SzymonSubaru Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Witam, mam pytanie odnośnie skrzyni biegów w moim Legacy 2007 rok. Jest to 4 biegowy automat. Sytuacja wygląda tak: Samochód przełącza biegi niezauważalnie miedzy 1 a 2 i 3 a 4. Przy zmianie w górę z 2 na 3 dość często zdarza mu się kopnąć mnie w plecy (coś jakby strzał ze sprzęgła w manualnej skrzyni). Czasem też przeciągnie na 2 do 60 km/h i zmieni bieg na wyższy gdy odpuszczę lekko gaz. Generalnie kiedy przyspieszam powoli ma tendencje do delikatnej zmiany z 2 na 3 chociaż zdarza mu się kopnąć. Gdy przyspieszam normalnie (normalnie to znaczy tak jak większość kierowców rusza ze świateł) to kopie znacznie częściej. Nie zauważyłem znaczącej różnicy pomiędzy rozgrzanym silnikiem a nie rozgrzanym i nie ma znaczącej różnicy gdy jeżdżę w tem. -10 czy +10. Kiedy przerzucam biegi "ręcznie" zmiany są znacznie delikatniejsze. Moje pytania to - czy to ze skrzynią jest coś nie tak czy to ja nie potrafię jeździć z automatem ? Czy powinienem się tym martwić i udać się na diagnozę do serwisu czy to normalna rzecz ? Olej w skrzyni biegów jest na odpowiednim poziomie i nie wygląda na zużyty. Najprawdopodobniej był wymieniany około 15 tyś km temu. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzymonSubaru Opublikowano 2 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 No to nie dobrze. Rozumiem, że naprawy skrzyń automatycznych są bardzo drogie. Powiedz proszę czy mogę jeździć póki co tym samochodem czy raczej powinienem unikać jazdy i jak najszybciej to naprawić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzymonSubaru Opublikowano 2 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Dzięki za szybką odpowiedź. Tak też zrobię. Będę informować co, jak i za ile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Zanim oddasz samochód na grzebanie przy skrzyni podepnij freeSSM, podłacz się do TCMa, wykasuj memory i memory2, po tym pojeździj trochę w rożnym stylu, niech sterownik na nowo nauczy się ustawień, jak by to nie pomogło albo kontrolka SPORT by mrugała, to przeprowadź ta procedurę z manuala a tak swoją droga, to poszarpywanie między 2a3 jest dość powszechna przypadłością skrzyń Subaru zarówno 4EAT jak i 5EAT, sugerując się tym co ludzie piszą na forach. Moja też dość mocno poszarpywała, podjechałem do ASO Rzeszów gdzie tylko zrestartowali sterownik, bo rzekomo nie było aktualizacji do mojego sterownika TCM i od tego momentu sporadycznie co jakiś czas mam lekkie szarpnięcie przy zmianie 2 na 3 http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/hard-shifting-between-second-third-93548/ http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/slow-shift-2nd-3rd-69554/ http://www.ultimatesubaru.org/forum/topic/151397-04-outback-h6-auto-transmission-hard-shift-2-to-3/ http://legacygt.com/forums/showthread.php/5eat-tranny-issues-shifting-slippingi-157740.html http://www.sb9t.com/forums/16-drivetrain/2195-06-tribeca-2nd-3rd-hard-shift.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Miałem tak samo, z 2 na 3 było "łup". Zmieniłem olej w skrzyni metodą dynamiczną i problem zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 U mnie też dynamiczna wymiana oleju z płukanką wygładziła pracę skrzyni, choć takich objawów nie miałem. Może warto odwiedzić jakiś zakład, gdzie mechanik się chwilę przejedzie i postawi konkretną diagnozę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 (edytowane) 24 minuty temu, kamul napisał: Może warto odwiedzić jakiś zakład, gdzie mechanik się chwilę przejedzie i postawi konkretną diagnozę Od tego bym zaczął... przez internet to wiesz gdzie można sobie wsadzić diagnozy typu: "skrzynia do remontu" ;D Edytowane 5 Grudnia 2017 przez krvrad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 u mnie skrzynia zaczynała poszarpywać, czasem kopnęła przy zmianie biegów. Olej również nie wykazywał oznak zużycia i była jego ilość odpowiednia. Wcześniej olej wymieniałem niecałe 60 tyś km wcześniej (tylko, że statycznie). Teraz przy okazji serwisu wymieniłem również olej w skrzyni dynamicznie z płukanką i teraz skrzynia działa bardzo przyjemnie, nie szarpie i nie kopie, zmienia biegi gładko, na dodatek szybciej reaguje na kick-down. Także wymiana może pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 4 minuty temu, Slawskip napisał: na dodatek szybciej reaguje na kick-down Mam prośbę, zdefiniuj kick - down jeździłem różnymi automatami i dla mnie kick down subaru jakoś (nie istnieje?) w sensie zawsze czułem ten klik pod nogą a tu jakby tego nie ma (albo ja coś źle robię). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 kick-down - wciśnięcie gazu w podłogę i czekanie na redukcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 10 minut temu, Slawskip napisał: kick-down - wciśnięcie gazu w podłogę i czekanie na redukcję. No tak bardziej chodziło mi o odczucia. Dla mnie zawsze wyglądało to tak, gaz w podłogę - click - natychmiastowe zrzucenie co najmniej jednego biegu. W subaru wygląda to dla mnie tak gaz w podłogę - nie ma click - obroty wzrastają, bieg się zrzuci - chwilę (wyczuwalną) to trwa. Chciałbym porównać czy tylko ja tak mam, czy może czemuś zacząć się przyglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Może uderz do jakiegoś forumowicza z Wawy, niech Ci się da przejechać, zobaczysz co i jak. Ta skrzynia kolego to dość archaiczna konstrukcja, nie szukaj tu efektów dsg... Plusem jest za to trwałość. Czasem chwilę trzeba zaczekać jak zrobisz kick, tyle, że to nie powinno trwać wieki. Ja wciskam pedał, redukcja i odjazd. Czasem jak długo jadę spokojnie to chwile pomyśli przy kicku, ale jak jedziesz dynamicznie, to nie powinna się zastanawiać za długo Ja na Twoim miejscu poszukałbym kogoś z takim Legasiem jak Twój i potem ewentualnie gdzies pojechał po diagnoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 13 minut temu, krvrad napisał: Może uderz do jakiegoś forumowicza z Wawy, niech Ci się da przejechać, zobaczysz co i jak. Ta skrzynia kolego to dość archaiczna konstrukcja, nie szukaj tu efektów dsg... Plusem jest za to trwałość. Czasem chwilę trzeba zaczekać jak zrobisz kick, tyle, że to nie powinno trwać wieki. Ja wciskam pedał, redukcja i odjazd. Czasem jak długo jadę spokojnie to chwile pomyśli przy kicku, ale jak jedziesz dynamicznie, to nie powinna się zastanawiać za długo Ja na Twoim miejscu poszukałbym kogoś z takim Legasiem jak Twój i potem ewentualnie gdzies pojechał po diagnoze. To takie wrażenia mam u siebie. Pytanie tylko czy klika wam pod nogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kookazoo Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 A czy ktos slyszal, zeby w 4eat wyl tyl skrzyni z podobnymi efektami dzwiekowmi jak dyfer? Taka otrzymalem dzis diagnoze i nie wiem co myslec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Kolego Kamul, nie wiem o jakie klikanie Ci chodzi, mi nic nie klika pedał podłoga i leci do czerwonego Jeździłem przed Subą Mondeo 2.0 tdci, przesiadłem się, myślę muł jak cholera z tego Legasia, ale to jest złudzenie, diesel bierze z dołu i szybko kończy się zabawa, tutaj trzeba silnik kręcić, ja lubię jego dzwięk na wyzszych obrotach Poza tym poczekaj na zimę, docenisz wtedy swój samochód Kookazoo mi wyje tylny dyfer odkąd kupiłem auto, czyli od 2,5roku, ok 30k km. Wycie dyfra jest dość charakterystyczne bo pojawia się przy okreslonych prędkościach i po przekroczeniu tych predkosci ginie, przynajmniej u mnie tak jest... Ja mam przy 80 i 120. Jak wyje tył skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 7 minut temu, krvrad napisał: Kolego Kamul, nie wiem o jakie klikanie Ci chodzi, mi nic nie klika pedał podłoga i leci do czerwonego Jeździłem przed Subą Mondeo 2.0 tdci, przesiadłem się, myślę muł jak cholera z tego Legasia, ale to jest złudzenie, diesel bierze z dołu i szybko kończy się zabawa, tutaj trzeba silnik kręcić, ja lubię jego dzwięk na wyzszych obrotach Poza tym poczekaj na zimę, docenisz wtedy swój samochód Kookazoo mi wyje tylny dyfer odkąd kupiłem auto, czyli od 2,5roku, ok 30k km. Wycie dyfra jest dość charakterystyczne bo pojawia się przy okreslonych prędkościach i po przekroczeniu tych predkosci ginie, przynajmniej u mnie tak jest... Ja mam przy 80 i 120. Jak wyje tył skrzyni? Ależ ja go doceniam w pełni (chyba, że nie o mnie chodzi ). Ee czyli jest jak jest jak nie klika w volvo, pugach i vagach klika Na sporcie chodzi na sportowo - ocena mamy jak kiedyś śpieszyłem się ją na busa odwieźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Hehe, pamiętaj! Ocena Mamy nie podlega dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 (edytowane) W dniu 5.12.2017 o 20:29, kamul napisał: Pytanie tylko czy klika wam pod nogą Nie klika (tak, jak np. w grupie VAG) i tak ma być. Edytowane 6 Grudnia 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 25 minut temu, Kambol napisał: Nie klika (tak, jak np. w grupie VAG) i tak ma być. Uff choć i tak nie ma to jak jak ręczna redukcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzymonSubaru Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Tak jak powiedziałem tak zrobiłem. Serwisant ASO rozwiał wszelkie wątpliwości. Problemem był soft komputera. Jak zostało mi wyjaśnione, auto "uczy" sie stylu jazdy kierowcy i dopasowuje zmiany biegów pod kierowcę. Najwidoczniej poprzedni właściciel miał inny styl jazdy i przez to nie lubiliśmy się z moim samochodem. Dlatego mnie kopał. Po wykasowaniu z pamięci komputera wspomnień o poprzednim kierowcy problem zniknął. Zmiany sa płynne i praktycznie nieodczuwalne. Kolega lutek34 postawił trafna diagnozę. Mechanicznie skrzynia jest bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 6 godzin temu, SzymonSubaru napisał: Tak jak powiedziałem tak zrobiłem. Serwisant ASO rozwiał wszelkie wątpliwości. Problemem był soft komputera. Jak zostało mi wyjaśnione, auto "uczy" sie stylu jazdy kierowcy i dopasowuje zmiany biegów pod kierowcę. Najwidoczniej poprzedni właściciel miał inny styl jazdy i przez to nie lubiliśmy się z moim samochodem. Dlatego mnie kopał. Po wykasowaniu z pamięci komputera wspomnień o poprzednim kierowcy problem zniknął. Zmiany sa płynne i praktycznie nieodczuwalne. Kolega lutek34 postawił trafna diagnozę. Mechanicznie skrzynia jest bez zarzutu. No i takie rozwiązania problemów są najbardziej pożądane Super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się