Skocz do zawartości

Centralny dyfer poszedł?


FastLane

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Impreza 2004 N/A 2.0, manual z reduktorem

 

Wygląda na to że mój centralny dyferencjał chętnie się zamyka, ale już nie otwiera. Zwykle kiedy jadę dłużej niż pół godziny, w mieście czy w trasie, coś mi zaczyna wyć w samochodzie, doszedłem do tego, że to wyje kiedy dyfer jest zamknięty, bo wtedy przy parkowaniu czy innych ciasnych zakrętach auto skręca opornie i któreś z kół przeskakuje. Problem znika po dłuższej przerwie w jeździe, zarówno dźwięk jak i oporność.

 

Chciałbym Was zapywać, czy padł mi dyfer? Da się coś zrobić innego niż wymiana/regeneracja dyfra? Ktoś przechodził coś podobnego? Mam ten problem już od paru miesięcy, czy myślicie, że naraziłem się na uszkodzenie innych części?

 

Dzięki z góry za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tedimy.

 

Chociaż szczerze myślałem, że jak wiskoza pada to napęd jest spięty na dobre, u mnie na początku jazdy jest ok więc może też być jakaś mniejsza usterka? 

 

Z racji grudniowej biedy nie bardzo mam na taką operację, myślicie że ten dyfer może zaszkodzić na inne elementy samochodu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FastLane napisał:

 

Z racji grudniowej biedy nie bardzo mam na taką operację, myślicie że ten dyfer może zaszkodzić na inne elementy samochodu? 

 

tak - przeguby półosi, ewentualnie same półosie

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, FastLane napisał:

Dzięki Tedimy.

 

Chociaż szczerze myślałem, że jak wiskoza pada to napęd jest spięty na dobre, u mnie na początku jazdy jest ok więc może też być jakaś mniejsza usterka? 

 

Z racji grudniowej biedy nie bardzo mam na taką operację, myślicie że ten dyfer może zaszkodzić na inne elementy samochodu? 

Taki jest początek padania tzw. wiskozy. Na zimno jest Ok, a po rozgrzaniu spina . Na krótkich odcinkach nic nie uszkodzisz, przy dłuższej jeździe będą występować spore naprężenia w napędzie , a to już takie zdrowe nie jest. I jeszcze padająca wiskoza lubi wypchnąć pierścień zabexpieczający , który zostanie wkręcony w tryby transferu powodując ich destrukcje.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

problemy o których piszesz nie mają nic wspólnego z ilością przejechanych kilometrów tylko z ilością pokonywanych zakrętów,to one zabijaja napędy przez uszkodzona viskozę która przekazuje naped na poszczególne koła.Jeśli nadal jeżdzisz z ta usterką to prosze delikatnie w zakrętach i jak naj większym łukiem,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...