Skocz do zawartości

Remont silnika i napędów


pokolenie1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Niestety po kapitalnym remoncie (blacha,lakier,zawieszenie,elektryka) przyszedł czas na silnik i napędy. Po ustawieniu zaworów pojawił się wyciek spod głowic w moim Forku z 97 roku 123 kuce. Ja nie podejmę się naprawy z pominięciem warsztatu znającego problemy związane z tym silnikiem. Mimo że jestem z Łodzi mogę zawieźć boxera gdziekolwiek w Polskę byleby zakład przeprowadził naprawę jak się należy. Stąd pojawia się pytanie o adres i opinie pozytywne jak i negatywne warsztatu ogarniającego temat silników z Subaru. Dodam jako ciekawostkę że szykuję pojazd na żółte tablice, więc bubla nie przepuszczę. Nie zależy mi na czasie, tylko na jakości. Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że leci z pod głowicy a nie pokrywy zaworów?

 

Jak to drugie to jest to łatwe do usunięcia. 

 

Na żółte trzeba 25 lat i... unikalności, myślisz że przepchniesz Forka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, chojny napisał:

Jesteś pewny że leci z pod głowicy a nie pokrywy zaworów?

 

Jak to drugie to jest to łatwe do usunięcia. 

 

Na żółte trzeba 25 lat i... unikalności, myślisz że przepchniesz Forka? 

Jestem pewien na 100%. Myłem go już 2x i cały czas z tych samych miejsc wycieka.

25 lat pyknie niebawem-dlatego mi się nie śpieszy. Skoro da radę zarejestrować merca 124 jako zabytek to da radę też starego Forestera z pierwszych miesięcy produkcji- a przyjemność jazdy takim autem jest nie do opisania :) . A jestem już po pierwszych rozmowach z rzeczoznawcą i on nie widzi wielkich problemów jeżeli będzie utrzymany w oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to żeby ten ... teges ale na moje liczenie to do żółtych blach to tak jakby 4 lata brakuje a z tego co wiem to jedno z kryteriów!

melduje ze nic nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Guliwer napisał:

Od niedawna jest 30 lat.

Od niedawna czyli od kiedy? Jak szukałem było 25 lat, nieprodukowany od 15... Zgadza się dla mojego egzemplarza za 4 lata.

1 godzinę temu, recki napisał:

Nie to żeby ten ... teges ale na moje liczenie to do żółtych blach to tak jakby 4 lata brakuje a z tego co wiem to jedno z kryteriów!
 

Zgadza się! Dlatego nie napisałem że już teraz, a powoli szykuje auto zmiany statutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdajesz sobie sprawę że status zabytku nakłada na Ciebie szereg potencjalnych obowiązków (choćby obostrzenia przy sprzedaży za granice).
Jestem bardzo na tak ale nie kojarzę na forum auta na żółtych! Może będziesz prekursorem?
Powodzenie!
A remont serducha to chyba Niu Sącz? Nie będzie tanio ale na pewno dobrze

melduje ze nic nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, recki napisał:

A zdajesz sobie sprawę że status zabytku nakłada na Ciebie szereg potencjalnych obowiązków (choćby obostrzenia przy sprzedaży za granice).
Jestem bardzo na tak ale nie kojarzę na forum auta na żółtych! Może będziesz prekursorem?
Powodzenie!
A remont serducha to chyba Niu Sącz? Nie będzie tanio ale na pewno dobrze

melduje ze nic nie musze
 

Zdaje sobie z tego sprawę. Zdaję sobie również sprawę, że przy takim manewrze współwłaścicielem pojazdu staje się skarb państwa. Obostrzeń jest sporo i nie raz nad tym myślałem.

Właśnie ktoś musi być pierwszy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mirasek napisał:

Wybacz moją ciekawość, co jest takiego wyjątkowego w tym modelu że chcesz go zarejestrować na żółte tablice? Pytam, nie opiniuję :)

 

W temacie, jaki zakres napraw Cie interesuje?

Jeden z pierwszych egzemplarzy na starym kontynencie :) a na poważnie zawsze chciałem kupić trupa i go wyremontować w celu rejestracji na żółte tablice. Jeżeli sie nie uda bo stwierdzą że nie jest wartościowy w żaden sposób to zawsze istnieje możliwość utworzenia statutu pojazdu zabytkowego co jest czymś innym niż pojazd zabytkowy.

Co do napraw, pojawił się wyciek spod głowic więc jak już je zdejmować to trzeba będzie sprawdzić cylindry,panewki etc. A uszkodzony mam też krzyżak przy skrzyni... Taki zakres prac pozostał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pokolenie1991 napisał:

Od niedawna czyli od kiedy? Jak szukałem było 25 lat, nieprodukowany od 15

Jedno Subaru na żółtych już jest w PL (Warszawa), a pewnie i niejedno.

 

Może nie do końca 30 lat, ale cytując np. http://www.auto-swiat.pl

 

"Na początek ważne zastrzeżenie: wytyczne mówiące o tym, że samochód można zarejestrować jako zabytkowy, jeśli od daty jego produkcji minęło co najmniej 25 lat, a od zakończenia wytwarzania danej generacji modelu – 15, teoretycznie nadal obowiązują. Tyle że ostateczna decyzja dotycząca rejestracji zawsze należy do wojewódzkiego konserwatora zabytków (WKZ), który mimo to może regulację zmienić i – we własnym zakresie – odmówić wydania żółtych tablic właścicielowi klasyka. Nawet takiego, który wymogi (25/15 lat) spełnia. Tak dzieje się np. na Mazowszu, gdzie od stycznia za zabytkowe mogą być uznane auta w wieku co najmniej 30 lat. Dodatkowo, na stronie mazowieckiego WKZ czytamy, że pojazd musi być „(...) oryginalny, bez znacznych zmian podwozia, układu kierowniczego, hamulcowego, silnika”.

 

W mojej wsi też już jest 30 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...