2018 o 21:04, klev napisał: 12-15 to mialem na mysli z tlokami i korbami (bo mowa byla jak w temacie o uszkodzonym tloku).... Porzadny remont. Tłoki miałem zmieniane bo musi iść nadwymiar po szlifie. Jak rozumiem temat to nie ma w nim mowy o uszkodzonym tłoku tylko o tym, że to tłok na skutek zużycia gładzi cylindra stuka na zimnym. Żadne korby nie są zmieniane, tak samo jak głowice. Do roboty jest szlif cylindrów, głowicy pewnie, nowe tłoki, pierścienie i wszystko co przy okazji warto zrobić (rozrząd, pompa wody może itp.). U mnie doszły jeszcze profilaktycznie panewki bo to bolączka 2.0 XT. Edytowane 28 Sierpnia 2018 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 W 2.0XT są płytki nie szklanki i da się spokojnie zrobić regulację bez wyjmowania silnika, robiłem to nie raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się