Skocz do zawartości

WRX STI MY11 - niebieski dostojny sedan


Simon WRC

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, MaciekK napisał:

Ja bym to tak widział:

2.5 closed deck, kute tłoki i korby (to już wedle uznania), nowy wał, ACL Race wszędzie, szpilki ARP / Lateral  14mm, mocna pompa oleju, smok oleju i wkładka w miskę / większa miska, chłłodnicę oleju masz, AOS, obrobić delikatnie głowice, wywalić TGV, wsadzić lepsze, ale nie hardcorowe wałki, Turbo EFR 7163/ 6758 ( w zależności od preferencji mocowych i rozkładu momentu 7163 jest bardziej 400-500KM, 6758 380-420KM), Up-Pipe i DP przystosowany do tego, kolektor równoodległościowy, na 400+ przydałby się FMIC (Perrin/ETS), do 400 zostawić górny, wtryski 1000, równoodległościowe przewody paliwa + regulator ciśnienia, mocna pompa paliwa DW300, jak o czymś zapomniałem... Moża jeszcze spróbować flex-fuel i dolać min. alko :) 

Aż tak grubo to na pewno nie będzie :).

 

Wstępny plan:

- zamknięcie bloku

- tłoki MAHLE 2618

- korby I beam MANLEY

- szpilki 14mm

- uszczelki Cosworth

- panewki panewki XP i Clevite RACING

- mocniejsza pompa oleju i smok

- wywalenie TGV

- ewentualnie turbo TD05 18G?

 

Odpuszczam zdecydowanie dotykanie głowic, turbo EFR, kolektor równoodległościowy i FMIC. Bez sensu w moim aucie - nie ten cel i nie ten budżet :).

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Simon WRC napisał:

 

Wstępny plan:

- zamknięcie bloku

- tłoki MAHLE 2618

- korby I beam MANLEY

- szpilki 14mm

- uszczelki Cosworth

- panewki panewki XP i Clevite RACING

- mocniejsza pompa oleju i smok

- wywalenie TGV

- ewentualnie turbo TD05 18G?

to podobnie jak u mnie, z tym że ja mam panewki ACL i korby SPEC C jak sie nie myle, ale reki sobie nie dam obciąć coś tak było spec C :D 

Edytowane przez FilipeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, FilipeK napisał:

to podobnie jak u mnie, z tym że ja mam panewki ACL i korby SPEC C jak sie nie myle, ale reki sobie nie dam obciąć coś tak było spec C :D 

Taka podstawówka dla tego silnika. Co do ostatecznego setupu, to będziemy jeszcze pewnie długo myśleć i ustalać. Zobaczymy na co dam się namówić, a tu zawsze miałem słabą wolę :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak już wałkujemy ten temat to Panowie powiedzcie mi prosze do ilu bezpiecznie wytrzymują korby oem, a ile manley?
Zdania są podzielone :) Tak naprawdę wszystko zależy od jakości roboty składacza silnika i tunera. Np. mój tuner mówi że jak silnik poprawnie poskładany to do 400WHP nie ma co zmieniać. A że trochę tego stroił łącznie z potworkami po 700WHP na blokach od IAG to ja mu wierzę :)
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, FilipeK napisał:

To jak już wałkujemy ten temat to Panowie powiedzcie mi prosze do ilu bezpiecznie wytrzymują korby oem, a ile manley?

Podobno seryjne korby są do niewiele ponad 500Nm, później może być różnie. Na pewno jak ktoś planuje 550Nm i więcej, to zdecydowanie warto wymienić. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkradam fajne fotki od @rosaskc, dobrze dodać do archiwum :).

 

01.jpg.00f54e2d5c6b21c711876ad6d553c997.jpg

 

02.jpg.7af8ba7916f1013bf11f77a65115973f.jpg

 

Podobnie z filmem startu, który pokazuje jak nie umiem ruszać bez procedury. Na te kilkanaście przejazdów, raz, może dwa w miarę mi się udało. Reszta to albo przypalone sprzęgło po którym jeszcze śmierdziało na placu jak wróciłem :biglol: albo czkawka i strata :facepalm:.

Zdecydowanie przy kolejnej mapie będzie zainstalowana procedura startu.

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rosaskc napisał:

Korzystaj śmiało, po to fotki robiłem ;)

Przed Ułężem jeszcze będziesz gdzieś jeździć?

Tak, do stacji kontroli na przegląd rejestracyjny bo sie kończy :biglol:.

A tak na poważnie, to z braku czasu raczej nie planuję, choć zobaczymy ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MaciekK napisał:

Może jakiś Modlin? Mi jeszcze minimum mięsa na oponach zostało - akurat na Modlin :) 

Moje średnie też jeszcze na raz czy dwa starczą :). Ale aktualnie mam sporo różnych aktywności i słabo z czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc chyba położyłem ten sezon :(

Wczoraj zrobiłem test - na zimno nalałem płynu chłodniczego do górnego poziomu i zrobiłem ok. 50km. Spokojnie, normalna jazda bez szaleństw. Po kilku godzinach stygnięcia poziom spadł o dobre 5cm czyli pije płyn... Nie jest zatem dobrze i dalsza jazda a tym bardziej upalanie odpada. Nie chcę ryzykować przegrzania, ewentualnego pęknięcia głowic itd. 

 

Niestety Ułęż pod koniec czerwca odpada, zobaczymy jak kolejne zawody ale naprawa, docieranie itd. trochę potrwa więc pewnie na jesień jak 2-ga fala koronaświrusa przyjdzie będzie gotowy :biglol::facepalm:. Śmiech przez łzy...

Przypomina mi się sytuacja z sezonem 2017 i hawkiem. Wygrane 3 zawody RaceDay, wystarczyło pojechać kolejne 2 w czubie i byłaby generalka w sezonie wyjęta. A tu turbina padła i wszystko zaprzepaszczone. Życie...:wacko:

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc chyba położyłem ten sezon 
Wczoraj zrobiłem test - na zimno nalałem płynu chłodniczego do górnego poziomu i zrobiłem ok. 50km. Spokojnie, normalna jazda bez szaleństw. Po kilku godzinach stygnięcia poziom spadł o dobre 5cm czyli pije płyn... Nie jest zatem dobrze i dalsza jazda a tym bardziej upalanie odpada. Nie chcę ryzykować przegrzania, ewentualnego pęknięcia głowic itd. 
 
Niestety Ułęż pod koniec czerwca odpada, zobaczymy jak kolejne zawody ale naprawa, docieranie itd. trochę potrwa więc pewnie na jesień jak 2-ga fala koronaświrusa przyjdzie będzie gotowy :biglol::facepalm:. Śmiech przez łzy...
Przypomina mi się sytuacja z sezonem 2017 i hawkiem. Wygrane 3 zawody RaceDay, wystarczyło pojechać kolejne 2 w czubie i byłaby generalka w sezonie wyjęta. A tu turbina padła i wszystko zaprzepaszczone. Życie...:wacko:
Nie rycz.....zawsze po tym "złym" przychodzi.......dobre i lepsze

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bomba z opóźnionym zapłonem właśnie wybuchła ;)

 

Szkoda sezonu , bo nasze spotkania na torach to nie tylko rywalizacja ale spędzanie czasu z pozytywnie zakręconymi ludźmi .
Jak chcesz to mogę cie zabierać ze sobą dla dobrego towarzystwa :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon, tak żeś nawijał o tym remoncie, że doczekać się nie możesz aż wreszcie fura to usłyszała :rolleyes: 

Dobrze, że jesteś , z tych co nie płaczą eno robią jak się popsuje:thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MaciekK napisał:

Bez pojawienia się problemów nie ma rozwoju :) 

To prawda, jest dodatkowy impuls ;)

 

4 godziny temu, kowal napisał:

Jak chcesz to mogę cie zabierać ze sobą dla dobrego towarzystwa :) 

Chętnie, dzięki :). Choć będzie okazja motocykl wyciągnąć, przejechać się i spotkać z fajnym towarzystwem ;).

 

2 godziny temu, Mateusz22 napisał:

Szymon, tak żeś nawijał o tym remoncie, że doczekać się nie możesz aż wreszcie fura to usłyszała :rolleyes: 

Dobrze, że jesteś , z tych co nie płaczą eno robią jak się popsuje:thumbup:

Liczyłem po cichu, że padnie po sezonie a nie w zasadzie na jego początku :mellow:. A jak Piotrek w zimę namawiał żebym podstawił auto, to nie byłem przekonany, bo po co rozbierać sprawny? Teraz miałbym już czym jeździć i pewnie byłby trochę szybszy...

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co chcesz tłoki 2618? Skoro to typowe do sportu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Simon WRC napisał:

A jak Piotrek w zimę namawiał żebym podstawił auto, to nie byłem przekonany, bo po co rozbierać sprawny? Teraz miałbym już czym jeździć i pewnie byłby trochę szybszy...

Jak by człowiek wiedział, że sie przewróci to by usiadł ;) Szymon kup od @MaciekK sti my18, a z Nubiry odrazu rob rajdowke i zamawiaj te oczojebne zółte zaciski :D 

Edytowane przez FilipeK
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Oktan napisał:

A po co chcesz tłoki 2618? Skoro to typowe do sportu...

Bo to sportowe auto jest :biglol:. A tak poważnie, to jest pozycja z listy do budowy silnika 400-450/600, czyli takiego z większym potencjałem na przyszłość jaki jakiś czas temu rozważałem. Co do ostatecznego wyboru będzie jeszcze dyskusja, zobaczymy.

 

9 godzin temu, FilipeK napisał:

Szymon kup od @MaciekK sti my18, a z Nubiry odrazu rob rajdowke i zamawiaj te oczojebne zółte zaciski :D 

Dla mnie trochę bez sensu kupować auto od Maćka, bo to typowy cywil. Mam już w domu 2 całkiem wygodne dupowozy, może nie tak szybkie, ale zawsze ;)

Co do rajdówki, to już raz fajne auto zepsułem i wiem, że do takich celów zdecydowanie lepiej poskładać coś z innej budy, nie takiej jak moja. Zresztą ja za stary jestem na rajdowanie i kierowca ze mnie jak z koziej d... trąbka :).

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...