Jump to content

Przesiadka z FXT SG na OBK H6 - prośba o opinie


Yanas

Recommended Posts

Szanowni,

Po 90k km w Foresterze SF i blisko 100k km w posiadanym aktualnie Foresterze XT SG (2.0t) kusi mnie odświeżenie taboru. Czy ktoś z Was przesiadał się właśnie z Forka SG na OBK H6 2003-2008? Miałbym kilka pytań,bo nieco się boję,że zgodnie z zasadą "lepsze jest wrogiem dobrego" mogę trochę żałować tej zmiany..

Dzięki za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Yanas napisał:

zgodnie z zasadą "lepsze jest wrogiem dobrego"

....nie będziesz żałował.

 

OBK jest lepszym (moim zdaniem) pod każdym względem od Forestera - w końcu to auto o klasę wyżej pozycjonowane.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, house_1 napisał:

....nie będziesz żałował.

 

OBK jest lepszym (moim zdaniem) pod każdym względem od Forestera - w końcu to auto o klasę wyżej pozycjonowane.

Właśnie (12m-cy) się przesiadłem z FXT 2003 na OBK H6 2007. OBK jest trochę mniej zwrotny ale mając jakieś własności terenowe jest bardziej komfortowy i bezpieczny (kubatura itd.). Nie ma turbo ale pali 14-15l/100km i to chyba jego jedyna wada. Dla mnie H6 jest super.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mam doczynienia z jednym i drugim tj. FXT 2.5T i OBK H6 i mogę powiedzieć, że jest sporo różnic między nimi. Forek to taki trochę "dzikus", zrywny, bulgoczący, ale mniej komfortowy. OBK jest bardziej "kulturalny", bardziej "gładki" przy przyspieszaniu (automat), cichszy i mniej męczący w trasie. OBK chyba też jest praktyczniejszy (większy bagażnik). 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nie przesiadałem się z Forka na Outbacka tylko w porządku OBK H6 2004 => bug 2001 wolnyssak => Forester SF 2001 wolnyssak. Powiem jedno: tęsknię za Outbackiem: H6, wygoda, 5EAT, spory (większy niż w Forku) bagażnik. Nie raz mówiłem że OBK to złoty środek na nasze warunki :). Mój zresztą ponownie na rynku, obecny właściciel wystawił jeżeli potrzebujesz info ws tego egzemplarza pisz do mnie na PW

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-h6-bez-wpisowego-ID6zmSXd.html#41e800f959

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Koledzy - bardzo dziękuję za odzew :) 

Moje wątpliwości budzi m.in. wspominana przez Sławek1 zwrotność OBK w porównaniu do FXT. Dla mnie to jedna z ogromnych zalet forka, którą bardzo często doceniam, nawet nie tyle w mieście, co z pracy w terenie (zawracanie na wąskich dróżkach, różne dziwne takie manewry). Gdzieś tam dokopałem się do danych na temat średnicy zawracania i różnica na papierze niby nie jest duża.. Druga sprawa to pozycja za kierownicą/widoczność, która w FXT jest dla mnie idealna. Czy w OBK jest podobnie i można fotel kierowcy podnieść podobnie wysoko, jak w Foresterze? Wreszcie, Gorion, o co chodzi z problemami 5eat? Nie pamiętam, żebym o nich czytał na forum.. Do 4eat przyzwyczaiłem się, choć trochę to trwało, bo powolność tej skrzyni potrafi zirytować. Ale ma przelatane prawie 310k km i poza wymianami atf nic nie trzeba było z nią w moim aucie robić, działa.. Aha, jeszcze jedno - OBK-i mają podobny problem z rudą, jak Forki SF/SG??

 

ps. Kriss - dzięki za głos i linka. Bronie się przed czarnym autem jak mogę, bo przy moim trybie użytkowania będę mu przydawał paskudnych rys na karoserii (krzaki/gałęzie itp.), które na czarnym są niestety nie do ukrycia..

 

Edited by Yanas
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Yanas napisał:

Czy w OBK jest podobnie i można fotel kierowcy podnieść podobnie wysoko, jak w Foresterze?

 

Teoretycznie (i praktycznie) można. Ale... to pozycja w OBK-u jest bardziej prawidłowa (można zejść nisko nad podłogę z fotelem) a nie w Foresterze.

Jeśli masz mniej niż 180cm wzrostu to przedlift będzie ok, jeśli masz więcej, to raczej polift.

Przy fotelach z OBK-a, a zwłaszcza z Legacy 03-09, to Forester oferuje jedynie niewygodne stołki barowe, przyprawiające o ból pleców. Miałem okazję montować do Forków SH XT (kilka razy) fotele z Legacy H6 03-09. I po tej operacji Forek znacznie zyskuje na wygodzie.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, house_1 napisał:

 

Teoretycznie (i praktycznie) można. Ale... to pozycja w OBK-u jest bardziej prawidłowa (można zejść nisko nad podłogę z fotelem) a nie w Foresterze.

Jeśli masz mniej niż 180cm wzrostu to przedlift będzie ok, jeśli masz więcej, to raczej polift.

Przy fotelach z OBK-a, a zwłaszcza z Legacy 03-09, to Forester oferuje jedynie niewygodne stołki barowe, przyprawiające o ból pleców. Miałem okazję montować do Forków SH XT (kilka razy) fotele z Legacy H6 03-09. I po tej operacji Forek znacznie zyskuje na wygodzie.

Nie są nadzwyczajne te fotele w moim Forku, to fakt. Mają jednak jedną genialną, moim zdaniem, rzecz, a mianowicie indywidualne podłokietniki. A najlepsze, a zarazem niestety chyba ostatnie produkowane przez Subaru fotele z podłokietnikiem są właśnie w FXT 2.5 MY05.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Yanas napisał:

Moje wątpliwości budzi m.in. wspominana przez Sławek1 zwrotność OBK w porównaniu do FXT.

Jeśli masz na myśli średnicę zawracania, to nie ma z tym manewrem żadnych problemów w OBK. Różnice widoczne w katalogach na drodze praktycznie nie istnieją.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Kambol, kolejna wątpliwość rozwiana.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, gorion napisał:

Do tego przypadłości 3.6 H6 przy których słynna UPG to czasami pikuś oraz historia z problemami z 5eat w dwóch OBK'ach które oglądałem i testowałem. 

 

a jakie to przypadłości? :o

Link to comment
Share on other sites

Teraz, gorion napisał:

 

 

po 260kkm nie potwierdzam. po za zwykłą eksploatacją wymieniłem obsady drążków, siłownik nawiewu, czujnik położenia świateł i dwie przednie piasty, a parę dni temu włączając się energicznie do ruchu zapadło się podparcie lędźwi :biglol: - no tylko siąść i płakać nad awaryjnością. wybacz ale opinia jednej osoby nijak ma się do rzeczywistej awaryjność - to że naprawił 10x H6 3.0 i 20x H6 3,6 - kompletnie nie świadczy o dwukrotnie wyższej awaryjności 3,6R

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, gorion napisał:

Można podobnie argumentować, że to też opinia jednej osoby w dodatku użytkującej/serwisującej jedno tylko auto.

 

oczywiście, ale dorzucając mojego kolegę z takim samym autem (tylko przebieg 180kkm) który ma takie same jak ja doświadczenia to w naszej grupie badawczej uzyskamy 100% bezawaryjności ;) . nie wiemy ile jest w obiegu 3.0 i 3.6 a tym samym nie ma żadnego uzasadnienia dla twierdzeń o wyższej awaryjności 3,6. ja osobiście uważam 3,6R za genialną jednostkę (awaryjność/osiągi/spalanie) i bez wahania kupiłbym kolejny - zresztą prawdopodobnie w przyszłym roku się uda.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...