Adi Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego No i jest problem. I to poważny Ponieważ ikona @ketivv a i jeszcze kilku na naszym forum chyba nie wchodzi w grę. Właśnie przymierzałem się do bagażnika ... ...mam niepełnosprawną córeczkę i jej nowy wózek, większy od poprzedniego, bo dziecko to rzecz naturalna- rośnie, gdy go składam w całości, nie współpracuje z za małym otworem bagażnika w TM3. Wchodzi na styk i docisk, ale jak coś jest już w bagażniku, to nie ma szans. A wyjeżdżając gdziekolwiek, coś w tym bagażniku będzie, nawet sporo. Wobec tego, najlepsza opcja na rynku elektrycznym, przestała być najlepszą opcją dla mnie No i jestem w kropce. Założyłem zakup elektryka na koniec tego roku, a nie mam żadnej sensownej alternatywy dla Trójki. Inne z całego przekroju rynku są gorsze, co było i jest stale udawadnianie, między innymi tu. A jak się zbliżają do tego co oferuje Tesla, to są 2 razy droższe. Chińczyki nie wchodzą w grę, bo: mimo achów i ochów, to ciągle niewiadoma. Nie wiemy za wiele o nich, o ich jakości, trwałości, nie ma serwisów, oficjalnych sieci sprzedaży i co ciekawe, zbliżone do Tesli są też znacznie od niej droższe. I można pomyśleć- wrócić i rozważyć Teslę, ale inny model. No tak, ale Y jest tak paskudna, że nie znalazłbym w sobie tyle racjonalności, by przechylić szalę nad obrzydzeniem A S-ka. Jest zdecydowanie powyżej mojego budżetu. I teraz pytanie do Was. Dosłownie przed 15 minutami zacząłem rozważać taką opcję. Czy jest sens kupić używaną S-kę? Widzę sporo ofert z rynków: Niemieckiego, Norweskiego i US&A. Jeśli już, to w które źródło najlepiej celować? I czy warto, bo jakość S-ki jest daleka od 3-ki, a dodatkowo gorsza zasięgowo itp. Na używkę wolałbym nie przeznaczać kwoty równej nowej 3-ki, raczej max 120-150. Czy w tym budżecie jest sens? Obawiam się , że przyjdzie mi czekać na wyimaginowany super model kombi, który nawet nie istnieje na deskach kreślarskich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 11 godzin temu, Zyzol napisał(a): @ketivv lubi psychologicznie 11 godzin temu, Zyzol napisał(a): Posiadacz budżetu na auto w wys. 250-300 go jednak nie rozciągnie. 8 godzin temu, matros1 napisał(a): Myślę że to będą wybory w stylu 250-300 w gotówce czy może auto za 500 w finansowaniu. popatrzcie jak ciężko wypracować prosty komunikat, że jeśli pewien produkt A o cechach "takich samych" do produktu B kosztuje 2 razy więcej, co jest obiektywne to jak trudno nam dojść do tak tak prostego porozumienia ? nie ma znaczenia "co daje Porsche" Macan EV nie ma znaczenia "czego nie daje" Tesla Model Y LR/P jakiejkolwiek nieświadomej czy świadomej racjonalizacji nie użyjemy, żeby przekonać siebie, że to tylko "drugie tyle" taką samą racjonalizacje stosuje pewnie znaczna grupa potencjalnych klientów Tesli, Subaru, VW, BYD itp. marek "dla ludu" tylko dla nich x dotyczy innej kwoty 2 godziny temu, Blixten napisał(a): A sterowanie człowiekiem może się źle skończyć … tylko to się cały czas dzieje, czego przykładem jest np. podawanie ceny w ratach a nie w wymiernej kwocie, tak btw. tematu przy którym jesteśmy możesz to mieć za 499 miesięcznie możesz to mieć już za jedyne 704000 wraz z odsetkami możesz to mieć tylko za 508000 już dzisiaj dla mnie brzmi inaczej jeśli ktoś uważa, że żyje nie sterowny, nie manipulowany, że nie podlega czy jest odporny na wysublimowane, dyskretne, działające poprzez naszą nieświadomość mechanizmy manipulacji .... .... to jest sterowny dlatego mniej się obawiam chipa w głowie pracuje np. z osobą która twierdzi, że nie ma problemu z alkoholem, wysoko funkcjonująca zazwyczaj możesz tylko przyznać rację, odpowiedzieć rozumiem zadajesz pytanie - to czemu się spotykamy ? żona mi kazała rozumiem, to co z robimy z tym czasem ? i słuchasz o złej żonie, o tym, że facet jest bardzo odpowiedzialny "przecież nawet kupiłem sobie alkomat taki jak mają w policji żeby mnie nie złapali" dlaczego mieli by pana/cię złapać ? "przecież mówię, że mnie nie złapią bo kupiłem sobie taki sam alkomat jak policja używa" no i jak obstawiacie alkoholik czy nie ? świadom czy nie ? zona zła czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) 12 minut temu, ketivv napisał(a): żona mi kazała Dzięki Bogu że u mnie to ja mam zawsze ostatnie zdanie do powiedzenia ... Edytowane 2 Lutego przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 9 minut temu, matros1 napisał(a): Dzięki Bogu że u mnie to ja mam zawsze ostatnie zdanie do powiedzenia ... rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 50 minut temu, Adi napisał(a): I teraz pytanie do Was. Dosłownie przed 15 minutami zacząłem rozważać taką opcję. Czy jest sens kupić używaną S-kę? Widzę sporo ofert z rynków: Niemieckiego, Norweskiego i US&A. Jeśli już, to w które źródło najlepiej celować? I czy warto, bo jakość S-ki jest daleka od 3-ki, a dodatkowo gorsza zasięgowo itp. Na używkę wolałbym nie przeznaczać kwoty równej nowej 3-ki, raczej max 120-150. Czy w tym budżecie jest sens? - S-ka z tych lat to duża starsza konstrukcja, duże różnice w rozwiązaniach (różni poddostawcy niezintegrowanego systemu) - wolniejsze czasy ładowania "w trasie" na ładowarkach DC + to duże i pod tym względem praktyczne auto w nadwoziu liftback + można wciąż kupić z bezpłatnym ładowaniem na SuC - uwaga musi być przypisane do auta nie pierwszego właściciela, pytanie ile z tego darmowego prądu skorzystam + relatywnie nieduże koszty zakupu nowa S-ka to inne auto, technicznie równie "doskonałe" jak 3 i Y (pomijam, kto o sądzi o Tesli) stara S - to składak w którym co chwile, zazwyczaj Tesla wprowadza zmiany co kwartał, szkoła, która posłużyła do pierwszej "bezkompromisowej" od podstaw linii 3/Y gdybym koniecznie już teraz musiał decydować oparł bym się w opisanej przez ciebie sytuacji tylko i wyłącznie o kryteria wymierne, skrajne racjonalne, skupiając się na jak najlepszym stosunku koszty vs. osiągnięte cele (wymierne, wygląd mam daleko w nosie) cały czas mówię o sobie 1. z powodu tych ściśle obiektywnych, wymiernych przyczyn odpadła TM3 - koniec tematu 2. jakim budżetem, finansowaniem rozciągniętym np. w dłuższym czasie mogę dysponować - moja obawa dotycząca starej S-ki - za 4-5 lat te auta będą kosztowały 20-40 k pln, na części, do zabawy, za cenę baterii - wybrałbym technologię aktualna, bo 8-10 letnia technologia BEV Tesli to tak jak bym dzisiaj miał porównać Golfa R do Golfa GTI z 1988 roku - obydwa fajne ale jednak dużo się zmieniło - czy mogę się spodziewać amortyzacji w ramach firmy/działaności gospodarczej scenariusz TM Y - dotacja na elektryka - warunki auto nowe, ograniczenie maksymalnej kwoty - amortyzacja/pełny udział wartości auta w kosztach przy założeniu VAT 50/50 % finalnie wolałbym mieć nową TMY Performance czy LR jak stare S, jeśli mym musiał teraz decydować biorąc pod uwagę specyfikę sytuacji ale ..... jeśli mógłbym sobie pozwolić na nieco nonszalancji, dłuższego finansowania, trochę wyższych kosztów utrzymania (ubezpieczenie, opony) kupiłbym Tesle Model S Plaid (można kupić młodą używkę) łączę dwa światy, mam samochód spełniający wymogi koniecznie względem ilości miejsca, bardzo dobry zasięg, o niebo lepiej wykonany pojazd jak stare S-ki (wcześniej wsponiałem, że obawiam się znaczącej utraty ich wartości z racji starej technologii) mam bieżącą technologię, mam Tesle, mam osiągi, mam rodzinne auto i nie jest to SUV wolałbym się podeprzeć zewnętrzym finansowaniem aby zapienić sobie lepszą technologię i kompleksowe rozwiązanie, które spełnia niemalże wszystkie potrzeby jak wydać 150 k pln na "zabytek" na którym na bank stracę 100 k pln - to jest moja opinia, nie fakty 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Dzięki @ketivv. Masz może wiedzę, w jakich latach S-ki przechodziły lifty/modernizacje? Głownie te jakościowe. Widzę, że modele zmieniały sie 14-16, 16-21, i 21-dziś Ale czy w trakcie były jakieś zabiegi? Rozumiem, że pierwsza seria, to poligon doświadczalny i nie ruszać tego. Plaid byłby super, ale nie zamierzam korzystać z finansowania. Tylko gotówka, więc grubo poza moim zasięgiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego A tymczasem w Oslo: Kierowca Tesli „myslal“, ze auto ma wlaczone Park i po nacisnieciu gazu wyladowal w wodzie. Dobrze, ze w poblizu byla jeszcze plywajaca sauna - pasazerow wyciagnieto z lodowatej wody i zapewniono ogrzanie . PS: Chyba jednak ciagle bardziej odpowiada mi auto z tradycyjnymi dzwigniami. Plus dla Tesli - pasazerowie sie bez problemu wydostali z auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Teraz, Adi napisał(a): Ale czy w trakcie były jakieś zabiegi? Rozumiem, że pierwsza seria, to poligon doświadczalny i nie ruszać tego. aż tak tego nie śledzę, Tesla co do zasady robi ciągłe "usprawnienia" niespecjalnie to opisując linia 3/Y lina obecna S/X to już w pełni zintegrowane ich rozwiązania, dostawy OEM co najwyżej robią hardware pod konkretne wymagania Tesli mając często żadne pojęcie na jakim sofcie to działa to jest zresztą jedna z kluczowych różnic Tesla względem "stara gwardia" jeśli chodzi o "starą S-ke" to modele z nowym przodem, zarazem nie jestem obecnie w temacie, choć kiedyś się do używanej S-ki ze starym przodem przymierzałem, rocznika nie pamiętam ale pod koniec produkcji, na zewnątrz ogólnie była zaniedbana, zderzak tył urwany przyklejony szarą taśmą, pneumatyka w zawieszeniu raz na jakiś czas zgłaszała błąd pewnie miechy do wymiany ale... obydwa silniki wymienione na gwarancji (one miały problem z uszczelnieniami) bateria 92% degradacji czyli całkiem cacy, środek wszytko sprawne, nie zużyte, jednak z bardziej "szlachetnych materiałów" o ile skóry na siedzeniach nie lubię to alcantara dookoła i na podsufitce, otwierany dach 115 k pln sprzedający się wahał bo liczył, że klient będzie później kupił w Szwajcarii X-ksa do do naprawy i na 3-4 tygodnie jeszcze auta potrzebował dla mnie zarazem TM3 jest autem "lepszym" technologia, osiągi, wielkość od samego początku mi się spodobała w tzw. międzyczasie pojawiło się auto dla mnie (np prawie bo nie Performance a LR) czyli TM3 z pełnym FSD w Tesli miała status pełnego wsparcia gwarancyjnego (zbieg okoliczności tym razem odpowiedzieli mi na maila w 10 minut a nie 10 dni ) a ja byłem w trasie z Gdańska do Dębicy więc idealnie żeby szybko podskoczyć na Śląsk i po chwili kupiłem TM3 zamiast S-ki czy S-ka by mi wystarczyła - tak, pewnie by do dzisiaj jeździła a jednak kosztowałaby 55% TM3 a moim jedynym ograniczeniem było 225 k pln czyli wartość pełnej amortyzacji auta elektrycznego wg. obecnych przepisów modele Y i X kompletnie mnie nie interesowały motywacje miałem dwie, od jakiegoś czasu urzeczywistniałem odejście od paliw kopalnych "in total" bo mogę być swoim producentem znacznej (w istocie się ponad bilansuje) ilości niezbędnej mi do życia energii - to jest głownie aspekt finansowy, klimat jest "przy okazji" jeżdżąc na zmianę BMW X1 2.0 Turbo Pb i Saab TurboX czyli też Pb - przesiadka na pełnoprawne BEV to dla mnie "auto za darmo" i to przy założeniu, że "mój prąd" licze na swoje cele transportowe po 1 pln (wcześniejsze moje wpisy, nawet odkupując z sieci mam 0,83 pln/kwh brutto reszta to koszt obsługi systemu baterii dzięki któremu mogę sobie decydować kiedy mam prąd pobierać) czyli taka S-ka po ok 5 latach mogła by być dla mnie warta zero i tak nic nie trace TM3 którą używam po ok 10 latach mam za zero i to przy założeniu, że pełne FSD nie przepiszę na kolejną Tesle a nie dlatego chciałem je mieć teraz gdy nie działa w EU tyko chce mieć w przyszłości, rozliczenie skraca mi okres do około 8,5 lat w stosunku do kosztów jakie wcześniej ponosiłem, także dla mnie to jest i fun i sytuacja "win-win" obarczona niewielkim ryzykiem, wszytko tu jest działaniem celowym nie przypadkowym przypadkiem jest to, że nie kupiłem nowej TM3 Performance w 2020 roku, bo była już żona się wyprowadziła, perypetie, dziewczyna w innym miejscu Polski więc zamiast na Tesle wydałem kasę na kolejne mieszkanie stad opóźnienie w moim planie działania, który lata temu na tymże forum opisałem i wyliczyłem a po powrocie do Dębicy zrealizowałem dzisiaj mam trochę obaw czy "stare S-ki" nie dostaną po tyłku jak "nowe S-ki" będą się za 2-3 lata pojawiały na rynku wtórnym choć dla mnie utrata wartości TM3 ma żadne znaczenie, jeśli będę żył nie sądzę, żebym nie wybrał ponownie Tesli, która zamiast kupić za kwotę X kupie za 0,65 X pierwotnej kalkulacji dlatego dla mnie technologia spalinowa jest przegrana, jestem praktykiem a nie teoretykiem, teorie odrobiłem dużo lat wcześniej, teraz są ostatnie lata na przewagę w kosztach użytkowania BEV vs. ICE (mówię o autach o podobnych cenach zakupu) po adopcji BEV na rynku użytkowanie ICE będzie zwyczajnie drogie a BEV konieczne do tej zmiany nie trzeba odgórnych nakazów dla mnie głównym kryterium był rachunek ekonomiczny i trochę funu "za free" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 5 minut temu, Christoph napisał(a): Kierowca Tesli „myslal“, ze auto ma wlaczone Park i po nacisnieciu gazu wyladowal w wodzie. Dobrze, ze w poblizu byla jeszcze plywajaca sauna - pasazerow wyciagnieto z lodowatej wody i zapewniono ogrzanie . pierwsza sprawa to proszę jak Tesla przewiduje, na miejscu już była pływająca sauna druga sprawa - osoba kierująca chyba nieco zawaliła, bo Tesla ma auto hold, sama nie rusza (tzn, rusza ale robi to bardzo bezpiecznie i trzeba jej na to pozwolić) bez naciśnięcia pedału przyśpieszenia obstawiam, że by nie pojechała 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Zawinnil czynnik ludzki, jak zwykle. Kierowca myslal, ze auto jest na Park. Ta Tesla na zdjeciu musiala byc wykonana w Gigafabrik pod Berlinem, jest szczelna i zanim poszla na dno, lodz-sauna zdarzyla podjac rozbitkow PS: dobrze widze na pierwszym zdjeciu, ze wycieraczki wreszcie zadzialaly, bo rozpoznaly wode? PS 2: Pytanie zasadnicze bezpieczenstwa: zamki mechaniczne, sterowane, domykane, otwierane za pomoca guzika: dostac zwarcia elektrycznego w takim momencie i nie moc otworzyc drzwi mechanicznie tez by mnie nie bawilo. Jak to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 21 minut temu, ketivv napisał(a): to jest głownie aspekt finansowy, klimat jest "przy okazji" No nie noo… teraz to mnie na maxa rozczarowałeś… tyle było planecie, szczytnych celach, szlachetnych idei, tyle probnprzekonywania Jaca68, a jednak na 1 miejscu kasa ? buuuuuu … 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2 minuty temu, Christoph napisał(a): PS 2: Pytanie zasadnicze bezpieczenstwa: zamki mechaniczne, sterowane, domykane, otwierane za pomoca guzika: dostac zwarcia elektrycznego w takim momencie i nie moc otworzyc drzwi mechanicznie tez by mnie nie bawilo. Jak to jest? to są własnie mity na temat Tesli bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem Tesli oprócz guziczka, masz wewnątrz fizyczne klamki, które otwierają drzwi podobnie jest od zewnątrz klamka ma umożliwić wyszarpanie ludzie powielają mity, kłamstwa, niesprawdzone wiadomości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 43 minuty temu, Christoph napisał(a): PS: Chyba jednak ciagle bardziej odpowiada mi auto z tradycyjnymi dzwigniami. Akurat ten model co wpadł do wody miał tradycyjne dźwignie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 14 minut temu, Blixten napisał(a): No nie noo… teraz to mnie na maxa rozczarowałeś… tyle było planecie, szczytnych celach, szlachetnych idei, tyle probnprzekonywania Jaca68, a jednak na 1 miejscu kasa ? buuuuuu … ja pier.... i to ja jestem forumowym trolem dziele się swoimi przemyśleniami, obserwacjami, błądzę, miewam wątpliwości gdzieś kiedyś popełniłem jeszcze bardziej szczegółowy wpis a wszystko to już historia lata temu teraz uważam, że zmierzamy do czasów - nie odległych - energii dostępnej, taniej, czystej tanich aut BEV (głównego nurtu) wielkiej przegranej "tradycyjnych producentów" sromotnej klęski Japonii i poważnych problemów Niemiec mogę się mylić, mam to na uwadze nie jestem alfą i omegą ja tylko opieram się o dane, ekstrapolacje i trochę wyobraźni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) 4 godziny temu, Adi napisał(a): No tak, ale Y jest tak paskudna, że nie znalazłbym w sobie tyle racjonalności, by przechylić szalę nad obrzydzeniem W połowie roku ma wyjść Y po liftingu, może nie będzie to mistrzostwo design'u ale powinien być ładniejszy nieco od obecnego modelu. Warto poczekać i zobaczyć. Jesteś z 3Miasta a w tym roku ma zostać otwarty salon/serwis i hub z superchargerami, więc miałbyś wszystko na miejscu. Poniżej rendery jak prawdopodobnie będzie Y wyglądał po liftingu. Generalnie światła podobne do 3 po liftingu. Edytowane 2 Lutego przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 1 minutę temu, matros1 napisał(a): Jesteś z 3Miasta a w tym prku ma zostać otwarty salon/serwis i hub z superchargerami, więc miałbyś wszystko na miejscu. Masz coś więcej na ten temat ? Gdzie w 3M ma coś takiego powstać ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Teraz, Blixten napisał(a): 2 minuty temu, matros1 napisał(a): Jesteś z 3Miasta a w tym prku ma zostać otwarty salon/serwis i hub z superchargerami, więc miałbyś wszystko na miejscu. tam już się prace dzieją nie pamietam chyba po dawnym Infiniti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego @ketivv, To nie sa mity odnosnie Tesli, lecz sa to moje zapytania, w ktorych odnosze sie do wszystkich nowoczesnych rozwiazan. W takim momencie chce miec tradycyjna klamke w miejscu, gdzie sie ja spodziewam znalezc i szyby sterowane z przyciskow, ktore mam nadzieje znalezc, tam gdzie sa zawsze i ktore, mam nadzieje, zadzialaja nawet w slonej wodzie. Cala reszta, mnie rypie. A ze Tesla wyladowala w wodzie, to mam radoche, a co Po pierwsze, widze sens wszczepiania czipow takim kierowcom - ironia Po drugie, ciesze sie, ze to Tesla wpadla do wody. Przynajmniej nia ma plamy z rozlanego oleju i katastrofa ekologiczna uniknieta No dobra. Zazdraszczam, dlatego jestem uszczypliwy, ale szczery. Luz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 3 godziny temu, ketivv napisał(a): jeśli ktoś uważa, że żyje nie sterowny, nie manipulowany, że nie podlega czy jest odporny na wysublimowane, dyskretne, działające poprzez naszą nieświadomość mechanizmy manipulacji .... .... to jest sterowny dlatego mniej się obawiam chipa w głowie Polsat News - Tesla idzie na dno ! pewnie z 3/4 czytających odbierze przekaz własnie w taki sposób "Tesla wpadła do wody" zamiast "osoba kierująca pojazdem marki Tesla w wyniku swojego błędu, wjechała autem do wody" jest żadnym przypadkiem takie tworzenie nagłówków, ale nie żadna manipulacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) 10 minut temu, Christoph napisał(a): W takim momencie chce miec tradycyjna klamke w miejscu, gdzie sie ja spodziewam znalezc i szyby sterowane z przyciskow, ktore mam nadzieje znalezc, tam gdzie sa zawsze i ktore, mam nadzieje, zadzialaja nawet w slonej wodzie. jest idealnie pod ręką, powiedziałbym, że wręcz intuicyjnie zarówno przycisk jak i fizyczną awaryjną klamkę mity, bo fakty są inne jak tzw. przekaz głównego nurtu ale to nic dziwnego piszemy, mówimy, tworzymy treści zgodne z .... ... tych na kogo garnuszku jesteśmy a kto ma największe budżety reklamowe w branży moto ? a kto praktycznie żaden ? Edytowane 2 Lutego przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) 28 minut temu, Blixten napisał(a): Masz coś więcej na ten temat ? Gdzie w 3M ma coś takiego powstać ?? Wygląda z mapy że w Rumii https://elektrowoz.pl/auta/tesla-chce-miec-w-czerwcu-serwis-w-katowicach-nieoficjalnie-salony-w-przygotowaniu-trojmiasto-wroclaw-poznan-krakow/ I kolejna planowana tutaj: Edytowane 2 Lutego przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) 30 minut temu, Christoph napisał(a): Po pierwsze, widze sens wszczepiania czipow takim kierowcom - ironia ciekawy temat co by było gdyby miał taki chip i system wychwyciłby niezgodność danych zablokował możliwość ruszenia i do opisanej sytuacji by nie doszło ? teraz wyobraźmy sobie, że taka komunikacja człowiek, maszyna, system AGI generuje 80% redukcje kosztów wypłat odszkodowań firm ubezpieczeniowych kierowca zasłabł, auto (system przejął kontrolę, wezwał służby, na bieżąco informował je gdzie się udaje aby przyśpieszyć czas akcji ratowniczej) zamiast wypadku na autostradzie, wypłaty odszkodowania za mienie i utratę życia lub zdrowia , relatywnie tania akcja ratownicza, szybka hospitalizacja i skuteczna rehabilitacja po mikro wylewie niemożliwe ? hm... gdyby tylko była na świecie firma, osoba, zespół ludzi którzy potrafili by budować takie bezpieczne auta, rozumieli działanie skomplikowanych systemów, umieli wszczepiać takie chipy a jakby jeszcze do tego umieli stworzyć swoją sieć własnego szybkiego ogólnoświatowego internetu połączyć to w jedną całość może VW chyba nie może Toyota chyba też nie hm.... zaraz jest chyba taki "start-up" niewielki, stosunkowo młody ale jakoś wydaje mi się, że ci ludzie już nie raz zrobili coś co było niewykonalne już sobie przypomniałem Tesla, SpaceX, Neuralink, gdyby tak jeszcze to połączyć z jakimś dużym zbiorem ludzkich myśli, doświadczeń taka platformą jak X ? wydaje mi się, że trzeba by było mieć wizję daleko wykraczającą po za schemat "produkujemy samochody" przypadek ? hm.... trzeba by było się zapytać wielkiego wizjonera, człowieka który zapewne z Elonem rozumiałby się bez słów Sakichi ... ... Toyoda tacy ludzie często zmieniają świat Edytowane 2 Lutego przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 11 minut temu, matros1 napisał(a): Wygląda z mapy że w Rumii https://elektrowoz.pl/auta/tesla-chce-miec-w-czerwcu-serwis-w-katowicach-nieoficjalnie-salony-w-przygotowaniu-trojmiasto-wroclaw-poznan-krakow/ Rumia ? to trochę za daleko dla mnie i po tym komentarzu: „A tak na poważnie osobiście słyszałem od pracownika Tesli w 2021 roku, że już za miesiąc, dwa będzie serwis i salon w Gdańsku i w tym samym czasie pojawi się punkt odbiorów w Krakowie. Minęły prawie 3 lata. Punktu odbioru w Krakowie nie ma, a wybrana lokalizacja w Gdańsku została porzucona, a plan otwarcia serwisu w tym mieście przesunięty na nieokreśloną przyszłość. Ogłoszenia nic nie znaczą, „ raczej nie będę anulował zaliczkowanego zamówienia na ICE … … mam tyle dygać dla planety ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) 3 minuty temu, Blixten napisał(a): Rumia ? I Gdańsk, wyedytowałem post. W sumie dwie lokalizacje. Tu masz mapkę do sprawdzenia: https://www.tesla.com/pl_pl/findus?v=2&bounds=57.789667974991275%2C24.240570209218408%2C49.657576759277994%2C10.17807020921841&zoom=7&filters=store%2Cservice%2Cbodyshop%2Cparty%2Cself serve demo drive%2Csupercharger Dostali w zeszłym roku kasę z Unii: https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9297786,tesla-inwestuje-w-polsce-ue-dala-zielone-swiatlo-i-kase.html Edytowane 2 Lutego przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 3 minuty temu, matros1 napisał(a): I Gdańsk, wyedytowałem post. W sumie dwie lokalizacje. Tu masz mapkę do sprawdzenia: https://www.tesla.com/pl_pl/findus?v=2&bounds=57.789667974991275%2C24.240570209218408%2C49.657576759277994%2C10.17807020921841&zoom=7&filters=store%2Cservice%2Cbodyshop%2Cparty%2Cself serve demo drive%2Csupercharger tam gdzie gwiazdka to raczej słabe miejsce na ładowarkę no nic, dla mnie to dalej pieśń przyszłości … poczekam na czasy aż taka Tesla będzie dla mnie, a nie ja dla Tesli 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się