Skocz do zawartości

Legacy '07 4 biegowy automat pytanie o skrzynie


SzymonSubaru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie skrzyni biegów w moim Legacy 2007 rok. Jest to 4 biegowy automat. Sytuacja wygląda tak:

 

Samochód przełącza biegi niezauważalnie miedzy 1 a 2 i 3 a 4. Przy zmianie w górę z 2 na 3 dość często zdarza mu się kopnąć mnie w plecy (coś jakby strzał ze sprzęgła w manualnej skrzyni). Czasem też przeciągnie na 2 do 60 km/h i zmieni bieg na wyższy gdy odpuszczę lekko gaz. Generalnie kiedy przyspieszam powoli ma tendencje do delikatnej zmiany z 2 na 3 chociaż zdarza mu się kopnąć. Gdy przyspieszam normalnie (normalnie to znaczy tak jak większość kierowców rusza ze świateł) to kopie znacznie częściej. Nie zauważyłem znaczącej różnicy pomiędzy rozgrzanym silnikiem a nie rozgrzanym i nie ma znaczącej różnicy gdy jeżdżę w tem. -10 czy +10. Kiedy przerzucam biegi "ręcznie" zmiany są znacznie delikatniejsze.

 

Moje pytania to - czy to ze skrzynią jest coś nie tak czy to ja nie potrafię jeździć z automatem ? Czy powinienem się tym martwić i udać się na diagnozę do serwisu czy to normalna rzecz ?

 

Olej w skrzyni biegów jest na odpowiednim poziomie i nie wygląda na zużyty. Najprawdopodobniej był wymieniany około 15 tyś km temu.

 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim oddasz samochód na grzebanie przy skrzyni podepnij freeSSM, podłacz się do TCMa, wykasuj memory i memory2, po tym pojeździj trochę w rożnym stylu, niech sterownik na nowo nauczy się ustawień, jak by to nie pomogło albo kontrolka SPORT by mrugała, to przeprowadź ta procedurę z manuala 

5a23cdfe0d44a_4eatlearningcontrol.thumb.jpg.40c2aa9e7e8aa19068ac35fa32c3b7a6.jpg

 

a tak swoją droga, to poszarpywanie między 2a3 jest dość powszechna przypadłością skrzyń Subaru zarówno 4EAT jak i 5EAT, sugerując się tym co ludzie piszą na forach. Moja też dość mocno poszarpywała, podjechałem do ASO Rzeszów gdzie tylko zrestartowali sterownik, bo rzekomo nie było aktualizacji do mojego sterownika TCM i od tego momentu sporadycznie co jakiś czas mam lekkie szarpnięcie przy zmianie 2 na 3

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/hard-shifting-between-second-third-93548/

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/slow-shift-2nd-3rd-69554/

http://www.ultimatesubaru.org/forum/topic/151397-04-outback-h6-auto-transmission-hard-shift-2-to-3/

http://legacygt.com/forums/showthread.php/5eat-tranny-issues-shifting-slippingi-157740.html

http://www.sb9t.com/forums/16-drivetrain/2195-06-tribeca-2nd-3rd-hard-shift.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też dynamiczna wymiana oleju z płukanką wygładziła pracę skrzyni, choć takich objawów nie miałem.  Może warto odwiedzić jakiś zakład, gdzie mechanik się chwilę przejedzie i postawi konkretną diagnozę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kamul napisał:

Może warto odwiedzić jakiś zakład, gdzie mechanik się chwilę przejedzie i postawi konkretną diagnozę ;)

Od tego bym zaczął... przez internet to wiesz gdzie można sobie wsadzić diagnozy typu: "skrzynia do remontu"  ;D

Edytowane przez krvrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie skrzynia zaczynała poszarpywać, czasem kopnęła przy zmianie biegów. Olej również nie wykazywał oznak zużycia i była jego ilość odpowiednia. Wcześniej olej wymieniałem niecałe 60 tyś km wcześniej (tylko, że statycznie). Teraz przy okazji serwisu wymieniłem również olej w skrzyni dynamicznie z płukanką i teraz skrzynia działa bardzo przyjemnie, nie szarpie i nie kopie, zmienia biegi gładko, na dodatek szybciej reaguje na kick-down. Także wymiana może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Slawskip napisał:

na dodatek szybciej reaguje na kick-down

 

Mam prośbę, zdefiniuj kick - down :) jeździłem różnymi automatami i dla mnie kick down subaru jakoś (nie istnieje?) w sensie zawsze czułem ten klik pod nogą a tu jakby tego nie ma (albo ja coś źle robię).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Slawskip napisał:

kick-down - wciśnięcie gazu w podłogę i czekanie na redukcję.

 

No tak :) bardziej chodziło mi o odczucia.

Dla mnie zawsze wyglądało to tak, gaz w podłogę - click - natychmiastowe zrzucenie co najmniej jednego biegu. W subaru wygląda to dla mnie tak gaz w podłogę - nie ma click - obroty wzrastają, bieg się zrzuci - chwilę (wyczuwalną) to trwa. Chciałbym porównać czy tylko ja tak mam, czy może czemuś zacząć się przyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uderz do jakiegoś forumowicza z Wawy, niech Ci się da przejechać, zobaczysz co i jak. Ta skrzynia kolego to dość archaiczna konstrukcja, nie szukaj tu efektów dsg... Plusem jest za to trwałość. Czasem chwilę trzeba zaczekać jak zrobisz kick, tyle, że to nie powinno trwać wieki. Ja wciskam pedał, redukcja i odjazd. Czasem jak długo jadę spokojnie to chwile pomyśli przy kicku, ale jak jedziesz dynamicznie, to nie powinna się zastanawiać za długo ;)

Ja na Twoim miejscu poszukałbym kogoś z takim Legasiem jak Twój i potem ewentualnie gdzies pojechał po diagnoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, krvrad napisał:

Może uderz do jakiegoś forumowicza z Wawy, niech Ci się da przejechać, zobaczysz co i jak. Ta skrzynia kolego to dość archaiczna konstrukcja, nie szukaj tu efektów dsg... Plusem jest za to trwałość. Czasem chwilę trzeba zaczekać jak zrobisz kick, tyle, że to nie powinno trwać wieki. Ja wciskam pedał, redukcja i odjazd. Czasem jak długo jadę spokojnie to chwile pomyśli przy kicku, ale jak jedziesz dynamicznie, to nie powinna się zastanawiać za długo ;)

Ja na Twoim miejscu poszukałbym kogoś z takim Legasiem jak Twój i potem ewentualnie gdzies pojechał po diagnoze.

To takie wrażenia mam u siebie. Pytanie tylko czy klika wam pod nogą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kamul, nie wiem o jakie klikanie Ci chodzi, mi nic nie klika :D pedał podłoga i leci do czerwonego :D Jeździłem przed Subą Mondeo 2.0 tdci, przesiadłem się, myślę muł jak cholera z tego Legasia, ale to jest złudzenie, diesel bierze z dołu i szybko kończy się zabawa, tutaj trzeba silnik kręcić, ja lubię jego dzwięk na wyzszych obrotach :) Poza tym poczekaj na zimę, docenisz wtedy swój samochód ;)

Kookazoo mi wyje tylny dyfer odkąd kupiłem auto, czyli od 2,5roku, ok 30k km. Wycie dyfra jest dość charakterystyczne bo pojawia się przy okreslonych prędkościach i po przekroczeniu tych predkosci ginie, przynajmniej u mnie tak jest... Ja mam przy 80 i 120. Jak wyje tył skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, krvrad napisał:

Kolego Kamul, nie wiem o jakie klikanie Ci chodzi, mi nic nie klika :D pedał podłoga i leci do czerwonego :D Jeździłem przed Subą Mondeo 2.0 tdci, przesiadłem się, myślę muł jak cholera z tego Legasia, ale to jest złudzenie, diesel bierze z dołu i szybko kończy się zabawa, tutaj trzeba silnik kręcić, ja lubię jego dzwięk na wyzszych obrotach :) Poza tym poczekaj na zimę, docenisz wtedy swój samochód ;)

Kookazoo mi wyje tylny dyfer odkąd kupiłem auto, czyli od 2,5roku, ok 30k km. Wycie dyfra jest dość charakterystyczne bo pojawia się przy okreslonych prędkościach i po przekroczeniu tych predkosci ginie, przynajmniej u mnie tak jest... Ja mam przy 80 i 120. Jak wyje tył skrzyni?

Ależ ja go doceniam w pełni (chyba, że nie o mnie chodzi :P ). Ee czyli jest jak jest jak nie klika w volvo, pugach i vagach klika :P

Na sporcie chodzi na sportowo - ocena mamy jak kiedyś śpieszyłem się ją na busa odwieźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak powiedziałem tak zrobiłem. Serwisant ASO rozwiał wszelkie wątpliwości. Problemem był soft komputera. Jak zostało mi wyjaśnione, auto "uczy" sie stylu jazdy kierowcy i dopasowuje zmiany biegów pod kierowcę. Najwidoczniej poprzedni właściciel miał inny styl jazdy i przez to nie lubiliśmy się z moim samochodem. Dlatego mnie kopał. Po wykasowaniu z pamięci komputera wspomnień o poprzednim kierowcy problem zniknął. Zmiany sa płynne i praktycznie nieodczuwalne. Kolega lutek34 postawił trafna diagnozę. Mechanicznie skrzynia jest bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, SzymonSubaru napisał:

Tak jak powiedziałem tak zrobiłem. Serwisant ASO rozwiał wszelkie wątpliwości. Problemem był soft komputera. Jak zostało mi wyjaśnione, auto "uczy" sie stylu jazdy kierowcy i dopasowuje zmiany biegów pod kierowcę. Najwidoczniej poprzedni właściciel miał inny styl jazdy i przez to nie lubiliśmy się z moim samochodem. Dlatego mnie kopał. Po wykasowaniu z pamięci komputera wspomnień o poprzednim kierowcy problem zniknął. Zmiany sa płynne i praktycznie nieodczuwalne. Kolega lutek34 postawił trafna diagnozę. Mechanicznie skrzynia jest bez zarzutu.

No i takie rozwiązania problemów są najbardziej pożądane :)  Super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...