ceratarges Opublikowano 5 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 Dzięki wszystkim Panewki mi padły w wolnossącym - wymieniłem silnik wyszło 4 koła ze wszystkim Bardziej mnie martwi regulacja zaworów bo robię to dość często przy moim jeżdżeniu. a regulacja nie wymaga wyjmowania silnika Podobno były jakieś 2,5XT i 2.0 XT z zaworami na płytkach regulacyjnych. Prawda to ? po czym poznać że ma zawory na płytkach bez wybebeszania silnika ? Spod świateł na pewno będę się ścigał :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 9 godzin temu, tremba napisał: O to, to... Ty masz circa 300 koników, więc to jeszcze pięterko wyżej 4 minuty temu, ceratarges napisał: Dzięki wszystkim Panewki mi padły w wolnossącym - wymieniłem silnik wyszło 4 koła ze wszystkim Bardziej mnie martwi regulacja zaworów bo robię to dość często przy moim jeżdżeniu. a regulacja nie wymaga wyjmowania silnika Podobno były jakieś 2,5XT i 2.0 XT z zaworami na płytkach regulacyjnych. Prawda to ? po czym poznać że ma zawory na płytkach bez wybebeszania silnika ? Spod świateł na pewno będę się ścigał :/ Wszystkie 2,5XT mają szklanki i dwa wałki na głowicę, więc niestety do regulacji wyjęcie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceratarges Opublikowano 5 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 10 minut temu, rydzada napisał: Ty masz circa 300 koników, więc to jeszcze pięterko wyżej i jeszcze 50 koni w Libero. To już potwór założę osobny wątek albo poszperam o koszcie regulacji zaworów bo podejrzewam, że nie robię tego w najtańszym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 37 minut temu, ceratarges napisał: i jeszcze 50 koni w Libero. To już potwór W sumie to 150-mam jeszcze 2 sztuki na czesci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceratarges Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 17 godzin temu, tremba napisał: W sumie to 150-mam jeszcze 2 sztuki na czesci... nie chcesz trzeciego liberaka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boogie Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Mam pytanie, na ile przebiegu wystarcza wymiana panewek w 2.5T ? Wymiana UPG na ile wystarcza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 3 godziny temu, ceratarges napisał: nie chcesz trzeciego liberaka ? Czwartego... Zastanawiam sie czy nie nabyc zdrowej ramy - latwiej mi bedzie przekladac klamoty niz rozebrac, odnawiac, i potem skladac. Zapewne cos sie poprinda i bedzie kuku... No ale miejsca malo takze pozostane chyba przy tych 150 kuniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 10 godzin temu, boogie napisał: Mam pytanie, na ile przebiegu wystarcza wymiana panewek w 2.5T ? Wymiana UPG na ile wystarcza ? W niemodzonym, dbanym, nie upalanym i prawidłowo naprawionym - powiedzmy że dożywotnio. W innych przypadkach może być bardzo różnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boogie Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 4 godziny temu, rydzada napisał: W niemodzonym, dbanym, nie upalanym i prawidłowo naprawionym - powiedzmy że dożywotnio. W innych przypadkach może być bardzo różnie. Czy to oznacza, że fabryczne panewki i uszczelka pod głowicą są nietrwałe, i te po wymianie są lepsze ? Ogólnie jestem nieco zdziwiony tymi fuckapami w 2.5t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 4 godziny temu, boogie napisał: Czy to oznacza, że fabryczne panewki i uszczelka pod głowicą są nietrwałe, i te po wymianie są lepsze ? Ogólnie jestem nieco zdziwiony tymi fuckapami w 2.5t Zapytaj się na forum, to każdy powie, że silnik padaka, ale dziwnym trafem większość użytkowników jest zadowolonych Panewki w 2,5 to jest zdaje mi się sporadyczna awaria. UPG jest niemal pewne. Przy okazji UPG przy 180kkm miałem sprawdzane panewki i wszystko z nimi było ok. UPG zrobione na szpilkach ARP i OEM uszczelkach, od 50kkm jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boogie Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 raczej ogólna forumowa najczęstsza opinia jest taka, że silnik jest słaby i niesie ze sobą problemy. O panewkach nawet w tym wątku jest dość sporo, że jednak nierzadki problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Mało osób się udzielało, więc 2 osoby w tym wątku z problemami z panewkami w 2.5XT to sporo, fakt Zostaje Ci 2.0 N/A albo inna marka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Tak przy okazji pytanie od laika jeśli chodzi o remont motoru: Załóżmy, że bardzo niedawno były robione UPG i głowice na tip-top. Zastukała panewka. Czy trzeba zdejmować głowice, czy wystarczy otworzyć dół silnika i wstawić nowe panewki, czy nawet tłoki, czy pierścienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 (edytowane) Same panewki chyba nie-jezeli dostep do srub korbowodu jest logiczny. Ale jesli wal dostal to bez rozbiorki sie nie obejdzie. Sam nie rozbieralem takiego silnika, takze prosze nie traktowac mnie jak wyroczni, po prostu widzialem swoj wyjety i wydaje mi sie ze mozna. Ale czy dostaniesz sie do spodu silnika bez wyjmowania go z samochodu to nie wiem. No i tlokow nie wyjmiesz w ten sposob. Edytowane 7 Stycznia 2018 przez tremba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boogie Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 nie rozumiem zagadnienia panewek w tym silniku, skąd się bierze ich uszkodzenie, i czemu to nie jest jakiś stały resurs... Mam auto z v10 od bmw, i tu panewki są problematyczne, tyle że wiadomo, iż zmienia się je co 100tys km, i jest spokój, a przyczyną są kosmicznie małe tolerancje i brak oleju na rynku który by dawał radę przy zimnych rozruchach (wymiany oleju co 20-25tys według instrukcji km już pominę...) Spodziewałbym się, że coś podobnego będzie i tutaj. Chciałem Subaru teraz kupić i szykuje się znowu jakaś niemczyzna.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Telfer Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 U mnie Forek 2,5XT kupiony przy około 160 tys - niedługo później zacząłem dolewać oleju litrami - przy 170 UPG (Oczywiscie zagrzał się w połowie 400 kilometrowej trasy - na szczęscie powrotnej - i już tak został) Potem remont silnika i od 3ch lat spokoj - bez dolewania oleju miedzy przeglądami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 8 godzin temu, tremba napisał: Same panewki chyba nie-jezeli dostep do srub korbowodu jest logiczny. Ale jesli wal dostal to bez rozbiorki sie nie obejdzie. Sam nie rozbieralem takiego silnika, takze prosze nie traktowac mnie jak wyroczni, po prostu widzialem swoj wyjety i wydaje mi sie ze mozna. Ale czy dostaniesz sie do spodu silnika bez wyjmowania go z samochodu to nie wiem. No i tlokow nie wyjmiesz w ten sposob. Że motor trzeba z auta wyjąć to jasna sprawa, ale ciekawy jestem, czy trzeba odkręcać głowice od bloku, żeby wymienić na przykład: - zatartą panewkę + wał - pierścienie + tłoki ? Chyba, że przy takiej dużej awarii (panewka) wymiana UPG to niejako przy okazji to po prostu standard, z którego się z natury nie rezygnuje. Ale wtedy planowanie głowic, itd.... Druga sprawa: czy ARP-y głowicy są jednorazowe, czy wielorazowe? 5 godzin temu, boogie napisał: nie rozumiem zagadnienia panewek w tym silniku, skąd się bierze ich uszkodzenie, i czemu to nie jest jakiś stały resurs... Mam auto z v10 od bmw, i tu panewki są problematyczne, tyle że wiadomo, iż zmienia się je co 100tys km, i jest spokój, a przyczyną są kosmicznie małe tolerancje i brak oleju na rynku który by dawał radę przy zimnych rozruchach (wymiany oleju co 20-25tys według instrukcji km już pominę...) Spodziewałbym się, że coś podobnego będzie i tutaj. Chciałem Subaru teraz kupić i szykuje się znowu jakaś niemczyzna.... Nie ma "stałego resursu" na panewki w tym silniku. Stałym resursem są tu tylko UPG - około 120-160 tkm. Zdarzają się "resursy" dla UPG ponad 200 tkm, ale to wyjątki. Co do "niemczyzny", zawsze można kupić dość popularne V8turbo Porsche, w którym resurs do zatarcia cylindrów to standardowo circa 150-180tkm ...albo 2,0 TFSI, gdzie resurs do wymiany pierścieni to max. 200 tkm. Podobno coś tu poprawili, ale podobno też nie do końca im to wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 5 godzin temu, boogie napisał: nie rozumiem zagadnienia panewek w tym silniku, skąd się bierze ich uszkodzenie, i czemu to nie jest jakiś stały resurs... Mam auto z v10 od bmw, i tu panewki są problematyczne, tyle że wiadomo, iż zmienia się je co 100tys km, i jest spokój, a przyczyną są kosmicznie małe tolerancje i brak oleju na rynku który by dawał radę przy zimnych rozruchach (wymiany oleju co 20-25tys według instrukcji km już pominę...) Spodziewałbym się, że coś podobnego będzie i tutaj. Chciałem Subaru teraz kupić i szykuje się znowu jakaś niemczyzna.... Boogie, oczywiście, że uszkodzenia tego silnika się zdarzają, ale nie tak często jak często się o tym pisze ;-). Nawet na tej stronie wątku można przeczytać dywagacje użytkowników, którzy najwyraźniej nie znają budowy silnika. Takie prawo forum: niezadowolony przekaże negatywną informację wielu i wielokrotnie, zadowolony nie pisze tylko jeździ ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benola Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 I to jest najprawdziwsza prawda, nawet w przypadku SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 1 godzinę temu, rydzada napisał: Że motor trzeba z auta wyjąć to jasna sprawa, ale ciekawy jestem, czy trzeba odkręcać głowice od bloku, żeby wymienić na przykład: - zatartą panewkę + wał - pierścienie + tłoki ? Chyba, że przy takiej dużej awarii (panewka) wymiana UPG to niejako przy okazji to po prostu standard, z którego się z natury nie rezygnuje. Ale wtedy planowanie głowic, itd.... Druga sprawa: czy ARP-y głowicy są jednorazowe, czy wielorazowe? Zeby wyjac wal musisz podzielic silnik na pol. Pewnie da sie to zrobic bez zdejmowania glowic (100% pewnosci nie mam), natomiast na pewno bedzie wygodniejszy dostep jak glowice zdejmiesz. Zeby wyjac tloki bez rozpolawiania silnika glowice tez trzeba zdjac (o ile korbowody przejda przez cylinder). Dobra praktyka mowi ze szpilki glowicy nalezy wymieniac-pracuja one mocno i producent zazwyczaj przewiduje wymiane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 44 minuty temu, tremba napisał: Dobra praktyka mowi ze szpilki glowicy nalezy wymieniac-pracuja one mocno i producent zazwyczaj przewiduje wymiane. Gdzieś wyczytałem, że ARP-y są wielorazowe, ale ile w tym prawdy - nie wiem. "Normalne" ori śruby/szpilki głowicy - sprawa jasna - zawsze nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Godzinę temu, tremba napisał: (...) podzielic silnik na pol. Pewnie da sie to zrobic bez zdejmowania glowic (100% pewnosci nie mam) No nie bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się