tzd Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Ze swojej strony jeszcze mogę dodać, że jeździłem na kółkach / oponach w rozmiarze: 215/60/16 (seria) 215/55/16 215/50/17 i na obu ostatnich auto prowadziło się zdecydowanie lepiej niż na serii. ważną kwestią jest taki dobór opony, by miała w miarę twarde boki - to poprawia reakcję na kierownicę - im twardsza guma i niższy profil, tym lepsza reakcja. Trzeba znaleźć swój punkt kompromisu między komfortem (wysoki balon) a precyzją kierowania. Póki co nie wybrałem, czy moim wyborem będzie 215/55/16, 215/50/17, czy może 215/55/17. Wiem jednak na pewno, że nie zostanę przy serii, przynajmniej jeśli chodzi o letnie opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Więc co ciekawego można dostać w rozmiarach: 215/55/R17 225/50/R17 Zakładam, że opona letnia ma być kompromisem pomiędzy komfortem prowadzenia, osiągach i ewentualnie ceną, która odgrywać będzie drugorzędną rolę przy finalnym wyborze. Chcę oponę trwałą, do normalnej, wręcz powolnej jazdy w skandynawskim klimacie. Nie musi być Eco, niekoniecznie najcichsza bo i tak tutejszy asfalt jest chropowaty, a przez to głośny. edit. et felgi. Aha.Felga prawdopodobnie będzie z ET45, szeroka na 7". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Ja w zimie zakladam 215/70/16 i sie mieszcza (my10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kehtron111 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Albo komfort i duża kasa albo poszukać coś z używek mnóstwo tego jedzie z Niemiec za grosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 a manuala do fiata stilo W oponach nagrzanych ciśnienie powinno być większe o+0,3 bara w stosunku do wymaganej wartości. Sprawdzać ciśnienie w zimnych oponach.W oponach zimowych ciśnienie powinno byś większe o+0,2 bara w stosunku do wymaganej wartości dla opon będących na wyposażeniu samochodu. ciekawe o co chodzi z ciśnieniem zimą. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 ciekawe o co chodzi z ciśnieniem zimą. poszycie opon zimowych sa inne i w dodatku faktyczna tempera pracy (na ciepło) sie liczy. Często na torze ładuję + 0,4 i po kilku okrążeniach spuszczam do 2,0. 0,1 różnicy widać bardzo szybko na przyczepności i na zużyciu. Na miękkiej gumie natychmiast widać jak guma się wałkuje, tzn gdzie znika i gdzie sie nakleja. To jest tez konieczna obserwacja do ustawień geometrii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 poszycie opon zimowych sa inne Nic bardziej mylnego Opona letnia z indeksem np. H ma taką samą budowę jak zimowa z tym samym indeksem - różnią się wzorem bieżnika i składem mieszanki. Cytuj:W oponach nagrzanych ciśnienie powinno być większe o+0,3 bara w stosunku do wymaganej wartości. Sprawdzać ciśnienie w zimnych oponach. W oponach zimowych ciśnienie powinno byś większe o+0,2 bara w stosunku do wymaganej wartości dla opon będących na wyposażeniu samochodu. ciekawe o co chodzi z ciśnieniem zimą. Pozdrawiam Przyczyna tego jest bardzo prozaiczna i jest to coś typu "idiotoodporności" - opony zimowe zazwyczaj zakłądamy jak jest jeszcze temperatura na "+", dodatkowo w warsztacie tez jest raczej te 10 stopni ciepła, a dodatkowo powietrze z kompresora jest stosunkowo ciepłe. Jeżeli przy takim układzie napompujemy te np. 2 bary to jak się zrobi minus 5, 10 czy 20 to się okaże że faktycznie mamy 0,2-0,3 bara mniej, a to jest szkodliwe dla opony i bezpieczeństwa - natomiast jak będzie jakoś cieplej i się okaże że mamy 0,1-0,2 więcej to praktycznie nie robi to róznicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 chyba źle rozumiem słowo "poszycie" dla mnie to zewnętrzna warstwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 lukass, no to faktycznie, idiotoodporne ale fajnie, że o tym piszą, a ilość oleju podają w kg oraz litrach - taki czadowy manual pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lynx Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Albo komfort i duża kasa albo poszukać coś z używek mnóstwo tego jedzie z Niemiec za grosze no proszę Cię :!: :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Albo komfort i duża kasa albo poszukać coś z używek mnóstwo tego jedzie z Niemiec za grosze no proszę Cię :!: :!: :!: olej go gość chciał nabić sobie 25postów żeby sprzedawać dobra teraz ja szukam dobrej opony letniej do forka w rozmiarze 225/50/17 czyli bardziej forkowy rozmiar... Opona powinna byc do 270km/h i stanowić kompromis jakości do ceny oponki mają być do szybkiego przemieszczania się z miejsca do miejsca czyli nie semi slick co polecacie i jaka cena orientacyjnie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Albo komfort i duża kasa albo poszukać coś z używek mnóstwo tego jedzie z Niemiec za grosze no proszę Cię :!: :!: :!: olej go gość chciał nabić sobie 25postów żeby sprzedawać dobra teraz ja szukam dobrej opony letniej do forka w rozmiarze 225/50/17 czyli bardziej forkowy rozmiar... Opona powinna byc do 270km/h i stanowić kompromis jakości do ceny oponki mają być do szybkiego przemieszczania się z miejsca do miejsca czyli nie semi slick co polecacie i jaka cena orientacyjnie :?: Dębica :?: -- Cz sty 12, 2012 2:14 pm -- A nie oni nie robią w takim rozmiarze, więc Capitol SPORT UHP 225/50 R17 98W XL za 300 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 DerickB, jakoś do mnie nie przemawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 A na poważnie to zobacz stronkę którą dostałem od Lukassa http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm -- Cz sty 12, 2012 2:26 pm -- Hankook Ventus S1 evo. Ta ma niezłe noty ale ok. 700 zł/szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ariel Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Zna ktoś te opony ? : http://moto.allegro.pl/slick-profil-xr0 ... 02342.html Kosztują tyle co nic wiec może ktoś się już skusił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Ariel, to coś podobnego co Markgum - czyli opony regenerowane/bieżnikowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Doszły mnie słuchy, graniczace z pewnością :wink: że Bridgestone od tego sezonu na rynek PL w bardzo ograniczonej dostepności, ale wprowadzi oponę Potenza Adrenaline RE002 - upalacze i fani opon quasi sportowych beda zadowoleni . Jak będę znał rozmiarówkę to zapodam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 lukass, a jak tam z rozmiarem 215/55r17 dalej totalnie pominięty wymiar? pozdrawiam -- 08 lut 2012, 23:02 -- hej, czy to są polskie opony :shock: :?: http://www.opony24.pl/product_info.php?products_id=23639 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 215/55R17 - tu wybór nie za wielkiz rozsądnych cenowo Firestone TZ300 Fulda Sport Control Z tych co miały nie kosztować 750 zł, a jednak kosztują Dunlop Sport Maxx RT Pirelli P7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lynx Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 lukass, hej, czy to są polskie opony :shock: :?: http://www.opony24.pl/product_info.php?products_id=23639 Pozdrawiam Kormoran (kiedyś Stomil Olsztyn) jest polską marką ekonomiczną, obecnie należącą do koncernu Michelin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 lukass, hej, czy to są polskie opony :shock: :?: http://www.opony24.pl/product_info.php?products_id=23639 Pozdrawiam Kormoran (kiedyś Stomil Olsztyn) jest polską marką ekonomiczną, obecnie należącą do koncernu Michelin. Zgadza się, choć ja bym powiedział że polskich opon w pełnym tego słowa znaczeniu to już nie ma :wink: - zreszta przy Kormoranie to i miejscem produkcji będzie raczej Rumunia lub Serbia, bo w Olsztynie to za nowoczesna fabryka na markę budżetową :wink: . A tak w ogóle to dzisiaj rozmiar jest w produkcji, a za sezon może nie być - bo Francuzi od paru lat na przemian próbują uśmiercać i reanimować markę Kormoran - normalnie gorzej niezdecydowani niz baba w sklepie z butami -- 9 lut 2012, o 09:17 -- a jak tam z rozmiarem 215/55r17 dalej totalnie pominięty wymiar? Jeszcze nie wiem, będę miał rozmiarówkę dostępną w PL/EU to wkleję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 a jak tam z rozmiarem 215/55r17 a może 225/50/17 nie wielka różnica i nie ma dużego przekłamania licznika 8) ale fakt faktem 215/55/17 mało popularny rozmiar przy dobrych oponach :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Doszły mnie słuchy, graniczace z pewnością :wink: że Bridgestone od tego sezonu na rynek PL w bardzo ograniczonej dostepności, ale wprowadzi oponę Potenza Adrenaline RE002 - upalacze i fani opon quasi sportowych beda zadowoleni . Jak będę znał rozmiarówkę to zapodam :wink: Ciekawe ile krzykną za 225/45/17 i jak się wychodzą w porównaniu z RE70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Doszły mnie słuchy, graniczace z pewnością :wink: że Bridgestone od tego sezonu na rynek PL w bardzo ograniczonej dostepności, ale wprowadzi oponę Potenza Adrenaline RE002 - upalacze i fani opon quasi sportowych beda zadowoleni . Jak będę znał rozmiarówkę to zapodam :wink: Dostępne rozmiary: 195/60 R15 195/55 R15 205/55 R15 205/55 R16 215/55 R16 215/55 R16 225/55 R16 215/55 R17 225/55 R17 195/50 R15 205/50 R15 205/50 R16 225/50 R16 205/50 R17 215/50 R17 225/50 R17 205/45 R16 215/45 R17 225/45 R17 225/45 R17 235/45 R17 205/40 R17 225/40 R18 235/40 R18 245/40 R18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krk06 Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Ktoś jezdził na takich oponach? http://allegro.pl/goodyear-eagle-f1-gs- ... 18547.html Miałem takie opony w starym samochodzie z przednim napedem super sie jezdziło. Czy bedzie jakas roznica w Subaru? Ponawiam pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się