baki Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 A co myślicie nad takim upgreadem? Kit czy kit? http://www.spalacz.pl/uklad-chlodzenia-hamulcow-audi-a4-b8 Wiem, że nie Subaru i że nie czterotłoczek, ale właściwie do każdego auta możnaby taki mod wykonać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Fajne. Każdy sposób na poprawienie fabryki jest pożyteczny, o ile skuteczny. Drobna uwaga - nie można przeliczać poprawy skuteczności chłodzenia w procentach licząc, że np. 10 % mniej z 300 C to mniej o 30 C. To tak nie działa. Uperdliwy może jestem, ale 10 % mniej z 300 C to 57 stopni mniej, jeśli w ogóle ma sens szacowanie tego w procentach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 (edytowane) @Dottoree @konrad0101 skoro twierdzicie, że RC5 jest znacząco lepsze od ds2500 to może faktycznie spróbuje. Z ciekawości poszukałem na necie i z danych producentów wynika, że współczynnik tarcia mają bardzo podobny na poziomie 0,4, jedynie przy maksymalnych wartościach temperatur ds2500 zaczyna tracić skuteczność, a RC5 niby utrzymuje. W dniu 1.08.2018 o 22:44, dr.elich napisał: Jeśli myślisz o założeniu zacisków z Alfy to przymierzam się do zlecenia wykonania adapterów wg projektu @Sykatore - będę ustalał szczegóły. Potrzeba min. 5 chętnych by sprawa zamknęła się w rozsądnych pieniądzach (czytaj 300pln/komplet adapterów). Ok, dzięki za info - przemyślę jeszcze temat. Adaptery to jedno, a trzeba jeszcze mieć zaciski... @uxon wiadomo, że hamulec powinien działać progresywnie, a nie zero-jedynkowo. Natomiast nie wydaje mi się by kierowcy wyścigowi czy rajdowi musieli zapierać się z pełnych sił by zblokować koła jest szansa, że na jesieni będę miał dostęp do takiej zabawki: będzie można wtedy konkretnie sprawdzić co i jak się nagrzewa Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez tamer9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad0101 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 ja tak uwazam , tylko tarcze idą dużo szybciej przy RC5+ i to bardzo.... kup gładkie brembo i bedziesz zadowolony klocki +- ok 500zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 W dniu 2.08.2018 o 22:31, tamer9 napisał: @uxon wiadomo, że hamulec powinien działać progresywnie, a nie zero-jedynkowo. Natomiast nie wydaje mi się by kierowcy wyścigowi czy rajdowi musieli zapierać się z pełnych sił by zblokować koła Mam taki przyklad z zycia. W mojej bylej rajdowce, poprzedni wlasciciel jezdzil z odpietym serwem. Jak kupowalem od niego auto, to bylem zdziwiony, po co taki patent. Powiedzial mi, ze ma duzo lepsze czucie hamulca i duzo rzadziej blokuje kola na dohamowaniach, kwestia tylko wyrobienia nogi Ja tak probowalem jezdzic, ale na kazdym dohamowaniu mialem wrazenie, ze brakuje mi hamulca i ostatecznie serwo podpialem i tak mi bylo lepiej/wygodniej, ale rzeczywiscie duzo czesciej zaczalem blokowac kola na dohamowaniach. Na potwierdzenie jego teorii dodam, ze gosc potrafil wykorzystywac potencjal samochodu lepiej ode mnie, bo zwykle wygrywal klase. Jesli masz sprawne hamulce (niezapieczone tloczki itd.), i zalezy Ci na jezdzie na czas, a jezdzisz raczej po krotkich, kretych odcinkach (nie przegrzewasz hamulca), to ja bym Ci mimo wszystko radzil opanowac to co masz. Wedlug mnie do jazdy na czas lepszy lagodny (tepy?), dobrze dozowalny hamulec, niz subiektywnie lepszy, ostrzejszy, ktory ciezej jest dozowac. Zawsze mozesz pocwiczyc silowo noge 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baki Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Czyli, że lepszym rozwiązaniem może być standardowy czterotłok + RC5 + tarcza dwuczęściowa niż złote Brembo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 10 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 @baki wątpię by czterotłoczek z dobrym klockiem hamował lepiej od brembo ze standardowym klockiem. No a przynajmniej prawa fizyki temu przeczą @uxon nie do końca rozumiem Twoje założenie, że jeżeli hamulec dysponuje dużą siłą hamowania, to nie da się jej dozować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Kurde, za tanio ten swój czterotłoczek sprzedałem Większa tarcza + większe klocki wiadomo że lepiej będą i hamować i ciepło odprowadzać, co to za głupoty że nic nie daje zmiana... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 16 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 czy ktoś zna jeszcze jakieś rozwiązanie poza tym podanym przez @pegi z zaciskami z Alfy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad0101 Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 W dniu 1.09.2018 o 11:08, baki napisał: Czyli, że lepszym rozwiązaniem może być standardowy czterotłok + RC5 + tarcza dwuczęściowa niż złote Brembo? Tańsze szybsze...czy lepsze nie do końca ale wystarczające ... * złote brembo to też nie wiadomo co to nie jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baki Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 W dniu 16.09.2018 o 11:38, tamer9 napisał: czy ktoś zna jeszcze jakieś rozwiązanie poza tym podanym przez @pegi z zaciskami z Alfy? Rozwiązaniem może być rajdowy hamulec na szuter. Wchodzi na felgi 16 i 15. Ale to już nieco droższe rozwiązanie. Są takie do Lancerów. Do Imprez nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mits Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 4ro tloczkowy musi lepiej hamowac jak 2dwu, ludzie jezdzacy dh wiedza. Moze masz problem z cala reszta z twojego wzoru? Tematy cierne to juz jednak drugi tor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 23 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 W dniu 19.09.2018 o 20:55, baki napisał: Rozwiązaniem może być rajdowy hamulec na szuter. Wchodzi na felgi 16 i 15. Ale to już nieco droższe rozwiązanie. Są takie do Lancerów. Do Imprez nie wiem. Jeżeli szutrowy hamulec wchodzi pod 15", to obawiam się że tarcza będzie mniejsza niż w 4-tłoczu, a wtedy wątpię by skuteczność hamowania była lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baki Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Tarcze to dwuczęściowe 296x30 Zacisk kuty, z wewnętrznymi kanałami, tłoczki bez uszczelnień zewnętrznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Godzinę temu, baki napisał: tłoczki bez uszczelnień zewnętrznych To jak to jest uszczelnione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 27 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2018 Pewnie brakuje tych uszczelnień co zabezpieczają przed brudem/wilgocią. Dużo wyczynowych zacisków tak ma, co oznacza, że do jazdy na co dzień mało się nadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 30 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 @baki czyli wielkość tarcz praktycznie taka sama jak w 4-tłoczku. Ciekawe jak te zaciski się sprawdzają, muszę poszukać czy są dedykowane do Imprezy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się