pszumiec Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Witam! Temat dziwnych odgłosów poruszony był już tutaj na końcu tematu http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62674-s-my-06-subaru-legacy-kombi-20/ Pomimo zapewnień Sprzedającego i Serwisu, że to nie silnik, to spać spokojnie nie mogę, ale opiszę ponownie: Po uruchomieniu silnik pracuje normalnie, jedziemy kilka km, nagrzewa się, stajemy np. na światłach i mamy pod maską bardzo cichego diesla!! Ruszamy, do ok 2000obr. słychać trrrr... a potem jest OK.( lub terkotanie jest zagłuszane przez inne dzwięki). Po otwarciu maski - silnik gorący - słyszymy normalną pracę, ale przy ok 3000obr. na luzie, jest trochę za głośny i nie pracuje idealnie, tak dziwnie harrrczy. Byłem u mechanika od Subaru, posłuchał na biegu jałowym i stwierdził - "pracuje normalnie", ale po zajęciu miejsca za kierownicą nie potrafił powiedzieć skąd ta "przemiana". Klima nie ma na to żadnego wpływu, wciskanie sprzęgła też nic nie zmienia, trrrr jest slyszalne wewnątrz samochodu, na postoju lub podczas wolnego toczenia się, nie jest to dzwięk "blaszany", poprostu DIESEL . Przejechałem 2500km, oleju nie ubywa, spalanie 8,6l - samochód rodzinny. Jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 wydaje mi się, że powinieneś jeździć i nabijać kolejne kilometry. Skoro teraz nikt nie jest w stanie stwierdzić co to może być to z biegiem czasu może się to nasili i wyjdzie czym może być to spowodowane bo @@raju na pewno na minę by cie nie posadził. Choć odgłos diesla w benzynie to rzeczywiście coś na pewno nieprzyjemnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Klima nie ma na to żadnego wpływu, wciskanie sprzęgła też nic nie zmienia, trrrr jest slyszalne wewnątrz samochodu, na postoju lub podczas wolnego toczenia się, nie jest to dzwięk "blaszany", poprostu DIESEL . Przejechałem 2500km, oleju nie ubywa, spalanie 8,6l - samochód rodzinny. Jakieś sugestie? kurczę przy tym spalaniu to może faktycznie pod maskę ktoś Ci wsadził diesla? Jeszcze nigdy nie udało mi się moim benzyniakiem osiągnąć takiego średniego spalania - no może raz jak się przebijałem z prędkością 80-90km/h przez zaśnieżone niemieckie autostrady. Sprawdzałeś czy gdzieś w schowkach nie tłucze Ci się jakiś śrubokręt czy inne dziadostwo? Często tak jest, że wysprzątanie samochodu usuwa wszelkie "świerszcze" i "dzięcioły". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 U mnie podobne objawy byly przez słabo zamocowany wlot powietrza do silnika-przed filtrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Bardzo podobny temat jest poniżej. Wszystko wskazuje na drążek skrzyni biegów, u mnie to dziwignia reduktora, albo jak wyżej jak pisał Stożek dolot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Kiedyś gdzieś słyszałem o regulatorze ciśnienia paliwa że to tak hałasowało sprawdź. Takie małe czarne okrągłe po stronie kierowcy (to chyba tak się nazywa) ale nie pamiętam gdzie i czy to w subaru 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 spalanie 8,6l gratulacje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pszumiec Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Nagrałem film Trzeba zrobić głośniej w kompie to słychać to trrrr, na żywo dzwięk jest bardzo wyraźny. Natomiast praca silnika na nagraniu bardzo mi się nie podoba, jest za głośny. A spalanie, no cóż da się, przez chwilę było nawet 8,4l. Dużo po trasie śmigam, a nasze drogi to wiadomo jakie....szybkie nie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Nagrałem film Trzeba zrobić głośniej w kompie to słychać to trrrr, na żywo dzwięk jest bardzo wyraźny. Natomiast praca silnika na nagraniu bardzo mi się nie podoba, jest za głośny. A spalanie, no cóż da się, przez chwilę było nawet 8,4l. Dużo po trasie śmigam, a nasze drogi to wiadomo jakie....szybkie nie są. Ten pisk przez całe nagranie to efekt urządzenia nagrywającego, czy wydobywa się z któregoś urządzenia elektrycznego pojazdu? Mam nieodparte wrażenie, że masz problem z dwoma rzeczami. Pierwsza z nich to dziura w wydechu i tłukąca się osłona tegoż. Drugi problem to, któryś z pasków się rozwarstwia i napierdziela po osłonach oddzielonym fragmentem lub powoli dokonuje żywota łożysko w jednej z rolek. Są to moje subiektywne odczucia po obejrzeniu filmu, a nie pasków... Myślę, że te dwie rzeczy w pierwszej kolejności bym sprawdzał - wydech i paski wszystkie trzy... Domyślam się, że rozrząd był wymieniony po 105tyś i jesteś tego pewien? Sprawdzałeś ostatnio naciąg pasków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Stan oleju jest taki jak powinien? Może wariator zmiennych faz rozrządu się tłucze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Podobny dzwiek mialem w corollce,gdy przepalila sie oslona kata.Teraz mam chyba tez cos z oslonami,lub manszetami?Cos juz po 7 latach ma sie prawo przepalic.Spalanie mialem 8.8 l, jadac ekodrivingiem sobie cala trase z rejsiku .Dodoam,ze mam at.Niestety w lesie,na pieknej prostej,gdzie rzadko kto by jechal ,jak ja 123 km/h,stali sobie panowie i mnie zlapali na suszarke,W takim miejscu ,nigdy jeszcze mnie nikt nie zlapal ,a ja nie wpadlbym,ze mozna tak bezczelnie czyhac na kierowcow..Niestety,90km/h powinienem byl smigac.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pszumiec Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Ten pisk przez całe nagranie to efekt urządzenia nagrywającego Dokładnie tak. że rozrząd był wymieniony po 105tyś i jesteś tego pewien? Sprawdzałeś ostatnio naciąg pasków? Według ksiązki i faktur był zmieniany w zeszłym roku, ale słuszna uwaga, warto sprawdzić jak to było zrobione. Stan oleju jest taki jak powinien? Może wariator zmiennych faz rozrządu się tłucze. 3000 od wymiany i stan max, znajomy mechanik też wspominał o wariatorach - ile takie coś kosztuje i w jakich okolicznościach ulega awarii? Kolejny film, tym razem "na gorącym" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 @pszumiec, czy w temacie tego "diesla" coś się wyjaśniło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pszumiec Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Jeździ, już 12000 zrobiłem z tym trrrr..., za chwilę wymiana oleju więc wtedy zmienię to małe, czarne, okrągłe tyrkadełko. Czytając wszędzie i pytając kilku mechaników wychodzi na to, że to on jest temu winien. Jak komuś tak terkocze to polecam prosty test - ścisnąć mocno palcami gumowe przewody przy tym "fuel damper"- w moim Legacy terkotanie wtedy znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pszumiec Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Fuel damper zmieniony, "diesla" już nie ma. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Jakie pieniądze za to małe czarne ustrojstwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pszumiec Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Tyle co 30 litrów PB95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrad Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Zmagałem się z problemem "terrrkotania jak w dieselu" z okolic zegarów deski rozdzielczej od dłuższego czasu. Potwierdzam, wymiana "Damper Fuel" (42086AG080) pomogła. Koszt elementu 173 PLN (brutto), czas wymiany około 10min... teraz jest cichutko... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 (edytowane) A dlaczego to gowienko pada,po jakim czasie,przebiegu,czy tylko w Legacach?Można jeździć z terkotem? Edytowane 26 Września 2014 przez lookita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 i dodatkowe pytanie, jakie jest zadanie owej popierdolki? (przepraszam za brak polskich liter) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 (edytowane) i dodatkowe pytanie, jakie jest zadanie owej popierdolki? (przepraszam za brak polskich liter) W przewodach paliwowych jest dość wysokie ciśnienie, wtryski pracują impulsowo, wobec czego tworzą się tam jakieś perturbacje i słupa paliwa w przewodach sobie drga powodując ich stukanie - a ten niby zaworek zapobiega temu. Przy czym trzeba uważać przy wymianie, ja trochę zbyt lekkodusznie podszedłem do tematu i przy odpinaniu tego ustrojstwa zostałem obrzygany benzyną pod ciśnieniem po oczach. Edytowane 26 Września 2014 przez jimiasty 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Dziekuje za wyjasnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Zaraz,to owy zaworek,wbudowany jest w srodku przedzialu pasazerskiego?Pod bezpiecznikami?????Pytalem sie,czemu,kiedy,po ilu km pada i dlaczego,w jakim modelu?Ktos wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrad Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Zaraz,to owy zaworek,wbudowany jest w srodku przedzialu pasazerskiego?Pod bezpiecznikami?????Pytalem sie,czemu,kiedy,po ilu km pada i dlaczego,w jakim modelu?Ktos wie? "damper fuel" umieszczony jest na przewodzie paliwowym w komorze silnikowej. Nie uzyskałem odpowiedzi w ASO dlaczego zawór powoduje terkotanie...miałem terkotanie od przebiego około 40.000km od nowości w Imprezie, w okresie letnim uspokoiło się i ponownie nasiliło przy niższych temperaturach.Tłumik w środku ma membranę na ktorej jest "talerzyk" opierający się dość sztywną sprężynę. W moim przypadku,w "uszkodzonym" damperze, po stronie gdzie znajduje się sprężyna - nad membraną - znajdowało się paliwo (nie mam pewnośći czy dla prawidłowej pracy tłumika przestrzeń nad membraną powinna być szczelna). W najbliższym czasie udostępnie zdjęcia rozłożonego tłumika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Dziekuje za odp.Cos zle zrozumialem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się