Skocz do zawartości

Srebrne S-turbo


mch660

Rekomendowane odpowiedzi

Pozdrawiam Wszystkich miłośników Plejad.

 

Jestem od połowy roku szczęśliwym posiadaczem tego samochodu. I chciałbym powiedzieć o nim kilka słów:

Kupiłem go zupełnie przypadkowo szukałem SG a wpadł mi w ręce ten egzemplarz. 

 

Forester S-Turbo 2001 

Model: Forester S-Turbo 2001 Ej20 
Silnik: Ej20 

Skrzynia :  AT


Układ dolotowy:

 

seria 


Układ wydechowy:

 

seria 


Elektronika:

 

seria 


Układ napędowy:

 

seria 


Zawieszenie: 


- gwint Monotube H&R 
- rozpórka - czeka do zamontowania
- rozpórka tył - czeka do zamontowania


Koła: 


- lato: 18"x7,5 ROTA GRA  opony Uniroyal Rainsport3 225/45/18
- zima: none


Body kit: 


- OEM S-Turbo
- lotka do czeka do zamontowania
 

 

Hamulce:

 

- zaciski WRX 4 tłoczek 

- przód: 294 mm ZImmerman + klocki Zimmerman

- tył:      290 mm TRW + klocki TRW


Środek: 


- seria  


Car-audio: 


- seria

 

Plany Lipiec 2018

 

Zakup wydechu z kwasówki

Zakup rozpórek

konserwacja nadwozia i podwozia

Tuning

 

 

 

20180501_145058.jpg

20180501_145115.jpg

 

Screen Shot 2018-06-09 at 12.00.20.png

Screen Shot 2018-06-09 at 12.00.41.png

 

 

20180702_134013.jpg

20180705_131240.jpg

20180606_185029.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez mch660
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

47 minut temu, Amnes napisał:

Gwint też będzie?

Problem w tym, że amortyzatory mam w dobrym stanie i póki co szkoda byłoby je wymieniać ale w przyszłości napewno zawieszenie zmienie..

Narazie auto idzie w lipcu na konserwacje i zabezpieczenie gdyż ruda pojawiła się juz lekko na rantach  a następnie montaż wymienionych części.

Myślę że staby i rozpórki póki co poprawią trakcje a potem zobaczymy.

Edytowane przez mch660
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny egzemplarz :)

Te 18" z Legacy wejdą na czterotłok który planujesz?

Nie wiem w jakim zakresie będziesz zabezpieczał nadwozie ale tylne nadkola, progi oraz doły drzwi i wszelkie profile warto zakonserwować od wewnątrz, moim zdaniem to najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mirasek napisał:

Ładny egzemplarz :)

Te 18" z Legacy wejdą na czterotłok który planujesz?

Nie wiem w jakim zakresie będziesz zabezpieczał nadwozie ale tylne nadkola, progi oraz doły drzwi i wszelkie profile warto zakonserwować od wewnątrz, moim zdaniem to najważniejsze.

 

      No Liczę że wejdą...yyy nawet mnie nie strasz...

 

tylne nadkola, progi oraz doły drzwi i wszelkie profile oraz podłoga właśnie będą konserwowane. Wszystko juz majster oglądał poskrobał popatrzył i wycenił  dodał od siebie konserwacje przodu .. 

Także powinno być gites. Zresztą uparłem się że chcę by było jak najlepiej. 

 

Fakt ten egzemplarz jest w bardzo ładnym stanie pod spodem naprawdę znikomo widać te 17 lat jak na japończyka. Dlatego warto utrzymać go w dobrym stanie. Zresztą mam zamiar nim pojeździć trochę

 

BTw

 

jestem pod wrażeniem jak to auto się zbiera od dołu na tym automacie. I robi to tak dyskretnie że naprawdę trzeba mocnego auta żeby wystartowało pierwsze.

Wyobrażam sobie co będzie po podniesieniu mocy .

 

 

 

14 godzin temu, knysha napisał:

Kurde, ładnie wygląda ;)

Pozdrawiam kolegę z EP3 ja właśnie przesiadłem się z takiego na tego forka. ;-)

Denerwował mnie już hałas w Hondzie i gubienie trakcji na starcie. 

W zeszłym roku byłem w Kórniku na zlocie.

Edytowane przez mch660
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, mch660 napisał:

No Liczę że wejdą...

Możliwe że wejdą, tylko jakoś nie wydało mi się to oczywiste jak spojrzałem na zdjęcie felg. Z pewnością te co teraz masz na aucie nie wejdą na 4-tłok.

 

Warto dbać bo to wdzięczne wozy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mirasek napisał:

Możliwe że wejdą, tylko jakoś nie wydało mi się to oczywiste jak spojrzałem na zdjęcie felg. Z pewnością te co teraz masz na aucie nie wejdą na 4-tłok.

 

Warto dbać bo to wdzięczne wozy :)

 

Jako że zasiałeś nutkę wątpliwości zadzwoniłem do sprzedawcy twierdził że wejdą spokojnie. Jeśli nie zwrócę felgi i będę musiał wziąć inne.

Edytowane przez mch660
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2018 o 09:50, mch660 napisał:

Pozdrawiam kolegę z EP3 ja właśnie przesiadłem się z takiego na tego forka. ;-)

Denerwował mnie już hałas w Hondzie i gubienie trakcji na starcie. 

W zeszłym roku byłem w Kórniku na zlocie.

Hah, czyli nie jestem pierwszy... ;)

 

Myślałem nad Foresterem, ale jednak za duża lodówa, a po torze pasuje polatać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2018 o 09:50, mch660 napisał:

Denerwował mnie już hałas w Hondzie i gubienie trakcji na starcie. 

Zależy od tłumika, seryjny jest cichy jak mysz pod miotłą :) Co do trakcji - sztuka umiejętności ruszania. Ja bym za forka ,Type R nie zamienił :) Chyba że FSTI 

Miałem dwa Forki s-turbo i XT super auta, ale do EP3 hmmmm inna liga :P 

W ogóle nie ma co porównywać jeżeli piszesz o "wyścigach" to da zupełnie inne auta . to tak jak by porównać Miga do Air busa , który zabierze więcej pasażerów :) Zupełnie inne auta.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, darecki napisał:

Zależy od tłumika, seryjny jest cichy jak mysz pod miotłą :) Co do trakcji - sztuka umiejętności ruszania. Ja bym za forka ,Type R nie zamienił :) Chyba że FSTI 

Miałem dwa Forki s-turbo i XT super auta, ale do EP3 hmmmm inna liga :P 

W ogóle nie ma co porównywać jeżeli piszesz o "wyścigach" to da zupełnie inne auta . to tak jak by porównać Miga do Air busa , który zabierze więcej pasażerów :) Zupełnie inne auta.

 

Kwestia Indywidualnego odczucia. Tłumik miałem seryjny i dodatkowe wygłuszenie ze względu na audio i mimo to powyżej 120 było poprstu głośno od silnika i tyle.

Żadna umiejętność ruszania Ci nie pomoże na mokrej nawierzchni w EP3 gubisz trakcję niezależnie od tego czy ciśniesz czy nie  i tyle wiec do forka nawet nie ma co porównywać i mam na myśli tu codzienne użytkowanie nie wyścigi.

Powiem tak przed EP3 i foresterem jeździłem E38 v8 4.4 i zdecydowanie forester nie ustępuje tym obu egzemplarzom w niczym a nawet w niektórych aspektach jest lepszy.

Takie jest moje odczucie z porównania tych aut może dla kogoś wydawać się to dziwne ale tak to właśnie odbieram.

 

 

Edytowane przez mch660
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ładny forek, taki jak mój. Po remapie zobaczysz jak będzie latał. Jak nie jeżdżę swoim to chodzą myśli o sprzedaży, bo stary, bo nie za duży, itp. Ale wystarczy że się przejadę, na autobahnie zaskoczę paru kierowników zostawiając ich w tyle startując od 120 i ciągnąc do 200, to mi przechodzi. Poza tym naprawdę komfortowe auto (ja ostatnio włożyłem cały nowy zawias Kayaby Ultra SR). A jak się jeździ tak nisko? Sporo stracił na komforcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 godzin temu, kretal napisał:

Ładny forek, taki jak mój. Po remapie zobaczysz jak będzie latał. Jak nie jeżdżę swoim to chodzą myśli o sprzedaży, bo stary, bo nie za duży, itp. Ale wystarczy że się przejadę, na autobahnie zaskoczę paru kierowników zostawiając ich w tyle startując od 120 i ciągnąc do 200, to mi przechodzi. Poza tym naprawdę komfortowe auto

 

Dokładnie tak samo myślę a dlaczego?

 

Niedawno byłem właścicielem tego auta :

 

 

Screen Shot 2018-07-21 at 20.39.26.png

Screen Shot 2018-07-21 at 20.39.31.png

Screen Shot 2018-07-21 at 20.39.43.png

Screen Shot 2018-07-21 at 20.39.54.png

 

jeśli ktoś chce sobie zobaczyć ile serca włożyłem w to auto tu jest link:

 

http://hhappyhit.wixsite.com/ladesign/cars

 

Powiem tak jako były właściel 7-mki mogę powiedzieć że BMW dzieli się na serię 7 E38 i resztę... 

 

I ja z tego auta przesiadłem się na Forestera. Dlaczego?  Jest kilka powodów .. najważniesze?

 

1. Niezawodość

2. Dusza

3. Właściwości jezdne

 

Nie napisze tego na forum BMW bo poleje się  fala hejtu ;-) ale w BMW jest taka właściwość . Wymieniasz coś za 5 tys za dwa tygodnie psuje się coś za 1000  i tak średnio co dwa tygodnie.

Auto oczojebne ale nie ma się co rozwodzić było minęło.

 

Postanowiłem wrócić  do  Japońskiej motoryzacji.  Właściwie zawsze jeździłem japończykami tyle że Hondą ale tym razem chciałem spróbować z Subaru.

Początkowo Forester miał być zwykłą fabryką bez modów. Ale zarażony z dnia na dzień tym samochodem zacząłem lubić nim jeździć i postanowiłem zrobić coś indywidualnego.

 

Nie jest to klasa BMW 7 ale Panowie nie mam kompleksów Forester to naprawdę komfortowe auto jak na to co się może o nim sądzić ktoś kto nigdy nim nie jeździł a ocenia tylko z zewnątrz.

Wszyscy mówią że słychać szumy z ramek przy oknach że nie wygląda itp nie wiem..kwestia gustu mnie się ta bryła bardzo podoba i tyle.

Poza tym chyba mam tępy słuch bo u mnie nic nie słychać. W 7-mce mialem podwójne szyby więc było mega cicho więc mam z czym porównać.

 

Jeżdzę dużo i jestem pod wrażeniem jego skrzyni automatycznej oraz startu spod świateł... I tak jeżdząc codziennie i myśląc postanowiłem poprawić w nim trzymanie na zakrętach...i się zaczęło.. 

Nie wiedziałem jak wyjdzie..jak będzie.. wszystko było w ciemno. Siedziałem długo na forach i oglądałem zdjęcia... nie mogłem się zdecydować.. aż w końcu przyszedł ten dzień i zaryzykowałem.

Na pierwszy front poszły hamulce potem zawieszenie potem felgi i opony.. Mój mechanik był przerażony że będzie twardo i nisko... w końcu autem jeździ się na codzień.

Powiem  jak zjeżdżał z podnośnika było zagryzanie warg.. jak usiądzie.czy będzie nisko i jak będzie jeździł.. Dla kogoś kto się zastanawia powiem tak... nie ma się co bać jeździ mega super..a do tego wygląd...

Oczywiście stracił troche sprężystości ale nie gubi się plomb z zębów. Jest to auto nadal do normalnej jazdy... Moja żona stwierdziła tak:  jest fajnie nie czuje jakoś gorszego samopoczucia.. -  więc  chyba jest to wystarczająca ocena dla mnie..

Hamuje mega dobrze.. jeździ i wyglada fajnie.. wiec czego więcej chcieć.. POLECAM .

 

 

 

 

15 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Fajna sztuka. Ile to seryjnie ma mocy? Wrzucisz jakieś zdjęcia z wnętrza?

 

Seryjnie ma 177 ale czekają mody.. wiec będzie więcej... Nie mniej jednak nie chce go zrobić za mocnym ma w końcu służyć do normalnej jazdy..

Docelowo ma być ~ 370 - 400 koni. Mam jeden chalange z właścicielem BMW i muszę być górą...

Zdjęcia z wnętrza wrzucę oczywiście w wolnej chwili.

 

 

16 godzin temu, kretal napisał:

A jak się jeździ tak nisko? Sporo stracił na komforcie?

 

Jest twardy w porównaniu z serią ale w końcu to gwint. Nie mniej jednak w BMW mialem Bilsteina twardego i też mnie straszyli że będzie za twardy na limuzyne.. i powiem tak  nic podobnego. Jeździło się super komfortowo a jednoczesnie twardo.

 

 

16 godzin temu, kretal napisał:

 Po remapie zobaczysz jak będzie latał. 

 

No własnie zastanawiam sie nad remapem i nie wiem czy robić bo słyszałem same zle rzeczy.. ze leci UPG.

Wolałbym kupić silnik od SF5 i mieć baze od 250 do gory i wtedy robić mody. A tak jak ma mi ktoś zrypać mape i przy tym silnik to dziękuje.

 

Auto w przyszłym roku jedzie na wakacje ponad 6 tys km wiec ma byc sprawne...

 

Edytowane przez mch660
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje. Te auta maja coś w sobie. Moj Forek to najtańsze auto jakie kupiłem w życiu a daje najwiecej radości :)

Moj tez jest obniżony, jeździ komfortowo. Tez byłem zaskoczony, ze około 150km/h da się jechać bez zatyczek w uszach. Silnik mam zrobiony na około 270KM, skrzynia radzi sobie z ta mocą dobrze. Wiecej chyba mi w nim nie trzeba. Może spotkamy się kiedyś gdzieś na trasie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Gratulacje. Te auta maja coś w sobie. Moj Forek to najtańsze auto jakie kupiłem w życiu a daje najwiecej radości :)

Moj tez jest obniżony, jeździ komfortowo. Tez byłem zaskoczony, ze około 150km/h da się jechać bez zatyczek w uszach. Silnik mam zrobiony na około 270KM, skrzynia radzi sobie z ta mocą dobrze. Wiecej chyba mi w nim nie trzeba. Może spotkamy się kiedyś gdzieś na trasie ;)

 

 

Też masz automat?

To nie jest czasem Czarny przedlift ze złotymi felgami? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tsunetomo napisał:

Tak, dokładnie ten.

 

śledziłem długo to ogłoszenie zanim kupiłem auto żonie.

Chciałem kupić drugiego Forestera nawet kiedyś dzwoniłem do Ciebie.

 

Nie mniej jednak potem kupiłem inne  auto i zobaczyłem że ostro zszedłeś z ceny.  Trochę żałowałem że już kupiłem drugie. Bo cena zrobiła się bardziej przystępna.

 

Ale widzę że auto zdecydowałeś się zostawić jednak dla siebie. To dobrze bo skoro masz automat i wytrzymuje 270 Koni to znaczy ze skrzynie są dobre.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, mch660 napisał:

Ale widzę że auto zdecydowałeś się zostawić jednak dla siebie. To dobrze bo skoro masz automat i wytrzymuje 270 Koni to znaczy ze skrzynie są dobre.

kolega kupił to auto :D widzę, że nie tylko ja miałem na nie chęć. Wszystkich posiadaczy forków zachęcam do porządnego sprawdzenia kielichów (wraz z demontażem kanapy i wszystkich osłon) - myślałem, że mojej sztuki ten problem nie dotyczy ale się myliłem .

Ładny forek , powodzenia w modach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, yaro napisał:

kolega kupił to auto :D widzę, że nie tylko ja miałem na nie chęć. 

 

AAA to inny temat .. ;-)  to nie mam pytań..

 

21 minut temu, yaro napisał:

Wszystkich posiadaczy forków zachęcam do porządnego sprawdzenia kielichów (wraz z demontażem kanapy i wszystkich osłon) - myślałem, że mojej sztuki ten problem nie dotyczy ale się myliłem .

 

No jak wymieniałem amorki to było właśnie sprawdzone Nie mniej jednak we Wrześniu auto przejdzie całkowicie konserwacje podwozia i profili...żeby poprawić zabezpieczenie..

Generalnie u mnie jest zdrowe wszystko bo tez się tego obawiałem

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...