Skocz do zawartości

Pytanie o opony


Fresh Air Inspector

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Państwo,

czy ktoś z Was używa do Forestera opon całorocznych Goodyear Vector 4seasons Gen-2?

Z jakim ciśnieniem jeździcie?

Pytam, bo po nabiciu do zalecanego przez Subaru standardowego ciśnienia czyli 2,1 przód i 2,0 tył to kompletne flaki - nawet obcy ludzie na parkingu zwracają mi uwagę.

Jeżeli ktoś miał do czynienia z tymi oponami to proszę o odpowiedź.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki forek i jaki rozmiar opon. 

Ja mam u Siebie co prawda inne opony rozmiar 205/70R15, czyli taki jak ma być w SF. Napompowane 2.0 i też wyglądają jak flaki, ale widać tak ma być. Jak napompujesz bardziej może Ci wybierać środek bieżnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są całoroczne, to pewnie będą miękkie bardziej w lato, temu żeby w zimie przy -20 nie były z kamienia (tak mi się wydaje). Nie wiem jak sprawdzałeś ciśnienie, ale jeśli na słońcu albo na ciepłych gumach (czyli jak sprawdzałeś na stacji) to możesz mieć też przekłamanie. Najlepiej robić to w cieniu na zimnych oponach. Jak kupowałeś opony w ASO to można ich też pytać o zdanie na ten temat, w końcu nowy sprzęt niech się oni tym martwią skoro masz 4x flaki na tych gumach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 16.08.2018 o 18:23, Fresh Air Inspector napisał:

Szanowni Państwo,

czy ktoś z Was używa do Forestera opon całorocznych Goodyear Vector 4seasons Gen-2?

Z jakim ciśnieniem jeździcie?

Pytam, bo po nabiciu do zalecanego przez Subaru standardowego ciśnienia czyli 2,1 przód i 2,0 tył to kompletne flaki - nawet obcy ludzie na parkingu zwracają mi uwagę.

Jeżeli ktoś miał do czynienia z tymi oponami to proszę o odpowiedź.

Pzdr.

Zweryfikujteż ciśnienie innym ciśnieniomierzem. Nawet w serwisach oponiarskie jest rozjazd pomiędzy różnymi przyrządami. 

W dniu 17.08.2018 o 17:49, GREGG napisał:

Jeżdżąc po asfalcie, bez przejażdżek w terenie, najlepiej napompować ok. 10% więcej niż podaje instrukcja

I tak też robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2018 o 22:58, ewemarkam napisał:

Napisz jaki forek i jaki rozmiar opon. 

Ja mam u Siebie co prawda inne opony rozmiar 205/70R15, czyli taki jak ma być w SF. Napompowane 2.0 i też wyglądają jak flaki, ale widać tak ma być. Jak napompujesz bardziej może Ci wybierać środek bieżnika.

 

...za to wyglądające jak flaki zbiorą bieżnik po zewnętrznych stronach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdzę na takim rozmiarze na wielosezonie z Hankoka i sam sobie zrobiłem w każdym kole po 2,4 bo bawiłem się tak chyba przez 2 godziny testowałem na własną rękę rózne ciśnienia i potem przejażdzka po kilka kilometrów + test wizualny , dopiero jak napompowałem do trójki to  wydawało się że wyglada ok ale w praktyce to błąd i tak być nie może, dodam że bagaży nie wożę raczej sam lub trzy osoby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ewemarkam napisał:

Widocznie nie, skoro producent podał takie a nie inne ciśnienia.

 

Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka

 

 

Opona oponie nierówna. Ale skoro producent tak przewidział to oczywiście nikt nie broni tak jeździć, Twoje opony wszakże :D Ile na takich "flakach" przejechałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, ewemarkam napisał:

Widocznie nie, skoro producent podał takie a nie inne ciśnienia.

 

Większość modeli Subaru to w założeniu auta nadające się na lekki teren, stąd mają takie a nie inne fabryczne opony i zalecane niskie ciśnienie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester przejechał od marca ok 1500km, mało bo głównie dojazd do pracy. A puki małżonka na macierzyńskim to raz jednym samochodem a raz drugim. Opony mam nowe, po założeniu kompletna geometria, zobacze po 5 tys czy gdzieś bieżnika nie wybiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Widocznie nie, skoro producent podał takie a nie inne ciśnienia.

 

Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

O ile jest pewność,  że masz w oponach to zalecane ciśnienie!  Miałem przypadek, że serwisie oponiarskim po 5 tygodniach jazdy chciano upuszczać w moim aucie ciśnienie o 0,2 bara, co by oznaczało,  że nie tylko nie ubyło powietrza, ale go przybyło. Nie zezwolilem, to przyniesiono kolejny manometr i powietrza już było za mało. Wnioski nasuwają się same...

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z manometrami jest tak.... kupiłem kompresor taki uniwersalny 12VDC/230VAC (nie za 30pln tylko 5 razy więcej). Pompowałem koło rowerowe, jeżdżę na ok 2 barach, sprawdziłem ręką, dużo więcej niż powinno być, nabił do 3 a wskazywał 2. Podpiąłem manometr z "wika" taki przemysłowy, pokazał 4. Wziąłem do pracy, sprawdziłem ten w kompresorze, dopiero przy 5 barach ciśnienia się pokrywały. Niewiele myśląc wymieniłem manometr w kompresorze na sprawny.

Kiedyś widziałem test wskazań manometrów w kompresorów na stacjach benzynowych, też były drobne rozbieżności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...