Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, ketivv napisał(a):

VW ID.5 wykonany dobrze, bardzo poprawnie ale jako BEV moim zdaniem tylko Tesla Y zamiast takiego VW

 

Tesla - infotaiment, aplikacja, zarządzanie energią, nowoczesna struktura hardware-software, bezproblemowe aktualizacje, prosty dostęp do sieci Superchargerów 

 

VW ID.5 to taki zwykły samochód z napędem na prąd

Tesla to inny świat, prostota, funkcjonalność

 

VW ID.5 to era telefonu- czy na kablu czy GSM ale telefon

Tesla to era smartfonu

 

Nie mam doświadczenia z ID5 ale z Teslą miesiąc miodowy mi już minął. 

Uważam że był to dobry wybór na pierwszego BEV właśnie ze względu na prostotę użytkowania i miękkie wejście w świat EV. 

Jednak jak już wcześniej wspomianłem, Tesla jako samochód ogółem jest zwyczajnie średnia. W 80% jestem z tego samochodu zadowlony, jednak pozostałe 20% powoduje że następny EV będzie na 100% od jednego z “legacy makers”. 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, matros1 napisał(a):

Tesla jako samochód ogółem jest zwyczajnie średnia

 

w rzeczy samej, od lat to powtarzam to jest średnia półka całkiem przyzwoitych aut

podobnie jak Subaru i Skoda  ;) 

tak mi się jakoś na literę s kojarzyło 

 

5 godzin temu, matros1 napisał(a):

Uważam że był to dobry wybór na pierwszego BEV właśnie ze względu na prostotę użytkowania i miękkie wejście w świat EV.

 

wręcz cudowną prostotę

 

moja TM3 ma wiele wad, niedoskonałości, TM3 HL jest zdecydowanie doroślejszym produktem 

wyobrażam sobie,  że za x lat (nie za xx) kolejna wersja będzie jeszcze  lepszym i o połowę tańszym

oczywiście nie ona jedna na "nowym rynku"

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketivv napisał(a):

w rzeczy samej, od lat to powtarzam to jest średnia półka całkiem przyzwoitych aut

podobnie jak Subaru i Skoda  ;) 

tak mi się jakoś na literę s kojarzyło

 

I to jest ważne aby potencjalni nabywcy przestali myśleć o Tesli jako produkcie premium (bo tak często w mediach się o Tesli mówi). To jest poziom właśnie np. Subaru.

 

Tesla to chyba trochę taki Saab obecnych czasów. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, matros1 napisał(a):

Tesla to chyba trochę taki Saab obecnych czasów. 

 zdecydowanie nie Saab ;)

 

Saab to całkowicie inna jakoś wykonania wnętrza auta, zbyt pieczołowita konstrukcja całości 

jak też kolejna różnica Saab nigdy nie zarabiał i nie mógł zarobić na produkcji aut bo koszty produktu były wyższe jak cena sprzedaży także ciężko by było o zysk operacyjny 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi napisał(a):

Dojechaliśmy do sufitu w pochwałach Tesli, więc trzeba to nieco ostudzić  ;)

 

img_2_1720889711701.thumb.jpg.67ded47a73fe389224b8903e9f644d2a.jpg

 

widocznie jeszcze nie jestem w pełni pochłonięty przez ekosystem Tesli bo na to bym nie wpadł ;)

 

zarazem powiem tak, moim zdaniem jest całkowicie odwrotnie choć obecny prezes Forda jest ciekawą osobowością w automotive jakże inną od prezeski GM 

 

świat się jednak zmienia, dawne potęgi inżynieryjno-produkcyjne mogą już nie wyznaczać trendów ani też nie stanowić wzorca do naśladowania, czy wręcz czuć się nieco zagubione 

 

Boeing ma problem z jakością samolotów czy swoim programem kosmicznym na skalę jaką wydawałaby się jeszcze do niedawna zwyczajnym brakiem podstawowej odpowiedzialności 

 

powtarzam i będę to powtarzał w kwestii elektryfikacji transportu samochodowego, który moim zdaniem jest nieunikniony wielcy tej branży są bardzo daleko w tyle i cały czas tracą olbrzymie kwoty aby tylko być na tym rynku 

o ile dla firm tradycyjnie motoryzacyjnych pochodzących z US mnie to nie dziwi bo oni już dawno olali swoje zasięgi światowe i zwyczajnie się kurczą stajać się firmami jednego kontynentu jak np. GM czy Ford 

to marki europejskie przegrały sromotnie w swojej własnej grze, grze która uważam za słuszną i potrzebną czyli odejście od używania paliw kopalnych na rzecz używania energii odnawialnej

bo sam proces zastąpienia kopalnych węglowodorów czy wręcz spalania węgla innym bardziej efektywnym, zrównoważonym i tanim procesem pozyskiwania niezbędnej nam do życia energii ze źródeł odnawialnych traktuje jak kolejny etap rozwoju cywilizacji ludzkiej

 

patrząc globalnie jeśli planetę na której żyjemy zwaną Ziemią potraktowalibyśmy jako wielki rotor o ciągłej ekspozycji na Słońce - bo znacząca cześć powierzchni planety jest non stop wyeksponowana na energię docierającą do nas z "naszej centralnej siłowni termojądrowej" którą nazwaliśmy Słońce - to możemy jako cywilizacją stworzyć system bezprzewodowego przesyłania energii elektrycznej z tejże siłowni zwanej Słońcem do planety zwanej Ziemia dla nas wszystkich i mieć jej pod dostatkiem tak długo jak Słonce nie zgaśnie co też kiedyś nastąpi

 

tylko czy my ludzie już jesteśmy tak doskonałą cywilizacją, wspólnotą, żeby wznieść się ponad podziały, granice, uprzedzenia i zamiast marnować energię w ramach wojen i innych walk plemion stworzyć prawdziwą wspólnotę ?

 

może też jest to niemożliwe bo nasz zwierzęcy atawizm wygra z rozumem z tym co jest w nas "sapiens" choć coraz częściej uważam, że jeśli obserwuje nas cywilizacja o wyższym stopniu rozwoju za rozumnych nas nie uważa 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, ketivv napisał(a):

 zdecydowanie nie Saab ;)

 

Saab to całkowicie inna jakoś wykonania wnętrza auta, zbyt pieczołowita konstrukcja całości 

jak też kolejna różnica Saab nigdy nie zarabiał i nie mógł zarobić na produkcji aut bo koszty produktu były wyższe jak cena sprzedaży także ciężko by było o zysk operacyjny 

 

 

Chyba że mówimy o ostatniej generacji 93, które mechanicznie było Vectrą, a wnętrze było tak tragicznej jakości, że wszelkie dekory rysowały się od paznokci, a napisy z przycisków schodziły od samego patrzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, skwaro napisał(a):

Chyba że mówimy o ostatniej generacji 93, które mechanicznie było Vectrą, a wnętrze było tak tragicznej jakości, że wszelkie dekory rysowały się od paznokci, a napisy z przycisków schodziły od samego patrzenia :)

 to i tak pod spodem jest za dobrze, za mocno, za przyzwoicie 

 

bo rysowały się "gumowane" detale a jakoś całej reszty materiałów jest aż za dobra 

 

zresztą cała ta współpraca GM i Saab ciężko, żeby się udała bo "marka premium" dla gryzipiórków z US po studiach MBA a technologicznymi "świrami" z EU i to jeszcze Skandynawii udać się nie mogła - tak to widzę po latach 

 

podobnie jak teraz Volvo / Polestar będące w rodzinie Geely gdzie moim zdaniem produktem najlepszej jakości nie jest ani marka Volvo ani Polestar a Zeekr - można powiedzieć ich marka własna - natomiast Volvo i Polestar dostały zielone światło na "próbę stworzenia" oferty pod "świat zachodni" głównie wymagający europejski ale z docelowym założeniem, opłacalności całego projektu, chyba europejscy managerowie tych projektów zrobili "cash burn" przepalając pieniądze na rzekome potrzeby bardzo wymagającego europejskiego klienta, który powili jawi się bardziej jako mityczny jak realny w masowej skali ;)

 

bo masowym rynkiem na produkty marek premium to były Chiny to było 50% zysków a nie EU 

były bo wiele wskazuje, że już nie są 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, siara76 napisał(a):

Strasznie clickbait owy artykuł z którego nic nie wynika. Jedyny konkret to że podatek będzie obejmował kontenery z magazynami energii, co ma się do prosumentów jak pięść do nosa, bo takie kontenery się stawia na farmach. Nawet kawałka projekty ustawy nie zacytowali albo źródła, żeby było do czego się odnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, siara76 napisał(a):

No takie czasy ale jak myślą to wymyślą :ph34r:

Jak masz panele na dachu a magazyn w domu to powierzchni do opodatkowania nie zwiększa, bo niby jak. Podatek jest naliczany od powierzchni użytkowej. Tu chodzi o dodatkową infrastrukturę, którą się buduje pod farmy i tam podatek się jak najbardziej należy, jedyną niejasną kwestią są panele na gruncie, ale to trzeba zobaczyć projekt ustawy. Inaczej to tylko bicie piany.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ketivv napisał(a):

 zdecydowanie nie Saab ;)

 

Saab to całkowicie inna jakoś wykonania wnętrza auta, zbyt pieczołowita konstrukcja całości 

jak też kolejna różnica Saab nigdy nie zarabiał i nie mógł zarobić na produkcji aut bo koszty produktu były wyższe jak cena sprzedaży także ciężko by było o zysk operacyjny 

 

 

 

10 godzin temu, skwaro napisał(a):

Chyba że mówimy o ostatniej generacji 93, które mechanicznie było Vectrą, a wnętrze było tak tragicznej jakości, że wszelkie dekory rysowały się od paznokci, a napisy z przycisków schodziły od samego patrzenia

 

Bardziej chodziło mi o to że podobnie jak Saab, Tesla lubi robić rzeczy inaczej, po swojemu. Przy czym inaczej, nie zawsze znaczy dobrze ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2024 o 11:45, ketivv napisał(a):

 

image.thumb.png.dc81210ef5da9dfde086867b82fa73a3.png

 

VW ID.5 wykonany dobrze, bardzo poprawnie ale jako BEV moim zdaniem tylko Tesla Y zamiast takiego VW

 

Tesla - infotaiment, aplikacja, zarządzanie energią, nowoczesna struktura hardware-software, bezproblemowe aktualizacje, prosty dostęp do sieci Superchargerów 

 

VW ID.5 to taki zwykły samochód z napędem na prąd

Tesla to inny świat, prostota, funkcjonalność

 

VW ID.5 to era telefonu- czy na kablu czy GSM ale telefon

Tesla to era smartfonu

 

ja po prostocie Tesli powoli gubię się w "tradycyjnych" autach, ostatnio trochę kilometrów w "nowoczesnych spalinowcach" pokazało mi jak już odleciałem :)

może dlatego mnie obsługa takiego VW ID.5 męczy po paru minutach obcowania z nim

 

 

niestety moje korpo nie umozliwia leasingu Tesli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, matros1 napisał(a):

jak Saab, Tesla

 

jakoś tak się w życiu ułożyło, że w moim garażu są obecnie te dwie marki ;)

 

15 godzin temu, matros1 napisał(a):

Przy czym inaczej, nie zawsze znaczy dobrze ;) 

 

co by nie powiedzieć do tej grupy "inaczej" zaliczyć można też Subaru bo cały układ napędowy jest bardzo specyficzny

choć wszytko wskazuje na to, że mojego ukochanego STI GH hatch nigdy już do garażu nie wstawię ....  inny czas, inny świat

 

raczej mam ostatnie ICE w swoim życiu paradoksalnie cały czas podpięte do ładowarki ;) CETEK aby podtrzymać aku 12 V

 

uważam, że ICE staną się zabytkami, których używanie będzie podobne do hobby typu hippika czy powożenie powozem, użytkowanie takiego pojazdu stanie się całkowicie nieuzasadnione ekonomicznie 

 

czy Tesla jest "dziwna, inna" zaryzykuje stwierdzenie, że w tej rewolucji samochód jest już inną inżynierią do jakiej przyzwyczajeni są tradycyjni producenci, którzy nie nadążają bo ta branża przechodzi do branży "consumer electronics" a tu rządzą inne prawa, których "tradycyjni" nie ogarniają do tego łączą ich zależności z dostawcami, którzy też wydają się nie do końca rozumieć zmian

 

dlatego dla mnie Tesla nie jest inna, tak jak "telefon bez klawiatury" nie był inny, dziwny był całkowicie nowym produktem, który stał się naszą codziennością 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketivv napisał(a):

uważam, że ICE staną się zabytkami, których używanie będzie podobne do hobby typu hippika czy powożenie powozem, użytkowanie takiego pojazdu stanie się całkowicie nieuzasadnione ekonomicznie 

 

Jestem podobnego zdania 

 

3 godziny temu, ketivv napisał(a):

dlatego dla mnie Tesla nie jest inna, tak jak "telefon bez klawiatury" nie był inny, dziwny był całkowicie nowym produktem, który stał się naszą codziennością 

 

Są lepsze i gorsze telefony bez klawiatury. Tak jak tradycyjni producenci mogą się od Tesli sporo nauczyć w kwestiach oprogramowania, metod budowania komputerów na kołach itd., tak Tesla ma moim zdaniem sporo do nauki od tradycyjnych producentów jak budować naprawdę dobre samochody a nie tylko dobre EV.

 

Tradycyjni powoli zaczynają doganiać Teslę jeżeli chodzi o EV a nawet pod wieloma względami jej odchodzić (nie mówię tutaj o kosztach produkcji czy zysku operacyjnym  z ich sprzedaży a jedynie o porównaniu samochodów jako użytkownik). Kiedyś w testach EV Tesla królowała, dzisiaj często zaczyna zajmować 2 czy 3 miejsce. 

Starzejąca się flota jej nie pomaga a na horyzoncie nie widać następców. 

 

W moim obecnym Top 10 rodzinnych EV, Tesla nawet się nie łapie:

 

image.png.7413c6b1d1bb1491d074a029809c029f.png

 

Mając dzisiejsze doświadczenie z Teslą i EV motoryzacją w ogóle, do tego użytkując samochód w taki sposób jak aktualnie, zwyczajnie drugi raz Tesli bym nie kupił. Paradoksalnie polecę ją każdemu kto z EV dopiero zaczyna swoją przygodę. Właśnie jako miękki start w rozsądnej cenie. Tak żeby posmakować i sprawdzić czy to jest to i czego tak naprawdę się od tej EV motoryzacji oczekuje. 

 

Natomiast po roku użytkowania i 30+ tyś km w elektryku, dzisiaj kupiłbym EV od tradycyjnego producenta. Realnie byłby to Macan albo Q6. A jeżeli budżet nie wytrzymałby takiego obciążenia to Kia/Hyundai. 

Teslą pojeżdżę jeszcze ze dwa/trzy lata a wtedy wybór powinien być jeszcze większy. Czekam na mocne kombi od Audi.

 

Mam słabość do Porsche (i Audi) i pewnie obiektywny nie jestem, ale moim zdaniem są to zwyczajnie lepsze samochody od Tesli (nie koniecznie lepsze EV). 

 

Poza tym lubię mieć auto które mi się podoba i z przyjemnością popatrzę sobie na nie na odchodne a nie sprzęt AGD, którego pełno na ulicach ;) 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, matros1 napisał(a):

ak Tesla ma moim zdaniem sporo do nauki od tradycyjnych producentów jak budować naprawdę dobre samochody a nie tylko dobre EV.

 

będę powtarzał Tesla to jest start up technologiczny który nauczył się robić auta (uczy się) w skali i moim zdaniem całkiem dobrze to Tesli wychodzi bo to potężna lekcja do odrobienia 

 

natomiast co do smartfonów - telefonów bez klawiatury to raczej "stara gwardia" nie jest czołówką w ich produkcji ;)

 

 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ketivv napisał(a):

Tesla to jest start up technologiczny który nauczył się robić auta

 

Aktualnie mówienie o Tesli “start up” jest nieporozumieniem. Firma została założona ponad 20 lat temu. Musk dołączył do niej w 2004 roku. 

Jest to już prężnie działająca międzynarodowa firma, notowana na giełdzie. 

Problem jest taki że ta firma momentami ciągle działa jakby była start up’em a produkty przez nich dostarczone mają jakościowe wpadki właśnie jak start up. To już nie powinno mieć miejsca. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, matros1 napisał(a):

Natomiast po roku użytkowania i 30+ tyś km w elektryku, dzisiaj kupiłbym EV od tradycyjnego producenta. Realnie byłby to Macan albo Q6. A jeżeli budżet nie wytrzymałby takiego obciążenia to Kia/Hyundai. 

Teslą pojeżdżę jeszcze ze dwa/trzy lata a wtedy wybór powinien być jeszcze większy. Czekam na mocne kombi od Audi.

 

Mam słabość do Porsche (i Audi) i pewnie obiektywny nie jestem, ale moim zdaniem są to zwyczajnie lepsze samochody od Tesli (nie koniecznie lepsze EV). 

 

 

sorry za drugi cytat 

 

dlatego Tesla to Subaru ;)  technicznie bardzo poprawne, solidne a reszta taka sobie 

choć jest coraz lepiej i nowa TM3 HL jest dużo doskonalszym samochodem 

 

jednakże to cały czas średnia półka a nie "premium" jak Audi czy faktyczne premium jak Porsche 

bo Tesla to ma być affordable BEV, dobra wartość za wydane pieniądze i spójny system energy 

- np. integracja ładowania Tesli z Powerwall PV system - softowo

- czy sieć Superchargerów z rozsianym magazynowaniem i energy arbitrage 

- dynamiczne sterowanie ruchem na Superchargerach

 

moto w Tesli jest tylko wycinkiem wizji, bardzo konkretnej i skutecznie wprowadzanej w życie 

 

będę powtarzał Tesla to firma technologiczna mająca wizję strategiczną i jednak uparcie do tego dążąca 

można się śmiać z FSD ale teslowska autonomia jazdy jest coraz lepsza i lepsza, obecnie dostaje dane z olbrzymiej ilości pojazdów na drogach, pojazdów który były uparcie w pewnej formie wprowadzane na drogi od lat a były niezbędne jako "agenci" danych które sa opracowywane w sprzęcie wyjątkowym i to też była wieloletnia strategia

de facto jest to - moim zdaniem - pierwsza funkcjonalna, praktyczna AGI (AI typu ogólnego) z jaką zwyczajnie do czynienia w realnym życiu 

 

łatwość obsługi systemów Tesli to jest sztuka, za którą kryje się niesamowicie skomplikowana rzeczywistość 

 

dlatego uważam, że ja powoli "gubię się" w "tradycyjnych ekosystemach" moto bo żyje i funkcjonuje w prostym, banalnym, niewymagającym wiele od usera 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, matros1 napisał(a):

 

Aktualnie mówienie o Tesli “start up” jest nieporozumieniem. Firma została założona ponad 20 lat temu. Musk dołączył do niej w 2004 roku. 

Jest to już prężnie działająca międzynarodowa firma, notowana na giełdzie. 

Problem jest taki że ta firma momentami ciągle działa jakby była start up’em a produkty przez nich dostarczone mają jakościowe wpadki właśnie jak start up. To już nie powinno mieć miejsca. 

 

@matros1  rozumiem tok myślenia, jednakże jesteś w błędzie skala wielkości fabryki nie decyduje o strategii działania 

oczywiście mogę się mylić jednak chciałem jasno przedstawić swój punkt widzenia, moim zdaniem traktowanie firmy Tesla jako ukształtowanego, dorosłego "producenta auta elektrycznych" jest błędem w swoim założeniu, mnie jest łatwiej zrozumieć tą firmę traktując ją jako technologiczny start-up 

tylko ciężko zobaczyć skalę zmian z krótkiego dystansu - powiedzmy, że celem jest transformacja źródeł energii dla całego świata ze spalania paliw kopalnych na źródła odnawialne, prąd elektryczny jako główne paliwo "światowej ekonomii" pochodzące z różnych źródeł głownie solar i teraz dopiero jesteśmy na etapie w którym firma Tesla udowodniła że dla się żyć jeżdżąc elektrycznym autem osobowym na baterie, to już dużo a w całym pierwotnym założeniu to dopiero parę stopni długich schodów 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, ketivv napisał(a):

nowa TM3 HL jest dużo doskonalszym samochodem 

 

Moje zdanie na temat HL znasz. Cieszę się że nie mam styczności z ich wcześniejszymi produktami, bo byłbym pewnie dużo bardziej krytyczny. 

 

Cały ekosystem Tesli jest świetny. Dlatego też ją kupiłem i polecę każdemu początkującemu amatorowi EV.

Jednak dzisiaj już wiem, że mogę spokojnie żyć bez tego ekosystemu i ważniejsze jest dla mnie mieć po prostu dobry samochód. 

 

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem następny koncern ogranicza produkcje.

@matros1, Twój ulubiony .

EPorsche, po początkowej euforii, sprzedają się znacznie gorzej , niemal o połowę.

Produkcja Tycana odbywa się  już na jedną zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grunt że ciągle produkują ;) Taycan bardzo mi się podoba ale na ciasne ulice NL średnio się nadaje. Realnie do wożenia dzieci do szkoły na żonowóz bardziej Macan się nadaje. 

 

Ciekawy jestem jak im elektryczny 718 wyjdzie. 

 

EDIT:

Porsche pokazało właśnie Macana z napędem tylko na tył. Ma mieć najwięcej zasięgu z całej gamy i najniższą cenę (co nie znaczy że niską). 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...