Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Ze swojej strony jeszcze mogę dodać, że jeździłem na kółkach / oponach w rozmiarze:

 

215/60/16 (seria)

215/55/16

215/50/17

 

i na obu ostatnich auto prowadziło się zdecydowanie lepiej niż na serii. ważną kwestią jest taki dobór opony, by miała w miarę twarde boki - to poprawia reakcję na kierownicę - im twardsza guma i niższy profil, tym lepsza reakcja.

Trzeba znaleźć swój punkt kompromisu między komfortem (wysoki balon) a precyzją kierowania.

 

Póki co nie wybrałem, czy moim wyborem będzie 215/55/16, 215/50/17, czy może 215/55/17.

 

Wiem jednak na pewno, że nie zostanę przy serii, przynajmniej jeśli chodzi o letnie opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co ciekawego można dostać w rozmiarach:

 

215/55/R17

225/50/R17

 

Zakładam, że opona letnia ma być kompromisem pomiędzy komfortem prowadzenia, osiągach i ewentualnie ceną, która odgrywać będzie drugorzędną rolę przy finalnym wyborze. Chcę oponę trwałą, do normalnej, wręcz powolnej jazdy w skandynawskim klimacie. Nie musi być Eco, niekoniecznie najcichsza bo i tak tutejszy asfalt jest chropowaty, a przez to głośny.

 

edit. et felgi.

Aha.Felga prawdopodobnie będzie z ET45, szeroka na 7".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a manuala do fiata stilo

 

W oponach nagrzanych ciśnienie powinno być większe o+0,3 bara w stosunku do wymaganej wartości. Sprawdzać ciśnienie w zimnych oponach.

W oponach zimowych ciśnienie powinno byś większe o+0,2 bara w stosunku do wymaganej wartości dla opon będących na wyposażeniu samochodu.

 

ciekawe o co chodzi z ciśnieniem zimą.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe o co chodzi z ciśnieniem zimą.

poszycie opon zimowych sa inne i w dodatku faktyczna tempera pracy (na ciepło) sie liczy.

Często na torze ładuję + 0,4 i po kilku okrążeniach spuszczam do 2,0.

0,1 różnicy widać bardzo szybko na przyczepności i na zużyciu. Na miękkiej gumie natychmiast widać jak guma się wałkuje, tzn gdzie znika i gdzie sie nakleja. To jest tez konieczna obserwacja do ustawień geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszycie opon zimowych sa inne

Nic bardziej mylnego :idea: Opona letnia z indeksem np. H ma taką samą budowę jak zimowa z tym samym indeksem - różnią się wzorem bieżnika i składem mieszanki.

Cytuj:

W oponach nagrzanych ciśnienie powinno być większe o+0,3 bara w stosunku do wymaganej wartości. Sprawdzać ciśnienie w zimnych oponach.

W oponach zimowych ciśnienie powinno byś większe o+0,2 bara w stosunku do wymaganej wartości dla opon będących na wyposażeniu samochodu.

 

 

ciekawe o co chodzi z ciśnieniem zimą.

 

Pozdrawiam

Przyczyna tego jest bardzo prozaiczna i jest to coś typu "idiotoodporności" - opony zimowe zazwyczaj zakłądamy jak jest jeszcze temperatura na "+", dodatkowo w warsztacie tez jest raczej te 10 stopni ciepła, a dodatkowo powietrze z kompresora jest stosunkowo ciepłe. Jeżeli przy takim układzie napompujemy te np. 2 bary to jak się zrobi minus 5, 10 czy 20 to się okaże że faktycznie mamy 0,2-0,3 bara mniej, a to jest szkodliwe dla opony i bezpieczeństwa - natomiast jak będzie jakoś cieplej i się okaże że mamy 0,1-0,2 więcej to praktycznie nie robi to róznicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo komfort i duża kasa albo poszukać coś z używek mnóstwo tego jedzie z Niemiec za grosze

 

no proszę Cię :!: :!: :!:

 

olej go gość chciał nabić sobie 25postów żeby sprzedawać :)

 

 

 

dobra teraz ja szukam dobrej opony letniej do forka w rozmiarze 225/50/17 czyli bardziej forkowy rozmiar...

Opona powinna byc do 270km/h i stanowić kompromis jakości do ceny :) oponki mają być do szybkiego przemieszczania się z miejsca do miejsca :) czyli nie semi slick :P

co polecacie i jaka cena orientacyjnie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo komfort i duża kasa albo poszukać coś z używek mnóstwo tego jedzie z Niemiec za grosze

 

no proszę Cię :!: :!: :!:

 

olej go gość chciał nabić sobie 25postów żeby sprzedawać :)

 

 

 

dobra teraz ja szukam dobrej opony letniej do forka w rozmiarze 225/50/17 czyli bardziej forkowy rozmiar...

Opona powinna byc do 270km/h i stanowić kompromis jakości do ceny :) oponki mają być do szybkiego przemieszczania się z miejsca do miejsca :) czyli nie semi slick :P

co polecacie i jaka cena orientacyjnie :?:

 

Dębica :?:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:twisted:

 

-- Cz sty 12, 2012 2:14 pm --

 

A nie oni nie robią w takim rozmiarze, więc

Capitol SPORT UHP 225/50 R17 98W XL za 300 zł :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Doszły mnie słuchy, graniczace z pewnością :wink: że Bridgestone od tego sezonu na rynek PL w bardzo ograniczonej dostepności, ale wprowadzi oponę Potenza Adrenaline RE002 - upalacze i fani opon quasi sportowych beda zadowoleni :twisted: . Jak będę znał rozmiarówkę to zapodam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass,

hej,

 

czy to są polskie opony :shock: :?:

http://www.opony24.pl/product_info.php?products_id=23639

 

Pozdrawiam

 

Kormoran (kiedyś Stomil Olsztyn) jest polską marką ekonomiczną, obecnie należącą do koncernu Michelin.

Zgadza się, choć ja bym powiedział że polskich opon w pełnym tego słowa znaczeniu to już nie ma :wink: - zreszta przy Kormoranie to i miejscem produkcji będzie raczej Rumunia lub Serbia, bo w Olsztynie to za nowoczesna fabryka na markę budżetową :wink: . A tak w ogóle to dzisiaj rozmiar jest w produkcji, a za sezon może nie być - bo Francuzi od paru lat na przemian próbują uśmiercać i reanimować markę Kormoran - normalnie gorzej niezdecydowani niz baba w sklepie z butami :mrgreen:

 

-- 9 lut 2012, o 09:17 --

 

a jak tam z rozmiarem 215/55r17

 

dalej totalnie pominięty wymiar?

Jeszcze nie wiem, będę miał rozmiarówkę dostępną w PL/EU to wkleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszły mnie słuchy, graniczace z pewnością :wink: że Bridgestone od tego sezonu na rynek PL w bardzo ograniczonej dostepności, ale wprowadzi oponę Potenza Adrenaline RE002 - upalacze i fani opon quasi sportowych beda zadowoleni :twisted: . Jak będę znał rozmiarówkę to zapodam :wink:

Ciekawe ile krzykną za 225/45/17 i jak się wychodzą w porównaniu z RE70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Doszły mnie słuchy, graniczace z pewnością :wink: że Bridgestone od tego sezonu na rynek PL w bardzo ograniczonej dostepności, ale wprowadzi oponę Potenza Adrenaline RE002 - upalacze i fani opon quasi sportowych beda zadowoleni :twisted: . Jak będę znał rozmiarówkę to zapodam :wink:

Dostępne rozmiary:

195/60 R15

195/55 R15

205/55 R15

205/55 R16

215/55 R16

215/55 R16

225/55 R16

215/55 R17

225/55 R17

195/50 R15

205/50 R15

205/50 R16

225/50 R16

205/50 R17

215/50 R17

225/50 R17

205/45 R16

215/45 R17

225/45 R17

225/45 R17

235/45 R17

205/40 R17

225/40 R18

235/40 R18

245/40 R18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...