Jump to content

Wymiana sprzęgła bez konwersji


bzzoin
 Share

Recommended Posts

Cześć.

Przy przebiegu 161 tkm nadszedł czas na zrobienie sprzęgła. Byłem zdecydowany na konwersję na jednomasę co przerobiłem już w Legacy III ale mechanik poleca samą wymianę sprzęgła bez ruszania dwumasy twierdząc że w Legacy IV dwumasy nie sprawiają już problemów jak w poprzednim modelu. Objawy są takie, że szarpie przy ruszaniu i sam pedał chodzi dość twardo. Temat chciałbym zamknąć jeszcze w tym miesiącu i interesują mnie szczególnie opinie osób które wymieniały samo sprzęgło. 

Link to comment
Share on other sites

Pytałem w ASO ale niestety nie dają możliwości zamówienia dwóch zestawów i wyboru po sprawdzeniu stanu dwumasy. W tej chwili nie słyszę żadnego ćwierkania a mój mechanik po jeździe próbnej stwierdził że dwumasa jest w dobrym stanie. W ASO dowiedziałem się że koszt samej dwumasy to 4 tyś PLN.

Link to comment
Share on other sites

Proszę ja ciebie, w pewnym sklepie 2650 dwumas, zestaw do konwersji 2250 już ze sprzęgłem. Cena z twojego ASO trochę spuchnięta, może spytaj w innym?

Dwumas się rozlatuje chyba średnio przy około 200 tkm, może 50 w tą i w tamtą. A już na pewno nie jest wieczny i prędzej czy później przyjdzie na niego czas. Swoją drogą dwumas w benzyniaku gdzie moment jest niewielki ma średni sens.

Jak cię stać, to utrzymuj samochód w stanie fabrycznym, choć większego sensu nie widzę :)

Link to comment
Share on other sites

Możesz napisać o jaki sklep chodzi? Może być na priv. Sam znalazłem dwumasę za 4200 w jednym z popularnych sklepów więc cena którą podało mi ASO mnie nie zdziwiła. 

Na stanie fabrycznym mi nie zależy, youngtimer jeszcze to nie jest. Czekam jeszcze na wyceny wszystkich  wariantów od mechanika,  który poleca wymianę samego  sprzęgła.

Za zostawieniem dwumasy przemawia do mnie opinia mechanika do którego mam zaufanie i niższą cena na start. Za konwersją pewność że temat będzie zamknięty na dłużej, pozytywne wrażenia z poprzedniej konwersji i to że po konwersji łatwiej będzie znaleźć kupca w przyszłości.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.12.2017 o 09:21, bzzoin napisał:

Za zostawieniem dwumasy przemawia do mnie opinia mechanika do którego mam zaufanie i niższą cena na start. Za konwersją pewność że temat będzie zamknięty na dłużej, pozytywne wrażenia z poprzedniej konwersji i to że po konwersji łatwiej będzie znaleźć kupca w przyszłości.

To jak zostawienie tykającej bomby z nadzieją, że wybuchnie później. :)
Zaufanie do mechanika rzecz naprawdę ważna, ale czysto teoretycznie zapytam, co zrobić jak faktycznie za 20 - 30k km rozleci się dwumas? Mechanik naprawi, ale swoje też wziąć musi, wtedy masz generację kolejnych kosztów. Przy konwersji - zrobione raz a dobrze. 
Mnie też to czeka - i nawet nie szukam dwumasy, bo to nie ma najmniejszego sensu w benzynowych wolnossakach. :) 

Link to comment
Share on other sites

Mechanik podał mi przybliżone ceny: samo sprzęgło do dwumasy (Exedy chyba) ok. 1100 zł, wymiana 500 zł. Dwumasa Sachs ok.  2650. W przypadku konwersji zestaw Exedy ok. 2200, wymiana tyle samo co przy samym sprzęgle. Na tą chwilę jestem zdecydowany na konwersję, temat do końca miesiąca powinien być zamknięty.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem gdzieś u siebie na kompie w pliku taką miksturkę do konwersji.

 

Czy może ktoś potwierdzić, czy to jest poprawne do tego modelu?

 

1. Koło zamachowe 12342AA061 + FJK2037
LUB
1. Koło zamachowe 12342AA090 + FJK2034
+
2. Śruba do kola zamachowego (TORX PLUS T50) 800610740 (8szt)
3. Łożysko koła zamachowego 806212020
4. Łapa sprzęgła 30530AA021
5. Sprężyna łożyska 30539AA000 (2szt)
6. W razie potrzeby - śruby do docisku 800508310 (6 szt.)

 

Lepiej kupić koło 12342AA061, wtedy koszt sprzęgła FJK2037 to parę stówek

https://www.sprzegla24.pl/produkt/zestaw-sprzegla-exedy-fjk2037/54974

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 8.12.2017 o 21:37, palmall napisał:

Proszę ja ciebie, w pewnym sklepie 2650 dwumas, zestaw do konwersji 2250 już ze sprzęgłem. Cena z twojego ASO trochę spuchnięta, może spytaj w innym?

Dwumas się rozlatuje chyba średnio przy około 200 tkm, może 50 w tą i w tamtą. A już na pewno nie jest wieczny i prędzej czy później przyjdzie na niego czas. Swoją drogą dwumas w benzyniaku gdzie moment jest niewielki ma średni sens.

Jak cię stać, to utrzymuj samochód w stanie fabrycznym, choć większego sensu nie widzę :)

Dzięki za namiary na ten zestaw. Konwersja wreszcie zrobiona. Różnica na plus jest spora. Pedał chodzi dużo lżej, ustało szarpanie przy ruszaniu. Przy okazji na tył trafiły nowe łączniki stabilizatora. Gdyby ktoś ze Śląska potrzebował używanej dwumasy do Legacy to mogę ją oddać za free. Przebieg 163 tkm, nie ćwierkała przed wymianą, jak ktoś będzie chciał to zrobię zdjęcie. Jeśli nikomu się nie przyda to wyląduje na złomie. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
W dniu 12.01.2018 o 23:21, bzzoin napisał:

Dzięki za namiary na ten zestaw. Konwersja wreszcie zrobiona. Różnica na plus jest spora. Pedał chodzi dużo lżej, ustało szarpanie przy ruszaniu. Przy okazji na tył trafiły nowe łączniki stabilizatora. Gdyby ktoś ze Śląska potrzebował używanej dwumasy do Legacy to mogę ją oddać za free. Przebieg 163 tkm, nie ćwierkała przed wymianą, jak ktoś będzie chciał to zrobię zdjęcie. Jeśli nikomu się nie przyda to wyląduje na złomie. 

Hej. Odkopie temat.
Możesz mi podesłać jakieś namiary na ten zestaw do konwersji. Potrzebuję dość pilnie, a nie siedzę dość mocno w temacie..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...